Gönderen Konu: AN-188  (Okunma sayısı 21038 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
AN-188
« : 29 Nisan 2018, 16:09:47 »
AN-188

Türkiye’nin uçak hayali Ukrayna ile gerçekleşecek



Antalya’da düzenlenen Eurasia Airshow fuarında Türkiye ile Ukrayna’nın birlikte geliştirdiği An-188 tipi askeri nakliye uçağı projesinin tanıtımının yapıldığı duyuruldu.

Ukrayna’nın devlet uçak üretim şirketi Antonov‘un Facebook’tan yaptığı açıklamada, şu anda yeni uçağın uygulama projelerinin üzerinde çalışıldığı kaydedildi.

Şirketin yayınladığı metinde, Türkiye’de düzenlenen Eurasia Airshow fuarında Türk-Ukrayna projesi An-188’in bugün basın mensuplarına tanıtıldığı ifade edildi.

UKRAYNA VE TÜRKIYE’DEN ORTAK UÇAK HAMLESİ 2 YIL ÖNCE BAŞLANDI

Antonov Başkan vekili Aleksandr Los, bu program üzerindeki çalışmaların Türkiye’nin girişimiyle yaklaşık 2 yıl önce başladığı, bir dizi memorandum imzalandığı ve yol haritasının geliştirildiği bilgisini verdi.

Ukrayna ve Türkiye ortak uçak yapımı ve uzay teknolojileri geliştirme anlaşması imzaladı. Ukrayna Başbakan Yardımcısı Gennadi Zubko’nun açıklamasına göre iki ülke arasında imzalanan anlaşma yolcu ve kargı uçaklarının geliştirilmesi ve üretimini kapsıyor. Tasarlanacak olan uçakların Ukrayna’nın “Antonov“ üssünde yapılması planlanıyor.

İki ülke arasında varılan uçak anlaşmasının Türkiye-Ukrayna hükümetler arası ticari ve ekonomik iş birliği 10. dönem toplantısında imzalandığı belirtildi. Ukrayna Başbakanlık basın servisinin bildirisine göre Zubko, “Türkiye ile havacılık ve uzay teknolojileri alanlarında ortaklık anlaşması imzaladık. Uçakların yapımı Antonov üssünde gerçekleşecek.” dedi. Zubko’nun sözlerine göre ilk etapta TAN-158, An-178, An-158 ve An-70 kod numaralı uçakların üretimi yapılacak.

Antonov, eski adıyla Antonov Dizayn Bürosu, 1952’den bu yana uçak üretimi ve servisi yapan bir Ukrayna firması. Çok geniş gövdeli uçak modelleri üreten firma, 1988 yılında dünyanın en geniş kargo uçağı olan An-225’i SSCB uzay programı için tasarladı. Yapılış amacı stratejik taşıma olan uçak dünyada sadece bir tane bulunuyor.

2013’DE YANUKOVIÇ VE ERDOĞAN, YENI NESIL ANTONOV UÇAĞINI INCELEDI

Eski Başbakan Recep T. Erdoğan, Ankara’ya bir ziyaret gerçekleştiren ülkesiden kçan eski Ukrayna Cumhurbaşkanı Viktor Yanukoviç ile birlikte Antonov’un yeni nesil uçağı An-158’i incelemişti.

Antonov Havacılık, Bilimsel ve Teknik Kompleksi Genel Tasarımcısı Dmitriy Kiva, uçağın temel özellikleri hakkında Yanukoviç ve Erdoğan’a bilgi verdi. Uçağın temel özellikleri ve potansiyelini detaylarıyla anlatan Dmitriy Kiva, yeni nesil An-158’in yolcu taşımanın yanı sıra askeri ve tıbbi alanlarda da kullanılabileceğini söyledi.

Viktor Yanukoviç ve Erdoğan, Ukrayna yapımı uçağın kabinini incelemeleri akabinde An-158’in kokpitine geçerek pilotların yerine oturdu. Erdoğan’a uçağın yolcu kabini kısmında An-158’in bir maketi de hediye edildi.

An-158 sunumunda Başbakan Erdoğan’a; dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil de eşlik etti.

Yanukoviç, sunum öncesinden yaptığı açıklamada, iki ülke arasındaki işbirliğinin umut verici yönlerinden birisinin bu uçakları ortak geliştirme olacağını söylemişti.

3 bin kilometreye uçuş menziline sahip An- 158’in 99 yolcu taşımak kapasitesi bulunuyor. İlk sunumu 28 Nisan 2010’da yapılan AN-158 saatte 850 kilometre hıza çıkabiliyor.

Yunus Erdoğdu – Kiev

http://ukraynahaber.com/2018/04/28/turkiyenin-ucak-hayali-ukrayna-ile-gerceklesecek/
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: AN-188
« Yanıtla #1 : 29 Nisan 2018, 16:12:30 »








ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı asderedas

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 194
  • 2
Ynt: AN-188
« Yanıtla #2 : 29 Nisan 2018, 16:24:44 »
Bu ucağı cok önemsiyorum,eger bu ucağın uretiminde bi sorun cikmazsa ileriki yillarda tai nin  aselsanin kabiliyetleri dogrultusunda bu ucak  havada yakit ikmal,awacs ,tarzi ucaklara dönüştürülebilir.

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #3 : 29 Nisan 2018, 16:26:07 »

AN-188 , AN-70in pervaneli değilde jet motorlu versiyonu sanırım. Bu bir ortak geliştirme sayılır mı ki ?
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2018, 23:33:45 Gönderen: SKYWOLF »
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 509
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #4 : 29 Nisan 2018, 17:28:27 »

AN-188 , AN-70in pervaneli değilde jet motorlu versiyonu sanırım. Bu bir ortak geliştirme sayılır mı ki ?

Aynen öyle, bu proje için finansman kaynak arıyorlar.
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2018, 23:33:19 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #5 : 29 Nisan 2018, 17:34:17 »

AN-188 , AN-70in pervaneli değilde jet motorlu versiyonu sanırım. Bu bir ortak geliştirme sayılır mı ki ?

Aynen öyle, bu proje için finansman kaynak arıyorlar.
A400M ATLAS muadili birşey tek fark jet motorlu olması. İsterdimki C-17 globemaster III versiyonu birşey olsun. 60-70 tona yakın bir tankı taşıyabilecek nakliye uçağı açığımız var. Bunun giderilmesi iyi olurdu.
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2018, 23:32:59 Gönderen: SKYWOLF »
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: AN-188
« Yanıtla #6 : 29 Nisan 2018, 17:51:58 »
A400M muadili değil, bir tık üzeri. A400M 37 ton yük taşıyabilir. An-188 ise 47 ton yük taşıyacak!

Alıntı yaparken şu resimleri almasak! Bütün sayfa aynı resimlerle doluyor.  ::) ::)
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #7 : 29 Nisan 2018, 18:15:09 »
A400M muadili değil, bir tık üzeri. A400M 37 ton yük taşıyabilir. An-188 ise 47 ton yük taşıyacak!

Alıntı yaparken şu resimleri almasak! Bütün sayfa aynı resimlerle doluyor.  ::) ::)
ben paragraftan cümle alıntılamayı bilmiyorum sayın başkan  -_-

Bizim Tank agırlıgında (60-70 ton) yük taşıyacak nakliye uçağı açıgımız varken 30-40 cevresinde gezmek kabaca aynı oluyor. Detaya girersek evet gıda- ilaç - silah vb. yük taşımada 10 ton çok büyük bir rakam ve fark yaratıyor , ucagın iç hacmi genişse belki bu taşıyacagı personel sayısındada fazla olacak ama bizim bu yükleri taşıyacak zaten onlarca uçağımız var. Aynı muadilden kastım buydu.
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı Raptor44

  • İnsanlar yaptıklarıyla yargılanır
  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 845
  • -72
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #8 : 29 Nisan 2018, 19:52:56 »
A400M muadili değil, bir tık üzeri. A400M 37 ton yük taşıyabilir. An-188 ise 47 ton yük taşıyacak!

Alıntı yaparken şu resimleri almasak! Bütün sayfa aynı resimlerle doluyor.  ::) ::)
ben paragraftan cümle alıntılamayı bilmiyorum sayın başkan  -_-

Bizim Tank agırlıgında (60-70 ton) yük taşıyacak nakliye uçağı açıgımız varken 30-40 cevresinde gezmek kabaca aynı oluyor. Detaya girersek evet gıda- ilaç - silah vb. yük taşımada 10 ton çok büyük bir rakam ve fark yaratıyor , ucagın iç hacmi genişse belki bu taşıyacagı personel sayısındada fazla olacak ama bizim bu yükleri taşıyacak zaten onlarca uçağımız var. Aynı muadilden kastım buydu.
size katılmakla beraber bir konuda katılmıyorum envanterimizde bu görevi üstlenicek uçak yok maalesef katıldığım nokta ise 60-70 taşıyabilicek ağır nakliye uçaklarına ihtiyaçımız var hatta 80 olsa harika olur ama kargo uçağı sayımız çok yetersiz bu yüzdende hava indirme kabiliyetimizde düşük bunun için bu uçağı kendimiz üretsek en az 100-150 tane alınması taraftarıyım bu sayede ciddi bir hava indirme kabiliyetine ulaşırız düşünsenize bir karabağda ermenistan üstünde onlarca yüzlerce uçakla hava indirme yaptığımızı o görüntüyü gerçekten görmek isterim
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #9 : 29 Nisan 2018, 20:03:15 »
Hocam askeri nakliye uçaklarımızın yetersiz oldugunda hemfikiriz. Ben var derken şuanda 30+ ton civarında yük taşıyacak azda olsa birşeyler var demek istedim. Askeri zırhlı araçlar açısından 37 ile 47 arasında fark yaratacak ne gibi ürünlerimiz var bilmiyorum. Yani 37de taşıyamadıgımız ama 47 olunca artık ne taşıyabileceğiz. Ama bir C17 globemaster ile istediğini taşı.Tek başına 2 A400M yükü taşıyor. C17 pahalı belki ama ihtiyacımızda var kesin alınması şart. Ha c17 olur ha başkası. Antonovunda vardır heralde c17 muadili uçağı. Bence anlaşma bu tonajda yapılsa daha mantıklı olabilirdi.
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?