Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1280
Bu AI-9500F motor neyin nesi diye arattım. İbrahim Sünnetçi'nin şöyle bir bilgi yazısına rastladım...

"TRMotor ve Ivchenko Progress'in MMU/TF-X için yeni nesil motor ihtiyacı kapsamında TF-141 adı verilen yeni bir motorun geliştirilmesi konusunda işbirliği yapacağına dair bir bilgi edinmiştim. SAHA Expo 2021 Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı sırasında görüşme fırsatı bulduğum Ivchenko Progress yetkilisi MMU/TF-X Motor Geliştirme Projesi kapsamında AI-322F motorunu temel alan AI-9500 Turbofan Motorunu önerdiklerini ifade etmiştir. Ancak görüşlerine başvurduğum bir TRMotor yetkilisi 9.500kgf (yaklaşık 21.000lbf) itki gücü kapasiteli AI-9500F önerisinin artık gündemde olmadığını 10 yıl önce tasarlanmış bu motorun eski bir öneri olduğunu ifade etti. AI-9500F daha önce Aero India 2009 Fuarı sırasında HAL Tejas LCA Mk1A Hafif Muharebe Uçağı (LCA) için ortak geliştirme seçeneği olarak önerilmiş ancak Hindistan ihtiyacı için GE ürünü F404-GE-IN20 Turbofan Motorunu seçmişti. "

Bizimkiler bu motor önerisini beğenmemişler... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 06 Mayıs 2025, 15:37:03TF6000'in iki katı bir itki konuşuluyor. Baykar'ın böyle bir motor üretecek altyapısı yok. Büyük ihtimalle TEİ'yi kullanacaklar. Ya da kuvvetli bir dış üretici ile sıkı bir anlaşma yaptılar. Kristal bıçak dökümü makineleri alarak, dış bağımlılığı da ortadan kaldırmayı planlıyor olabilirler. TÜBİTAK'ın tek kristal üretiminin başındaki bir ismi de ana danışman olarak kullandıkları haberleri dolaşıyor.

"Kuvvetli dış üretici", satın aldıkları İtalyan şirket (https://www.piaggioaerospace.it/en) bence. Motorun sıcak sektörünü burada kendileri üretirler, kalanı İtalyanlara paslarlar. Blueprintleri Ukrayna'dan hazır satın almışlarsa, TEI'deki bazı uzmanların yardımıyla planların tekrar üzerinden geçerler ve motoru bizim imalat teknolojimize göre uyarlarlar, diye düşünüyorum. Ben olsam öyle yapardım. Mesajı Paylaş

Alıntı YapİŞTE SSİK KARARLARI!



Toplantı kapsamında;

·  Sürü yetenekli kamikaze insansız hava ve deniz araçları projeleri,

·  Geleceğin savaş/harekât ortamlarında insansız savaş uçaklarının önemli görevler icra edeceği değerlendirmesinden hareketle hava-hava, hava-yer taarruz ve hava savunma baskısı görevlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla İNSANSIZ SAVAŞ UÇAĞI projesi,

·  Alçak, orta ve yüksek irtifa hava savunma sistemleri seri üretim projeleri,

·  Ülkemizin vurucu gücünü artıran uzun menzilli füze sistemleri seri üretim projeleri,

·  Kuvvet çarpanı etkisi oluşturacak füze geliştirme projeleri,

·  Gelişmiş hava savunma kabiliyetlerine sahip olacak TF-2000 HAVA SAVUNMA HARBİ MUHRİBİ projesi,

·  Kendi denizaltısını tasarlayıp üretebilen sayılı ülkeler arasına girmemizi sağlayacak MİLLİ DENİZALTI (MİLDEN) projesi,

·  Ülkemizin uzaya bağımsız erişim yeteneğinin artırılması projeleri,

·  İlave hafif sınıf genel maksat helikopteri ihtiyacının karşılanması için T625 GÖKBEY Helikopteri seri üretim projesi,

·  Elektronik harp yeteneğinin artırılmasına yönelik tedarik ve geliştirme projeleri,

·  Kritik tesislerimizi ve bölgelerimizi İHA tehdidine karşı koruma projeleri,

·  İlave silahlı insansız hava araçları ve ilgili alt sistem ihtiyaçlarına yönelik tedarik projeleri,

·  Zırhlı personel taşıyıcı ve kurtarma araçları ile muhtelif kara araçları tedarik projeleri,

·  Kamikaze kara araçları projeleri,

·  Muhtelif simülatör ve elektro-optik sistemlerin tedarik projeleri görüşülerek karara bağlanmıştır.

https://x.com/SavunmaSanayiST/status/1922340778124198277
Mesajı Paylaş

Alıntı YapKIZILELMA, ANKA-3'ten sonra iç silah istasyonundan mühimmat atışı gerçekleştiren ikinci Türk yapımı uçak olmaya hazırlanıyor.


https://x.com/avionot/status/1932083300274721165
Mesajı Paylaş

Alıntı Yapİtalya Genelkurmay Başkanı'ndan Baykar'a ziyaret

🛡�Baykar [@BaykarTech]: İtalya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Luciano Portolano ve beraberindeki heyet, Özdemir Bayraktar Milli Teknoloji Merkezimizi ziyaret etti.

Kendilerini ağırlamaktan memnuniyet duyduk. 🇹🇷🇮🇹


https://x.com/SavunmaTR/status/1934961509345485193
Mesajı Paylaş

#1285
Bu proje anka-3 den devam ettirilirse çok farklı senaryolar konuşulabilir. Anka delta kanatlı olduğu için bir de f35'ten daha küçük olduğu için radar kesit alanı pratikte ona göre  daha küçük olacaktır değil mi?

Şöyle birşey geldi aklıma. 20.000'lik bir jet motoru (nozulları gizlenmiş radar izi düşük) ve iyi bir radar ile f35 ile kafa kafaya gelemez mi?


Artılar:
F35'e göre daha düşük radar kesit alanı. Düşük görünürlük.

Eksiler:
F35'e göre daha güçsüz motor dolayısıyla daha zayıf radar.

Olası hava hava savaş durumu.

Anka delta kanat ve radar kesiti düşük olduğundan f35'e daha çok yaklaşacak dolayısıyla f35 onu tespit edemeden onu görebilecek yada ikisi birbirini aynı anda görecek.

Bu olasılık hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çünkü anka-3 den sonra anka-4 için çalışmalar başladı diye duymuştum. Tabi resmiyet yok.

Bu şekilde stealth delta kanat bir insansız savaş uçağı ile savaş doktrinini yeniden yazabiliriz... Siz ne düşünüyorsunuz? Mesajı Paylaş

Daha önce de yazdık yine yazalım, motor gücü ile AESA radar gücü o kadar da orantılı değil. Uygun jeneratör ile artık o kadar radon nereye konulur bilmem ama Anka-3'e Apg 81'den daha güçlü bir radar koyabilirsiniz. Yapılabilir ise B-2 veya B-21 formunda ve büyüklüğünde bir insanlı, insansız uçağı LPI AESA ile donatıp HEİK olarak kullanmak geleceğin konsepti olabilir Mesajı Paylaş

Sn.Mehmet05 hocam motor büyüdükçe elektrik güç üretmesi artar buda radarın soğutulması için gereken enerjilerden biri diye hatırlıyorum

Yani sadece radarın çektiği elektrik gücü değil radarın soğutulması için gereken enerji içinde sağlam motor lazım

Mesela murad 100 radarı maksimum pig çıkış kuvveti 15-20 kW fakat soğutmayı dahada arttırsaydık bu çıkış pig kuvvetini arttırabilirdik

Galiba murad radarı sıvı soğutması 4.5 kw'a kadar..

F16 yerine başka uçak olsa daha fazla güçle daha fazla soğutabilceğimiz radarımız olurdu

Yani murad'ı tam kapasite kullanmıyoruz.f16 nın limitlerine göre Mesajı Paylaş

#1288
25.000-30.000 kW motor gücü için 15-20 hadi 30 kW radar güç ihtiyacı nedir ki ? Kimler neden jet motoru-Asea radarın güç ihtiyacı bağlantısını dillere taktı bilmiyorum.

Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi, motordan bağımsız olarak, önemli olan jeneratörün uçakta kaplayacağı yer, büyüklüğü, çok ısınmadan, sağlıklı çalışması vs.4-5 litre hacimde istendiği gibi 125 kW gücü verimli, sağlıklı üretecek jeneratörü üretebilirsek ne ala.iki tanesi radara, soğutma sistemi gibi haberleşme, ECM, irst ve belki gelecekte lazer silahlarını dahi besleyecektir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Haziran 2025, 17:02:1625.000-30.000 kW motor gücü için 15-20 hadi 30 kW radar güç ihtiyacı nedir ki ? Kimle neden jet motoru-Asea radarın güç ihtiyacı bağlantısını dillere taktı bilmiyorum.

Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi, motordan bağımsız olarak, önemli olan jeneratörün uçakta kaplayacağı yer, büyüklüğü, çok ısınmadan, sağlıklı çalışması vs.4-5 litre hacimde istendiği gibi 125 kW gücü verimli, sağlıklı üretecek jeneratörü üretebilirsek ne ala.iki tanesi radara, soğutma sistemi gibi haberleşme, ECM, irst ve belki gelecekte lazer silahlarını dahi besleyecektir

Ease motor gücünün ilave olarak soğutma sisteminin harcadığı güç ve kapladığı alan/hacim dert oluyor.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz