Gönderen Konu: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi  (Okunma sayısı 21240 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Galanth

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 103
  • 9
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #40 : 30 Haziran 2020, 10:43:26 »

Eski Çimento fabrikalarında ,raylar siloların altına kadar döşenmiştir.Yani tren fabrikaya girer ve silonun altına çimento almak için yanaşırdı.
Maliyet açısından  kara taşımacılığına göre önemli azalma oluşur ki, bu da ihracatta büyük avantaj sağlar
Tren yollarına yatırım, ne yazık ki 10.yıl marşında kaldı.
1894 yılında kurulmuş Anadolu-Osmanlı kumpanyası önem verilse idi Dünyanın en gelişmiş ray ve tren sistemlerine sahip olurduk.
Geri kalmışlığımızın en büyük sebebi, yurt içi ve yurt dışı otomotiv sanayinin kara yolları lehine faaliyetleri,zira her tren karayolları taşımacılığını azaltacak araç satışı düşecekti.Yedek parça ,yan sanayii, istihdam gibi devlet politikaları da büyük ihtimal ile bunu tetikledi.
Sonuçta ihaleyi alacak firma (lar) otomotiv sanayinde olmamalı, ya da bir markanın Türkiye dağıtımcısı olmamalı diye düşünüyorum.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44303
  • 614
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #41 : 30 Haziran 2020, 17:05:34 »

Japonlardan destek alabilsek iyi olur bence.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 326
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #42 : 30 Haziran 2020, 17:18:19 »
Hyundai nin sakarya da tülomsaş ile ortak fabrikası vardı diye hatırlıyorum.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #43 : 30 Haziran 2020, 17:44:06 »
Hocam, Bozankaya var sa o da olabilirdi. Fakat seçici biz değiliz. Birde küresel ölçekde çalışabilecek bir şirket gerek. Tüm bunlar değerlendirilip objektif değerlemelere göre ileriyi düşünerek sanayiyi kurgulamak gerek. Milli çıkar bu şekilde olur diye düşünüyorum.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44303
  • 614
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #44 : 30 Haziran 2020, 18:08:46 »
Hyundai nin sakarya da tülomsaş ile ortak fabrikası vardı diye hatırlıyorum.

Evet.
Hyundai Rotem.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2340
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #45 : 30 Haziran 2020, 18:44:04 »

Japonlardan destek alabilsek iyi olur bence.

Resmini paylasmis oldugunuz tren Shinkansen 700 uzerinde yazdigi gibi son seferini yapip emekli oldu .
Yerini daha yeni bir teknoloji olan maglev uzerinde yuruyen trenlere devretti hocam.

Maglev teknolojisini bir tarafa birakin ,TCDD nin su anda kullanimda oldugu modifiyeli  hatlarimizda bu tur trenleri kullanmamiz olanaksiz . TCDD genelde eski tren hatlarinda bulunan raylari islah ve degistirmek sureti ile  bir dereceye kadar iyilestirme yapmakta ki bu hizli trenler icin yetersiz.

Hizli trenler icin egimi fazla olmayan ozel menfezli mumkun oldugunca duz hatlar ile yuksek hiz yapilabilen raylar gerekli ki tren suratini mumkun oldugunca yuksek suratte yolculuk yapabilsin. "Or yeni bir guzelgaha hizli tren hatti acilmasi isteniyorsa oraya nasil bir teknoloji kullanmaktan tutun da 0 dan baslayacak yeni alt yapiyi kapsayacak esasli yatirim yapmak gerekir.

"Maglev vs bullet teknolojisimi bizim ilerisi yillarda TCDD nin stratejik gelisimini goz onunde bulundurarak incelenmesinde yarar vardir.

https://pediaa.com/difference-between-maglev-train-and-bullet-train/

Herseyin temelinde oldugu gibi hersey butceye ,bilgiye ve neyi ne kadar yapmak istedigimize bagli. Bizdeki mevct durum icler acisi desem agir olmaz.  Bizlere birtakim seylerin nasil lanse edilmekte olduguna bakmayin.  TCDD nin hat guzelgahlarinin temeli halen cumhuriyetin baslangic yillarina kadar gitmekte. Yeni hat dosedigimiz pek soylenemez. Ancak mevcut hatlarimizin uzerine yeni ray dosemekle yaklasik 250km kadar suraat yapilabilir duruma geliniyor. Hat guzelgahlarimiz pek degismedigi icin trenlerimiz bol egimli ve menfezli alanlardan gecmesi gerekiyor ki buralarda mutlak surette surat dusurulmesi gerektiriyor.
Bu nedenle aslinda TCDD nin kullanmakta oldugu isim dogru " Suratli tren demeyip ,yukseltilmis hizda tren "

Marifet vatandasi caf cafli YHT lere  bindirmek olmamali , trenineni hizli kosturmasi da yegane kriter degil. Onemli olan vatandasin tren yolculugu esnasinda guvende olmasi. Her iste oldugu demiryollarinda da pek cok standart mevcut. "Haberlesme, Sinyalizasyon .... Or GSMR denilen mobil trencilerin kullanmakta oldugu i ile bagimsiz  bir network mevcut. Haberlesme ve sinyalizasyon alt yapisininin transportunda  kullanilan bu sistem ulkemizde de 2006 kuruldu. Bu sistem kendi icerisinde ETCS  L1,L2,L3 diye belirli seviyelere bolunmus .TCDD malesef sadece voice kulanimi otesine pek gecemedi yani L1.  Sirf bu nedenlerden dolayi hizli tren hatlarindaki sinyalizasyon veri aktarimi otomasyonu gerceklesmedigi icin her turlu risk zavalli makinistin boynuna yuklenmekte.

Eh pardon uzun oldu kusura bakmayin.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #46 : 30 Haziran 2020, 19:28:29 »
Bizim ülkece ilk olarak, ulaşımda bazı stratejik kararlar vermemiz gerekiyor. Nasıl yani derseniz, bizim ülkemizin baştan başa en uzun mesafesi işde Edirne Van karayolu ile 1845 km. İzmir Iğdır arası 1910 km. Biz yük de ve yolcuda ulaşımı ne kadar hızlı ve nereden ne kadar maliyetle taşımak istiyoruz yada taşımamız gerek. Buna karar vermeliyiz.

Bu da bize hangi ulaşım yöntemine ne kadar bel bağlamamızı, ne kadar yatırım yapmamız gerektiğini söyleyecek.

Mesela dünyada, yolcu taşımada insanlar 600km kadar hızlı tren hatlarını tercih ediyormuş. Yani bize doğudan batıya uçak yerine tek aktarmalı hızlı tren uyar.

Sonra, mesela yakıt kaynağı önemli faktör. Elektrik ucuzsa yerli ise tren uçakdan daha önce gelir. Sonra uçak teknolojisi eğer ülkende yoksa pahalıdır, bu yüzden tren tercih edilebilir v.s

Yani biz daha ulaşımda ne yapacağımıza karar vermedikten sonra ne yapsak ucu boş olacak diye düşünüyorum.






Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44303
  • 614
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #47 : 30 Haziran 2020, 20:01:34 »
Metin Bey biz de zaten ray yok ki! Demiryollarına önem verilmiyordu. Osmanlı'dan kalma hatları kullanmaktaydık.Tek yapılan bu hatlar üzerinde bazı bölgelerde elektrikli tren kullanımı için enerj hattı kurulumuydu.  Mevcut hükümet demiryolu taşımacılığında gelişim peşindeydi. Bu konuda ilk eylemleri bir fiyaskoydu. Mevcut yolcu trenlerini hızlı tren gibi kullanmaya kalktılar ve Pamukova faciasına davetiye çıkardılar. Bundan ders alarak daha mantıklı adımlar attılar. Bazı bölgelerde mevcut rayları yüksek hızlı trenler için yenilediler. O hızlı trenlerle yolcu taşımacılığı gelişti. Dün sergilenen yerli tren de bu amaca yönelik başarılı bir adım.

Paylaştığım resimdeki detayı siz farketmişsiniz. Emekliye ayrılan bu tren bile bizim yepyeni trenimizden daha ileri seviyede!

Demiryolu taşımacılığı için gerekli yatırımın çok pahalı olduğunu kabul edelim. Ancak artan nüfusa karşın en hızlı ve güvenilir yöntemlerin başında geliyor bence. Hem yolcu taşımacılığı, hem de yük taşımacılığı açısından üzerine düşülmsi gereken bir konu. Tarihi İpek yolunun yeniden ahyata geçirilmesi konusunda çalışmalar devam ederken bu konuda ciddi adımlar atılması bence gerekli.

Hızla ve yüksek kapasitede yük taşıyabilmeenin en mantıklı yolu bu. Düşünün dünyanın en gelişmiş tarımını yapabilecek kapasitede bir ülkeyiz. Tarım alanlarımızı betonla doldurmak yerine verimli kullanabilsek ve üretilen ürünleri ısı yalıtımlı merkezi deoplarda toplayabilsek, sonrasına bu depolardan liman ve hava alanlarına demir yolu ile yine yalıtımlı bir şekilde hızla nakledebilsek ve buralardan da yurtdışına dağıtabilsek ne kadar büyük kazanç elde edebiliriz.

Benzer şekilde mevcut petrol, doğalgaz gibi enerji nakil hatlarına ek olarak demiryoları ile taşımacılık da yapabiliriz.

Yapılabilecek o kadar çok şey var ki! Ama ille her işi BMC'ye vereceğiz!  ;D ;D
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2340
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #48 : 30 Haziran 2020, 20:02:49 »

Yani biz daha ulaşımda ne yapacağımıza karar vermedikten sonra ne yapsak ucu boş olacak diye düşünüyorum.

Cok dogru Sn Alpars

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2340
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #49 : 30 Haziran 2020, 20:06:39 »
Metin Bey biz de zaten ray yok ki! Demiryollarına önem verilmiyordu. Osmanlı'dan kalma hatları kullanmaktaydık.Tek yapılan bu hatlar üzerinde bazı bölgelerde elektrikli tren kullanımı için enerj hattı kurulumuydu.  Mevcut hükümet demiryolu taşımacılığında gelişim peşindeydi. Bu konuda ilk eylemleri bir fiyaskoydu. Mevcut yolcu trenlerini hızlı tren gibi kullanmaya kalktılar ve Pamukova faciasına davetiye çıkardılar. Bundan ders alarak daha mantıklı adımlar attılar. Bazı bölgelerde mevcut rayları yüksek hızlı trenler için yenilediler. O hızlı trenlerle yolcu taşımacılığı gelişti. Dün sergilenen yerli tren de bu amaca yönelik başarılı bir adım.

Paylaştığım resimdeki detayı siz farketmişsiniz. Emekliye ayrılan bu tren bile bizim yepyeni trenimizden daha ileri seviyede!

Demiryolu taşımacılığı için gerekli yatırımın çok pahalı olduğunu kabul edelim. Ancak artan nüfusa karşın en hızlı ve güvenilir yöntemlerin başında geliyor bence. Hem yolcu taşımacılığı, hem de yük taşımacılığı açısından üzerine düşülmsi gereken bir konu. Tarihi İpek yolunun yeniden ahyata geçirilmesi konusunda çalışmalar devam ederken bu konuda ciddi adımlar atılması bence gerekli.

Hızla ve yüksek kapasitede yük taşıyabilmeenin en mantıklı yolu bu. Düşünün dünyanın en gelişmiş tarımını yapabilecek kapasitede bir ülkeyiz. Tarım alanlarımızı betonla doldurmak yerine verimli kullanabilsek ve üretilen ürünleri ısı yalıtımlı merkezi deoplarda toplayabilsek, sonrasına bu depolardan liman ve hava alanlarına demir yolu ile yine yalıtımlı bir şekilde hızla nakledebilsek ve buralardan da yurtdışına dağıtabilsek ne kadar büyük kazanç elde edebiliriz.

Benzer şekilde mevcut petrol, doğalgaz gibi enerji nakil hatlarına ek olarak demiryoları ile taşımacılık da yapabiliriz.

Yapılabilecek o kadar çok şey var ki! Ama ille her işi BMC'ye vereceğiz!  ;D ;D


Son harfine kadar size katiliyorum ancak sadece BMC olmaz birde millettin anasina kufur eden var onu yabana atmayin kesin ona da pay cikar.