TF6000 motorunun takvimi ortadayken, bunun üç katından daha çok güç üretmesi talep edilen bir motorun dışarıdan destek almadan tasarlanması ve üretimin başlaması için gerekecek zamanımız var mı?
yerli motor konusu için iki olasılık görüyorum, ilki dışarıdan destek almadan ve çok uzun süre sonra üretilecek yerli motor ki, bu durumda uçak sayısındaki olumlu veya olumsuz değişim pek ön görülebilir değil.
çoğunun kafasında şu var: "bu kadar F16 bize yeter ve modernize edersek tadından yenmez, sonra iki yıl sonra insansız jet uçakları da gelmeye başlayacak"
bu kesin değil, mevcut uçakları modernize etme konusunda anlayamadığım bir yavaşlık var, üstelik bunları modernize etsek bile artık hava kuvvetlerinin ilgilenmek zorunda olduğu alan genişlemek zorunda, yani eldeki uçak sayısına ek uçak gerekebilir önümüzdeki on yılda.
zaten, ara uçak olarak İngiltere'den uçak alımıyla ilgili iddiaların kaynağı da bu on yıl ön görüsüdür tahminen.
insansız jetler konusundaysa, Ukrayna üretimi motorlarla ne kadar mesafe alabiliriz? açıkçası ben bundan hiç emin değilim.
bu motorların Türkiye'de üretilmesini umuyorduk, hatta ortak bir şirket kurulmuştu.
"buna deyinmişken, yeni Akıncı teslimatı oldu mu son zamanlarda"
ikinci yerli motor olasılığı ise, İngiltere'nin teknik desteği, bu olasılıkta tahminen hem motor için takvim biraz daha katlanılabilir bir noktaya gelir; hem de bu süre içinde ülke ekonomisinde yeni bir hava kuvveti kurabilecek ekonomik iyileşme sağlanabilir.
şaka değil bu arkadaşlar, bu gün doğan bir çocuk 18 yaşına geldiğinde, uçakların cinsi ve adeti açısından yeni bir hava kuvveti kurmasının zamanı gelmiş olacak bu ülkenin.
bakın, öyle ara uçak alımı, modernizasyon filan demiyorum, kullanılan uçakların cinsi ve adeti açısından yenilenme gibi bir gündemi olacak bu ülkenin 18 veya 20 yıl sonra artık.