Her seferinde "ucaklarin modernizasyonun biz kendimiz yapariz" deniyor ama alinmak istenen kit sayisi ucak sayisinin iki kati...
Birisi bana basitce aciklarsa sevinirim..
1.Neyi kendimiz yapabiliyoruz?
2. Neyi yapamiyoruz?
3. Bazi seyleri yapmamizi engelleyen cesitli anlasmalar var mi ? Ipler kopana kadar yapmamayi mi tercih ediyoruz?
Siz o söylenen bakmayın hocam şu anda sadece blok 30'lara dokunabiliyoruz onun dışındaki bloklarda değişiklik yapmak için izin almamız şart ki onda izin vermiyorlar büyük ihtimal.
Block 30 lari biz elden gecirince kacinci block oluyorlar?
Kac tane block 30 var?
Özgür Modernizasyonu yapılan uçak üzerine konması düşünülen Murad Aesa radarından ötürü F16V70 (Block 70) den dahi daha iyi oluyor.
Kesin bir şey söylenmese de, FMS (foreign military sales) kuralları ile satın alınmış olan F16’lara 30 yıl dokunamıyoruz. 37-39 adet arası Blok 30’lar ve bir kısım blok 40, 30 yılını doldurmuş durumda. Bunlara Özgür modernizasyonu yapılabiliyor. 2025 yılına kadar, peyder pey tüm blok 40’larda 30 yılını doldurmuş olacak. Geriye 79 adet blok 50 ve 50+ uçak kalıyor, işte bunlara blok70 modernizasyonu yapmak için KİT alalım diyoruz. Çünkü geriye kalanına Özgür modernizasyonu yapabileceğiz.
Tabii uçak alımlarında ve parça alımlarında kapalı kapılar ardında büyük komisyonlar döner. Rant vardır. Özgür modernizasyonu için devletin parası tekrar devlete kalır. (Devlet ASELSAN’a para verir). Üzerinde kaymak olmayan iş de geri plana itilir.
Hala Murad Aesa radarı takılamadı F16’lara.