Gönderen Konu: KTJ3200 motor  (Okunma sayısı 3460 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3556
  • 253
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #20 : 17 Eylül 2021, 15:35:04 »
Bilgiler için teşekkürler

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 270
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #21 : 17 Eylül 2021, 21:58:25 »
Çok kritik bir eşiğin aşılması sağlandı böylece. Hayırlı uğurlu olsun.

TF-X motoru için TEI ve Kale iş birliğine gidip bu işi kotarabilir. Kesinlikle bu ortaklık denenmeli, TRMotor gibi bir maceraya kaçmak asla doğru olmaz.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1725
  • 131
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #22 : 18 Eylül 2021, 02:10:31 »
Çok kritik bir eşiğin aşılması sağlandı böylece. Hayırlı uğurlu olsun.

TF-X motoru için TEI ve Kale iş birliğine gidip bu işi kotarabilir. Kesinlikle bu ortaklık denenmeli, TRMotor gibi bir maceraya kaçmak asla doğru olmaz.
Kale’nin KTJ-3200 motoru, kısa süre çalışıp atılacak şekilde üretilmiş bir motor. Kale bunu üretebilmek için kaç yıl uğraştı.
TEİ tek parça kristal teknolojisi kullanarak TS1400 motorunu yaptı. Bu motor binlerce saat kullanılacak bir motor. Şu anda da türbofan motor üzerine çalışıyor. Bu arada deneyelim bakalım eksenel motoru da deyip TJ-300 motorunu yaptılar.
Birisi okuma yazmayı öğrenmeye çalışıyor; öbürü üniversitede Master tezi yazmakla meşgul. Kale’nin daha çok fırın ekmek yemesi lazım. TEİ bu işte yalnız. Kale, RR olmadan uçak motoru işinin altından kalkamaz.
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2021, 02:12:05 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 94
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #23 : 18 Eylül 2021, 08:15:44 »
Çok kritik bir eşiğin aşılması sağlandı böylece. Hayırlı uğurlu olsun.

TF-X motoru için TEI ve Kale iş birliğine gidip bu işi kotarabilir. Kesinlikle bu ortaklık denenmeli, TRMotor gibi bir maceraya kaçmak asla doğru olmaz.
Kale’nin KTJ-3200 motoru, kısa süre çalışıp atılacak şekilde üretilmiş bir motor. Kale bunu üretebilmek için kaç yıl uğraştı.
TEİ tek parça kristal teknolojisi kullanarak TS1400 motorunu yaptı. Bu motor binlerce saat kullanılacak bir motor. Şu anda da türbofan motor üzerine çalışıyor. Bu arada deneyelim bakalım eksenel motoru da deyip TJ-300 motorunu yaptılar.
Birisi okuma yazmayı öğrenmeye çalışıyor; öbürü üniversitede Master tezi yazmakla meşgul. Kale’nin daha çok fırın ekmek yemesi lazım. TEİ bu işte yalnız. Kale, RR olmadan uçak motoru işinin altından kalkamaz.

Kale’nin geçmişi seramik, yani malzeme bilimi üzerine bir geçmişi var. Sonrasında kalekalıp ile birlikte sektör değiştirmeye başlıyorlar. Kritik dökümlere kalıp hazırlamakla devam eden süreçte tekne-uçak parça kalıbı, tüfek vs derken buraya kadar gelmeleri dahi başarı. Bu ivmeden ve metalurjik birikimden faydalanılabilir ki sanırım Rolls Royce da bunları hesap edip ortaklığa soyunmuş olmalı. Tek başına bir ürün çıkarması asla beklenemez ama mevcut bir işe kritik dokunuşları olabilir.

Füze motoru ise uçak motoru ile kıyaslanacak şey değil haklısınız. KTJ 3200 vb ürünlerde istenen şey kısa vadede sorunsuz çalışacak en ucuz motor. Karlılık oranını bilmiyorum ama sanki bu proje Kale için staj ürünü gibi duruyor.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1725
  • 131
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #24 : 18 Eylül 2021, 13:35:51 »
Çok kritik bir eşiğin aşılması sağlandı böylece. Hayırlı uğurlu olsun.

TF-X motoru için TEI ve Kale iş birliğine gidip bu işi kotarabilir. Kesinlikle bu ortaklık denenmeli, TRMotor gibi bir maceraya kaçmak asla doğru olmaz.
Kale’nin KTJ-3200 motoru, kısa süre çalışıp atılacak şekilde üretilmiş bir motor. Kale bunu üretebilmek için kaç yıl uğraştı.
TEİ tek parça kristal teknolojisi kullanarak TS1400 motorunu yaptı. Bu motor binlerce saat kullanılacak bir motor. Şu anda da türbofan motor üzerine çalışıyor. Bu arada deneyelim bakalım eksenel motoru da deyip TJ-300 motorunu yaptılar.
Birisi okuma yazmayı öğrenmeye çalışıyor; öbürü üniversitede Master tezi yazmakla meşgul. Kale’nin daha çok fırın ekmek yemesi lazım. TEİ bu işte yalnız. Kale, RR olmadan uçak motoru işinin altından kalkamaz.

Kale’nin geçmişi seramik, yani malzeme bilimi üzerine bir geçmişi var. Sonrasında kalekalıp ile birlikte sektör değiştirmeye başlıyorlar. Kritik dökümlere kalıp hazırlamakla devam eden süreçte tekne-uçak parça kalıbı, tüfek vs derken buraya kadar gelmeleri dahi başarı. Bu ivmeden ve metalurjik birikimden faydalanılabilir ki sanırım Rolls Royce da bunları hesap edip ortaklığa soyunmuş olmalı. Tek başına bir ürün çıkarması asla beklenemez ama mevcut bir işe kritik dokunuşları olabilir.

Füze motoru ise uçak motoru ile kıyaslanacak şey değil haklısınız. KTJ 3200 vb ürünlerde istenen şey kısa vadede sorunsuz çalışacak en ucuz motor. Karlılık oranını bilmiyorum ama sanki bu proje Kale için staj ürünü gibi duruyor.
Kale aslında hepten de boş değil. Pratt&Whitney ile ortak olarak F35 motorlarının bazı parçalarını imal ediyorlar. Tabii ne kadar bu konuda bilgi birikimi edindiler, montajın ötesine ne kadar geçebildiler; o önemli. RR da potansiyeli gördü ki, ortak bir şirket kurup TFX motorunu imal etmeye soyunmuştu.
Umarım KTJ-3200’den edindikleri tecrübeyle daha küçük ve daha büyük bir yelpaze aralığında motor üretmeye başlarlar. TEİ’den hava soluyan füze motoru beklemek biraz yanlış olur.
Ancak Gökhan’ın Ramjet motorunu kim yapacak o ayrı bir konu. Tabii turbofan füze motorunu da Kale’den beklemek bence yanlış olur.