Burada "almak" fiilini netlestirmemiz lazim;
1- Hazir alim mi?
2- Ucagin kaba tarifiyle "kaportasini" alip icindeki butun sistemlerini yerli/milli sistemlerle donatip kullanmak mi?
3- Butun haklariyla, teknoloji transferi ve uretim bandi dahil alinip, en azindan ornegin bir F-16 Viper performansini verebilecek kadar elden gecirilmis halini yaratmak mi (eger bu mumkunse tabi, ne kadar mumkun bilmiyorum)
Kanimca 3. secenek mumkun degilse, yanasmamakta fayda var...Katardan az kullanilmis Rafaele, F-16 vs almak daha mantikli...gorelim bakalim ne kadar muttefikler...
Benim yorumum "1" hazir alim uzerine idi. "Gap filler" F4 2020 lerin yerine.
2-3 ci secenek bence pek uygun olmaz. Neticede kendi ozgun ucagimizi belirli bir yere kadar getirdik.
Bu projemiz uzerinden gitmek bence daha uygun.
F-4'lerin yerine alinacaksa , o zaman JF-17, F-4 lere oranla ne goturur ne getirir ona bakmak lazim..
Zaten galiba simdilik karar vericilerin bati disinda bir secenege yonelmeye niyeti yok gibi gorunuyor..
Bati disindaki seceneklere yonelmek, iplerin iyice incelmesi ya da kopmasi anlamina gelir , devletin buna niyetinin oldugunu sanmiyorum..Kimse ucak satmasa bile MMUyu bekleyecekler derim, konjokturde buyuk bir degisiklik olmazsa savas hali vs gibi..
F-16V icin bekliyorlar, o olmazsa Typhoon'a yonelecekler gibi geliyor..
ABD-Ingilitere kendi aralarinda paslasiyor bile olabilirler..
Biden, Boris'e "ben izin versem bile kongreden gecmez, sizede biraz ekmek ciksin" diyor olabilir
Ingilterenin onune ABDnin fazla engel koyacagini sanmam, Ingilterenin de durumu cok iyi degil hem ekonomik hem siyasi olarak brexit sonrasi boyle bir satis onlara iyi gelecektir..
Insallah Typhoon alacaklarsa modernize edilmis, cabuk teslim edilebilir olanlarini aliriz.
10 sene sonra gelecek Typhoonu ben ne yapayim..cabuk envantere girmesi lazim