Rusya-Ukrayna Kırım Krizi

Başlatan Attila, 28 Şubat 2014, 08:04:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: marmara - 20 Haziran 2025, 23:17:02



Kokpitin sol üste köşesinde dönen şey bir vantilatör mü? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#4251
Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08Ben de Serkan gibi cevap vereyim o halde , Ka-52 anca pırpılı maket uçak avlamak için kullanılır bu saatten sonra, tasarım olarak kim yaptıysa herhalde A-10 thunderbolt'u örnek almış sadece karşıdan akın akın gelecek batı tanklarına saldırmayı planlamış gibi bir görüntüsü vardır,

Tek kişilik Ka-50'nin çift koltuklu ve radarlı türevidir Ka-52. Thunderbult'u nasıl örnek alır bilem sonuçta birisi jet uçağı, diğeri ise saldırı helikopteri. Ka-50 Sovyet-Afgan savaşı sırasında geliştirilmiştir, batının akın akın gelen tanklarına karşı değil, zaten  Sovyetlerin derdi batıdan gelen tanklar olmamıştır. Mi-24'lerin burun topu o savaş sırasında etkili kullanılmamıştır düşman MANPaDS tehlikesinden dolayı. 1980'lerde yapılan Sovyet analizlerine  göre Thunderbolt, Su-25 ve klasik saldırı helikopterlerin dönemi o vakitlerde artık sona doğru yaklaştığını tespit etmişti.

Ka-52 projesine 1990'ların ortalarında soğuk savaşı sona erdikten sonra adım atmaya başladılar. Günümüz savaş taktiklerine uygun, fırlatma koltuğu ile pilotun kurtulmasını sağlayan modern, dünyada eşi benzeri ve muadili olmayan platform üzerine çalıştılar. 

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08kocaman bir top koyup hareketliliğinden neredeyse tamamen feragat edilmiştir, ya radarı iyi görürür ya kamerası 2 sini birden  tam verimle kullanmak mümkün değildir,
Kocaman topu hiç olmayacaktı, hatta Ukrayna savaşın başında söküp atmayı bile düşündüler çünkü modern savaşlar için ana top tamamen gereksiz olduğu 40 sene önce yukarıda belirttiğim Sovyet-Afgan savaşı sırasında belli olmuştu. Şu anda herhangi saldırı helikopteri modern savaşı sırasında kara hedeflerine karşı ana topunu kullanması imkansız. Ucunda radarı var ve onun altında flir var, nasıl ikisini birden kullanamaz? Mesela F-35'de aynı tasarım var ucunda radar ve onun altında optik. Batı manşeli olunca fizik kuralları farklı mı çalışıyor veya jet olduğu için mi. Flir kara hedeflerini tespit etmek için kullanılır, önündeki hedefi de görür. Sırf eleştiri olsun diye yazmışmsınız.

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08bir hedefe angaje olmak için helikopterin kendi çevresinde çok iyi olan dönüş oynaklığı öne  çıkarılmıştır , bu da yüksekliğini ciddi şekilde olumsuz etkilemiştir , diğer helikopterlerdeki sütre arkasında gizlenme yeteneği kısıtlanmıştır.
Hedefe angaje olmak için radar ve flir var, ana hedefi karadaki hedefleri vurmak. Çift rotorlu helikopterin kaldırma gücü daha fazladır, yüksekliğe tırmanma ve irtifa konusunda hiç sıkıntısı olmaz/olamaz. AH-64 propagandası sizi oldukça etkilemiş sütre arkasına gizlenme konusundan bahsediyorsunuz. Uzun süre alçak uçuş ve gizlenme konusunda çift rotorun verdiği avantaj daha fazladır.

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08Ama Ruslar savaşların sürekli dikine olmadığını , mevzilenince başka şeylerin de önem kazandığını Ukrayna'da ka-52 filolarının yarısını kaybederek acı bir şekilde öğrendiler zannedersem.
Abartmayın, savaş öncesi envanterde 140 adet vardı, vurulanların sayısı 43 adet ve hepsi bir önceki modeli Ka-52, M modeli değil. 2022 15 adet, 2023 30 adet, 2024 30 adet, 2025 14-15 adet M modeli üretilmiştir. Şu anda savaş öncesi envanter sayısında daha fazlası var yaklaşık 180-190 adet ve çoğu artık AESA'lı yeni modeli.

Savaşın ilk döneminde ilerleyen kara ordusunu eşlik etmesi için çok riskli bölgelere düşmanın içlerine doğru görev yapmak zorunda kalmıştı. 3.nesil jetler arasında en iyisi F-4 olarak bilinir ama en çok kayıp vereni de o. Peki neden biliyormusunuz? ABD'nin en çetin ve kanlı geçen Vietnam savaşında görev yapmıştır. Hala TurAF uçuruyor onları, kötü jet olsaydı envanterinde tutmazdı bu zamana kadar değil mi?

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08Bir diğer sözüm, sülün gibi Mi-28 dururken Ka-52 yi seçmeleri de hep ilginç gelmiştir bana ,galiba komünist Sovyetler de bile kurumlar arasında ciddi bir iç çekişme mevcuttu , kim çekişmeden galip geldiyse onunla devam ediliyordu, Amerikanın b.ktan âdetleri Sovyetlere sirayet etmişti herhalde.

Rekabetçi ortamı yaratılması için böyle sistem uygulanmıştır. ABD'den alınan değil, Çarlık Rusya'nın rekabetsiz silah sanayisi bir b.k yapamadığı için Sovyetler kurulunca hemen bu sisteme geçmiştir. Mi-28 hala üretilmesine  ordu mensupları ve pilotlar bile doğru karşılamıyor. Evet, Mi lobiciliği hala güçlü konumda.

Klasik saldırı helikopteri ile kıayaslamak bile yersiz, pilot güvenliği, saldırı performansı, modern silah kapasitesi bakımından diğerleri ile kıyaslanamaz.

Jet uçakları gibi HUD var, jet uçaklarında ana topu sabitlenmiştir ama burada kısıtlı olsa da hareket ediyor. Yerinde 360 derece dönebilme hızı çok yüksek olduğu için diğer helikopter gibi ana topuna ihtiyacı yok. Ana topu sadece havadaki hedefleri vurmak için ateş ediyor.

İran Şahed'lerini vurmak için İsrail daha maliyetli F-16'lari uçuruyor, hatta ondan daha da maliyetli Sidewinder füzesi ile vurmak yerine Ka-52M AESA radarı ile tespit eder, peynir ekmek maliyetine 30mm topu ile vurur.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - Bugün, 11:18:55Kokpitin sol üste köşesinde dönen şey bir vantilatör mü?

Evet klima ile birlikte veya ayrı çalışır, Sovyet ve Rus pilotları, şahsen ben de bu yöntemi severim. Evde klima olsa bile vantilatör kullanırım, gelenek ve tercih meselesi. Mesajı Paylaş

#4253
.
Alıntı yapılan: marmara - Bugün, 13:20:38
Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08Ben de Serkan gibi cevap vereyim o halde , Ka-52 anca pırpılı maket uçak avlamak için kullanılır bu saatten sonra, tasarım olarak kim yaptıysa herhalde A-10 thunderbolt'u örnek almış sadece karşıdan akın akın gelecek batı tanklarına saldırmayı planlamış gibi bir görüntüsü vardır,

Tek kişilik Ka-50'nin çift koltuklu ve radarlı türevidir Ka-52. Thunderbult'u nasıl örnek alır bilem sonuçta birisi jet uçağı, diğeri ise saldırı helikopteri. Ka-50 Sovyet-Afgan savaşı sırasında geliştirilmiştir, batının akın akın gelen tanklarına karşı değil, zaten  Sovyetlerin derdi batıdan gelen tanklar olmamıştır. Mi-24'lerin burun topu o savaş sırasında etkili kullanılmamıştır düşman MANPaDS tehlikesinden dolayı. 1980'lerde yapılan Sovyet analizlerine  göre Thunderbolt, Su-25 ve klasik saldırı helikopterlerin dönemi o vakitlerde artık sona doğru yaklaştığını tespit etmişti.

Ka-52 projesine 1990'ların ortalarında soğuk savaşı sona erdikten sonra adım atmaya başladılar. Günümüz savaş taktiklerine uygun, fırlatma koltuğu ile pilotun kurtulmasını sağlayan modern, dünyada eşi benzeri ve muadili olmayan platform üzerine çalıştılar. 

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08kocaman bir top koyup hareketliliğinden neredeyse tamamen feragat edilmiştir, ya radarı iyi görürür ya kamerası 2 sini birden  tam verimle kullanmak mümkün değildir,
Kocaman topu hiç olmayacaktı, hatta Ukrayna savaşın başında söküp atmayı bile düşündüler çünkü modern savaşlar için ana top tamamen gereksiz olduğu 40 sene önce yukarıda belirttiğim Sovyet-Afgan savaşı sırasında belli olmuştu. Şu anda herhangi saldırı helikopteri modern savaşı sırasında kara hedeflerine karşı ana topunu kullanması imkansız. Ucunda radarı var ve onun altında flir var, nasıl ikisini birden kullanamaz? Mesela F-35'de aynı tasarım var ucunda radar ve onun altında optik. Batı manşeli olunca fizik kuralları farklı mı çalışıyor veya jet olduğu için mi. Flir kara hedeflerini tespit etmek için kullanılır, önündeki hedefi de görür. Sırf eleştiri olsun diye yazmışmsınız.

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08bir hedefe angaje olmak için helikopterin kendi çevresinde çok iyi olan dönüş oynaklığı öne  çıkarılmıştır , bu da yüksekliğini ciddi şekilde olumsuz etkilemiştir , diğer helikopterlerdeki sütre arkasında gizlenme yeteneği kısıtlanmıştır.
Hedefe angaje olmak için radar ve flir var, ana hedefi karadaki hedefleri vurmak. Çift rotorlu helikopterin kaldırma gücü daha fazladır, yüksekliğe tırmanma ve irtifa konusunda hiç sıkıntısı olmaz/olamaz. AH-64 propagandası sizi oldukça etkilemiş sütre arkasına gizlenme konusundan bahsediyorsunuz. Uzun süre alçak uçuş ve gizlenme konusunda çift rotorun verdiği avantaj daha fazladır.

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08Ama Ruslar savaşların sürekli dikine olmadığını , mevzilenince başka şeylerin de önem kazandığını Ukrayna'da ka-52 filolarının yarısını kaybederek acı bir şekilde öğrendiler zannedersem.
Abartmayın, savaş öncesi envanterde 140 adet vardı, vurulanların sayısı 43 adet ve hepsi bir önceki modeli Ka-52, M modeli değil. 2022 15 adet, 2023 30 adet, 2024 30 adet, 2025 14-15 adet M modeli üretilmiştir. Şu anda savaş öncesi envanter sayısında daha fazlası var yaklaşık 180-190 adet ve çoğu artık AESA'lı yeni modeli.

Savaşın ilk döneminde ilerleyen kara ordusunu eşlik etmesi için çok riskli bölgelere düşmanın içlerine doğru görev yapmak zorunda kalmıştı. 3.nesil jetler arasında en iyisi F-4 olarak bilinir ama en çok kayıp vereni de o. Peki neden biliyormusunuz? ABD'nin en çetin ve kanlı geçen Vietnam savaşında görev yapmıştır. Hala TurAF uçuruyor onları, kötü jet olsaydı envanterinde tutmazdı bu zamana kadar değil mi?

Alıntı yapılan: DelKu - Bugün, 07:48:08Bir diğer sözüm, sülün gibi Mi-28 dururken Ka-52 yi seçmeleri de hep ilginç gelmiştir bana ,galiba komünist Sovyetler de bile kurumlar arasında ciddi bir iç çekişme mevcuttu , kim çekişmeden galip geldiyse onunla devam ediliyordu, Amerikanın b.ktan âdetleri Sovyetlere sirayet etmişti herhalde.

