Gönderen Konu: Türkiye Ekonomisi  (Okunma sayısı 11558 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 162
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #140 : 08 Eylül 2019, 08:24:37 »
Dün “Kaliteli Eğitim” dedim ama açmamıştım. Bir ülkeyi düzeltmek istiyorsan çocuklarını düzeltmen gerekiyor önce. Mevcut yetişkin nesil değiştirilmesi daha zordur.

Hiç istediğim bir seçenek değildi ama çocuğumu özel okula yazdırıyorum. İlkokulda yabancı dil olayına baştan el konulacak gibi. Derslere hem sınıf öğretmeni hem de ingilizce öğretmeni aynı anda girecek birlikte işleyecekmiş. İkinci sınıftan itibaren de ikinci bir yabancı dil dersi var seçmeli (ispanyolca, almanca, çince vs) okulun kendi havuzuydu at çiftliğiydi derken bazı kursları da kendi içinde halletmiş oluyorum. En büyük dileğim ise merak edip sorgulayan ve araştıran bir çocuk olması.

Niye Devlet okuluna göndermekten korkuyorum? Çünkü eğitime yatırım anlamında yapılan tek şey İmam Hatip Okulu açmak; din içerikli müfredatı arttırmak, yabancı dil seçeneği olarak arapçayı sunmak. Eskiden (Almanca Fransızca dil dersleri olurdu şimdi hiç görmüyorum)

Din, kişinin kendi vicdanı ve psikolojisi çerçevesinde üzerine yoğunlaştığı bir şey. İnsan psikolojisine faydalı ama fazlası da obsesif yapıp vizyonunu kısabiliyor. Günün her anında din düşünmesi o kişiyi donanım olarak geliştirmiyor ve diğer kendini geliştireceği alanlardan zaman olarak alıkoyabiliyor. İnanın İslam alemi kadar gün içerisinde bu kadar din konuşulan bir yer yok. Avrupa Amerika Doğu Asya vs insanlar günlük işleriyle uğraşır; işini yapar, okulunu okur, sporunu yapar, kendini geliştireceği bir kurs, hobi, sanat veya aktiviteye gider yeni şeyler öğrenir, kitap okur. İhtiyaç duyduğunda ise ibadethanesine gider duasını eder. Bizdeki milyonlar gibi hayatı cami ve kahve arasında geçmez.

 Daha önce de yazmıştım. Erasmus, öğrencilerin vizyonuna çok faydalı geliyor; keşke lise seviyesine alınabilse. Dünyayı tanıdıkça hedefleri şekilleniyor ve kendilerine güven geliyor. Müfredatımız ve öğretmenlerimiz, öğrencileri bilgiyi sorgulayan araştıran bir şekle sokmadıkça işimiz zor.

Çevrimdışı Denizci

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 34
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #141 : 08 Eylül 2019, 15:58:22 »
Ülkenin kalkınması için gerekli olan şeyler.
1- Adalet
2-Kaliteli Eğitim

Adaletin ne etkisi var diyebilirsiniz ama insanların genel yaşayış şekli ve ülkenin vergiden dolayı gelirini etkiliyor. Anlatayım.

Ülkenin kalkınması için gereken şey üretim ve yurt dışına satıştır. Yurt dışına mal satan ihracatçıyı yasalarla vergilerle kollarsan ülkeye ihracatçıları uluslararası pazarda rekabet gücü yüksek hale getirir yurda giren paranın içerde sirkülasyonu ile ekonomin büyür.

Buraya kadar her şey güzel; zamanında ihracatçıların vergi iadesi alacağı hükümler alındı ama işadamı görünümlü yüzlerce dolandırıcı naylon faturalarla hayali ihracat yapmış gibi gösterip devleti dolandırdı. Eğer adalet sistemi polisinden hakimine tıkır tıkır işleseydi uygulama halen devam ederdi. Adaletsizlik devlete güvensizlik ve buna bağlı beyin göçüne bile sebep oluyor.

Sayin ACE ben "Kaliteli Egitim" i en ön siraya koymak istiyorum. Gerisi kendinden gelir
Hepimizin Egitim ve Kalite  kelimeri ile ilgili birbirinden farkli dünceleri, gürüsleri, anlayislari, hatta kirmizi cizgileri var.
En kisa zamanda millet olarak bu hususta ortak paydada birlesmemiz sart. söylemenin kolay ve icrata koymanin çok zor oldugunu biliyorum.
Orta ve Lise egitimimde ki en büyük kazancim sorgulamayi, soru sormayi az çok ögrenmis olmam. Ancak  "Uygulama" , önyargili ve sorgulamayi bilmiyen, belkide istemiyen, çevre yüzünden Türkiyede çok zor,  yurtdisinda  daha kolay ve imkanli oldu.