KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
93 (44.7%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.2%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (19.2%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.2%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
16 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 208

#7310
Alıntı yapılan: Denizci16 - 15 Haziran 2025, 18:02:20ABD
Çin
Rusya
G.Kore
Türkiye
Hindistan

- ABD, Çin ve Rusya, OK.

- Listede İngiltere-Fransa-Almanya yok, onlar listeye girebilirler. Girmeyebilirler de. Demografik sıkıntıları mevcut.

- G. Kore, ABD ne kadar izin verirse o kadar üretir. Hem uçaklarının neredeyse tüm alt bileşenleri ABD malı, hem de Moon Tarikatı (FETÖ varyantı) vasıtasıyla yarı ABD sömürgesi yapılmış bu ülke.

- Türkiye ve Hindistan'ın derdi aynı: O da motor! Biz biraz daha ilerideyiz elbette. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 15 Haziran 2025, 18:02:20Burda da susayım dedim ama konuşcam

Sn.Serkan1976'ya ek olarak

Bu kfx21 in dahili istasyonu olan tamamen 5 nesil versiyonu ortaya çıkacak

Yani sn.ocak'ın aksine 5.nesil uçak üreten

ABD
Çin
Rusya
G.Kore
Türkiye
Hindistan

olacak

Şimdi hiçkimse bu sorudan kaçmasın ve dürüst olsun

Biz nasıl ABD malı uçaklar hariç eğitim,doktrin,lojistik,altyapı vesaire vesaire mazaretlerden ötürü başka uçak seçmedik

Peki aynı mazaretlerden ötürü Endonezya neden Kaan alsın onun yerine elinde aynı altyapısı olan kfx21 in 4.5 nesil uçaklarına ilaveten kfx21 in 5.nesil uçaklarını almaz mı?

Durun düşünün soluklanın hemen cevap yazmadan önce

İç silah istasyonu olunca bir uçak otomatik 5. nesil olmuyor. O zaman f 16 nın altına kapak takalım 5. nesil olsun ,öyle bir dünya yok. Sıfırdan uçağın buna göre tasarlanması ve üretilmesi lazım. Zaten Koreliler 5. nesil kf21 için 2032 tarihini veriyorlar.

Endonezya itar mevzularindan ötürü kf21 in 5. nesil versiyonunu alamayabilir.  Sonuçta kf21 toplama bilgisayar gibi uçak, radar İsrail, motor abd , koltuk İngiltere vs. Hatta Türk bir firma bile vardı datalinki üreten. Kore arjantine t50 satacaktı dingilizler arıza çıkarınca iş patladı.

Dolayısıyla Endonezya kaan için mou imzalayarak kendini garantiye alıyor, gayet mantıklı.

Yukarıda da yazılmış, günün sonunda endonezyanin kaan alıp almamasinin bir önemi yok.
Uçağın reklamı yapıldı mı? Yapıldı. Tusaş ben uçağı üretirsem buna müşteri bulurum dedi, kendine güven ve motivasyon kazandı mı ? Kazandı. Mesajı Paylaş

#7312
https://x.com/GarethJennings3/status/1934906417128911021?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1934906417128911021%7Ctwgr%5Eaa02c4b5f2f566459a62ef49af96b42dd88888ae%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.secretprojects.co.uk%2Fthreads%2Ftai-tf-x-milli-muharip-uC3A7ak-mmu-kaan.13448%2Fpage-51

Tusaş Endonezya'dan sonra KAAN için ikinci uluslararası müşteriyi duyurmaya "çok yakın" mış.

Fransız rafale için 15 senede anca müşteri bulmuştu,  kaan piyasaya çıkmadan müşteri buluyor.

Peynir ekmek gibi satacaz , kapının önünde kuyruk olacak. Mesajı Paylaş

Suudiler, Katar, BAE, Mısır, Azerbaycan en büyük adaylar. Benim tahminim 2040 yılında bu 5 ülkenin de hava kuvvetleri KAAN'a sahip olacak. Mesajı Paylaş

Burada üretim kapasitesi sorunu ortaya çıkıyor. F-16'lar il defa hizmete girmeye başladığında (1987-88 gibi) TUSAŞ'ın GEREKTİĞİNDE yıllık 60 uçağa kadar üretim kapasitesine sahip olduğu veya olacağı şeklinde bir bilgi aklımda kalmış. Tabi şimdi ortada yıllık 24 uçak üretimi gibi bir şeyler söyleniyor. Benim tahminim (yapılan açıklamalara göre) sanki bunun yarısının ihracat için düşünüldüğü şeklinde. Amma muhtemelen bizim mevcut duruma göre bu sayı artırılır gibi. Mesajı Paylaş

Benim tahminim başlangıçta iki bandda yıllık 24 uçak çıkar. Yerli motor içeren Blok 10 ile 4 ve 6 üretim bandına çıkılır Mesajı Paylaş

#7316
Alıntı yapılan: HKY - 17 Haziran 2025, 13:24:19https://x.com/GarethJennings3/status/1934906417128911021?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1934906417128911021%7Ctwgr%5Eaa02c4b5f2f566459a62ef49af96b42dd88888ae%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.secretprojects.co.uk%2Fthreads%2Ftai-tf-x-milli-muharip-uC3A7ak-mmu-kaan.13448%2Fpage-51

Tusaş Endonezya'dan sonra KAAN için ikinci uluslararası müşteriyi duyurmaya "çok yakın" mış.

Fransız rafale için 15 senede anca müşteri bulmuştu,  kaan piyasaya çıkmadan müşteri buluyor.

Peynir ekmek gibi satacaz , kapının önünde kuyruk olacak.

Çok güzel haberler bunlar...

TF-35000 ortaya çıksın bu kez ben beğeni butonuna bütün gücümle basacağım.
Ama önce turbofan motor...Bundan ötesi lafı güzaf Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: SH - 17 Haziran 2025, 15:57:00Katar'dır ikinci müşteri.

O doğal müşteri zaten;

Katar , Altay'a talip
Katar , KAAN'a talip
Katar , Siper'e talip
Katar , Hürjet'e talip
...

....

... Mesajı Paylaş

Ben Kaan'ın motoru konusunda çok umutsuz değilim. Konunun alternatifli olarak çalışıldığını düşünüyorum. Kulağıma bu yönde bazı bilgi kırıntıları da geliyor. Yalnız şu olabilir, 3-5 yıl bizim uçaklar 5. nesil olmaz da 4++ veya 4.5 nesil olur. Daha fazla detaya girmeyeyim. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz