T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#50
Alıntı yapılan: RekarnO - 23 Mart 2010, 10:27:14
KENDİ ETRAFINDA DÖNMEYE BAÞLADI

Helikopterİn, düşmeden önce 1500 feet irtifada kendi etrafında dönmeye başladığı ve bu şekilde yere çakıldığı öğrenildi.

Düşme nedeniyle ilgili kesin kaza - kırım raporu çalışmalarının devam ettiği ancak, kuyruk motorundaki bir arıza nedeniyle düştüğü değerlendiriliyor.


Bu şekilde düştüyse kesinlikle kuyruk rotoru durmuş demektir. Kuyruk pervanesi, ana pervanenin momentini karşılayarak helikopter gövdesinin ana pervane ile birlikte dönmesini engeller. Kuyruk rotoru durmuş ve helikopter ana rotorla birlikte dönmeye başlamış. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Kazanın sebebi için şimdilik en büyük şüphe kuyruk rotoru üzerinde.İtalyan medyasında çıkan haberlerde kuyruk rotoru pallerinin rotor başlarından ayrılmasından şüphelenildiği belirtilmiş.Videoya dikkat ederseniz 1.20 de bir görevli palleri üzerinde olmayan kuyruk rotorunun fotoğraflarını çekiyor.Her ne olduysa umarım kısa zamanda tesbit edilir ve düzeltilir.P2 nin şu sıralar üretilmiş veya üretiliyor olması gerekiyor;testlere artık diğer prototiplerle devam edilecek.Zaten P1 sıfır üretim değil A129 dan çevrilmiş bir helikopter idi,belki üzerinde metal yorgunluğundan kaynaklanan bir sorun olmuştur. Mesajı Paylaş

Son dakika...

Alıntı YapTUSAÞ: Kaza ATAK Programı'nda Sarkmaya Sebep Olmayacak

ATAK Programı kapsamında Kuzey İtalya'da test uçuşları yapılan T129 helikopterinin ilk prototipi P1, 19 Mart Cuma günü yapılan uçuşta kuyruk rotorunu kaybetmesini müteakip, araziye sert iniş gerçekleştirerek kırıma uğradı.

Bugün öğle saatlerinde programın ana yüklenicisi Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ. (TUSAÞ) tarafından yapılan yazılı açıklamada; Kuzey İtalya'da test uçuşları süren A129 helikopterinin Alpler Bölgesi'nde (Verbania yakınlarında) araziye sert iniş gerçekleştirdiği ve kırıma uğrayan helikopterin ATAK projesi kapsamında test maksadıyla kullanılmakta olan Mangusta helikopteri olduğu bilgisi verildi.

İki kişiden oluşan İtalyan mürettebatın yaralı olarak kurtulduğunun ve hayati tehlikelerinin söz konusu olmadığının belirtildiği açıklamaya göre, olayın nedenine yönelik teknik araştırma İtalyan yetkili makamları tarafından yürütülüyor. Açıklamada ayrıca, ATAK Programı geliştirme faaliyetleri kapsamında, test amaçlı helikopterlerin yedekli olarak planlandığı ve ilk tespitlere göre program akışında bir değişiklik öngörülmediği bilgisi de yer aldı.

http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=1490&hid=3 Mesajı Paylaş

Test amaçlı helikopterlerin yedekli olarak planlandığı cümlesi bana kalırsa p2 nin varlığına işarettir. ya da bitmek üzeredir. AVCI nında dediği gibi bende aynı düşünüyorum.

Bazı otomobillerde Motorun gücünü tekerlere gönderen Þaft ın koptuğu ya da yerinden çıktığını duyardım. Bu da bana kalırsa benzerbi olay sanırsam. Tabii daha farklı olaylar ama aklımızda canlandırırsak aynı sorunu çıkartırlar. Araçlarda tekerler dönmez helikopterler de de kuyruk pervanesi dönmez buda helikopterin hendi etrafında dönmesine neden olur.
Bildiğim kadarıyla bu dönme gücüde insanda ciddi G kuvvetine neden olur, ama tasarım neticesinde bu helikopterde pilotlar biryerlere çarpp ya da helikopter parçalanıp büyük bir kazaya sebeb olmamış. Buda bize sağlam bir helikopter olduğunu gösterir.


Olayı anlatmak için bir çizim paylaşayım..



Bu resimde arkada pervane olduğunu düşünün..



Mesajı Paylaş

Alıntı YapTürkiye'nin Taarruz, Taktik-Keşif Helikopteri Projesi kapsamında İtalya'da test uçuşları yapan A-129 Mangusta helikopteri, Alpler bölgesinde araziye sert iniş yaptı.

Helikopterin kırıma uğradığı kazada, iki İtalyan test pilotu hafif yaralandı.

Türkiye, yaklaşık 12 yıllık bir serüvenin ardından taarruz, taktik-keşif helikopteri ihalesini İtalyan-İngiliz ortaklığı Agusta-Westland firmasına vermiş ve yoğun çalışmalar sonucunda prototip T-129 P-1 üretilmişti.

İlk uçuşunu Milano kenti yakınlarındaki Vergiate'de yapan prototip helikopter, herkesten tam not almıştı.

Aylardır test uçuşları süren helikopterin düştüğü haberi, Türkiye'de şok etkisi yaptı. Ancak gerçek kısa sürede anlaşıldı.

Düşen helikopter, Türk basın mensuplarının da ilk uçuşunu izlediği T-129 P-1 değil; proje kapsamında deneme amacıyla kullanılan A-129 Mangusta'ydı.

A-129 helikopteri, bazı geliştirme çalışmaları kapsamında test uçuşları sırasında, Kuzey İtalya Alpler bölgesindeki Verbania yakınlarında zemine sert iniş yaptı.

Kazada helikopter kırıma uğrarken, iki İtalyan test pilotu yaralandı. Pilotların hayati tehlikesinin bulunmadığı açıklandı.

Projenin ana yüklenicisi TUSAÞ'tan yapılan açıklamada, "ATAK Programı geliştirme faaliyetleri kapsamında, test amaçlı helikopterler yedekli olarak planlanmış olup, ilk tespitlere göre program akışında bir değişiklik öngörülmemektedir" denildi.

http://www.trt.net.tr/Haber/HaberDetay.aspx?HaberKodu=993789d1-cc91-4efd-8169-cfdaf93a3b83 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 23 Mart 2010, 19:15:57


Düşen helikopter, Türk basın mensuplarının da ilk uçuşunu izlediği T-129 P-1 değil; proje kapsamında deneme amacıyla kullanılan A-129 Mangusta'ydı.

http://www.trt.net.tr/Haber/HaberDetay.aspx?HaberKodu=993789d1-cc91-4efd-8169-cfdaf93a3b83

Deneme amacıyla kullanılan helikopterde aynı motor mu kullanılıyormuş?





Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

A-129


T-129


Skywolfun dediği gibi motorlar aynı değil. Mesajı Paylaş

T-129 P1 in düşmeden önceki son hali sanırım aşağıdaki gibiydi.

Mesajı Paylaş

İkidir helikopter kazaları yaşayan TSK Güvercinlikteki Kara Havacılık okuluna bir basın turu düzenledi.İlginç karelerle işte o turdan görüntüler.

 

http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=34089&p=9&rid=2 Mesajı Paylaş

Güvercinlikte bir akrabam görev yapmıştı, anlattığına göre bu kobra pilotları çok katı insanlarmış. katı dediysem sadece dış dünyay karşı, adeta ruh gibilermiş. Ne zaman uyuyup ne zaman göreve çıktıklarını kimse anlamazmış. hatta sabah operasyona doğuya gider akşam yatmaya birliğe dönerlermiş :)

Resimleri görünce anlatayım dedim:) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz