KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
91 (44.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.3%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (19.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.1%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.3%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
16 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 206

#7240
84 ay 7 sene yapıyor. Hadi 8 sene diyelim. 2025'te başlayınca nasıl 2034'te bitiyor? Bu sürelerle ilgili de soru işareti oluştu bende. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 11 Haziran 2025, 16:56:5384 ay 7 sene yapıyor. Hadi 8 sene diyelim. 2025'te başlayınca nasıl 2034'te bitiyor? Bu sürelerle ilgili de soru işareti oluştu bende.

Bence 2030 + 84 ay Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 11 Haziran 2025, 16:34:08Arkadaşlar TF35000 için yol alındı deniyor, inanmıyorsunuz. Israrla aynı tarihler veriliyor yine inanmıyorsunuz. Elin adamına 12 milyar dolarlık satış yapıyorlar yine inanmıyorsunuz. İlla size açıp gösterecek halleri yok herhalde. Fazla şüphecilik de pe iyi olmuyor. Ben mühendislerimize güveniyorum. Yapıyoruz diyorlarsa yapıyorlardır.


1. Bahsettiğiniz gibi ortada olan bişey henüz yok daha doğrusu ilan edilen bir motor yok. Sizin de söylediğiniz gibi siyasiler tarafından ''Söylenior''.

2. 35000lik bir motoru öyle şakkadanak şapkadan çıkarır gibi üretemezsin. Bkz. 1400shp Ts1400 halen geliştiriliyor,sınanıyor. Keza Altay moturu gibi havacılık motoruna nispeten daha basit olan da.

3. Henüz satılan birşey yok. Bu bir mutabakat anlaşması(MoU) yani niyet bildirisi.

4. Asıl sorun işte tam olarak bu. Mühendis çıkıp ürettik, denedik  işte karşınızda ürettik demiyor. Bunu söyleyenlerin siyasetçi olmaları.

5. Tf35000 ve KAAN'ın en az 20 yılı var. Mühendislik analitik düşünmedir, evvel allah kelimesine yer yok mühendislikte.
Mesajı Paylaş

Bazılarının ifadelerine bakıyorum da...

Kaan'ın daha prototipken yakaladığı bu ihracat başarısının forumda bu kadar "mutsuszluk" yaratacağı hiç aklıma gelmezdi  ??? Mesajı Paylaş

#7244
Mutsuzluk değil üfürmelere karşıyız

Elde somut olmayan şeyin neyini satıyoruz

Sn.Yaşar Endonezya ve Türkiye ilişkilerinde güzel açıklamış

Sorduğum sorunun cevaplarını verebilcek var mı?

Soru1:Tf35000 ne zaman seri üretime girer

Soru2:Ayda iki buda yılda 24 Kaan üreteceğimiz anlamına geliyor,peki bilgiler ışığında bizim ihtiyaç için gereken Kaan tamamlancakta ne zaman sıra Endonezya kaan'ına gelicek?

soru3: soru2 deki bizi eş geçtim Endonezya için ne zaman Kaan üretilecek?

Soru4: Kaan'da sorun sadece motor mu? Aviyonikler ne zaman hazır olacak(bürfis,drıcm,eots,ırst,mwr,rwr,Lis vesaire vesaire)

Soru5; kaan'ın iç dahili istasyonu kapasitesi bile belli değil sadece uçmaması gereken bir prototip üzerine sipariş verir misiniz?

Soru6: sattık ya ..... Teslimat ne zaman başlıyor

Soru7: kfx için istenilen katılım payını ödemeyen,yine anlaşma yaptığı Rafale'de vazgeçen ve su35 de geri adım atan Endonezya'ya güvenilir mi?

Bende yetkililere söyleyeyim kaybolmayan sakız yapsınlar,onu ihraç edicem

Bu iş bal gibide bizim iç siyasette pr yapmak isteyen yönetimin Endonezya'ya gel ortak oldum şeklinde gözük şeklinde sipariştir,hiçbir gerçekçi yanı yok olmayan bir şeyi satmakda çok şükür bize nasip oldu

3 sene sonra veya beş sene sonra kaan'ın diğer prototipleri hazır olur, aviyonikler hazır olur ve motorun teki tf35000 ile uçar o zaman ihracat haberleri gerçek olur

Yoksa bu iyi niyetten başka birşey değil

Genç kıza seni seviyorum seninle evlenicem deyip birlikte olmak için kandırmaya benziyor

Yoksa bir milyon Kaan satalım

Bakın işin gemi kısmı ve İHA kısmı öyle mi değil leblebi gibi satıyoruz çünkü envantere girmiş ürünlerden bahsediyoruz Mesajı Paylaş


"Tf35000 ve KAAN'ın en az 20 yılı var. Mühendislik analitik düşünmedir, evvel allah kelimesine yer yok mühendislikte"


Kim diyor bunu? Projenin basindaki adam demiyor,siyasetci degil.TFX'den beri projede calisan ahbaplarimiz var,hicbiri siyasetci degil,onlar da öyle demiyor.Buralarda forumlarda eskiden yeniye takip edilen,fikirleri öngoruleri ispatla sabit hocalar da cogunlukla oyle demiyor.HDS oyle demiyor mesela,Merzifonlu hocam sen ne dusunuyorsun? Kac yili var Kaan'in milli motorla tahminen? Kim diyor yani merak ettim,bunlari umursamayip da "iste bu diyor" diye kimi kastedecegiz? Mesajı Paylaş

#7246
Alıntı yapılan: KARACI - 11 Haziran 2025, 17:44:41
"Tf35000 ve KAAN'ın en az 20 yılı var. Mühendislik analitik düşünmedir, evvel allah kelimesine yer yok mühendislikte"


Kim diyor bunu? Projenin basindaki adam demiyor,siyasetci degil.TFX'den beri projede calisan ahbaplarimiz var,hicbiri siyasetci degil,onlar da öyle demiyor.Buralarda forumlarda eskiden yeniye takip edilen,fikirleri öngoruleri ispatla sabit hocalar da cogunlukla oyle demiyor.HDS oyle demiyor mesela,Merzifonlu hocam sen ne dusunuyorsun? Kac yili var Kaan'in milli motorla tahminen? Kim diyor yani merak ettim,bunlari umursamayip da "iste bu diyor" diye kimi kastedecegiz?

Sevgili forumdaş 1400shp TS1400 tam anlamyla bitmiş bir motor mudur? Yani seri üretime sokabildiğin, gönül rahatlığıyla platformlarına takabilidğin, bir sipariş durumunda şu an üretim komutu verebildiğin bir motor mu? Bu sorunun cevabını verebilirseniz benim cevaba ulaşacağınıza eminim. Bakın yine tekrarlıyorum 1400shp turboshaft motordan bahsediyorum daha Tf6000,10000,35000'e gelmedim. İnsan taşıyan 35000lbs turbojet motoru mükemmele yakın üreteceksin,  henüz olmayan bir platforma entegre edip her türlü irtifada her türlü hava şartında patlayıncaya kadar test edeceksin, sorun çıkacak parçalayacksın tekrar tekrar revize edeceksin, belki yeniden tasarlaman gerekecek sonra TUSAS'a göndereceksin sonra bir dizi testi de TUSAS KAAN üzerinde gerçekleştirecek, olmadı geri gönderip belki revize ettirecek ve süreç belki kaç kez tekrarlanacak ve tam oldu deyip sertifikasyona sokup uzun süre test ettireceksin,  Bakın yapılamaz demiyorum bahsedilen kadar kolay ve meşakkatsiz olmayacak diyorum. İkisi çok farklı şeyler. Diğer bir husus ise projede çalışan ''ahbaplarınız'' size durumla ilgili bilgiler veriyorsa bu casusluk faaliyetine girer ve size bunları verenler kimlere neler neler vermez o bambaşka bir vahamet. Umarım dedikleriniz doğru değildir. Mesajı Paylaş

#7247
 Son cumlelerinize kadar iyi gidiyordunuz,yani en azindan tartisilabilir duruyordu ama sonunda bozulmus bu intiba.Oncelikle,bana teknik sorular sormayin hic anlamam,"ben diyorum" diyemem yani.Ikincisi,burada herkesin bir yerlerde tanidiklari olabilir,bunlar bizim cocuklarimiz, kendi ailemizden de olabilirler.Kaan blue printlerini mailime attilar demiyorum abartarak yazarsam.Projenin akibeti,umudu,mutluluğu ile ilgili konusursunuz dost meclisinde. Bunlar övünç kaynağıdır, Akşit hoca bilgi mi sizdiriyor youtube videolarinda yani? Kendinize gore anlamsız yerlere çekmeyin konulari.İşi ''canla'' ilgili olan insanlar neyi konusup konusmayacagini bilir rahat olun siz.
 Ne diyecegiz simdi, "destroyed" dedi 20 yili varmis mi diyelim? Mesajı Paylaş

#7248
Benim TEİ, Tusaş ve SSB yetkililerinin açıklamalarından anladığım, TF-35.000 'in beklenilenden önce geleceği, ki bu kişilerin hepsi mühendis. Endonezya ile anlaşmayı imzalayanlar da mühendis. Bu noktada bir yanlış anlaşılma olmasın. Dahası açıklamalardan anladığım TF-35.000 ile beraber TS-3000 hatta Hurjet motoruna, yolcu uçağı motoru da yapılabileceğine dair söylenceler, Türkiye'nin yeni nesil motor yapımında gereken alaşım, metalürji, malzeme alanında şimdiye kadar geçemediği önemli bir eşiği geçtiği.  Bu da muhtemelen yanma odası teknolojisi ile ilişkili.

Endonezya Türkiye ilişkileri, savunma sanayi satışlarına bakıldığında ise, onca projeye rağmen simdiye kadar adamların bize bir yanlışı yok. 10 milyarlık bir niyet mektubu anlaşmasını ise hatra dair yapacaklarını zannetmiyorum. Bu konuda yakın zamanın en sabıkalı ülkesi Romanya idi. Adamların imzalayın iptal ettiği onca anlaşmaya rağmen, Otokar'in anlaşmasını hepimiz alkışladık burada. Yine Rus uçaklarının ve Fransız uçaklarının yakın zamanda verdikleri kötü sınav ve Endonezya'nın da Kore'den şikâyetleri varken potansiyelden öteye geçmiş bir müşteriyi tü kaka ilan etmenin anlamı yok. İspanya sonrası, bu işin duyulması bile çok iyi reklamdır.

Mühendislerimizi, SSB yetkililerini tekrar kutluyorum. Mesajı Paylaş

#7249
Alıntı yapılan: KARACI - 11 Haziran 2025, 18:43:59Son cumlelerinize kadar iyi gidiyordunuz,yani en azindan tartisilabilir duruyordu ama sonunda bozulmus bu intiba.Oncelikle,bana teknik sorular sormayin hic anlamam,"ben diyorum" diyemem yani.Ikincisi,burada herkesin bir yerlerden tanidiklari vardir,bunlar bizim cocuklarimiz, kendi ailemizden de olabilirler.Kaan blue printlerini mailime attilar demiyorum,projenin akibeti ve umuduyla ilgili konusmalar bunlar,Akşit hoca bilgi mi sizdiriyor youtube videolarinda o zaman? Kendinize gore anlamsız yerlere çekmeyin konulari.İşi ''canla'' ilgili olan insanlar neyi konusup konusmayacagini bilir rahat olun siz.
 Ne diyecegiz simdi, "destroyed" dedi 20 yili varmis mi diyelim?

Sayın Karacı aynı frekanstan konuşmadığımıza emin oldum. Daha basite indirgeyelim 1400shp hazır rafta bir motora sahip miyiz? Bakın henüz askeri versiyonu üretilmedi ve test edilmedi dahi. Bizim üretilebilirliğini tartıştığımız ise canavar bi 35000lbs turbojet. Metalurjisi bile derya deniz
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz