Gönderen Konu: Defencetürk Think Tank Başlığı  (Okunma sayısı 1646 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2474
  • 270
  • DefenceTurk.com
Defencetürk Think Tank Başlığı
« : 26 Mayıs 2018, 12:57:39 »



Arkadaşlar beni yanlış anlamayın ve sığ görmeyin . Bir tarihçi olarak bizim ırkımız var olduğundan bu yana dünya tarihinin %85'inde dünyanın önde gelen ilk 6 kuvvetinden biri olmuştur.

Fakat şu sıralar bu durumumuzdan çok gerideyiz.  Bunun nedeni Ekonomi, Eğitim, Kültür, Spor, Ordu, Teknoloji, Toplum olarak geride  olmamızdan ileri geldiği açık.

Bu başlığın amacı bizim ülkemizi her hangi bir alanda daha ileriye taşıyacak bir fikir, bir öneri, bir düzenleme hakkında her şeyi alan gözetmeksizin yazmanız ve tartışılmasıdır. (Örneğin

Türk sanayisi hangi alanlara yatırım yapmalı, Türk tarımı için reform önerileri, Eğitim sistemimizde değişmesi gerekenler, Toplumla ilgili çıkması gereken bir yasa önerisi herşey ama herşey)

Belki burada bizlerden çıkan bir fikir yayılır, olgunlaşır, belirli yerlere ulaşıp hayat bulur.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1340
  • 170
  • DefenceTurk.com
Ynt: Defencetürk Think Tank Başlığı
« Yanıtla #1 : 26 Mayıs 2018, 13:43:16 »

Belki burada bizlerden çıkan bir fikir yayılır, olgunlaşır, belirli yerlere ulaşıp hayat bulur.

Gözlemleyebildiğim kadarıyla, Savunma Forumlarında ki tartışmalar kısa zaman içerisinde toplumun geneline yayılıyor. Defalarca test etmişliğimiz vardır:) Öyle ki, bazen forumlarda verilen örnekler bile yetkililerin ağzında pelesenk olabiliyor. Demek ki, bir takım kanaat önderleri ya da yetkili kişilerde işbu forumları takip etmektedir. Zaten bu tür forumların müdavimleri sosyal medyayı da etkin kullan kişiler olduğundan, dikkat çeken tartışma konuları biranda gündem oluşturabilmektedir. Örneğin şu F-35 meselesi... konuyla alakası olmayan herhangi bir zat-ı muhterem İnternet ortamında arama yaptırmış olsa, illaki karşısına bir savunma forumu çıkacaktır. Kaldı ki, buralarda konuşulan konular, sadece silah sistemlerinden ibaret de değildir.

Yalnız bir konuda fikir beyan edebilmek için ilk önce bilgi sahibi olmak gerekiyor. Ayrıca saf bilgiye sahip olmak da tek başına yeterli değildir. Muhakeme yeteneği ister... İşte Müslüman dünyasında olmayan yegane şey budur; muhakeme yeteneği veya akıl yürütme... Akıl yürütemeyince de fikir ortaya çıkmaz, ondan sonra tırmala dur! Süreci şu şekilde formüle edersek;

Bilgi → Akıl Yürütme → Fikir

İşte bizim eksikliğimiz, bilgiyi fikre dönüştürme süreci olarak tarif edebileceğimiz akıl yürütüme veya muhakeme yeteneğinden yoksun olmaktır. Örneğim muhakeme yeteneğimiz olsaydı, hiç Süleyman Şah Türbesini yerinden kaldırır mıydık! Veyahut da Emeviye camisinde namaz kılmaya gider miydik? Kısacası Müslüman dünyasının eksikliği sebepleri sonuçlara bağlayamamak veyahut  da sebepler ile sonuçlar arasında ki kopukluktur. Bağlantı eksik yani... Bağlantı eksikliğinden dolayı, hatalar sürekli olarak tekrar edilmektedir. İşte tarihçiyim diyorsunuz; tarihten ders alınsaydı hiç tarih tekerrür eder miydi (?) Demek ki tarihi masal gibi okuyormuşuz. Geçmişle günümüz arasında ki bağlantıyı sağlayamadığımızdan dolayı sürekli olarak hata yapılmaktadır. Kısacası saksıyı çalıştıramıyoruz.

O kadar çok örnek vardı, aklıma bir sürü örnekleme geliyor. Bu örnekleri kullanarak geleceğe yön verebilmek pek ala da mümkündür.


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2474
  • 270
  • DefenceTurk.com
Ynt: Defencetürk Think Tank Başlığı
« Yanıtla #2 : 26 Mayıs 2018, 15:03:54 »

Belki burada bizlerden çıkan bir fikir yayılır, olgunlaşır, belirli yerlere ulaşıp hayat bulur.

Gözlemleyebildiğim kadarıyla, Savunma Forumlarında ki tartışmalar kısa zaman içerisinde toplumun geneline yayılıyor. Defalarca test etmişliğimiz vardır:) Öyle ki, bazen forumlarda verilen örnekler bile yetkililerin ağzında pelesenk olabiliyor. Demek ki, bir takım kanaat önderleri ya da yetkili kişilerde işbu forumları takip etmektedir. Zaten bu tür forumların müdavimleri sosyal medyayı da etkin kullan kişiler olduğundan, dikkat çeken tartışma konuları biranda gündem oluşturabilmektedir. Örneğin şu F-35 meselesi... konuyla alakası olmayan herhangi bir zat-ı muhterem İnternet ortamında arama yaptırmış olsa, illaki karşısına bir savunma forumu çıkacaktır. Kaldı ki, buralarda konuşulan konular, sadece silah sistemlerinden ibaret de değildir.

Yalnız bir konuda fikir beyan edebilmek için ilk önce bilgi sahibi olmak gerekiyor. Ayrıca saf bilgiye sahip olmak da tek başına yeterli değildir. Muhakeme yeteneği ister... İşte Müslüman dünyasında olmayan yegane şey budur; muhakeme yeteneği veya akıl yürütme... Akıl yürütemeyince de fikir ortaya çıkmaz, ondan sonra tırmala dur! Süreci şu şekilde formüle edersek;

Bilgi → Akıl Yürütme → Fikir

İşte bizim eksikliğimiz, bilgiyi fikre dönüştürme süreci olarak tarif edebileceğimiz akıl yürütüme veya muhakeme yeteneğinden yoksun olmaktır. Örneğim muhakeme yeteneğimiz olsaydı, hiç Süleyman Şah Türbesini yerinden kaldırır mıydık! Veyahut da Emeviye camisinde namaz kılmaya gider miydik? Kısacası Müslüman dünyasının eksikliği sebepleri sonuçlara bağlayamamak veyahut  da sebepler ile sonuçlar arasında ki kopukluktur. Bağlantı eksik yani... Bağlantı eksikliğinden dolayı, hatalar sürekli olarak tekrar edilmektedir. İşte tarihçiyim diyorsunuz; tarihten ders alınsaydı hiç tarih tekerrür eder miydi (?) Demek ki tarihi masal gibi okuyormuşuz. Geçmişle günümüz arasında ki bağlantıyı sağlayamadığımızdan dolayı sürekli olarak hata yapılmaktadır. Kısacası saksıyı çalıştıramıyoruz.

O kadar çok örnek vardı, aklıma bir sürü örnekleme geliyor. Bu örnekleri kullanarak geleceğe yön verebilmek pek ala da mümkündür.

Aynen Öyle Katılıyorum .Ülkemizin böyle think tank kuruluşlarına ihtiyacı var.  Savunma ar&ge şirketlerimiz bile ihale üzerine araştırma geliştirme yapıyor. Hiç görülmemiş bir konsepti düşünüp uygulayan görmedim ben .

Ama biz bunu daha önce yaptık. Örnek ;

Kompozit Türk Yayı: Klasik ama kullanabilen atlıyı kadim dünyanın f-22 raptoruna çeviren bir alet. Öne Arkaya hareket halinde muhteşem bir pratiklikle, menzille ve delicilikle mühimmat yağdırmasına (ok demiyorum bakın) yarayan bir alet.

Üzengi : Hareket halinde atlıyı müthiş bir atış stabilizasyonuna sokan bir teknoloji yoksa at üstünde haldır huldur öyle ok atmak arkana ok atmak zor. Karşınızda Tank destroyerler varken. Dönen tank kulesine sahip olmak gibi bir şey.

Göke : Avrupalıların ilk 1571 de inebahtıda bize karşı kullanıp sonrada kalyonları bunlardan geliştirdik dedikleri Galleass ları biz 1499 burak reis deniz savaşında kullanıyorduk. Günümüzdeki karşılığı zamanı için Zumwalttan farksız.

Osmanlı Yılan Kavi Tüfekleri : Arkebüsün düzenli orduda kullanılabilecek en modern versiyonları yine osmanlı tarafından yapılıp kullanıldı. Diğerlerine göre etkinliği stg-44 le ak-47 arasındaki fark gibiydi.

Şahi Topu : Macar urban yaptı felan denir. Yalandır. Çizimi osmanlıya aittir dökümü de Osmanlı Tophanesinde o zaman osmanlı vatanaşı sayılabilecek urbanın liderlik yaptığı müslüman&gayrimüslim karışık multi bir takımın işidir.  O zamana kadar yapılmış en etkili silah. Günümüz eş değeri direk Atom bombası. Yüzyıllardır ele geçirilemiyen ve dünyanın en korunaklı şehirlerinden ilk 3'üne giren bir yerin surlarını tek atışta indiren bir alet. Halkta ve dünyada yarattığı şoku düşünebiliyormusunuz ?


Onun dışında Fatih'in ordusu Zamanınn en iyi ve en geniş atlı süvari ordusu, Tüfeği standart ikincil silah olarak nizami kullanan ve top kullanımını zamanınındaki ordulara göre çok daha ufa birliklere kadar indirebilmiş, ordu sağlık hizmetleri ve lojistiği alanında, sefer planlaması alanında bir numara dünyanın geri kalan ordularına göre cyborg ordusu gibi kalan dünyanın ilk Rönesans Ordusuydu.

Ondan önce böyle bir üstünlüğü sadece Hunlar Kurdu. (Tabi çok göz üstünlük kurulsada böyle ezici bir olay yoktu.)


Ayrıca Osmanlı silah üretimi deyince avrupalıların avel avel baktıkları bir dönemde Tershane-i Amire (Gemi), Cebehane-i Amire ( Zırh), Tophane-i Amire (Top), Baruthane-i Amire (mühimmat ve barut), Tüfekhane-i Amire (Tüfek) gibi o dönemin en modern savunma sanayi şirketlerini ve bunların aklınızın alamayacağı kadar fazla haldeki yerel Osmanlı coğrafyasındaki şubelerini Finanse eden ve yöneten Dünyanın ilk Savunma Sanayii kompleksini oluşturan bir milletiz.


Şimdi ben bunları neden anlattım ? Osmanlıyı övmek için değil. Kötü yanlarını da söylerim. Burada vurgulamak istediğim bizde fiziksel ve gelişimsel bir zeka geriliği sorunu yok. Avrupalılar 16 yyda daha yeni yeni dünyanın düz olmadığına inanmaya çalışırken  biz 1272 de kırşehirde köşelerinde roket şeklinde kolonlar girişinde gezegenleri temsil eden süslerin olduğu Cacabey Gök Bilimleri medresesinde astronomi yapıyorduk.

