Pearl 15 motor çekirdeği, afterburner kullanmadan 15125lbf itki veren,
Pearl 10X motor çekirdeği ise afterburner kullanmadan 18000+lbf itki veren
Motorlardır. F110ge129/132 motorlarının kuru itkisi 17155lbf dir.
Pearl 10X’in çok rahat 20000+lbf itki üreteceğinin de altı çizilmiş raporlarda.
Yani bu motorlar ile çok rahat afterburner kullanarak 30000+ lbf’lik bir itki elde edilebilir. Pearl700 sivil motorla 21450lbf kuru itki alınmış.
Yalnız Sn Mahmut Akşit’in yukarıda paylaştığım videosunda, F22 motorlarına eşit itki verebilecek motor yapabileceğinden bahsediyordu. Bu motorların kuru itkisi 26000lbf dir. Yani yüksek supercruise özelliği olan motorlardır.
Tabii RR, pearl 10X teknolojisini biraz daha geliştirirse bu rakama yakın bir kuru itki alabileceğine inanıyorum. Burada Pearl motor benzeri bir motordan bahsediliyor. Bu motorun fan kanatlarında ve kompresör bıçaklarında blisk yapı kullanılmış. Türbin kanatları da “Shroudless”. Bu ekonomik yakıt harcaması ve düşük IR izi açısından önemli.
Kullanılan teknolojiler en gelişmiş ve en ileri 3D katmanlı üretim (ALM) kullanan teknolojiler. 2022’de testlerden yeni geçmiş motor teknolojisi bu. Pearl700 teknolojisi motor ile uçan uçak 54000ft irtifada uçuş gerçekleştirmiş 0.99mach hızla.
Yani sivil havacılığa uygun yüksek by-pass oranlı bu motorlarla stealth yapıda uçak yapmayı planlıyor RR. Motorların yüksek irtifa performansının iyi olması da bu işin olabilirliğinin bir kanıtı. Afterburner uygulaması ile motorların performansını görmek lazım tabii. Bakalım bizim teknik ekip ne diyecek o önemli.
https://www.rolls-royce.com/products-and-services/civil-aerospace/business-aviation/pearl-10x.aspx#section-technology