KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

Mehmet75 ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
93 (44.7%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.2%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (19.2%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.2%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
16 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 208

Erken duhul daha az güçte ve ömürlü 29-30 bin librelik motor üretmedikçe ve hızlıca üretime sokmadıkça dana gibi böğüreceğiz benden söylemesi Mesajı Paylaş

İsrail uçaklarının bizim sınıra yakın uçtuğuna dair bir haber daha. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 17 Haziran 2025, 19:14:34Erken duhul daha az güçte ve ömürlü 29-30 bin librelik motor üretmedikçe ve hızlıca üretime sokmadıkça dana gibi böğüreceğiz benden söylemesi

Aynı fikirdeyim. İtkisi 35000 lbf olmasın ilk etapta, 30000 lbf olsun; ama hızlıca seri imalata alınabilsin. Pek uzun ömürlü olmasına da gerek yok. Bu şartlarda dahi F110 beklemekten bin kat iyidir!

İleride nasılsa 35000 lbf itki seviyesine çıkartırız o motoru, ömrünü de uzatırız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Haziran 2025, 20:29:25
Alıntı yapılan: Denizci16 - 17 Haziran 2025, 19:14:34Erken duhul daha az güçte ve ömürlü 29-30 bin librelik motor üretmedikçe ve hızlıca üretime sokmadıkça dana gibi böğüreceğiz benden söylemesi

Aynı fikirdeyim. İtkisi 35000 lbf olmasın ilk etapta, 30000 lbf olsun; ama hızlıca seri imalata alınabilsin. Pek uzun ömürlü olmasına da gerek yok. Bu şartlarda dahi F110 beklemekten bin kat iyidir!

İleride nasılsa 35000 lbf itki seviyesine çıkartırız o motoru, ömrünü de uzatırız.
Çok doğru!
Bence daha da önemlisi en az 22000-24000lbf arası kuru itkili bir motoru becerebilirsek, art yakıcılı itki 30000lbf olsun önemli değil.
Zaman içerisinde kuru itki de 26000lbf'e kadar çıkarılır.
F110'ların 17100lbf'lik kuru itkisi ile "Supercruise" zor. Yüksek kuru itki, savaş uçaklarına stealth özelliklerini etkilemeden, çabuk hızlanma, yüksek tırmanma ve kıvrak manevra kabiliyeti verir. Başlangıçta bu seviye bize yeter. Mesajı Paylaş

FACEBOOK'DA RASTLADIM,

Savaş Uçaklarının Radar Menzilleri

AWACS Radarlarının Menzili
APS-138 (E-2): 220 km (fighter), 463 km (bomber)
APS-145 (E-2C): 267 km (small fighter), 400 km (large fighter), 565 km (bomber)
APY-1/2 (E-3 & E-767): 267 km (small fighter), 400 km (large fighter), 565 km (bomber)
Phalcon: 267 km (small fighter), 400 km (large fighter), 565 km (bomber)
Shmel 100 (A-50): 100 km (fighter), 200-300+ km (bomber)
Shmel 2 (A-50U): 230 km (MiG-21), 500 km (bomber)
MESA (Wedgetail): 370 km (small fighter), 485 km (large fighter), 745 km (bomber)
Erieye (EMB-145 & S 100B): 225 km (small fighter), 340-350 km (large fighter), 450-480 km (bomber), 320 km (ship)


F-15E (AN/APG-70): 300 km (mapping)
F-20 (AN/APG-67): 130 km
JAS.37 Viggen (PS-46/A): 75 km
J-7C/D (JL-7A): 70 km
J-10 (KLJ-3): 100-130 km
J-10 (Zhuk-10PD): 160 km
MiG-21PF (RP-21): 13-20 km
MiG-21SMT (RP-22 Sapfir-21): 30 km
MiG-23S (RP-22 Sapfir-21): 30 km
MiG-23 (Sapfir-23): 70 km
MiG-25 (Sapfir-25): 100 km
MiG-29 (N019 Sapfir-29): 100 km
MiG-31 (SBI-16 Zaslon): 200 km
MiG-29M/MiG-33 (Zhuk-ME): 120 km (uçak), 250 km (gemi), 150 km (kara radarı)
Mirage 2000 (RDM or RDI): 100 km
Su-27SK (N001E Zhuk): 240 km (probably large fighter, maybe bomber)
Su-30MK3 ( Radar): 190 km (aircraft), 300 km (ships)

Savaş uçaklarının, karşı uçakları tespit mesafesi - 1m2 cisimler
EFA-2000 (ECR 90): 160-175 km
F-4E (AN/APG-30): 38 km
F-14 (AN/APG-71): 213 km (120+ km for cruise missiles)
F-15A (AN/APG-63): 110-160 km
F-15C (AN/APG-70): 195 km
F-16A/C (AN/APG-66): 50-60 km
F-16C Block 25 (AN/APG-68): 70 km
F-16C Block 50/52 (AN/APG-68(V)7): 80 km
F-16C Block 50/52 (AN/APG-68(V)9/10): 105 km
F-16E Block 60 (AN/APG-80): 130 km
F/A-18A (AN/APG-65): 60-65 km
F/A-18C (AN/APG-73): 72 km
F-20 (AN/APG-67): 90 km
F/A-22 (AN/APG-77): 230 km
F-7P Skybolt (Grifo 7): 55+ km
F-7MP Skybolt (Grifo 7): 55+ km
F-8IIM (Zhuk-8B): 70 km (front), 40 km (rear)
J-7: 15-55 km, depending on radar fitted
J-8II (SL-5A): 40 km
J-8B (JL-8A): 60 km
J-8H (KLJ-1): 75 km
J-10 (KLJ-3): 80-90 km
JAS.39 Gripen (PS-05): 90 km
MiG-21PF (RP-21): 7-10 km
MiG-21SMT (RP-22 Sapfir-21): 14-19 km
MiG-23S (RP-22 Sapfir-21): 19 km
MiG-23 (Sapfir-23): 55 km
MiG-25 (Sapfir-25): 47-66 km
MiG-29 (N019 Sapfir-29): 80 km
MiG-31 (SBI-16 Zaslon): 110 km
MiG-29M/MiG-33 (Zhuk-ME): 60-70 km
Mirage F.1 (Cyrano IV): 45 km
Rafale (RBE2): 100 km
Su-27 (N001 Zhuk): 80-100 km (front), 40 km (rear)
Su-30MKK (N001VE Zhuk): 110 km (front), 40 km (rear)
Su-27M/Su-35 (N011 Zhuk-27): 100 km (front), 55 km (rear)
Su-27M/Su-35 (Zhuk-PH): 165 km (front), 60 km (rear)


Savaş Uçaklarının radarı ile Bombardıman Uçağını Tespiti
EFA-2000 (ECR 90): 370 km
F-4E (AN/APG-30): 80 km
F-14 (AN/APG-71): 370 km
F-15A (AN/APG-63): 240 km
F-15C (AN/APG-70): 410 km
F-16A/C (AN/APG-66): 100-110 km
F-16C Block 25 (AN/APG-68): 130 km
F-16C Block 50/52 (AN/APG-68(V)7): 140 km
F-16C Block 50/52 (AN/APG-68(V)9/10): 185 km (future upgrade to F-16 fleet, promising 30%+ range increase)
F-16E Block 60 (AN/APG-80): 275 km
F/A-18C (AN/APG-73): 150 km
F/A-22 (AN/APG-77): 490 km
JAS.39 Gripen (PS-05): 190 km
MiG-25 (Saphir-25): 100-140 km
MiG-29 (N019 Sapfir-29): 100+ km
MiG-31 (SBI-16 Zaslon): 240 km


Estimated RCS of various aircraft (frontal view):
A-10: 25m2
B-1B: 10m2
B-52: 100m2
Cruise Missile (ie Harpoon): 0.1m2
EFA 2000: 0.1m2
F-4: 25m2
F-16C: 1.2m2 (w/ reduced RCS)
F/A-18C: 3m2, 1.2m2 w/ reduced RCS
F/A-18E: 0.1m2
F/A-22: 0.0001m2
F-35: 0.001m2
JAS.39 Gripen: 0.5m2
MiG-21: 5m2
Mirage 2000: 2m2
Rafale: 0.1-0.3m2 (clean)
Su-30: 10-14m2
Tornado: 8m2

APG-77 AESA (F-22A)
For RCS 0.0001 m2 class target: 20 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 35 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 112 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 200 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 300 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 355 km+


CAESAR AESA (EF-2000 Tranch3, post-2015 with 1,500 T/Rs)
For RCS 0.0001 m2 class target: 18~21 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 32~38 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 104~122 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 185~216 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 278~324 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 330~385 km+

PG-63 V2/V3/V4 AESA (F-15C/E/SG)
For RCS 0.0001 m2 class target: 14~19 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 25~33 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 81~104 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 144~185 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 215~278 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 255~330 km+

APG-81 AESA (F-35A/B/C)
For RCS 0.0001 m2 class target: 16 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 28 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 90 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 160 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 240 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 285 km+

PG-79 AESA (F/A-18E/F and EA-18G, Block 2 and 3)
For RCS 0.0001 m2 class target: 13 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 22 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 72 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 128 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 192 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 228 km+


CAPTOR (EF-2000 Tranch 1 and 2)
For RCS 0.0001 m2 class target: 12 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 22 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 70 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 124 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 185 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 220 km+

RBE-2 AESA (Rafale F4, post-2012)
For RCS 0.0001 m2 class target: 11~13 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 20~23 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 62~73 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 110~130 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 165~195 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 195~230 km+

APG-80 AESA (F-16E)
For RCS 0.0001 m2 class target: 11 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 20 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 62 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 110 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 165 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 195 km+


APG-63 (F-15C)
For RCS 0.0001 m2 class target: 9 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 16 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 51 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 90 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 135 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 160 km+

Rus Savaş Radar Algılaması
NIIR Zhuk-AE (FGA-29) - 3m2 @ 130km
NIIR Zhuk-AE (FGA-35) - 3m2 @ 200km
NIIR Zhuk-MSFE - 3m2 @ 160km
NIIR Zhuk-MFE - 3m2 @ 105km
NIIR Zhuk-ME - 3m2 @ 105km
NIIP Irbis-E -3m2 @ 400km
NIIP Bars - 3m2 @ (155km - 175km)
NIIP Bars-29 -3m2 @ 105km


1. APG-63V3/V4: AESA, 1,500 T/R
2. APG-77: AESA, 2,000 T/R
3. APG-79: AESA, 1,100 T/R
4. APG-80: AESA, 1,000 T/R
5. APG-81: AESA, 1,200+ T/R
6. CAPTOR: Mechanic
7. CAESAR: AESA, 1,200~1,500+ T/R
8. RBE-2: PESA
9. RBE-2AA: AESA, 1,000~1,200 T/R
10. PS-05A: Mechanic
11. NOAR: AESA, 1,000 T/R


Savaş uçaklarının 1m2 radar algılıması
1. APG-63V3/V4: 144~185 km
2. APG-77: 200~230 km
3. APG-79: 120~130 km
4. APG-80: 110~120 km
5. APG-81: 140~160 km+
6. CAPTOR: 110~125 km
7. CAESAR: 165~220 km
8. RBE-2: 65~80 km
9. RBE-2AA: 110~130 km
10. PS-05A: 50~60 km
11. NOAR: 100~120 km+


Horizontal tracking angles
1. APG-63V3/V4: +/- 60 degrees
2. APG-77: +/- 60 degrees (May equip conformal lateral AESA in the future)
3. APG-79: +/- 60 degrees
4. APG-80: +/- 60 degrees
5. APG-81: +/- 60 degrees (May equip conformal lateral AESA in the future)
6. CAPTOR: +/- 70 degrees
7. CAESAR: +/- 60 degrees ~ +/- 100~110 degrees
8. RBE-2: +/- 60 degrees
9. RBE-2AA: +/- 70 degrees
10. PS-05A: +/- 60 degrees
11. NOAR: +/- 100~110 degrees



High speed capability of Data-link/communication:
1. APG-63V3/V4: Perhaps
2. APG-77: Yes
3. APG-79: Yes
4. APG-80: No
5. APG-81: Yes
6. CAPTOR: No
7. CAESAR: Perhaps
8. RBE-2: No
9. RBE-2AA: No
10. PS-05A: No
11. NOAR: Perhaps

Target number of TWS at the same time
1. APG-63V3/V4: > 20 targets
2. APG-77: 100 targets
3. APG-79: > 20 targets
4. APG-80: 20 (now) ~ 50 (potential in the future) targets
5. APG-81: unknown
6. CAPTOR: 20 targets
7. CAESAR: unknown
8. RBE-2: 40 targets
9. RBE-2AA: unknown
10. PS-05A: 14 targets
11. NOAR: unknown

Not: Tablo simülasyon olup, Referans uçak Rus SU-35 le teoride 100 defa girilen hava mücadelesinde elde edilen sonuçlardır


Bu karşılaştırma açısından fikir vermeye yarayabilir ;
15. Radar's range:
* F-22A: Tracking target of RCS = 1 m2 at the range of 200 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 375 to 440 km away theoretically --> 329 ~ 386.

* Su-35: Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 350 to 400 km away --> 307 ~ 351.

* EF-2K: Tracking target of RCS = 5 m2 at the range of 160 ~ 185 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 200 to 272 km away theoretically --> 175 ~ 239.

* Rafale: Detecting target of RCS = 5 m2 at the range of 130 ~ 148 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 114 to 130 km away theoretically --> 100 ~ 114.

18. Frontal minimal RCS / Ratio of RCS / Ratio of range being detected:
* F-22A: 0.00015 ~ 0.0006 m2 --> 1 ~ 4 --> 1.00 ~ 1.41
* Su-35: 1.0 ~ 3.0 m2 --> 6666 ~ 20000 --> 9.03 ~ 11.89
* EF-2K: 0.1 ~ 0.5 m2 --> 666 ~ 3333 --> 5.08 ~ 7.60
* Rafale: 0.1 ~ 0.2 m2 --> 666 ~ 1332 --> 5.08 ~ 6.04


19. Su-35 v.s other western fighters:
* Theoretically, F-22A shall be able to detect / track Su-35 at the range of 285 to 440 km / 200 to 308 km away in head to head engagement.

* Theoretically, Su-35 shall be able to detect / track F-22A at the range of 29 to 48 km / 17 to 34 km away in head to head engagement.
* Theoretically, EF-2K shall be able to detect / track Su-35 at the range of 153 to 272 km / 107 to 163 km away in head to head engagement.

* Theoretically, Su-35 shall be able to detect / track EF-2K at the range of 150 to 256 km / 90 to 180 km away in head to head engagement.

* Theoretically, Rafale shall be able to detect / track Su-35 at the range of 87 to 130 km / 52 to 91 km away in head to head engagement.

* Theoretically, Su-35 shall be able to detect / track Rafale at the range of 150 to 203 km / 90 to 142 km away in head to head engagement.


RCS ;

F-22A : Front (ön) Aspect = 0.0001 m2, Side (kenar) and Rear (arka) Aspect = 0.01 â€" 0.001 m2 (0.005 used in this analysis);

F-35A : Front Aspect = 0.001 m2, Side and Rear Aspect = 0.01 m2;

PAK-FA : All Aspect = 0.01 m2;

Su-35-1 : Front Aspect= 2 - 3 m2.
Mesajı Paylaş

#7325
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Haziran 2025, 21:51:30Bence daha da önemlisi en az 22000-24000lbf arası kuru itkili bir motoru becerebilirsek,

Doğru. Kuru itkisi de en az 22000 lbf olsun, bir zahmet. 1985 Model bir motorun (GE F110) ürettiği kuru itkiyi, 2030'larda aşabilmeliyiz. Mesajı Paylaş

Bu İran-İsrail savaşı sonrası ne F-16V ne de EF gelmez bize , biz önümüze bakalım artık geçmiş olsun...

Avrupa'dan özellikle Almanya'dan İran'ı suçlayıcı açıklamalar geliyor. EF işi zaten olmaz...

Sarı kafa , Biden'dan beter bir adam dedim ama siz forumdaşlarıma bir türlü dinletemedim , sığındınız bu adam "tüccar,paraya bakar" argümanına ... Ama adam tam psikopat çıktı.

Biz biraz daha İsrail'e yüklenirsek hedefe bizi de oturtur bu manyak benden söylemesi... Mesajı Paylaş

Hava üstünlüğünü kaybeden ülke savaşı kaybediyor. Yunanistan hava üstünlüğünü kazanırsa halimiz İran gibi olur mazallah


Balistik füzeler çok lazım ama nokta hassaslıkta güdüm şart ins ile olmuyor. Türkiye nokta hassaslıkta 1500  km hipersonik füze yapmalı.

Uçak vuran 1500 km menzilli balistik füze yapmalıyız.Uzaya çıkacak yere bakacak kendisine seçilen çeyrek türkiye  kadar alanda gördüğü jet motor ışımasına iff yapmadan saldıracak

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Eurofighter'a gerek yok. F-16V işini hızlıca çözelim yeterli.

EF için harcanacak parayı da KAAN ve TF35000 için harca tamamdır.

Bazı projelere para lazım hem F-16 hem de EF aynı anda şu aşamada bizim için maliyetler açısından mantıksız. 40 EF için en az 4-5 milyar dolar para ödeyeceksin. Bu parayı KAAN için ayırmak bence daha mantıklı. Mesajı Paylaş

 Eurofighter CEO'su Degenhardt:

"Türkiye için hala aşılması gereken bazı engeller var. Bunlardan biri oldukça hassas"

 Neymis acaba hassas olan? İsrail mi? Ya da teknik bir husus mu? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz