Gönderen Konu: TF-6000 Turbofan Motoru  (Okunma sayısı 12995 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2763
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #40 : 30 Eylül 2023, 20:58:03 »
Tank motoru derken ??

"Batu Güç Paketi - Altay Tankı ikilisinin olayına dönmez inşallah." diyor. Amin diyorum ben de!

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1484
  • 132
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #41 : 30 Eylül 2023, 22:05:26 »
Batu Güç grubunu 2025 gibi kullanıma alırsak öpelim alnımıza koyalım. Ama neyseki elde bir de Kore güç grubu alternatifi var. Yine Batu güç grubu çalışmaları ne zaman başladı ki, düşünün F-35'den atılalı 6-7 sene oldu. Elde Kaan için alternatif bir motor da yok. F-135 mi kullanmayı düşünüyorduk acaba ??  TF-35000 belki çok daha önceden proje olarak başlatılmalı idi. Yada Kaan bu kadar cüsseli bir uçak olmayıp, 2x10.000+ motor ile uçurulabilir, alternatif motoru bulunabilir bir uçak olmalıydı.

Yani tank motoru daha başarılı gidiyor gibi.

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2763
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #42 : 30 Eylül 2023, 22:57:27 »
Batu Güç grubunu 2025 gibi kullanıma alırsak öpelim alnımıza koyalım. Ama neyseki elde bir de Kore güç grubu alternatifi var. Yine Batu güç grubu çalışmaları ne zaman başladı ki, düşünün F-35'den atılalı 6-7 sene oldu. Elde Kaan için alternatif bir motor da yok. F-135 mi kullanmayı düşünüyorduk acaba ??  TF-35000 belki çok daha önceden proje olarak başlatılmalı idi. Yada Kaan bu kadar cüsseli bir uçak olmayıp, 2x10.000+ motor ile uçurulabilir, alternatif motoru bulunabilir bir uçak olmalıydı.

Yani tank motoru daha başarılı gidiyor gibi.

2025 Yılında olmasa bile, 2026'da kullanıma alırız bence BATU güç paketini. Allahtan, tankların önemi cephede azaldı da modern tank açığımız pek o kadar sırıtmıyor. Yoksa yanmıştık.

TF-35000'e gelince, dediklerinize hak veriyorum elbette. İşin daha da ilginç yanı, bizimkilerin F110 muadilini dahi beğenmeyip, doğrudan F119 ayarında bir motor için çalışmaya başlamaları.

Tankların aksine, uçakların öneminin azaldığı da yok, bilakis önemleri artıyor. Bu nedenle, TF-6k/10k motoru anlamlı adetlerde envanterde olsaydı, ben şimdiki kadar huzursuz olmayacaktım. Bence asıl geç kalan motor, TF-6k/10k motorudur, TF-35k değildir. TF-6k/10k motoru çok acilen lazım bize.
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2023, 10:10:15 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #43 : 01 Ekim 2023, 03:29:11 »

TS-1400 ile T-700'ün yakın ebatlarda olması beni şaşırttı.   



Yukarıdaki TS1400 motoru (havagirişi soldan)
Bu motor radyal hava akışlı ve kompresör ve türbin kademeleri çok basit yapıda bir motor.



Yukarıdaki t700 Blackhawk motoru. (Hava girişi sağdan)
Bu motor eksenel hava akışlı ve kompresör ile türbin kademeleri çok farklı bir motor.

TS1400 motorunun çap ve boy ölçüleri belirtilmemiş durumda ancak TS1400, tasarım olarak CTS800 motorunun kopyası. O zaman 144kg (+20-25kg daha ağır, çünkü bizim malzeme farklı demişti Sn Akşit), 80cm boyunda ve yaklaşık 66-68cm çapında bir motor.
T700 motoru 198kg , 119.4cm boyunda 63.5cm çapında bir motor.

TS1400 2 kademe radyal kompresör ile 2 kademe radyal türbini olan bir motor, ve 23000rpm hızı var.
Oysa
T700 5 kademe eksenel, 1 kademe radyal kompresörlü ve 2 kademe eksenel türbinli bir motor,ve 20900rpm hızı var.

Ebatlar ve performans çok farklı anlayacağınız.
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2023, 03:58:37 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7745
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #44 : 01 Ekim 2023, 10:22:09 »
Merzifonlu hocam siz de MMU gelene kadar TF6000-10000 motorlu İha'larla idare edebileceğimizi düşünüyorsunuz galiba....

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2763
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #45 : 01 Ekim 2023, 10:57:40 »
Merzifonlu hocam siz de MMU gelene kadar TF6000-10000 motorlu İha'larla idare edebileceğimizi düşünüyorsunuz galiba....

İdare etmeyi bir kenara bırakın; doğru bir filo planlamasıyla, Kaan'a dahi ihtiyacımız kalmayabilir. Yeter ki şu lanet olası motor darboğazından kurtulalım. Bence bizim için TF-6k/10k bu kadar yaşamsal bir mevzu...

Evet, farkındayım, çok iddialıyım. Bence askeri planlamacılar, yapay zekalı+jet motorlu dronlar konusunda fazla tutucular. Zamanında, bire bir aynı taş kafalılığı, uçaklar ve uçak gemileri için de sergilemişlerdi bu "profesyonel" askerler.

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #46 : 01 Ekim 2023, 11:03:53 »


Ebatlar ve performans çok farklı anlayacağınız.


Zamanında eksenel kompresör olunca daha çapı küçük ama boyu daha uzun oluyor demiştiniz yanlış hatırlamıyorsam radyala göre.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1484
  • 132
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #47 : 02 Ekim 2023, 14:14:18 »

TS-1400 ile T-700'ün yakın ebatlarda olması beni şaşırttı.   



Yukarıdaki TS1400 motoru (havagirişi soldan)
Bu motor radyal hava akışlı ve kompresör ve türbin kademeleri çok basit yapıda bir motor.



Yukarıdaki t700 Blackhawk motoru. (Hava girişi sağdan)
Bu motor eksenel hava akışlı ve kompresör ile türbin kademeleri çok farklı bir motor.

TS1400 motorunun çap ve boy ölçüleri belirtilmemiş durumda ancak TS1400, tasarım olarak CTS800 motorunun kopyası. O zaman 144kg (+20-25kg daha ağır, çünkü bizim malzeme farklı demişti Sn Akşit), 80cm boyunda ve yaklaşık 66-68cm çapında bir motor.
T700 motoru 198kg , 119.4cm boyunda 63.5cm çapında bir motor.

TS1400 2 kademe radyal kompresör ile 2 kademe radyal türbini olan bir motor, ve 23000rpm hızı var.
Oysa
T700 5 kademe eksenel, 1 kademe radyal kompresörlü ve 2 kademe eksenel türbinli bir motor,ve 20900rpm hızı var.

Ebatlar ve performans çok farklı anlayacağınız.

Mesajınızdan sonra gittim motorlara tekrar baktım. Evet T-700 daha uzun ama TS-1400 daha geniş, hele bir de aksesuarları düşünüldüğünde TS-1400 baya bir toplu gözüküyor. Sonuçta T-700 daha uzun olsa da, hacim olarak TS-1400 daha fazla veya eşit gibi. Bu bakımdan TS-1400'e kademe, ek kompresör eklense acaba 2.500-Bg civarı bir motor elde edilebilir mi ? Ancak TS-1400 galiba 200 derece gibi daha düşük bir sıcaklıkta çalışıyor.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #48 : 02 Ekim 2023, 19:38:40 »

TS-1400 ile T-700'ün yakın ebatlarda olması beni şaşırttı.   



Yukarıdaki TS1400 motoru (havagirişi soldan)
Bu motor radyal hava akışlı ve kompresör ve türbin kademeleri çok basit yapıda bir motor.



Yukarıdaki t700 Blackhawk motoru. (Hava girişi sağdan)
Bu motor eksenel hava akışlı ve kompresör ile türbin kademeleri çok farklı bir motor.

TS1400 motorunun çap ve boy ölçüleri belirtilmemiş durumda ancak TS1400, tasarım olarak CTS800 motorunun kopyası. O zaman 144kg (+20-25kg daha ağır, çünkü bizim malzeme farklı demişti Sn Akşit), 80cm boyunda ve yaklaşık 66-68cm çapında bir motor.
T700 motoru 198kg , 119.4cm boyunda 63.5cm çapında bir motor.

TS1400 2 kademe radyal kompresör ile 2 kademe radyal türbini olan bir motor, ve 23000rpm hızı var.
Oysa
T700 5 kademe eksenel, 1 kademe radyal kompresörlü ve 2 kademe eksenel türbinli bir motor,ve 20900rpm hızı var.

Ebatlar ve performans çok farklı anlayacağınız.

Mesajınızdan sonra gittim motorlara tekrar baktım. Evet T-700 daha uzun ama TS-1400 daha geniş, hele bir de aksesuarları düşünüldüğünde TS-1400 baya bir toplu gözüküyor. Sonuçta T-700 daha uzun olsa da, hacim olarak TS-1400 daha fazla veya eşit gibi. Bu bakımdan TS-1400'e kademe, ek kompresör eklense acaba 2.500-Bg civarı bir motor elde edilebilir mi ? Ancak TS-1400 galiba 200 derece gibi daha düşük bir sıcaklıkta çalışıyor.
Radyal turboşaft motordaki önemli özellik; aynı çaptaki 2 eksenel kademenin çıkardığı iş miktarını tek bir radyal kademe çıkarır. Ancak en fazla 2 radyal kademe arka arkaya kullanabilirsiniz.

T700’de 5 kademe eksenel kompresör ve gelen sıkışmış havayı daha iyi regüle etmek için 1 kademe de radyal kompresör var. Bunların çıkardığı iş miktarı TS1400’ün 2 kademesinin çıkarabileceğinin çok üstündedir. Unutmayın bu motor 3000HP ‘ye kadar güç üretebiliyor.
Sonra eksenel akışlı motorda akan havanın çapı neredeyse sabittir. Radyal motorda bu, çıkışa doğru düşer. Ayrıca radyal akışlı motorların türbinlerini soğutmak daha zordur.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7745
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #49 : 02 Ekim 2023, 19:44:55 »
TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit: (KAAN’ın Amerikan F-110 motorları)

💢 Biz TEI olarak F-110 motorlarını Eskişehir’de üretmek için GE ve TUSAŞ ile pazarlık yapıyoruz.

💢 Çünkü gururla söylüyoruz ki Hava Kuvvetlerimizin kullandığı SOLOTÜRK de dahil tüm F-16’lardaki motorları biz Eskişehir’de ürettik.

💢 Lisanslı üretim ancak olsun o da bir teknoloji. Türkiye’de üretilmesi hem psikolojik hem de gerçekten teknolojik olarak en azından yerli olması gerçekten iyi olur.

💢 Varılmış bir anlaşma yok ama görüşmeleri sürüyor.