Konu basligimiz "Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi " Konu basligindan saptigim icin pardon. Ancak tartisilmasi gereken asil konu TCDD ve TC nin demiryollarindan niye yeterince faydalanamadigi olmali.
Simdi Taksici lobisi gibi Kamyoncular ve Otobusculer lobisi bana kizabilir.

Hangi gelismis ulkede sehirler arasi yolculuklarin Otobusler araciligi ile yapildigini gordunu?
Hangi gelismis ulkede yurt ici ve yurt disi nakliyesinin bu derece karayollari araciligi ile yapildigini gordunuz?
AB icerisinde de sehirler arasi otobus firmalari mevcut ancak sayilari bizdeki fazla degil. Bunun bir nedeni sehirler arasi ana yolcu tasimaciligi demiryollari ile yapilmakta. Otobus sirketi kurmak ve isletmek de oyle kolay degil cunku uyulmasi gereken bircok kati kural mevcut. Genelde insanlar AB icerisinde demir yollarini karayollarina tercih etmekteler daha guvenli ve daha rahat oldugu icin tabii bazen de daha ekonomik olabiliyor.
Gelelim karayollari uzerinden nakliyatta AB icerisinde karayollari uzerinden nakliyat yapabilmenin belli kurallari mevcut ornegin agir vasitalar gunun belirli saatlari arasinda ancak her guzelgahtan faydalanabilirler. hafta sonlari ve tatillerde ancak gida ve ozel izin belgesi olan agir vasitalar yollari kullanabiliyor. Kamyon ve TIR otoban ucretleri oldukca yuksektir demir yoluna kiyasle hele isin icine bir de tonaj katilinca yol yipranma payi odemesi ortaya cikiyor. Bu nedenle AB ulkelerinde belki dikkatinizi cekmistir bircok TIR dorseleri ile birlikte Trenlerle tasinmakta. Tabii demiryollarini yogun kullanimin getirmis oldugu baska faydalar da mevcut akaryakit tasarrufu, hava kirliligi ve gurultunun azalimi, emniyet .....
Bizde de durum oldukca degisik. Karayollari ozellikle yeni sehirler arasi otobanlarimiz ne kadar fazla kullanilirsa o kadar az para maliyemizin garantiler nedeni ile odenmesi gereken meblagi azaltmis olur. "kesin garanti ya"