İşte bu seviyelere dönmek için sorunlarımızı ve geri kalmışlıklarımızı düşünüp fikir ve çözüm üretip çözmeliyiz. Hani bizimde buradan ufaktan bir yerlere yardımımız dokunsa ne mutlu bizlere. 
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2474
  • 270
  • DefenceTurk.com
Ynt: Defencetürk Think Tank Başlığı
« Yanıtla #3 : 26 Mayıs 2018, 15:15:41 »
İlk ben başlayayım. Öncülük edeyim. Bir eğitimci ve bir tarihçi olarak ülkemizin/ırkımızın son gerilemesi bildiğimiz gibi 16.yy'ın ikinci yarısında başladı. Bütün gerileme nedenlerini sebepleri veya çözümlerinin ana kalbinde yatan sistem EĞİTİM, EĞİTİMDEKİ GERİ KALMIŞLIK. Evet arkadaşlar askeri, ekonomik, toplumsal temelinde eğitim var. Sorun buydu buna bu sebep verdi buna bu derken son durak eğitim oluyor hep .


Bende bir eğitimci olarak şu anki eğitim sistemimizi reforme edecek 15 maddelik bir reform paketi düşündüm. Onu sizle paylaşacağım. ( Başka bir yerdeki tüm kelimeler ufak harfle yazılan bir yer olduğundan metin böyle olacak. Kusura bakmayın )

1_) okul öncesi eğitim kesinlikle zorunlu olmalı. çünkü anaokuluna giden öğrenciyle gitmeyen arasında çok fazla fark var. genelde hocalar bu zaten anaokulunda yazmayı saymanın temeli atıldığından bu öğrencilere uyarak konuları hızlıca geçiyor ve onların tempolarına diğer öğrenciler yetişemiyor. bir çok öğrenci bu yüzden her öğrenilen bilginin temelinin daha önceden öğrenilmesi gereken matematik gibi derslerden ilerde başarılı olamıyor.

2_) emeklilik yaşı gelmiş öğretmenlerin belirli bir alan bilgi ve akıllı tahta ve tablet kullanım sınavından geçirilip gerekli şartları sağlayamayanlar emekli edilmeli. yerine yeni genç öğretmenler atanmalı.

3_) akıllı tahta doğru kullanıldığında çok güzel bir icat ama bunun amaç dışı kullanımları engellenmeli içerik arttırılmalı. tablet konusunda ön yargılıyım içine sıgdırılan ders materyalleri çok güzel ödevde yapılabilir. ama çocukların hesap kitap ve yazıda yazması gerek. hem tablet hemde defter içeren tablet kılıf veya kitleri dağıtılabilir.

4_) sınıfta kalma tekrar kesinlikle gel-me-lid-ir. zaten üni öncesinde çok zor kalırsınız. ama bu sistem gelmeli yoksa nitelikli niteliksizler sistemi tıkıyor. buda nasıl olmalı bir sonraki maddede söyleyeyim.

5_) liselerde amerikan/üniversite karışımı bir sistem uygulanmalı. oda şöyle ;

- şubelerin değil öğretmenlerin dersliği olması lazım. nasıl ? örneğin 9-a 9-b değilde. tarih-1 dersliği. böylece her hocaya bir derslik ve makam verilmiş oluyor. ve bu hocalara bu sınıflarda tamamiyle bir ser-be-sti verilmeli.

- hoca orada isterse sıraları yuvarlak yapar , isterse kare halinde dizdirir. sınıflarda yerleri halı kaplatır. köşelere tarihi kıyafetler nebiliyim fizik iskeletleri biyoloji bilmemneleri koyar. dersteki sınıf akıllı tahtasını istediği gibi günceller. o sınıfı istediği gibi düzenler. böylece sınıfları daha verimli alanlara çevirmek mümkün.

- lise ders seçimleride yine öğrenciler yapmalı. 1. hazırlık sınıfında temel mat fen vs alması zorunlu olabilir. ama sonraki sınıflarda bütün derslerini kendi isteğindeki gibi seçebilir. ama bununda bir ek şartı var. 2 tür dersler var formal ve yardımcı dersler.

formal dersler = fen (fizik kimya biy ) matematik (mat,geo) , türkçe (edeb, dil anlatım), tar ( tarih, vatandaşlık vs.), yabancı dil (ing, arap,fran) yardımcı dersler ; müzik, resim(hatta sanat dersi), bilgisayar programcılığı, el işi, din, kuran, osmanlıca, vizyonerlik, toplumsal dayanışma, sosyal hizmetler,ahlak, bilinçli vatandaşlık, ilk yardım, trafik vs.

- formal dersleri illaki alması lazım. fakat yardımcı dersler konusunda serbest. ama yardımcı dersleri kendisi istediği gibi seçebilir. amma velakin çocuk dersten geçtiğinde atıyorum spor seçti voleyboldan bir lisansa sahip olması veya müzik bir aleti çalmaya yetecek sefiyede sertifika alması veya bilg. programcılıgı yeterli seviyede sertifika almalı ve bu sertifikalar onlara verilmeli.

- ders programı ve kalma geçmede şöyle olmalı = her dersin kredisi zorunlu ve seçmeli dersler ve mezun olma kredisi olmalı . bu krediyi sağlayan öğrenci mezun olur.

- sınav sistemide şöyle oluyor.okullarda üni gibi vize final dönemi var. meb öğretmenlere her formal dersin vize sınav ve final konularını yolluyor. onların görevleri vize süresine kadar öğrencileri bu konulara hazırlamak.

sınavlarda test olanlar bilgisayar üstünden yapılacak diğer klasik sorularda mebin daha önceden belirlediği sorulardan öğretmenler tarafındna belirlenip klasik sorulacak ve cevap kağıtları meb'e teslim edilecek . orada kurulacak birimde öğrencilerin kimliğini göremeden bağımsız öğretmenler tarafından değerlendirilecek ve çocuk notunu alacak .

- en önemlilerinden birisi, sözlü denilen not kalkacak. yerine dönem proje ödevleri gelecek . bu ödev mesela ne ? öğrencinin o ders hakkında o dönemin konularından birinin hakkında kitap özeti veya tanıtımı, belirli bir konu hakkında makale (dipnotlu vs), fen lerde proje ödevi , ders sunumu bir konu hakkında slaytlı vs.

böylece öğrenci ilerde bilimsel bir çalışma yaparken proje çıkarmayı, akademik makale yazmayı, ders anlatmayı yanı sunumu vs. en azından temelini atacaklar. bunun değerlendirmesi hocalarda ama er ödev için minik bir rapor ve materyali mebdeki denetleyici departmana yollamak zorunda.

- yani öğrenci böyle gireceği toplamda bir 150-160 sınav ve aldıkları bu proje ödevleriyle. aldıkları not ortalamalarıyla üniversitelere başvuracaklar. zaten devlet kontrollü bu kadar sınavda yamuk yapamazlar ama. yinede bazı bölümler ve bazı önemli üniversiteler bazı kendilerine özel yetenek sınavlarını başvuran ortalaması uygun öğrencilere uygulayabilir. (örn : odtü fizik , hacettepe tıp vs. )

6_) bir önceki maddede belirttiğim sistemle öğrencinin tüm eğitim aktivitesini son seneye yığmıyoruz. liselerin önemini arttırıyoruz çünkü üniversitelere girme şartları son senedeki bir sınav değil lisedeki aldıkları notlar. böylece dersin derste öğrenildiği 4 seneye yayılan başarı odaklı bir sistem gelmiş oluyor. ayrıca sınıflardaki dediğim değişikliklerin yapılırsa sınıflaşma ve gruplaşma önleneceğiden derslerin kaynatılması ve ögrencilerin sorun çıkarmasıda azaltılacak öğrencinin 4 senede sadece kendi sınıfı değil tüm öğrencilerle karma sınıf vasıtasıyla tüm öğrencilerle etkileşime girebilmesi sağlanabilir.

7_) başka bir durumsa okul binaları. biliyorsunuzki okul binalarımız gerçekten bir yaşam alanı değil ve avrupa amerikaya göre çok kötü. ben yeni lise veya ilkokul binası yapılmasını doğru bulmuyorum. 5 lise binası yapmak yerine içinde derslikler spor alanları yemekhane ve kütüphane, havuz, yeşil alanlı ve diğer tesislerin olduğu 5 lisenin bütçesine sahip lise kampüs okullarının yapılması taraftarıyım.

bu kampüse geçecek 5 lise binasınıda düzenleyip ilkokullara verilecek . böylece elden çok fazla para çıkarmadan çok daha nitelikli okullara sahip olunacak .

aslında böyle bir proje vardı meb in bir sürü tasarımda yapıldı ama içinden geçilen süreçten anlaşmalar olmadı.

örnek bir bina videosu için ;

https://www.youtube.com/watch?v=rpr8IzBkCpg

buda mevcut liselerin yeni ilkokullarına yenilenmesinin bir örneği

http://www.arkitera.com/proje/4262/gungoren-tozkoparan-ilkogretim-okulu

8-) böyle özel adlı özel armalı ve bayraklı ekolleşmiş liseler sayıları daha az mevcutları daha fazla olacağından denetlenmeleri de daha kolay olacak ve daha donanımlı daha kurumsal ve ekol ve daha eğitim sistemi oturmuş markalaşmış liselere sahip olacağız.

9-) tabi bu liselerin koroları resim takımları, çeşitli spor dallarında spor takımları olacak olmalı. yüzme takımları vs. işte lise sayılarıda 5 te 1 azalacağından bu kurumların takımları arasında her spor dalında şampiyona ve ligler olacaktır. böylece geleceğin sporcuları erkenden farkedilebilecek veya en azından sportiflik aşılanacak.

10-) ayrıca bu eğitim komplekslerinde ünilerdeki gibi ucuz kahvaltı öğle emeği , süt , meyve vb. hizmetlerde verilmeli.

11-)tabi bu kompleksler toplu taşımaya ve metro ve tramvaya yakın hatlara kurulmalı ve okula otobüs ringleri kaldırılmalı.

12-) tam gün egitim olmalı 8.5 - 3.5 arası.

13-) ev ödevi olmamalı fakat 5.5 saat ders (6 ders ) +1.5 saat öğretmenler gözetiminde etüd olması lazım.. böylesi daha anlamlı.

14_) okul öğrencilere 5 e kadar kalan 1.5 saatte çeşitli antreman genel aktiviteler vs için açık olabilir.

15_) serbest kıyafete felan hiç girmiyorum hatta öğretmenler için bile serbest kıyafet olabilir. ve çeşitli baar şenliği normal aktivteler olabilir.

not = bu yazı öğrencilerin daha okulları sevmesi daha derse odaklanmaları daha öğrenmeye uygun bir sistemde olması amaçlı yazılmıştır.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2343
  • 45
  • DefenceTurk.com
Mustafa Varank@varankRüya takımı işbaşında.
« Yanıtla #4 : 07 Temmuz 2020, 18:41:16 »
Alıntı
Mustafa Varank@varankRüya takımı işbaşında.

Hayaller gerçeğe, Türkiye'nin geleceğine dönüyor.

Tersine beyin göçünün en vizyoner politikası hayata geçti.

Dünyanın alanında en iyileri ülkemize geldi.

DNA Laboratuvarlarını kurdu.

Doktora öğrencilerini yetiştirmeye başladı.

Devamı gelecek..
https://mobile.twitter.com/varank/status/1280505311007256582

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2343
  • 45
  • DefenceTurk.com
RüyaTakımı Bölüm 2.
« Yanıtla #5 : 13 Temmuz 2020, 22:33:32 »
Alıntı
RüyaTakımı Bölüm 2.




Ülkemize gelen alanının lideri araştırmacılar, 635 doktora öğrencisi yetiştirecek.

Kaynaklarımız bilim insanlarının ve gençlerin emrine amade.

Ülkemizi, bilimin ve teknolojinin küresel çekim merkezi yapmak için tüm gücümüzle çalışmaya devam.
https://mobile.twitter.com/varank/status/1282654870756102146