"İngiltere’den de, 20 T1 ve 60 T3/4 Typhoon alınacak gibi görünüyor. + tempest proğramına katılım. En güzel tarafı da T1 Typhoon’ların kaynak kodlarıyla geliyor olması.
Bu hakikaten gerçekleşirse THK büyük bir güç haline geliyor demektir. MMU, 2030’lu yılların başına sarksa bile sıkıntı yaşamayız."
büyük müjde.
forumlarda yazmaya başladığım günden beri, ara uçak ihtiyacının, TFX için yerli motor konusunun ve altıncı nesil uçak işinin tek bir dosyada çözülmesi gerektiğini savunurum, umarım aynen bu yazdığınız şekilde gelişir konu.
EF sayısı biraz fazla gibi görünmüştür gözlere; ama muhtemelen kaynak kodlarını verme karşılığında belirli bir satış adedi şart koşulmuş olabilir.
F4'lerin yerine iki yıl önce en az 40 uçak koymamız gerekiyordu zaten.
EF T-3 hava yer görevi de yapabilen ve tıpkı F4 gibi çift motorlu bir uçak olması hasebiyle, bu konuyu önemli oranda halledebilir.
İngiltere'den hazır alınacak uçaklar Meteor ile birlikte alınırsa tadından yenmez.
bu şartlarda, EJ200 motorunu Hürjet için kullanmak bile gündeme gelebilir eğer ABD motor vermezse.
İngiltere, Avrupa'nın yüzümüze bakmadığı günlerde bize savaş uçağı tasarlattı.
Libya ve denizlerde doğrudan karşımıza çıkmayan tek batılı devlet oldu.
şimdi Karadeniz gazını da birlikte çıkarıyoruz.
"Karadeniz'de bulunan Sakarya Gaz Sahası Geliştirme Projesi'nin proje yönetim ortağı global danışmanlık ve mühendislik şirketi Wood olacak. "
https://www.tgrthaber.com.tr/ekonomi/karadeniz-gazina-ingiliz-ortak-2803220başka bir kaynak:
https://www.internethaber.com/karadenizdeki-sakarya-gaz-sahasinda-proje-yonetim-ortagi-wood-sirketi-olacak-2221602h.htmbunların üzerine bir de böyle gelişmeler olrusa, tadından yenmez.
stratejik ortaklık gibi bir şey.
F16 işine gelince, sanırım 14 Kasım ve 20 Kasım arası netleşebilir.
eski küreselcilerin bir noktada masaya yumruğu vuracağına güveniyordum zaten.
fakat 40 adet yeni f16 işi bu şartlarda iyice tartışılmalı.
eğer gerçekten özgür modernizasyonu demeçlerdeki kadar iyi bir güncellemeyse ve biz de bunu kendi başımıza yapabilecek durumdaysak, yeni f16'ya gerek var mıdır?
sıkışık olduğumuz en öncelikli konu F4'lerin yerini alması gereken çift motorlu bir uçak konusuydu, yeni F16 bu sorunun çözümüne katkıda bulunamaz.