Som, uçaktan atıldığında uçağın hızı ve irtifasından atılıyor. Sonra operasyonel yüksekliğine iniyor. Hız kazanma derdi yok. Normal çalışma irtifasına kadar da fazla yakıt yakmadan epeyi bir yol alıyor ve sonunda 300km gibi bir menzile ulaşıyor.
Gezgin iki kat daha ağır. Ama 3 kat daha uzun (en az) gitmesi isteniyor.
Ktj3200’ün bu işi becerebileceği konusunda şüpheciyim; eğer bizden bu motorun gücü ve diğer verileri gizlenmiyorsa.
Medyadaki yazılı bilgilerde ktj3200’ün değil ama daha güçlü daha soluklu bir motor üzerine çalışıldığı paylaşılıyor. Hatta yağlama konusu da var işin içinde.
Ama 3.1kn tomahawk motoru 2000+km gidiyorsa bu daha çok yakan motorda 800km gitsin, mantığı da doğru.
Hocam boosterlar'ın füzelere kazandırdıkları ilk hıza dair birşeyler biliyormusunuz ?
Doğrusunu söylemek gerekirse Spesifik olarak çok şey bimiyorum. Zaten bu tip bilgi biraz da gizli tutuluyor. Siz biliyorsanız ve aydınlatırsanız da sevinirim üstat. Ancak bir United technologies MK72 Booster’ının bazı füzelerin menzilini ikiye katlatabilecek kadar ön hız verdiğini biliyorum. Bilhassa göreceli olarak kısa olan menzillerde booster kullanmak büyük avantaj sağlıyor. Bizim atmacada da aynı durum mevcut.
Buradaki olay sadece boosterla çözülecek birşey değil gibi geliyor bana.
Sizinle söylediğiniz gibi hi-hi-lo trajectory verip hızdan feragat ederseniz menzil uzar. Ama füze rahat tesbit edilir. Hani biz tomahawk benzeri , hatta daha iyisi birşey yapma peşindeydik?. (Atmaca , harpoonlardan daha iyi.)
Biz burada günlerce fikir yürütebilir , olurdu olmazdı deriz. Ama şu gerçek ki bu işi yapanlar ve bilenler ktj3200’ü SOM , SOM-J ve Atmaca’da kullanacaklar. Bu kesin. Gezgin için “daha güçlü“ bir motor peşindeler. (Bu arada bazı Ukrayna motorlarının adı da geçiyor).