İngiltere'nin 6.nesil savaş uçağı (TEMPEST)

Başlatan BlackHawk89, 06 Temmuz 2018, 21:58:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: DelKu - 28 Temmuz 2024, 08:29:50
O zaman şu soruyu sorayım amerika satsaydı F-22 mi yoksa F-35 mi alırdın ?


Hava hava için F22
Hava yer için F35
Bütçem kısıtlı ise yine F35
F22 sadece hava hava görevleri ve dahili olarak sdb atabiliyor
F35 ise gerek  hava yer mühimmatları gerek bvr angajmanı ile her işimi görür. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 28 Temmuz 2024, 11:58:07
Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Temmuz 2024, 13:49:11
http://shiftdelete.net/rolls-royceun-gelistirdigi-gelismis-jet-motorunda-ikinci-asamaya-gecildi

Hangi 5. Nesil uçakta elektrik motoru var sn.putty?

Adamlar diyorum ki elektrik motoru kullancaklar sen hala 5. Nesil ve f22 ayarı diye ısrar ediyorsun bu sözlerini unutma prototip ortaya çıksın yetenekleri açıklansın o zaman bakarız 5 mı 6 mı diye.


Esasen burada bahsedilen bir elektrik motoru değil! Elektrik üreten bir jet motoru. Gaz türbini motorunun çekirdeğine gömülü elektrikli marş jeneratörü içeren bir motor. "Yeni Rolls-Royce motorunda iki bobin üzerine yerleştirilmiş iki elektrik jeneratörü kullanılacak" diyor.

Elektrik motoruyla karıştırmayalım. Elektrik motoru elektrik üretmez, tüketir. Elektrik jeneratörü elektrik üretir.


Evet sn.Başkan Eğer yönlendirilmiş enerji silahlarına sahip olmazsa (lazer,emp vs.) sn.putty haklı olacak 5. Nesilden bir farkı olmuyacak.


Evet galiba elektrik motoru anladığımız yada düşündüğümüz gibi değil elektrik üretmek için bir jeneratör misali. Mesajı Paylaş

http://x.com/Defence_Turk/status/1912510283941019927?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

İtalyanlar ingilizleri suçlamaya başlamış biz ve Japonlar ile yeterince teknoloji paylaşmıyor diye

Forumdaki Arkadaşlar ne düşünür

Özellikle sn Merzifonlu hocamın yorumunu merak ediyorum Mesajı Paylaş

#163
https://www.twz.com/air/tempest-future-fighter-aims-for-really-extreme-range-twice-f-35-payload

Gcap in istenen özellikleri belli olmuş.

F35 in 2 katı mühimmat taşıma kabiliyeti.

Ingiltereden amerikaya ek yakıt tankı olmadan kendi iç yakıt haznesi ile uçabilme. Bu da yaklaşık 5500 km menzil ve 2000 km muharebe yariçapı anlamına geliyor.

Bu isterlere sahip bir uçağın 23 metreden kısa olmasına imkan yok. Uçağın adeta yakıt tankeri olması lazım

Kaan kesinlikle güncellenmeli,  boyu uzatılıp yakıt kapasitesi 8 tondan 12 tona, maksimum kalkış ağırlığı 40 tona çıkarılmalı. Dünyada uçaklar büyüyor menzil istiyorsan faydalı yük istiyorsan başka çaren yok . Bu işin raconu bu. Elin görgüsüz cinlisi 3 motorlu j36 uçak yapıyor . Mesajı Paylaş

Yo kesinlikle hayır

Çünkü 6.nesil başka boyut onun işyerlerini karşılamak için başka nesil bir motora ihtiyaç var diye cümleler duyarız ya...bu laf 5. Ve 6.nesil uçaklar için söylenmiş laf

Uçağın dahili yakıt kapasitesini arttırmak demek ya uçağın boyutunu arttırmak yada dahili istasyonları küçültmek anlamına gelir...

Bu seferde ya hız,ivmeleme,tırmanma değeri gibi kinematik değerlerin düşmesi anlamına gelir

Kaan için optimum 8 ila 9,5 ton arası dahili yakıt kapasitesi yeterli....Hiç oynamaya gerek yok Mesajı Paylaş

Anlaşılan İngiliz bu uçaktan it dalaşı beklemiyor. Soğuk savaşın dev SSCB önleme uçakları vardı. Bu iş ona çıkar. Radar ve IR izi silik bir uçak üzerine çalıştiklari açık. Yine muhtemelen lazer öz savunma ve saldırı konsepti de vardır. Bu konsept bir anda çökebilir. Mesajı Paylaş

İngilizin harekat ihtiyacı başka bizimki başka. Bizim etrafımızdaki ülkelerin uzaklıkları ile ilgi alanımızın mesafeleri belli. Buna göre, Kaan gayet yeterli gözüküyor. Yanına F-16'ın biraz hafifi sayılabilecek muharip bir Hürjet ile konsept yeterli olur zannımca. Mesajı Paylaş

Uçak yapımı motor üzerine şekillenir

5.Nesil uçakların motorları stealthlık üzerine ve supercruise üzerine şekillenirken

6.Nesil savaş uçaklarının motorları supercruise ve stealthlık karakterinin üzerine daha yüksek irtifalarda çalışma daha fazla elektrik üretme daha uzun menzil için yakıt verimliliği gibi konularda şekilleniyor, variable circle yada patlamalı motorlar konuşuluyor.

Kısaca Kaan'a daha fazla yakıt koyarak bir tempest,fcgas,ngade gibi uçak isterini yakalamak mümkün değil, yani tasarım isterine göre uçak gövdesi ve motor tasarlamak ve üretmek lazım. Mesajı Paylaş

Türkün şiarıdır. Göç kervanı göç yolunda düzülür. Daha hiç muharip jet uçağı yapmamışken Kaan'ı bir üretelim de varsın 4. nesil olsun. Sonrasına Allah kerim. Mesajı Paylaş

#169
Bazıları internette bu uçak için isterlerden dolayı "stealth F-111" yorumu yapmış. Gerçekten de F111 avcı mı bombardıman mı ne olduğu belli olmayan ,45 tonluk, döneminde en kuvvetli Pesa radara sahip ,inanılmaz uzun menzilli bir uçaktı.

Kaana gelirsek bizimkiler zaten bize F35 gelecek bana F22 gibi uçak yapın demişler. Ama f35 işi patlayınca tabi işler değişti. Çok yüksek bir itki-ağirlık oranı istendiği belli. Ama bize menzil lazım. Moskova 1700 km uzaklıkta. Benim uçağım "clean" olarak yani ek yakıt tanksız oraya kadar uçup mühimmatı atıp geri dönebilmeli. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz