Merhaba,
KE için LHD üzerinde yapılan sanal testlerde herhangi bir iniş kalkış problemi iletilmedi.
Yanlız KE nin A modeli LHD üzerinde yer almayacak.(Burası çok önemli dikkatli okumanızı istiyorum)
Naval-A Modeli denilen daha farklı bir konsept üzerinde çalışılmakta.Bu kamuoyunda bilinen bir versiyon henüz şu an değil.
Merak etmeyin gizli bilgide değil.Sadece daha çok henüz fizibilite aşamasında olan bir durum.
Özellikle TEI ile olan yakın dirsek teması çalışmalarında STOVL desteğine sahip küçük bir motor ile alakalı KE için proje fikri konuşulmakta.
Bu noktada TEI bunu yapabilir mi bunun beyanatı daha verilmedi lakin F-35 gibi komplike bir motordan ziyade döner nozul ve kaldırma fan sistemi dahil (45-55 kN) olan 30.000 pound'luk bir motor üretebilme kabiliyetinin olabileceği söylenmekte.
Eğer bu takvime yetişmez ise çift motoru C serisinin ebat ve boyutlarının tekrardan düzenlenerek daha az silah yükü (AA) yükü ile kalkabilicek bir konfigürasyon ile yola devam edilmesi düşünülmekte.
STOVL TEI ve KE için ikinci büyük hedef diyebilirim.
Şu an için yoğunluk TB-3 ve Normal KE (Naval olmayan) modele yoğunlaşılmış durumda.
Saygılarımla.
Sn VLS,
KE’yi, TCG Anadolu’ya nasıl indirecekler bunu çok merak ediyorum. Sanal testleri neye göre yapmışlar acaba?
6+tonluk bir jet uçağını kanca sistemi olmadan nasıl durduracaklar? O arkadaki asansörü nasıl emniyete alacaklar?
Yukarıdaki yazınızdan bunların olmayacağı ve TCG Anadolu’nun üzerinde KE konuşlanmayacağını anlıyorum. Doğru mu?
Ama bunun yerine STOVL bir motor geliştirip KE’yi TCG Anadolu’ya indirme projeleri yapılıyor diyorsunuz. 45-55 KN itki 10000lbf-12300lbf yapar. 30000lbf yapmaz. Bu aradaki bağlantıyı anlayamadım. Biraz izah edebilirmisiniz?
Daha biz art yakıcısız bir türbofan motor yapabilmiş değiliz. Dikey iniş kalkışı becerecek motoru nasıl yapacağız anlayamadım doğrusu. Hele bir TF6000 ve TF10000 yapılsın. Ondan sonra da TF35000 motorunu bir görelim de ondan sonra STOVL kabiliyette motoru tasarlamayı düşünelim.
Ha! Derseniz ki BAE Systems ile konuşulup anlaşıldı. Pegasus 7 gibi 67KN itkili (15000lbf) bir motor geliştirmemize yardımcı olacaklar. O zaman anlarım. Bu motor 6-7 ton ağırlığında uçağı dikey kaldırır.