TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: tumucin - 15 Mayıs 2025, 21:10:31f110 beklerken F119 muadilimiz  oldu

Sayın Yaşar aylardır hedefimizin F-119 motor gibi 26000 kuru itki üreten bir motor olduğunu söylüyordu...

26.000 lbf (116 kN) (askeri/orta güç)
35.000 lbf (156 kN) ( art yakıcı ile )

Zaten yukarıda verilen F-119'un itki özellikleri bizim TF-35000 beklentileri de birebir aynı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 15 Mayıs 2025, 21:09:32F135 i göstermen iyi oldu şekil,şemal ve baklava desen resmen ben f135'im diye bağırıyor

İkisini yanyana koyabilir misin? Sn.Archangel

F135 ile tei tf35000 motorunu

F119 un fan girişi gövdeye göre büyük,F135 ise fan girişi gövdeye göre küçük,bizim motor f135'e çok benziyor görsel olarak


Mesajı Paylaş

KAAN dan bile daha inanılmaz bir proje. Jet motor dünyasın en tepesinde bir iş bunu yapınca dünyanın en dev yolcu uçağı motorları çerez iş artık Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1383
Eyer pw ise forum olarak benzettiğiniz için bende bazı doneler vereyim

Genel özellikler
Tip: Çift makaralı, eksenel akışlı artırılmış turbofan
Uzunluk: 196 inç (497,8 cm) [ N 2 ]
Çap: Yaklaşık 40 inç (100 cm) giriş, 48 inç (120 cm) genel, 50 inç (130 cm) maksimum
Kuru ağırlık: Yaklaşık 5.000 lb (2.270 kg) toplam [ 22 ] [ N 3 ]
Bileşenler
Kompresör: 3 kademeli fan, 6 kademeli yüksek basınçlı kompresör
Baypas oranı : 0.30:1
Yanma odaları : Halkalı yanma odası
Türbin : 1 kademeli yüksek basınç, 1 kademeli düşük basınç ters dönüşlü türbinler
Nozul : 2 boyutlu vektörleme yakınsak-ıraksak
Yakıt türü: JP-8
Performans
Maksimum itme :
26.000 lbf (116 kN) (askeri/orta güç)
>35.000 lbf (156 kN) ( art yakıcı ile ) [ N 4 ] [ 25 ]
Genel basınç oranı : 26:1
Türbin giriş sıcaklığı: 3.000 °F (1.649 °C; 1.922 K)
İtme-ağırlık oranı : 5.2:1 (orta), 7.0:1 (art yanma) Mesajı Paylaş

Buda f135 teknik özellikleri

Tür: İki makaralı, eksenel akışlı, artırılmış turbofan
Uzunluk: 220 inç (559 cm)
Çap: 46 inç (117 cm) maks., Fan girişinde 43 inç (109 cm)
Kuru ağırlık: 3.750 lb (1.701 kg)
Bileşenler
değiştir
Kompresör: 3 aşamalı fan, 6 aşamalı yüksek basınçlı kompresör
Yakıcılar: halka şeklindeki yakıcı
Türbin: 1 aşamalı yüksek basınçlı türbin, 2 aşamalı düşük basınçlı türbin
Baypas oranı: 0.57: 1
Performans
değiştir
Maksimum itme: 28.000 lbf (128 kN) askeri itme, 43.000 lbf (191 kN) art yakıcı ile
Genel basınç oranı: 28: 1 genel basınç oranı
Türbin giriş sıcaklığı: 3,600 °F (1,980 °C; 2,260 K)
İtme-ağırlık oranı: 7,47: 1 askeri itme, 11,47: 1 artırılmış Mesajı Paylaş

Bu arada ilginç bir anekdot: TEI'nin sitesinde tüm motorların önünde TEI yazarken TF35000'in önünde TEI yazmıyor. Bunun nedeni TRMotor'la ortak geliştirme ürünü olduğu için olabilir. Şimdi siteye tekrardan girdiğimde farkettim bu detayı. Mesajı Paylaş

TEI -GE ortak

TR motor normal Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 15 Mayıs 2025, 22:46:20Bu arada ilginç bir anekdot: TEI'nin sitesinde tüm motorların önünde TEI yazarken TF35000'in önünde TEI yazmıyor. Bunun nedeni TRMotor'la ortak geliştirme ürünü olduğu için olabilir. Şimdi siteye tekrardan girdiğimde farkettim bu detayı.

Altay tankinda olduğu gibi fikri mülkiyet hakkı SSBde olmalı. Tei motoru geliştiren firma. Mesajı Paylaş

hayırlı uğurlu olsun... Mesajı Paylaş

#1389
Alıntı yapılan: Archangel99 - 15 Mayıs 2025, 22:46:20Bu arada ilginç bir anekdot: TEI'nin sitesinde tüm motorların önünde TEI yazarken TF35000'in önünde TEI yazmıyor. Bunun nedeni TRMotor'la ortak geliştirme ürünü olduğu için olabilir. Şimdi siteye tekrardan girdiğimde farkettim bu detayı.
Sn Archangel99,
T700 motorunun sahibi GE. Ama motorun üzerinde ve belgelerde T700TEI701D yazıyor. Neden çünkü lisans altıda olsa da %70'in üzerinde yerli malzeme ve girdi ile hatta tüm sıcak bölümler de dahil olarak TEİ'de üretildi.

Benim teyit edemeyeceğim ancak sağlam olarak bildiğim kadarıyla TF35000'nin tasarımını, TEİ, TRMotor, RR, ve İvchenko yaptı. Üretimini ise TEİ, Kale ve diğer bazı alt yükleniciler TEİ yönetiminde yapacaklar.
Son çıkan ürüne TEİ damgası vurulur mu göreceğiz. Ama konsorsiyum üretimi ve tasarımı bir ürün olduğuna göre TEİ damgasını da taşımayabilir. IP hakları TR Motor aracılığıyla SSB'nin olabilir.
Yalnız SSB adını uzak tutmakta fayda var. SSB, CAATSA ya tabi bir kurum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz