Gnderen Konu: Hava Kuvvetleri üs filo durumu ve yeniden yapýlanma çalýþmalarý  (Okunma says 16216 defa)

0 ye ve 1 Ziyareti konuyu incelemekte.

evrimd Yasar

  • 2021 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 3736
  • 362
  • DefenceTurk.com
Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zýrt dediði yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doðru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alýr herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..
Doðru. Aesa radarý modern savaþ uçaðýnýn olmazsa olmazý. Çok uzak mesafelerden hasým uçaklarý belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açýsýndan çok önemli. Ayrýca hasým radarlarýn Aesa radarlarý kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarlarý da kendi aralarýnda farklý. Þu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaþýmý T/R (transmit/Receive) gönderici alýcý modülü kullanýyor. Oysa Gripen E ve F Block larýnda ve bazý yeni F/A18 uçaklarýnda GaN (Galium Nitrür) alaþýmlý T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arasý daha güçlü. O kadarki hasým uçaðýn ya da kendisine kitlenmeye çalýþan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atýyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlý radarlarýmýzda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ýsýnýyorlar. Bu ýsý problemini halletmeye çalýþýyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarlarý geçikmiþ durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarý ise, GaAs ve GaN hibrit yapýda. Yani çok ileride diðer 4++ nesil uçaklara göre.
Ýlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattý oturtulursa, o kadar uzun süreceðini zannetmiyorum 80 uçaðýn yapýmýnýn.
Özgün mühimmatlarýmýzýn uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoðan ve Bozdoðan füzelerini de bu füze olarak tanýtýr geçeriz. Diðer NATO mühimmatlarýný da kullandýðý için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karþýlýðý HGK ve KGK dýr) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.
« Son Dzenleme: 13 Mays 2022, 15:33:57 Gnderen: Yasar »

evrimd Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • leti: 1515
  • 142
  • DefenceTurk.com
Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zýrt dediði yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doðru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alýr herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..
Doðru. Aesa radarý modern savaþ uçaðýnýn olmazsa olmazý. Çok uzak mesafelerden hasým uçaklarý belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açýsýndan çok önemli. Ayrýca hasým radarlarýn Aesa radarlarý kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarlarý da kendi aralarýnda farklý. Þu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaþýmý T/R (transmit/Receive) gönderici alýcý modülü kullanýyor. Oysa Gripen E ve F Block larýnda ve bazý yeni F/A18 uçaklarýnda GaN (Galium Nitrür) alaþýmlý T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arasý daha güçlü. O kadarki hasým uçaðýn ya da kendisine kitlenmeye çalýþan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atýyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlý radarlarýmýzda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ýsýnýyorlar. Bu ýsý problemini halletmeye çalýþýyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarlarý geçikmiþ durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarý ise, GaAs ve GaN hibrit yapýda. Yani çok ileride diðer 4++ nesil uçaklara göre.
Ýlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattý oturtulursa, o kadar uzun süreceðini zannetmiyorum 80 uçaðýn yapýmýnýn.
Özgün mühimmatlarýmýzýn uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoðan ve Bozdoðan füzelerini de bu füze olarak tanýtýr geçeriz. Diðer NATO mühimmatlarýný da kullandýðý için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karþýlýðý HGK ve KGK dýr) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.

Tesekkur ederim.

Bir ozet geceyim, siz dogru anlasmiyim soyleyin :)

1- 3 tip AESA Radari var : GAAS, GAN ve ortaya karisik :) . En iyi olani GAN
2- Aselsan GAN tipi radari gemiler icin yapti, ancak bunu ucaklara uygulamaya gelince tabiri caizse motor su kaynatiyor :)
3- Anlasma olur, Proje duzgun tasarlanir ve yururse o kadar uzak olmayan bir vakitte elimize bu ucaklardan is yapicak adette gecebilir
What is steel compared to the hand that wields it?

