M1 ABRAMS

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:36:58

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: DelKu - 06 Ocak 2025, 20:44:57Ama t-80 nin türbin motoru yakıt seçmemesi (jet yakıtı, dizel,benzin) ne bulursa kullanılabilmesiyle abramstan daha öndedir. T-80 in fiyakasının bozulması çeçen savaşı sırasında olmuştur, yüksek kayıpları neticesi T-72yi tasarımı üzeriden T-90ı geliştirmişlerdi. Ama bu kayıplardan sorumlu T-80nin yapısal yetersizliği mi yoksa o dönemin iyice dökülmüş tank personel eğitimi ve disiplinsizliği mi tartışılması gerekir.

Tarih konusunda biraz karışıklık olmuş.
T-90 Çeçen savaşına kadar hizmete girmişti 1992'de, Sovyetlerin T-72'nin üzerine son nefesinde geliştirdiği tanktır. İlk model T-90 Vladimir lakabı vardı(Putin ile alakası yok), dökme kuleye sahip idi T-72 gibi. Ilk model T-90 ile şu andaki T-90M arasında Leopard 2A4 ile 2A7/8 kadar fark var, namlu, motor, kule, atış kontrol sistemi, otomatik dolum, optikler vs farklı.

T-80 Çeçenistan'da başarısızlığı Rus ordusunun o dönemdeki dağınık, kontrolsuz, düzenli değil örgüt ordusu gibiydi. Groznıy'a tanklarla direkt dalınca resmen dağıldı, böyle ordunun elinde başka tank olsa yine dağılırdı.

Alıntı yapılan: DelKu - 06 Ocak 2025, 20:44:57Ukraynanın T-80in türbin motorunu değiştirip dizel motor ile ürettikleri bir alt versiyonu vardır, yanlış hatırlamıyorsam pakistanın T-80 tankları bu türevden dizel motorludur

Ukrayna değil Sovyet yapımı dizel motor dersek daha doğru olur. 1987'de T-64 üretimi sonlandırıldı, onun yerine aynı sene T-80UD modeli Ukrayna'nın Harkıv şehrinde üretilmeye başlamıştı. Ondan önce 1976'dan ititbaren Leningrad(Sankt-Peterburg) ve Omsk şehrinde gaztürbinli modeli üretiliyordu, hala üretiliyor Ruslar geçen sene üretim hattını yeniden açtılar. T-64'ün 5 yatay silindirli 5TDF motorun 6 silindirlisi olan 1000 beygirlik 6TDF motoru T-80UD takılmıştı.

Pakistan ise Sovyet döneminde üretilen T-80UD tankını ülke dağılınca Ukrayna'dan satın almıştı. 5TDF/ 6TDF motoru yatay silindirli olduğu için bolca yağ fışkıran, diğer dizel motorlara göre yüksek derecede çalışıyordu. Soğuk havada çok zor çalıştırılan, sıcak dağlı havada ise yüksek derece çalıştığı için ısınıyordu ve çok güç kaybı yaşıyordu. Bizzat başımdan geçen olay, T-64 çalıştırmak o kadar zordu ki Sibirya'nın soğuk ikliminde küfür etmedik laf kalmamıştı. Sonunda Rusya tüm T-64 ve T-80UD emekli etti ve ordusu da derin ohh çekmişti, zaten yedek parçaları Ukrayna'dan geliyordu. Pakistan sıcak ve dağlı coğrafyada bu tankları nasıl çalıştırıyorsa artık... Mesajı Paylaş

#151
Ekleme yapayım.

Türkiye'ye teklif edilen Ukrayna yapımı T-80UD üzerine geliştirlmiş T-84. Batı standartına uygun 120mm top, Leclerc tarzı kule arkasında barındıran 22 adetlik atışa hazır mermi otomatik doldurucu vasıtasıyla ateş ediyordu, kalan 16 adeti gövde içinde idi. Türkiye'ye teklif edilen T-80 deyince hala gaztürbin motor algısı var. Öyle değil, 6TDF Ukrayna/Sovyet yapımı yukarıda bahsettiğim içten yanmalı dizel motor vardı.

 Türkiye ihalesine katılan Abrams'ın dizel motoru hazır değil idi ve sorun çıkarıyordu , uzun süreli test döneminden geçmesi gerekiyordu. Ukrayna tank motoru da sorunluydu.

Sonrasında 2.el Leopard 2A4 alındı, M60T Sabra ortaya çıktı. O dönemde Hollanda ile ilişkileri nasıl idi hatırlamıyorum ama hizmet dışına çıkarılan 2. el Leopard 2A6 alınabilirdi. Finlandiya ve Portekiz almıştı. Portekiz'in elindeki Leopard 2a6'lar bakımsızlıktan durumu kötü.
Mesajı Paylaş

#152
Yıl 1976 ABD'nin Aberdeen poligonunda test için getirilen Leopard 2AV(105mm'lik topa sahip).
Çok uzun hikaye ama kısaca özetlersek. İlk önce Batı Almanya-ABD ile birlikte Sovyet 125mm'lik top mermisine sahip tanklarına karşı projesi vardı. Leopard 2 standart batı tankı olacak iken ABD poligonda denedi. Almanların dediklerine göre ABD haksız spekulasyon çıkarmış, Abrams M1 zırh yönden üstün olduğunu iddia ederek Leopard 2 devre dışı bırakmış.

Leopard 2 ve türevleri okyasusun her 2 tarafında  çok daha yüksek rakamlarda üretilen NATO'nün standart tankı olabilirdi. ABD'nin gaztürbinci tayfası bu tankı da kurban etti...



Mesajı Paylaş

Bir yerlerden aklımda kalmış, kaynaktan emin değilim. Bunun gibi bir denemede Alman Leo tankı engebeli arazide fırtına gibi uçup kaçarken tecrübeli ve emekli bir ABD paşası Leo'nun bir yerini işaret edip sökülmesini istemiş. Açılıp bakıldığında fazlasıyla akıllı Almanların Leo'nun zırhını çıkarıp ağırlık azaltarak böyle uçar kaçar hale geldiği anlaşılmış. Mesajı Paylaş

Türkiye tank ihalesine katılan MTU motoru ve Renk transmisyonu ile donatılmış Abrams M1A2.
MTU Alman şirketi bu vesile ile diğer Abrams tankları için kendi motorunu takmayı planlıyordu. Pensilvanya'da üretilen Abrams gaztürbin motor üreticileri ve senatodaki şizofren lobicileri bu teklifi de geri çevirdiler. Eskiden Cumminsin içten yanmalı dizel motoru sunduğu teklifi de öyle yapmışlardı.









Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz