Gönderen Konu: TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ  (Okunma sayısı 197942 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44454
  • 636
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #20 : 04 Haziran 2010, 18:59:06 »
O tahminim  BMC 250-10 Z (4X4) WCV aracının biraz değişik modeli.

http://www.bmc.com.tr/indexx.php?f=252f747537c23d566ab9ccaf75c35f69&sayfa_id=101&id=12559&l=1






ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #21 : 04 Haziran 2010, 20:23:25 »
Arkadaşlar karışıklık falan yok.Yeşil kamuflajlı olan araç Hatehof tarafından üretilen orjinal araç.Sarı tonlu kamuflaja sahip olan araçta BMC ve Hatehof'un bu araç üzerinden TSK isterleri doğrultusunda geliştirilen versiyonu,hepsi bu.Aracın lisans hakları BMC tarafından satın alındığı için artık Hatehof sitesinde görünmüyordur.

Çevrimdışı MilliyetciVatandas

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 24
  • 0
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #22 : 05 Haziran 2010, 12:32:33 »
Arkadaslar,

simdi hangi arac üretilip TSK ya teslim edilecek?

Lütfen sadece üretilecek aracin resmini tek olarak koyabilirseniz, daha belirgin olur!

Tesekkürler simdiden.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #23 : 05 Haziran 2010, 13:33:35 »

Çevrimdışı shadowww

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 64
  • 0
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #24 : 05 Haziran 2010, 20:25:48 »
Bunun arkayı biraz kısaltacan,üste spot ışık akşam çıkacan caddeye bununla, milletin ağzı açık kalır :-))

Çevrimdışı TCG Dumlupınar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 128
  • 2
BMC, Savunma Sanayi’inde Dev Adımlarla İlerliyor
« Yanıtla #25 : 05 Haziran 2010, 23:27:59 »
Bana kalırsa İsrail'İn aracı daha iyi görünüyor. Ama görünüş aldatabilir. Özellikle aracın altı kısmındaki, patlayıcıların etkisinden koruma sağlayan alan oldukça büyük. Arka çamurluğa kadar aynı boyutta gidiyor. BMC bu kısımda önemli bir değişiklik yapmış. Veya sadce bu alanın ön kısmına konulan parça orayı daha kalaın gösteriyor da olabilir. Çamurlukların o şekilde olmasının bir amacı var. Patlama sırasında oluşacak olan blast etkisini, kopan parçalar, toz, taş, toprak vs ne varsa oradan araca zarar vermeden yönlendirerek uzaklaştırmak gibi...

tespitleriniz doğru sayın skywolf ama güneydoğuda bu araçların başına ne geleceği belli olmaz. örneğin, ön çamurluğun dizaynından bahsetmişsiniz evet doğru araç mayına bastığında o derecede açık bir alan basıncı ciddi şekilde azaltır burada mutabıkız fakat o açık alana isabet edebilecek  rpg benzeri bir mühimmat aracı felç eder, direk motor hasar alır. zaten ön tekerlekler personelin bulunacağı bölümlerden bir hayli önde mayına basma vakasında teker komple kopar ama personele kolay kolay birşey olmaz konum olarak personele uzak çünkü. bana öyle geliyorki mayın korumasının yanında farklı amaçlarda göz ününde bulundurulmuş mesela burun kısmı içeriye doğru göçük olmasının sebebide yine sağdan soldan gelebilecek tehtidlere karşı düşünülmüş, camlarda yine bir önceki tasarıma göre gözle görülür derecede ufalmış, bence daha fonksiyonel ve koruma düzeyi daha yüksek bir araç olmuş.   

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44454
  • 636
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #26 : 05 Haziran 2010, 23:56:33 »
Çok doğru sayın TCG Dumlupınar. Basıncı iyi dağıtılacak şekile olmayan bir tasarımda başka sorunlar da olabilir. Sadece kopan parçaların vs araçtan ve kullanıcılarda uzaklaştırılması değil, o basıncın aracı devirmesine neden olmayacak bir şekilde araçtan uzaklaştırılması da gerekir. Önceki tasarım da bu göz önünde bulundurulmuş. Ki zaten mayına karşı dayanıklı araçları vs incelersek işe yarayan araçlarda bunu görebiliriz.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı GOGURYEO

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • -1
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #27 : 06 Haziran 2010, 14:40:08 »
Arkadaşlar bmc mrap leri ille ilgili guzel bir video buldum ihalede kabul edilen 3 aracıda gösteriyo.Muhabirinde videoda dediği gibi öndeki araç
Mayına Karşı Korumalı Araç, ikinci sıradaki BMC 185-09 B (4X4) 2,5 Ton TTA , üçüncü sıradaki de BMC 380-16 P (6X6) 10 Ton TTA olarak gözüküyorlar.

http://www.metacafe.com/watch/yt--a0sX3D1pIg/tsk_yeni_may_na_pusuya_kar_z_rhl_araci_mrap_bmc/
Mayına Karşı Korumalı Araç

350 PS Motor
4x4 Çekiş Konfigürasyonu
Tam Otomatik / Manuel Şanzıman
10-15 Tam Donanımlı Personel Taşıyabilme
Mayına ve Balistik Tehditlere Dayanıklı
CTIS – Merkezi Lastik Şişirme Sistemi
Run/flat Lastikler
Otomatik Yangın Söndürme Sistemi

pdf dosyası :http://www.bmc.com.tr/images2/img/347/File/55555.pdf

 BMC 185-09 B (4X4) 2,5 Ton TTA

185 PS Motor
4x4 Çekiş Konfigürasyonu
Ön Cam Isıtmalı Çelik Kabin
Tam Otomatik Şanzıman
NATO Standartlarına Uygunluk
Tüm Arazi Koşullarına Uygun
185 PS Motor
4x4 Çekiş Konfigürasyonu
Ön Cam Isıtmalı Çelik Kabin
Tam Otomatik Şanzıman
NATO Standartlarına Uygunlu

pdf :http://www.bmc.com.tr/images2/img/347/File/BMC%20185-09%20B(1).pdf

BMC 380-16 P (6X6) 10 Ton TTA

380 PS Motor
6x6 Çekiş Konfigürasyonu
Ön Cam Isıtmalı Çelik Kabin
Tam Otomatik / Manuel Şanzıman
NATO Standartlarına Uygunluk
Tüm Arazi Koşullarına Uygun

pdf:http://www.bmc.com.tr/images2/img/347/File/3333.pdf



NOT:Arkadaşlar vidoları sayfaya goruntulu olrak nasıl koyucaz link vermeden yardımcı olırsanız sevinirim.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #28 : 06 Haziran 2010, 21:40:20 »
Motor ve yerlesimi degismis olabilir mi?..


Zira arac epey degismis.. Disinda degil, icinde..


Peki kimin muhendisligi ile?..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #29 : 07 Haziran 2010, 16:20:45 »
Alıntı
Peki kimin muhendisligi ile?..

BMC değil heralde.

Bu aracın lisans hakları alınmıştı,acaba bu mühendislik desteği için ilave ödeme yapıldımı İsrailli firmaya ?

Yapıldıysa ne kadar merak ettim şimdi.