TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TEİ Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit:
TF6000'de yüze yakın test yaptık. Güç seviyesini de bayağı yükselttik.Yani artık şu anda Kızılelma'nın bu ilk birinci ve ikinci prototipini uçuran ithal motorun gücünün üstündeki seviyelere çıktık.
Dünyadaki muadilleri ile kıyasladığımızda şu anda bu sınıfta itki gücü zannediyorum en yüksek motor olacak.
TF6000'in bir platforma takılması için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Motorun belli bir olgunluğa ulaşmadan uçuşa verilmemesi gerekiyor. Mesajı Paylaş

En son test 50-60 civarıydı sanırım. 50 tane daha yapmışlar herhalde. Yaklaşık 1 sene oldu. Bu after burner teknolojisi çok zor bir şey değil herhalde diğerine göre. Sonuçta asıl işi çekirdek yapıyor. TF-6000 olgunlaşınca TF-10000 de olgunlaşmış olacak gibi hissediyorum. Mesajı Paylaş


#1323
Bu savunma sanayi işinde en çok TEİ Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit bana güven veriyor...

Süper adam , Allah muvaffak etsin hocamızın adını bir üniversiteye vermek gerek.
Mouse kullanmasını bilmeyen Yıldırım Akbulut adına bile üniversite varken M.Faruk Akşit'e bu onur verilmemesi yazık olur.
Hele TF-36000 işini de becerebilirse adını bir şehre vermek lazım ...
Mahmut Faruk Akşit 1967'de Denizli'de dünyaya geldi. Aslen Denizlili'dir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 02 Mayıs 2025, 16:13:41https://x.com/Haber7/status/1918225082276581392

Videosu da buymuş.
Sn Akşit'le konuşan spiker de bizim Iskenderun'lu soytarının dediğine inanmış ki; "Kaan'ı uçuracak TF10000'de durum ne diye" soruyor. Böyle bilgisiz insanları bu bilgili adamların karşısına neden çıkarırlar anlamak güç. Mesajı Paylaş

Kızılelma ilk afterburnersız motor

AI 25 mı? yoksa AI 222 mi?

AI 25 artyakıcısız diye hatırlıyorum

AI 222 ise artyakıcılı diye aklımda kalmış

Hayır şunun için söylüyorum Tf6000 27-28 kn itki gücünde AI 25 ise 16-18 kn bu durumda Tf6000 nın nesini beyenmiyorlar

Birde röportajdan algıladığım 28 kn dan yada 6000 lb den daha fazla güç elde edilmiş gibi bir açıklama olmuş

Mesajı Paylaş

#1326
Alıntı yapılan: Denizci16 - 02 Mayıs 2025, 17:57:57Kızılelma ilk afterburnersız motor

AI 25 mı? yoksa AI 222 mi?

AI 25 artyakıcısız diye hatırlıyorum

AI 222 ise artyakıcılı diye aklımda kalmış

Hayır şunun için söylüyorum Tf6000 27-28 kn itki gücünde AI 25 ise 16-18 kn bu durumda Tf6000 nın nesini beyenmiyorlar

Birde röportajdan algıladığım 28 kn dan yada 6000 lb den daha fazla güç elde edilmiş gibi bir açıklama olmuş


Teyitsiz haberlere göre 6700lbf görülmüş diye okumuştum bir yerlerde.
Muadilleri diye soru soranı da terslemek lazım. TF6000, muadili olmayan bir motor. Muadil demek eşdeğerde ve eşit özelliklerde demek. Yerine geçeceği motor ile karşılaştırılırsa demek daha doğru olur.
TF6000 bir defa, Stealth özellikli bir motor. Bypass oranı benzer ebattaki ve itkideki motorlardan bir kaç kat daha fazla. Bu ebatta ve itki seviyesinde olupta bu kadar yeni teknoloji kullanan motor yok ortalıkta. Motor Sich'in motorlarında tek kristal bile yok. Honeywell F124 ve RR Adour motorlarındaki teknoloji TF6000'den çok geride.

Wikipedia KE için aşağıdaki motor konfigürasyonunu vermiş:

Powerplant: 1 × Ivchenko-Progress AI-25TLT Turbofan engine, 16.9 kN (3,790 lbf) thrust - no afterburners (Kızılelma-A).
Powerplant: 1 × Ivchenko-Progress AI-322F Turbofan engine, 24.5 kN (5,510 lbf) thrust dry, and 9,900 lbf (44 kN) with afterburner (Kızılelma-B).

Olay beğenmemek değil. Kullanım açısından KE'nin süpersonik olması öngörülüyor diyor Sn Akşit. Süpersonik uçabilmesi içinde motorun art yakıcılı olması gerekiyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Black95 - 02 Mayıs 2025, 15:21:30TEİ Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit:
TF6000'de yüze yakın test yaptık. Güç seviyesini de bayağı yükselttik.Yani artık şu anda Kızılelma'nın bu ilk birinci ve ikinci prototipini uçuran ithal motorun gücünün üstündeki seviyelere çıktık.
Dünyadaki muadilleri ile kıyasladığımızda şu anda bu sınıfta itki gücü zannediyorum en yüksek motor olacak.
TF6000'in bir platforma takılması için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Motorun belli bir olgunluğa ulaşmadan uçuşa verilmemesi gerekiyor.

Bu bizim TF-6000/10000 işi Honeywell'in F-125 motoruna doğru evrilecek gibime geliyor...

Bizim TF-10000 motorunun gücünü Honeywell'in F-125X motorunun maksimum gücü olan 12.500 lbf (56 kN) gücüne ulaştırabilirsek çok güzel çift motorlu yerli F-18 uçağımızı yapabiliriz...

TF-10000 ile TF-36000 arasında bir motor düşünmüyor bizimkiler çünkü... Tek motorlu TF-36000 işi olur ama bir 15 seneyi bulur.... Mesajı Paylaş

ÖzellikAI-322FF404-GE-102
Uzunluk~4.2 m~3.9 m
Çap~0.65 m~0.89 m
Ağırlık (kuru)~560 kg~1,035 kg
İtki (afterburner ile)~9,259 lbf~17,200 lbf
Bypass OranıDüşük (low bypass)0.34 (low bypass)
Kullanım AlanlarıYak-130, L-15, JL-10F/A-18, T-50, HÜRJET
Ülke / FirmaUkrayna – Ivchenko-ProgressABD – General Electric

Şimdi bu iki motoru kıyaslayınca Hürjet için de biraz şansımız var gibi görünüyor? Bu iş tak çalıştır değil tabi ama TF-35000 için zaten çalışıyorsak ve biraz da aşama kat ettiysek acaba çapını biraz büyütüp bu işi kotarabilir miyiz? Karşılacağımız zorlukları zaten TF-35000'de görmüş olacağız. Bana halen yerli motor ile uçabilecekmiş gibi geliyor. Zaten bu segmentte de motor yaptık mı motor dünyasındaki 100 senelik açığımızı kapatmış olacağız. :) Dile kolay ama 100 senelik bir borç.
Mesajı Paylaş

Tusaş genel müdürü Atak-2'yi yavaşlatıp T-925 genel maksat helikopterine ağırlık vereceklerini söyledi.

Abd'nin 109 adetlik T-70 projesinin sonunun gelmeyeceğinin ağırlık kazandığını  bunun için 10 ton helikopter projesine yoğunlaşıldığını belirtti.


Şimdi asıl mesele şu... Demek ki ABD ambargosu devam ediyor.
Genel maksat helikopterine izin vermeyen bir ülkeden F-35 , KAAN için F-110 , Hürjet için F-404 motoru beklemek ne kadar mantıklı Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz