Gönderen Konu: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı  (Okunma sayısı 12534 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 629
  • 7
  • DefenceTurk.com
ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #60 : 16 Haziran 2019, 17:27:37 »
Alıntı




Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 629
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #61 : 05 Temmuz 2019, 02:15:20 »
Alıntı
Aksungur IHA:

•750 kg faydali yuk kapasitesi, 2 MK-82 turevi bomba arti radar ve kamera yuklerini tasiyabilir anlamina geliyor.

•2020 ilk ceyreginde seri uretime hazir olacak. TAI kendi butcesinden 4 IHA daha yapacak, sonraki uretim siparise gore.

Çevrimiçi fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1495
  • 102
  • DefenceTurk.com
AKSUNGUR Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girmeye hazırlanıyor
« Yanıtla #62 : 07 Eylül 2019, 19:03:20 »
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)  tarafından geliştirilen AKSUNGUR Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli İnsansız Hava Aracı (İHA), Türk Silahlı Kuvvetleri Komutanlığı envanterine girmeye hazırlanıyor.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından ANKA Orta İrtifa – Uzun Havada Kalış (MALE) sınıfı İnsansız Hava Aracı projesinden elde edilen tecrübelerle geliştirilen AKSUNGUR İHA, ilk uçuşunu 20 Mart 2019 tarihinde gerçekleştirmişti. TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) tarafından milli imkanlarla geliştirilen iki adet PD-170 Turbodizel Motora sahip olan AKSUNGUR, 40.000ft irtifada görev yapabiliyor ve 40 saat boyunca hava kalabiliyor. 24 metre kanat açıklığına, 3300 kilogram azami kalkış ağırlığına ve 750 kilogram faydalı yük kapasitesine sahip AKSUNGUR; Taarruz/Deniz Karakol Görevi esnasında, 750 kilogram harici yük ile 25.000ft irtifada 12 saat havada kalabilmektedir.



Türkiye’nin ilk Mark serisi genel maksat bombası taşıma kapasitesine sahip insansız hava araçlarından biri olan AKSUNGUR, Türkiye’de şu anda sadece Türk Hava Kuvvetleri envanterindeki savaş uçaklarının gerçekleştirme kapasitesi bulunan birtakım taarruz görevlerini gerçekleştirecek olması sebebiyle hayati öneme sahip. AKSUNGUR sayesinde, Türk Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan savaş uçaklarının gövde ömürlerinden tasarruf edilmesi planlanıyor. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından yapılan açıklama göre sistemin, yıl sonunda Türk Silahlı Kuvvetleri Komutanlığı envanterine alınması bekleniyor.

https://savunmasanayist.com/2019/09/07/aksungur-turk-silahli-kuvvetleri-envanterine-girmeye-hazirlaniyor/

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 114
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #63 : 08 Eylül 2019, 00:32:36 »
Kaç adet alınacak acaba 6-12 adet gibi sayı alınır bence ilk etapta.
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 859
  • 11
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #64 : 08 Eylül 2019, 16:07:14 »
teslim zamanı ve adeti hakkında hiç bilgi yok mu ?

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 969
  • 168
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #65 : 08 Eylül 2019, 22:43:36 »
Kaç adet alınacak acaba 6-12 adet gibi sayı alınır bence ilk etapta.

Hocam hiç beklemediğimiz kadar çok olabilir. Çünkü mk serisi atım kabiliyeti var ve maliyet olarak anka'dan çokta fazla olacağını sanmam.Ama akıncı daha çok alınacak çünkü çok kapsamlı bir iha.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #66 : 09 Eylül 2019, 23:43:02 »
Kaç adet alınacak acaba 6-12 adet gibi sayı alınır bence ilk etapta.

Hocam hiç beklemediğimiz kadar çok olabilir. Çünkü mk serisi atım kabiliyeti var ve maliyet olarak anka'dan çokta fazla olacağını sanmam.Ama akıncı daha çok alınacak çünkü çok kapsamlı bir iha.

Aksungur’a üvey evlat muamelesi yapılıyor. Aslında Ukrayna motorlarından (2 x450hp ya da 2 x 750hp) birisi takılsa hem daha yüksek irtifada, hem daha çok faydalı yükle ve hem de daha uzun havada kalarak uçar. Pd170 motorları yerine Baykar’a verilen daha güçlü pd220 kullanılsa bile daha iyi olur.
Akıncı çok gelişmiş bir iha oluyor. 2x450hp turboprpola ilk uçuşunu yapacak gibi görünüyor. Akabinde de 2 x 750hp düşünülüyor. Ortada dolaşan haberlere göre Ivhenko-Progres firması ile Baykar %49/51 (Baykar çoğunluklu) bir motor şirketi kurmuş. Beraber jet motoru üreteceklermiş! Şirketin adı Blacksea Shield.
Bu kadar yüksekten uçacak Aksungur ve Akıncı gibi hale sınıfı ihalar yapıyoruz ama Uygun bir CATSFlir imiz yok henüz.

