Gönderen Konu: AN-188  (Okunma sayısı 4867 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı asderedas

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 194
  • Beğeni Puanı +24/-22
Ynt: AN-188
« Yanıtla #10 : 29 Nisan 2018, 22:56:43 »
Katar da bile yabgu nun bahsettiği uçaklardan varken bizde olmaması ne tuhaf,c17 lere gercekten ihtiyacımiz var dogru,heleki somalide katarda afganistanda belki yakin zamanda sudan da askeri üsleri olan Türkiye nin artık daha çok yük taşıyabilen nakliye uçağı filosu kurmasinin zamanıdır.

Çevrimdışı Amaruk

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 41
  • Beğeni Puanı +11/-82
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #11 : 10 Haziran 2018, 20:38:53 »
Tek Türkiyenin sayılı ülkelerde Üsleri yok ve buna rağmen çoğu A400M Tarzı Uçaklar ilen yetiniyorlar sizce neden?

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #12 : 19 Temmuz 2018, 09:19:42 »
Hocam askeri nakliye uçaklarımızın yetersiz oldugunda hemfikiriz. Ben var derken şuanda 30+ ton civarında yük taşıyacak azda olsa birşeyler var demek istedim. Askeri zırhlı araçlar açısından 37 ile 47 arasında fark yaratacak ne gibi ürünlerimiz var bilmiyorum. Yani 37de taşıyamadıgımız ama 47 olunca artık ne taşıyabileceğiz. Ama bir C17 globemaster ile istediğini taşı.Tek başına 2 A400M yükü taşıyor. C17 pahalı belki ama ihtiyacımızda var kesin alınması şart. Ha c17 olur ha başkası. Antonovunda vardır heralde c17 muadili uçağı. Bence anlaşma bu tonajda yapılsa daha mantıklı olabilirdi.


Bende sizlere katılıyorum. Havadan taşıma kapasitemizin geliştirilmesi gerek. Biliyorsunuz şu an Tai ve Antonov kargo uçağı üretmek için bir şirket kuruyor. Bu şirketin Ukranyaya uçak üretmek için olmayacağı belli. Antonovda üretmek varken niye şirket kursunlar. Ha Tai neden şirket kursun bence tai sadece kargo uçağı ve daha sonra yine ukranyalıların yolcu uçakları üzerinden şekillenecek bir sivil yolcu uçağı üreten bir alt şirket kurmak istiyor.

Şu anlık ortaklık An-188 üzerinden. Şu an A-400M aldık bir ihtiyacımızdan dolayı ancak daha fazla ortak bir projeye para akıtmanın manası yok.  Hemde milli ve jet motorlu bir versiyonu olacaksa keza araplar ihracatta jet motoru sever.

Diğer taraftan envanterimizde 30 civarı C-160 ve C-130 var. Bunların toplamda 500 ton civarı bir taşıma kapasitesi var. 10 tane An-188 bu kapasiteyi taşıyabilir. Böylece hava kuvvetleri taşıma filosunu Cn-235m (Hafif Tonaj Kargo Uçağı), An-188/A-400M (Orta Tonaj Kargo Uçağı)- ? (Ağır Tonaj Kargo Uçağı gibi standartlaştırabilir.

İşte burada farklı bir konu var . Bana göre An-188'in nato standartlarına getirilmesi ki zaten orjinalinde nato standartlarında bir uçak ve bizim ihtiyaçlarımıza göre dizayn edilip üretilip batı dünyasına pazarlanması işin kolay ve bir nevi deneysel kısmı .



Bize tank taşıyabilecek ve artan sınır ötesi üslerimizde kullanabileceğimiz yine fuarlara vs giderken doldurup gidebileceğimiz ağır bir nakliye uçağı gerekiyor. An-188 deki pratik daha sonra      An-124 için kullanılıp uçağı nato standartlarında ve modern sistemlerle tekrardan bu şirket altında tasarlamak ve üretmek mümkün olabilir. Keza bu sınıfta şu konjüktürde abd'den uçak almamız çok zor. Ayrıca ihracat için An-124/An-188 ikilisinin modern nato versiyonları iyi bir ikili olabilirler. An-124 An-188'in üzerinden geliştirildiği An-70 den çok aşırı da yaşlı olmadığı malum.


Daha sonraki evrelerde de Cn-235M yerine sıfırdan bir kargo uçağı veya C-27J Spartan üzerinden bir formül geliştirilebilir. Böylece envanter . TC-X (Hafif)- TC-188 (Orta)- TC-124 (Ağır).

A-400M'ler kalabilir veya daha sonraları bu projelere kaynak yaratmak için Sudilerin bize c-130 sattığı gibi başka ülkelere satılabilir.
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2018, 09:20:35 Gönderen: BATTLESTAR »

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1519
  • Beğeni Puanı +107/-338
Ynt: AN-188
« Yanıtla #13 : 19 Temmuz 2018, 10:50:12 »
Tai ve antonov sirket kurmaz. Taiye gelene kadar cok sira var. Tainin antonova katabilecegi bir know how da yok. Olsa olsa antonov bize offsetle mal satar.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #14 : 19 Temmuz 2018, 11:06:27 »
Tai ve antonov sirket kurmaz. Taiye gelene kadar cok sira var. Tainin antonova katabilecegi bir know how da yok. Olsa olsa antonov bize offsetle mal satar.

Türkiye ile Ukrayna, An-188 uçağını üretecek ortak işletme kurma niyetinde

Ukrayna Devlet Savunma Sanayi Şirketi Ukroboronprom, kendi çatısı altında faaliyet gösteren Antonov uçak üretimi firması ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş'nin (TUSAŞ), An-188 nakliye uçağının tasarımı, yapımı ve test uçuşları için ortak işletme kurma niyetinde olduğunu belirtti.

Ukroboronprom'dan yapılan açıklamada, 50 ton yük taşıma kapasitesine sahip An-188 turbojet askeri nakliye uçağının her türlü askeri teçhizat, askeri ve inşaat ekipmanı, helikopter, 300'e kadar asker ile birlikte ayrıca insani yardım ve konteynerlere kadar geniş yelpazede yük taşıyabilecek. Hassas hava çıkarması için donatılan uçağın toprak dahil her türlü havaalanlarında üslenebilecek ve uzunluğu sadece 600-800 metre olan pistlere inebilecek.

'TÜRK HEYETİ, ORTAK İŞLETMENİN KURULMASI İÇİN ANTONOV DEVLET ŞİRKETİNİ ZİYARET EDECEK'

İngiltere'de düzenlenen Farnborough-2018 uluslararası hava ve uzay fuarı sırasında Ukrayna ve Türkiye heyetlerinin An-188 projesi kapsamındaki işbirliğe karşılıklı ilgiyi teyit ettikleri belirtilen açıklamada, "En yakın zamanda Türk heyeti, An-188 geliştirme, yapım ve test amacıyla ortak işletmenin kurulması için gereken yasal belgelerin hazırlanması sürecini tamamlamak üzere Antonov devlet şirketini ziyaret edecek" ifadelerine yer verildi.

Ukrayna mevzuatına uygun olarak bu belgeler Bakanlar Kabinesi'ne sunulacak. Açıklamada, Türk tarafının da ilgili süreci uygulayacağı kaydedildi.

https://tr.sputniknews.com/dunya/201807171034329412-turkiye-ukrayna-ucak-uretmek-icin-ortak-isletme-kurma-niyetinde/

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1519
  • Beğeni Puanı +107/-338
Ynt: AN-188
« Yanıtla #15 : 19 Temmuz 2018, 11:25:12 »
Her niyet mutlu sona ulasmaz. Bazi bilimsel, finansal, endustriyel gercekler var.

Ne diyelim. Yollari acik olsun. Ama fazla beklentiye girmesinler.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 824
  • Beğeni Puanı +17/-7
Ynt: AN-188
« Yanıtla #16 : 19 Temmuz 2018, 11:46:44 »
İnş. önceki gibi olmaz

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #17 : 19 Temmuz 2018, 13:41:57 »
Her niyet mutlu sona ulasmaz. Bazi bilimsel, finansal, endustriyel gercekler var.

Ne diyelim. Yollari acik olsun. Ama fazla beklentiye girmesinler.

İki tarafında birbirine ihtiyacı var. Kolay vazgeçmeyeceklerdir.

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1519
  • Beğeni Puanı +107/-338
Ynt: AN-188
« Yanıtla #18 : 19 Temmuz 2018, 13:43:57 »
Ukrayna'nin taiye ihtiyaci yok. Bizse biri bisey uretse de oradan otlansak zihniyetindeyiz.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #19 : 19 Temmuz 2018, 14:09:21 »
Ukrayna'nin taiye ihtiyaci yok. Bizse biri bisey uretse de oradan otlansak zihniyetindeyiz.

Ukrayna'nın Türk Savunma sanayisine ihtiyacı var. Daha ne kadar sovyet mirasını yiyebilirler ki ?