Şu F-110 motorun muadilini neden çalışmaya başlamadı bizimkiler anlayamıyorum.
30 senedir her noktasını öğrendik biz bu motorun , metalurji'de de ilerledik hadi artık bıraksınlar uyuşukluğu...
29000ibf , böyle bir F-110 motoru kotarırsak Türkiye sanayi devrimi yapmış olur.
Bıraksınlar RR'den GE'den teklif gelmesini , tüm Kale,Tei,Trmotor mühendisleri birlikte yapmaya başlasınlar 5 senede bu motoru yapar bizim mühendislerimiz...
RR yapınca ABD bize motor verince ne olacak 10 sene sonra yine ayaklarına gitmeyecek miyiz? Bu sefer de bize değişken bypass oranlı motor mu yapın diye kapılarında yatacağız?
8 bin saat değil 5 bin saatlik motor yapalım ama bizim kontrolümüzde olsun.
Bence mesele biraz karışık MMU motorunda.
Rolls Royce, MMU motorunun geliştirilmesi ve üretilmesi işine girmek ve para kazanmak istiyor. Böylece Tempest'in 6. nesil değişken by-pass'lı motorunu geliştirmek için gereken paranın bir kısmını kazanabilecek.
Orjinal planları, hem TFX hem de Hintlilerin AMCA projesinin motorlarını aynı motordan geliştirmek ve hem bizden, hem de Hindistan'dan tek modelle para kazanmaktı. Biz F110 boyutunda motor isteyince, tek model planları suya düştü. (Çünkü AMCA F414 ebadında bir motor kullanacak.)
Ama hala hem AMCA, hem de TFX için motor geliştirmek ve üretmek istiyorlar.
Eğer motor işinden Rolls Royce'u çıkartırsak şimdi, BAE Systems TFX'in tasarımını yavaşlatabilir ve bu en son isteyeceğimiz şeydir.
İşleri karıştıran da bu.
İngiliz büyükelçisi boşuna o beyanatı vermedi sizin anlayacağınız. TFX tasarımın tahmin edilenden erken biteceğini
özellikle belirtmesi aslında diplomatik dille yapılmış bir uyarıydı bana kalırsa.