evrimd Yasar

  • 2021 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 3736
  • 362
  • DefenceTurk.com
Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zýrt dediði yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doðru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alýr herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..
Doðru. Aesa radarý modern savaþ uçaðýnýn olmazsa olmazý. Çok uzak mesafelerden hasým uçaklarý belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açýsýndan çok önemli. Ayrýca hasým radarlarýn Aesa radarlarý kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarlarý da kendi aralarýnda farklý. Þu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaþýmý T/R (transmit/Receive) gönderici alýcý modülü kullanýyor. Oysa Gripen E ve F Block larýnda ve bazý yeni F/A18 uçaklarýnda GaN (Galium Nitrür) alaþýmlý T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arasý daha güçlü. O kadarki hasým uçaðýn ya da kendisine kitlenmeye çalýþan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atýyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlý radarlarýmýzda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ýsýnýyorlar. Bu ýsý problemini halletmeye çalýþýyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarlarý geçikmiþ durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarý ise, GaAs ve GaN hibrit yapýda. Yani çok ileride diðer 4++ nesil uçaklara göre.
Ýlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattý oturtulursa, o kadar uzun süreceðini zannetmiyorum 80 uçaðýn yapýmýnýn.
Özgün mühimmatlarýmýzýn uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoðan ve Bozdoðan füzelerini de bu füze olarak tanýtýr geçeriz. Diðer NATO mühimmatlarýný da kullandýðý için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karþýlýðý HGK ve KGK dýr) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.

Tesekkur ederim.

Bir ozet geceyim, siz dogru anlasmiyim soyleyin :)

1- 3 tip AESA Radari var : GAAS, GAN ve ortaya karisik :) . En iyi olani GAN
2- Aselsan GAN tipi radari gemiler icin yapti, ancak bunu ucaklara uygulamaya gelince tabiri caizse motor su kaynatiyor :)
3- Anlasma olur, Proje duzgun tasarlanir ve yururse o kadar uzak olmayan bir vakitte elimize bu ucaklardan is yapicak adette gecebilir
+1
Aynen!

evrimd serkan1976

  • 2022 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 7930
  • 464
  • DefenceTurk.com
Yemek buldun mu ye...
Alman buldun mu kaç...


Eðer bir iþin içinde Almanlar veya Fransýzlar varsa Þener Þen'in filmlerde kýçýna vura vura yaptýðý koþu gibi kaç oradan ....

EF iþi içinde de Almanya olduðu için ;

Eurofighter = Ýmkansýz X Ýmkansýz X Ýmkansýz

evrimd Yasar

  • 2021 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 3736
  • 362
  • DefenceTurk.com
Yemek buldun mu ye...
Alman buldun mu kaç...


Eðer bir iþin içinde Almanlar veya Fransýzlar varsa Þener Þen'in filmlerde kýçýna vura vura yaptýðý koþu gibi kaç oradan ....n

EF iþi içinde de Almanya olduðu için ;

Eurofighter = Ýmkansýz X Ýmkansýz X Ýmkansýz
Ýngiltere elindeki hazýr tranche 1 uçaklardan bize 40-50 adet verecek olursa, problem olmaz. Ýngilizlerin elinde 17 adet çift kiþilik. 35 adette tek kiþilik tranche 1 var. Bu uçaklarýn tamamýný 2025’e kadar devre dýþý býrakacaklar. Bunlarýn bizim alacaðýmýz kadarýný tranche 3, hatta yapabiliyorlarsa tranche 4 seviyesine getirip bize verebilirler. Bu bir problem yaratmaz.
Ama yeni üretim için Almanya, (48 adetlik, Ýngilizlerin satýþýný becerdikleri) Suudi Arabistan sipariþine yaptýðý gibi, parça üretimini ve satýþýný engelleyebilir.
Tabii kullanýlmýþ uçaklarýn idamesi için gerekli motor ve diðer parçalarýn tedariki sorununda da Almanya’nýn kucaðýna oturmama garantisi verebiliyorsa BAE Systems , o zaman bu iþ olur.
« Son Dzenleme: 14 Mays 2022, 11:11:50 Gnderen: Yasar »

evrimd serkan1976

  • 2022 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 7930
  • 464
  • DefenceTurk.com
Biz niye ara uçak alýyoruz , ihtiyacýmýz ne? F-4 yerine bombardýman ,hava-yer uçaðý mý alacaðýz; Hava üstünlüðü uçaðý mý alacaðýz...