Rekabetçi ortamı yaratılması için böyle sistem uygulanmıştır. ABD'den alınan değil, Çarlık Rusya'nın rekabetsiz silah sanayisi bir b.k yapamadığı için Sovyetler kurulunca hemen bu sisteme geçmiştir. Mi-28 hala üretilmesine  ordu mensupları ve pilotlar bile doğru karşılamıyor. Evet, Mi lobiciliği hala güçlü konumda.

Klasik saldırı helikopteri ile kıayaslamak bile yersiz, pilot güvenliği, saldırı performansı, modern silah kapasitesi bakımından diğerleri ile kıyaslanamaz.

Jet uçakları gibi HUD var, jet uçaklarında ana topu sabitlenmiştir ama burada kısıtlı olsa da hareket ediyor. Yerinde 360 derece dönebilme hızı çok yüksek olduğu için diğer helikopter gibi ana topuna ihtiyacı yok. Ana topu sadece havadaki hedefleri vurmak için ateş ediyor.

İran Şahed'lerini vurmak için İsrail daha maliyetli F-16'lari uçuruyor, hatta ondan daha da maliyetli Sidewinder füzesi ile vurmak yerine Ka-52M AESA radarı ile tespit eder, peynir ekmek maliyetine 30mm topu ile vurur.



Sn. Marmara aslında benim yazdıklarımı bir şekilde doğrulamışsınız farkında mısınız :)
Aesa radarı buruna sabitlendiği için sadece ön bölgeye bakar
Ya Fliri hareketli olacak şekilde alta yerleştirilir 360 derece kapsama alanı olur , ya da Aesa radarı alta alınır onun kapsama alanı 360 derece iken bu kez flir ön burunda görüş alanı kısıtlanır.
Topunun hareketliliği az olduğu için öndeki hedefleri ateş altına alabilir,
Yanlara ateş edebilmesi için helikopterin komple dönmesi gerekir,
Top düşman zırhlıları için tasarlandığından topu 30×165mm mühimmat kullanır bu nedenle , magazini Ah-64 ün yarısı kadar mermi taşır.
Mi-28 aynı topu tam hareketli  kullanabilirken, Ka-52 kullanamaz çünkü  o meşhur koaksiyel rotor tasarımı nedeniyle o kallavi topun geri tepmesinin stabiliteyi  olumsuz etkilememesi için helikopterin tam ortasına yerleştirilmiştir
Sizin de aynı düşünce de olduğunuzu biliyorum ağır savaş helikopterlerinin çağı da kapanmak üzere kalkıp sırf zıtlık olsun diye kıytırık Ukrayna dronelarını avlamada bak çok işe yaradı, uçaklarda da top öne bakıyor demeyin , bu iş için Rusların çoktan insansız savaş dronları üretmiş olması gerekiyordu.
Bir tek Ka-52 filolarının yarısını kaybettiler derken benim hatam batı cephesi filosunun yarısı demeliydim onda haklısınız.

Ka-50 Türk atak ihalesine katıldığında güneydoğu dağlarında o kadar başarılı performans sergileyemeyeceği düşünüldü, çünkü güç başka şey çeviklik kıvraklık başka şey.
Ukrayna'da da bakkal aleksanderın bile sırtında  MANPADS ile dolaştığı ortamda bu helikopterlerin aşırı zayiat vereceği kesindi, Ruslar Afganistan'dan pek de ders almamışlar demek ki Alligatoru tasarlarken ve hala ısrarla ağır helikopter üretme ısrarı da ilginç, aynısını İtalyanlar da yapıyor.

Bir de soru : donanımhaber' deki SAMP/T hakkındaki makaleyi  siz mi yazdınız?  Neredeyse sizin kaleminizden çıkmış gibi, ya da bizi okuyorlar bilemiyorum Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz