İnşallah birgün atmaca blok2 veya blok3 çıkar ve Turbofan motorlu olur arayıcı başlık ta hybryd olursa ıır +mwr hem kara hedeflerine kullanırız hem deniz hedeflerine sonuçta ktj3200 yerine ktf3200 kullansa menzili 280 km den 560 km ye çıkar.
Muhtemelen o motor çapında turbofan önemli bir yakıt verimi sağlamıyordur. Ancak Gezgin'in motoru turbofan olabilir.
Turbofan'ın felsefesi aynı güçte turbojet motora göre yarı yarıya yakıt tüketimi olmasıdır
Yani ktj3200 280 km için 200 litre yakıt harcıyorsa
Ktf3200 280 km için 100 litre yakıt harcıyacakdır demektir.
Deniz seviyesinde turbojet/turbofan TFSC değeri tipik olarak, 1/0.5 dir.
Turbojet çok yüksek irtifalarda, havanın yoğunluğunun az olduğu yükseklikte daha randımanlı çalışır. Turbofan ise havanın en yoğun olduğu düşük irtifalarda daha randımanlıdır. Bu 1/0.5 değeri denizi yalayan motorlar için geçerlidir.
Tek seferlik kullanım olarak imal edilen; dolayısıyla ucuz olması gereken bu cins motorların daha pahalı olan turbofan kullanımını haklı çıkarması için, füzenin çok uzun (1200+km) menzillere gidecek olması gerekir. 1000km altı füzelere turbofan takmak ekonomik açıdan mantıklı değildir.
Safran TR40 turbojet motoru : ~52000dollar (2010’da - bugün 75bin dollar)
Williams F107 turbofan motoru : ~190000dollar (2014’te - bugün 250bin dolar)
Safran motoru kullanan Atmaca : ~500000dollar
Williams motoru kullanan Tomahawk : ~ 4.06milyon dollar (Avustralya 220 tomahawk için 895 milyon dolar ödüyor)