Yunan uçaklarýný karþýlamak  mý amaç?

evrimd Yasar

  • 2021 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 3736
  • 362
  • DefenceTurk.com
Biz niye ara uçak alýyoruz , ihtiyacýmýz ne? F-4 yerine bombardýman ,hava-yer uçaðý mý alacaðýz; Hava üstünlüðü uçaðý mý alacaðýz...

Yunan uçaklarýný karþýlamak  mý amaç?
Yunanistan rafale ile bizim tüm uçaklarýmýza kesin üstünlük saðlýyor. Mius ve Özgür ile bu üstünlüðü bertaraf etme düþüncesi hala "cek ve cak" seviyesinde. Ortada somut bir þey yok. F4'lerin yerine her zaman uçak bulunur. Kendi F16 larimizda bir ölçüde bu iþi görür.
Önemli olan Yunanistan'ýn F16-V70 ve bilhassa Rafale adýmlarýna cevap verebilmek. Elimizdeki barýþ kartalý awacs ile uzun menzilli radar iþini çözeriz mantýðý da gerçekçi deðil. Ýnsanlý bir rafale savaþ uçaðýnýn yerini dolduramazsiniz. Hele bu uçak ta meteor füzeleri varsa.
Bora ve benzer taktik kýsa menzilli füzelerle hava alanlarýný vurup yok ederiz mantýðýda gerçekçi olmayabilir. Ukrayna'daki hava alanlarý hala az da olsa operasyonel durumda.
O bakýmdan ara çözüm olarak en az 40-80 uçak arasý bir yeni modern savaþ uçaðýna ihtiyacýmýz var.
« Son Dzenleme: 14 Mays 2022, 13:47:21 Gnderen: Yasar »

evrimd serkan1976

  • 2022 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 7930
  • 464
  • DefenceTurk.com
Teþekkürler...

F-16 Viper’daki APG- 83 radarýndan daha iyi olacak denilen yerli AESA radarýmýzý , F-16 Block-30'larýmýza takarsak teorik olarak Rafale ile baþedebilir mý?
« Son Dzenleme: 14 Mays 2022, 19:23:14 Gnderen: serkan1976 »

evrimd Yasar

  • 2021 Yýlýn Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • leti: 3736
  • 362
  • DefenceTurk.com
Teþekkürler...

F-16 Viper’daki APG- 83 radarýndan daha iyi olacak denilen yerli AESA radarýmýzý , F-16 Block-30'larýmýza takarsak teorik olarak Rafale ile baþedebilir mý?
Fiziksel olarak, f16V70 radarý Aesa olmasýnýn dýþýnda, þu anda bizim Block 40 ve üzeri blocklarda kullandýðýmýz apg68(v)9 radarýndan o kadarda çok daha iyi bir radar deðil. Rafale radarý da Aesa olmasý dýþýnda çok üstün bir radar deðil. Toplam 800 adet civarýnda GaAs tabanlý T/R modülü sýðdýrabilmiþler burnuna Rafale’nin. Bizim f16’da 1000+ GaN bazlý modül olacak, ve Teorik olarak bizim radar, f22’nin radarýnýn bir altýnda ama þu anki f35 radarýndan dahi daha iyi bir radar olacak.
Baþ edebilme konusuna gelince, Meteor kadar uzak gidebilen füzemiz olursa tabiiki baþ edebilir.
Ayrýca, çok güçlü olacak bu yeni radar, Rafale’nin radarýný ne yapar? O da ayrý bir bilmece!

evrimd zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • leti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Amatörce kendi goruslerime dayanarak söyleyebilirim ki bu tür kim üstün gelir muhabbetlerinde, önemli olan savunma mý hücum mu pozisyonudur. Savunma pozisyonumuzda komþu hava kuvvetlerinden hiçbiri bize üstün gelemez. Siper ve s400 ler devreye girdiðinde '' uçan kuþtan '' haberimiz olacaðýný düþünüyorum. Hücum durumunda iþler deðiþir tabii,  belirgin bir üstünlük gerekir çünkü.