Çevrimdışı DonnieBrasco

  • Avrasya Göçebesi
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #67 : 09 Eylül 2019, 23:56:56 »
Kaç adet alınacak acaba 6-12 adet gibi sayı alınır bence ilk etapta.

Hocam hiç beklemediğimiz kadar çok olabilir. Çünkü mk serisi atım kabiliyeti var ve maliyet olarak anka'dan çokta fazla olacağını sanmam.Ama akıncı daha çok alınacak çünkü çok kapsamlı bir iha.

Aksungur’a üvey evlat muamelesi yapılıyor. Aslında Ukrayna motorlarından (2 x450hp ya da 2 x 750hp) birisi takılsa hem daha yüksek irtifada, hem daha çok faydalı yükle ve hem de daha uzun havada kalarak uçar. Pd170 motorları yerine Baykar’a verilen daha güçlü pd220 kullanılsa bile daha iyi olur.
Akıncı çok gelişmiş bir iha oluyor. 2x450hp turboprpola ilk uçuşunu yapacak gibi görünüyor. Akabinde de 2 x 750hp düşünülüyor. Ortada dolaşan haberlere göre Ivhenko-Progres firması ile Baykar %49/51 (Baykar çoğunluklu) bir motor şirketi kurmuş. Beraber jet motoru üreteceklermiş! Şirketin adı Blacksea Shield.
Bu kadar yüksekten uçacak Aksungur ve Akıncı gibi hale sınıfı ihalar yapıyoruz ama Uygun bir CATSFlir imiz yok henüz.
Aksungura üvey evlat muamelesi yapılmıyor. Baykarın Ukraynada sattıgı BAYRAKTAR TB2den kaynaklı bir pazarı var ve büyük ihtimal AKINCI Ukrayna ile ortak üretimide söz konusu belki sadece alım yaparlar. Bir ülkeye bu denli yüksek teknolojili ürün satıyorsan alıcı ülkeninde bazı isterleri oluyor. Baykarın ukrayna motorunu takması hem Ukrayna tarafından AKINCIya olan ilgiyi artıracaktır hemde diğer teknoloji temelli anlaşmalar için önayak olacaktır. Bunun bizim açımızdanda iyi yanı var AKINCının performansı yüksekmiş oldu. Gayette iyi yapmışlar. Ukrayna şuan yolunmalık tavuk gibi çaresiz dolanıyor , bir avuç dolar için tüm sahip oldukları teknolojileri dünyaya bağışlıyolar acıkcası bizde birşeyler kapsak kötü mü ?
KÖPEK GİBİ ÇALIŞIP KRAL GİBİ YAŞAMAYA ÇALIŞAN....AZ ASABİ... ÇOKTAN FAZLA ATATÜRKÇÜ...

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #68 : 10 Eylül 2019, 10:14:56 »
Kaç adet alınacak acaba 6-12 adet gibi sayı alınır bence ilk etapta.

Hocam hiç beklemediğimiz kadar çok olabilir. Çünkü mk serisi atım kabiliyeti var ve maliyet olarak anka'dan çokta fazla olacağını sanmam.Ama akıncı daha çok alınacak çünkü çok kapsamlı bir iha.

Aksungur’a üvey evlat muamelesi yapılıyor. Aslında Ukrayna motorlarından (2 x450hp ya da 2 x 750hp) birisi takılsa hem daha yüksek irtifada, hem daha çok faydalı yükle ve hem de daha uzun havada kalarak uçar. Pd170 motorları yerine Baykar’a verilen daha güçlü pd220 kullanılsa bile daha iyi olur.
Akıncı çok gelişmiş bir iha oluyor. 2x450hp turboprpola ilk uçuşunu yapacak gibi görünüyor. Akabinde de 2 x 750hp düşünülüyor. Ortada dolaşan haberlere göre Ivhenko-Progres firması ile Baykar %49/51 (Baykar çoğunluklu) bir motor şirketi kurmuş. Beraber jet motoru üreteceklermiş! Şirketin adı Blacksea Shield.
Bu kadar yüksekten uçacak Aksungur ve Akıncı gibi hale sınıfı ihalar yapıyoruz ama Uygun bir CATSFlir imiz yok henüz.
Aksungura üvey evlat muamelesi yapılmıyor. Baykarın Ukraynada sattıgı BAYRAKTAR TB2den kaynaklı bir pazarı var ve büyük ihtimal AKINCI Ukrayna ile ortak üretimide söz konusu belki sadece alım yaparlar. Bir ülkeye bu denli yüksek teknolojili ürün satıyorsan alıcı ülkeninde bazı isterleri oluyor. Baykarın ukrayna motorunu takması hem Ukrayna tarafından AKINCIya olan ilgiyi artıracaktır hemde diğer teknoloji temelli anlaşmalar için önayak olacaktır. Bunun bizim açımızdanda iyi yanı var AKINCının performansı yüksekmiş oldu. Gayette iyi yapmışlar. Ukrayna şuan yolunmalık tavuk gibi çaresiz dolanıyor , bir avuç dolar için tüm sahip oldukları teknolojileri dünyaya bağışlıyolar acıkcası bizde birşeyler kapsak kötü mü ?
Baykar’ın Yaptıklarının hakkını yememek lazım. Adamlar hakikaten iyi iş başardılar TB2 lerle. Akıncı aslında Tusaş tarafından yapılacaktı. Baykar’a yönlendirildi. Belkide iyi oldu. Devlet bürokrasisinden özel sektör kıvraklığına dönüşmek Baykar ve Akıncı’nın önünü açtı. Tusaş’ın zorlanabileceği ortaklıkların yolunu açtı. Ama belli bariz bir kayırmacılık olduğu ortada. Vestel ikinci plana itildi. Gelişmesi engellendi.
Akıncı mükemmel bir alet olacak. Ama Aksungur ondan önce hazırdı ve o motorların Aksungur’a takılması Akıncı’yı engellerdi. Şu anda dahi aksungur’a güçlü iki turboprop taksak bambaşka sonuçlar çıkar. Eğer üvey evlat değilse takılması lazım.
İnşallah Akıncı alnının akıyla bu işten çıkacak ve ordumuza büyük katkısı olacak. Yeter ki fahiş fiyatlarda olmasın! Altay tankı gibi. 
Akıncı devlet desteği olmadan zor yürüyecek bir proje. Şu an dahi kendine uygun bir CTSFlir ve elektronik satcom , sar ve hatta Aesa radarı gibi akşamlara ihtiyacı var.
« Son Düzenleme: 10 Eylül 2019, 10:19:42 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 969
  • 168
  • DefenceTurk.com
Ynt: ANKA-AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı
« Yanıtla #69 : 10 Eylül 2019, 10:58:19 »
Arkadaşlar çok basit düşünüyorsunuz bazen. Sizce aksungur'un tasarımına direkt güçlü motorlar taksak o basit tasarım o hızlara o yüklere bu kadar dayanır ve bu kadar hızlı testlere geçebilirmiydi ? Defalarca söyledik. Aksungur bir ihtiyaca binaen(İha'dan mk serisi bomba atmak.) hızlıca geliştirilen bir un var mı ? şeker var mı ? Helva yapsana projesiydi. Tamamıyla anka yapısal komponentleri ve benzer yapısı kullanıldı. Yaptığımız takati biraz arttırarak daha fazla yükü kabul edilebilir  sınırlarda dolaşmaktı. Allah'a şükür çok güzel de gidiyor proje. O projenin isterlerini yükseltseydiniz aksungur şu an hala uçmuyor olurdu.

Siz Baykar ve Tai rakip firma yarışıyorlar falan sanmayın . İnanın oturmuş ve üretim sekanslarını planlamışlardır. Çünkü iki şirket birbirini yedekleyerek gidiyor.  Mesela Anka-s hazır olana kadar daha indirgenmiş stop-gap Bayraktar Tb-2 görev yapıyor. Akıncı gelene kadar daha indirgenmiş Aksungur görev yapacak. İlerde Tai Tisu radara yakalanmayan siha'yı yaparken baykar daha indirgenmiş jet motorlu Baykar Mius ile stop-gap görevini kapatacak.

Nasıl Tb-2 ve Anka'yı bir tutamazsak ve ikiside gerekli ve farklı avantajları varsa Aksungur ve Akıncının ve Tisu ile Mius'unda olacak. Birde ilerde bu alanda bir otorite olursak Bayraktar, Aksungur, Mius daha düşük seviye ülkeler için Anka, Akıncı, Tisu'da daha yüksek seviye müttefiklerimize sunabileceğimiz bir paket olabilir.