AESA radarın önce Akıncı, Aksungur vb. bir platformda denenmesi oldukça mantıklı.
1- Öncelikle bu platformların uçuş maliyeti bir F-16'ya göre oldukça düşük. Dolayısıyla testler ucuza geliyor ve F-16'ların kullanım ömürlerinden kaybedilmiyor.
2- Akıncı, Aksungur vb. platformlar saatlerce ve hatta günlerce havada kalabiliyor. F-16 ise kendi yakıtıyla yaklaşık 2 saat havada kalabiliyor. Testi uzatmak isterseniz havada yakıt ikmali gerekiyor. Yani F-16'nın bir uçuşunda sadece birkaç test yapılıp uçağın indirilmesi ve bakıma alınması gerekiyor.
3- Oysa Akıncı, Aksungur vb. platformların bir uçuşunda onlarca saat boyunca (gün içerisinde ve ertesi gün) havada onlarca test, farklı senaryolar, farklı meteorolojik koşullar, gündüz gece şartları, kara-deniz-hava senaryoları vb. test edilebiliyor.