Bu noktada bir tahmin yapayım. Biz bu işi kıvırabilirsek çift motorlu MMU'dan 6-7 filo kadar envantere alabiliriz. Sonra tek motorlu bir uçağa geçeriz.
Ben zaten daha önce bunu dile getirdim. TF-X/MMU'dan sonra daha küçük ve hava yer ve deniz platformları (gelecek uçak gemisi için.) için MMU'nun tek motorunu alıp tek motorlu daha kompakt (Tahminen F-35 boyutlarında) bir jet daha lazım aslında bize.
Biz F-35 ile MMU'yu aynı anda kullanmayı planlıyorduk. F-35 işi yatınca şimdi hava-yer görevleri ve deniz platformları için elimizde bir uçak yok. MMU'dan sonra MMU teknolojisini alıp onun tek motoruyla daha küçük (15 metre civarı) bir uçak ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. MMU ne kadar bazı arkadaşlar multirole diye düşünse de MMU'nın tasarlanma amacı air dominance fighter. Yani asli görevi düşman uçaklarını elemine etmek ve hava üstünlüğünü sağlamak.
Üstüne üstlük tek motorlu jette MMU teknolojisi ve motoru kullanacağımız için de geliştirme maliyetleri çok yüksek olmayacaktır. Pek çok alt parça, aviyonikler, radar, görev bilgisayarı vs. hepsi MMU ile aynı olacağı için çok para harcamadan iyi bir F-35 muadili çıkartabiliriz. Bazı arkadaşlar Kızılelma veya TİUS'u bu görevler için öne sürebilir ama daha önce de dedim İHA teknolojisi hala 5. nesil jetlerin yerini alacak kadar gelişmedi.
Öte yandan MMU pahalı bir uçak olacak. Temel Kotil bile birim maliyeti 100 Milyon $+ olacak dedi. Tek motorlu jet ise MMU'ya nazaran daha düşük bir fiyata sahip olur ve aynı zamanda dost ve müttefik ülkelere rahatlıkla satabiliriz. Türki Cumhuriyetler ve Arap ülkeleri bu uçakla çok fazla ilgilenecektir. Araplara MMU da satarsın tek motorlusunu da. Diğer kardeş ülkelere daha uygun fiyatla tek motorlu jeti satarsın. Benim hep aklımda MMU'dan sonra tek motorlu bir 5. nesil jet düşüncesi var. Hatta tahminim MMU'dan sonra bu tek motorlu jet resmiyet kazanacak.