Gönderen Konu: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı  (Okunma sayısı 13668 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39412
  • 346
ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« : 16 Ekim 2018, 11:11:34 »
ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı

Türkiye, Endonezya'daki insansız hava aracı (İHA) ihalesinde kısa listeye kalan 4 ülkeden biri oldu.  Türkiye ile birlikte, Çin, Fransa ve İsrail'in yer alacağı Endonezya'daki İHA ihalesinin 24 Ağustos'ta yapılması planlanıyor.


Acaba bu ANKA II olabilir mi?

https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2018-01-18/turkey-and-indonesia-join-forces-new-uav

http://defense-studies.blogspot.com/2018/10/tai-perkuat-kerja-sama-pengujian-uav.html



« Son Düzenleme: 21 Mart 2019, 17:19:37 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1282
  • -118
  • DefenceTurk.com
Ynt: Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1 : 16 Ekim 2018, 12:32:24 »
Endonezya da rüzgar tüneli testlerini yapıyoruz biz bu görüntüler ona ait olabilir. ANKA nında rüzgar tüneli testlerini Endonezya da yaptık. Belki şimdi imkanlarımız vardır Türkiye de yapıyoruzdur bilemiyorum.
beğen

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39412
  • 346
Ynt: Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #2 : 23 Ekim 2018, 23:05:55 »


Hürjet-C  ve Anka-2
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39412
  • 346
TUSAŞ’ın yeni İHA’sı Endonezya’da hız tünelinde testte
« Yanıtla #3 : 24 Ekim 2018, 23:37:12 »
TUSAŞ’ın yeni İHA’sı Endonezya’da hız tünelinde testte



Türkiye Havacılık ve Uzay Sanayi TUSAŞ'ın yeni geliştirdiği çift motorlu MALE sınıfı İHA' sı Endonezya'da bulunan düşük hız tünelinde test ediliyor.

Endonezya'nın, Güney Kore'nin beşinci nesil uçağı KF-X'e ortaklığının ABD tarafından engellendiğini hatırlatan savunma sanayi uzmanları, Türkiye’nin, Endonezya ile ortak İHA üretimi için görüştüğünü, iki ülkenin TF-X projesinde de işbirliği yapabileceğini belirtiyor.

http://www.kokpit.aero/tusas-yeni-iha-endonezya
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1207
  • 190
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA II
« Yanıtla #4 : 08 Şubat 2019, 19:36:42 »


Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ/TAI) Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (MALE-Medium Altitude Long Endurance) tek motorlu ANKA insanız hava aracından (İHA) sonra geliştirdiği çift motorlu İHA projesini de tamamladı. Çift motorlu ANKA'da son testler yapılıyor. TAI bu önemli gelişmeyle Türkiye'yi önümüzdeki ay(Mart) tanıştırmaya hazırlanıyor. Habertürk'ten Güntay Şimşek yazdı...

SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 271
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA II
« Yanıtla #5 : 08 Şubat 2019, 20:28:32 »
  Harika bir gelişme Martta uçacağı söyleniyor.Bu kadar çabuk beklemiyordum açıkçası.İnşallah kuvvet sipariş verir bunlardan

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39412
  • 346
Ynt: ANKA II
« Yanıtla #6 : 09 Şubat 2019, 00:34:36 »
Endonezya'daki rüzgar tünelinde test edilen tasarımın ta kendisi...
Hayırlı olsun.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı TR-Militarist

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 55
  • 9
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA II
« Yanıtla #7 : 09 Şubat 2019, 13:32:09 »
Yeni faydalı yük ağırlığı ne olacak acaba? Umarım artık sadece mam-l mam-c değil umtas yada 250 lik lgk yada hgk lı genel maksat bombası da takılabilir.Böylece basit görevler için F16 ların uçmasına gerek kalmaz.Belki stingerla basit hava hava görevlerinin denemeleri bile yapılabilir.

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1665
  • -198
Ynt: ANKA II
« Yanıtla #8 : 09 Şubat 2019, 14:48:09 »
İddiaya girelim mi? Bir tane bile envantere sokamayacagiz.

Ayrica neden mart? Secim ayi. İlginc.
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2019, 14:49:36 Gönderen: UYVAR »
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1207
  • 190
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA II
« Yanıtla #9 : 09 Şubat 2019, 15:10:40 »
Yeni faydalı yük ağırlığı ne olacak acaba? Umarım artık sadece mam-l mam-c değil umtas yada 250 lik lgk yada hgk lı genel maksat bombası da takılabilir.Böylece basit görevler için F16 ların uçmasına gerek kalmaz.Belki stingerla basit hava hava görevlerinin denemeleri bile yapılabilir.

2 adet mk-82'yi rahat taşıyor.
--------------------------------------------------------------
Bu proje aslında önemli bir proje arkadaşlar.

İlk olarak bu proje kesinlikle akıncı ile karıştırılmaması gereken bir proje. İki projenin farkı anka ile bayraktar tb-2 gibi ama bu sefer Anka II'yi bayraktar tb-2 klasmanında akıncıyıda anka gibi görün.

Şimdi bu iki projenin amacını çok basitize edersek amaç uçaktan bomba atmak.  Benim fikrim şu terörist hedefler genelde intikal halinde mağaradan çıktıklarından ve intikal ederken sizin bizim gibi kolkola gitmeyip aralarında belirli bir mesafe bırakıp gittiklerinden Mam-l ve mam-c yediklerinde hepsi imha edilemiyor ve bazıları dağılıp kaçıyor, saklanıyor hepsini öldürmek zorlaşabiliyor olabilir.Ana Anka-2 ve Akıncı burada farklılaşıyor. Kendi içlerinde de farklı şöyle . Aslına bakarsak ikiside ana amaç olarak Kgk atmak için istenilen platformlar. Ama bir farkları var .

Anka- 2 2 adet mark-82 li kgk ve bir miktar mam serisi taşımak üzere ve 25 bin feet irtifalarda görev yapmak amaçlı dizayn edilmiş yerli motorlara sahip daha lowcost bir iha .

Akıncı ise 2 adet mark-83'lü kgk (2 kat daha ağır mark-82 den) veya 4 adet mark-82'li kgk ve bir miktarda mam serisi mühimmatı 40 bin feet yüksekliklerde  dolaştırması için tasarlanan bir iha .

Şimdi burada irtifa önemli bir done. Neden ?  Kgk muhimmatını alçak irtifadan atarsanız 40 km yüksek irtifadan atarsanız 120 km menzile çıkıyor. 120 km bir iha için havaa savunma sistemleri menziline girmeden çok güzel bir angajman mesafesi. Gerçi 40 km bile büyük bir kabiliyet artışı. Bunu geçtim taşıyacakları mühimmatlardan Mark-82 li kgk bir mam-l'nin 9-10 katı , mark-83'lü kgk 20 katı fazla harp başlığı taşıyor. Etkiyi varın siz düşünün.

Ha diyorlar ki akıncı pd-220 ile felan uçacak belki uçağın test amaçlı kullanabilir. Ama o kadar büyük bir ihayı o menzillere o performanslara çıkarmak için kendilerinin de belirttiği gibi en az 2x550 hp bir motordan aşağısı kurtarmaz. Tei'nin büyük ihtimal projesi vardır ancak o gelene kadar dışardan motor kullanacaklardır ve bundanda baykar çekinmez bakış açıları müsait.

Toparlarsak Anka-2 KGK kullanabilecek tamamen milli ve yerli bir stratejik iha (taktik değil), Akıncı ise çok daha büyük silah yüküyle çok daha uzak menzillere saldırı yapabilecek milli ve büyük oranda yerli stratejik bir iha. Ayrıca bir bonus olarakta akıncı 450 kg ayreten dahili ekipman kapasitesiyle makul bir aesa radarın takılıp hava hava muharebeleri yapmaya da uygun ve müsaitlik veren  bir iha.


Umarım iki iha'nında önemi ve farklarını anlatabilmişimdir. Bence ikiside büyük oranda satış yapacak ihalar.


Not : Kgk kadar LGK'da kulanılacaktır bu arada. 
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2019, 15:26:49 Gönderen: BATTLESTAR »
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;