Gönderen Konu: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER  (Okunma sayısı 34653 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TCG Dumlupınar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 124
  • 2
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #40 : 05 Mart 2018, 01:09:50 »
... Türk'ün kendi alfabesi yok mu? Göktürk alfabesi uygur alfabesi farklı milletlerin midir? Aaa latin alfabesi küresel...

Latin alfabesinini kökeni Etrüks Runik alfabesidir. Dil bilimcilerin ifade ettiği şekliyle Arapça; Türk diline, lehçesine, kurallarına uyan bir dil değildir. O nedenle Büyük Atatürk' ün yaptığı devrimlerin en büyüğü aslında alfabe devrimidir. Efenim, diyorlar ki; Arapçayı terk ettik, bir gece de cahil kaldık (!) Veyahut, dedelerimizi mezar taşını bile okuyamıyoruz (!)


Dedelerinin mezar taşında ''Ruhuna El Fatiha'' yazısından başka ne yazabilir ki? Çok çok yazsa; şiir, ağıt, gazel veya Kur' an ayetlerinden uygun olan bir tanesi yaza ki; bunları okuyamadığın için de cahil olmuş sayılmazsın. Peki ne zaman cahil olursun; çağın gereğini yerine getiremeyip, yapmak gereken şeylerden bihaber olduğun zaman cahil olursun. Bir de '' bir gecede cahil bırakıldık'' diyenler; acaba hayatlarında kaç tane kitap okumuştur. Ellerinden tutan mı var? Oysa ki Büyük Atatürk 4000 den fazla kitabı okumuş, üzerinde kafa yormuş, kitabın çeşitli yerlerine notlar almış ve kendi görüşlerini belirtmiştir.

Ne alakası var Allah aşkına, sonra ben arap alfabesi kullanalım demiş miyim? Ya da uluönder ne latin alfabesi koymasa iyiydi demiş miyim? Ben soru sormuşum neden Göktürk ya da uygur alfabesi değil?  Merak ettim çok şey biliyora benziyorsunuz anlatın anlayalım..

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44273
  • 609
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #41 : 05 Mart 2018, 01:11:26 »

Haklısın. Ben de senin gibi hem Türk, hem müslümanım diyebilenlerdenim. Dediğin gibi biri soy diğeri inanç. Kaldı ki soyların hesi de bir yerde birleşiyor sununda. Üstün ırk diye bir şey yok. Her ırkın içerisinde iyisi de var kötüsü de var. Üstünlük takvadadır. Peki takva nedir! Mesela Arapça öğrenmek takva mıdır! Yoksa Allah'ın açık şekilde belirttiği, uygulandığında hayatın akışını daha düzenli hale getirecek, kolaylaştıracak ve geliştirecek kurallar mıdır?

Sayın skywolf takva ikiside değilki=( . Takvanın kelime anlamı korunmak, sakınmaktır. İslami manada takvaya ise Allah'ın belirttiği yasaklardan sakınmak diyebiliriz.
''Allah'ın açık şekilde belirttiği, uygulandığında hayatın akışını daha düzenli hale getirecek, kolaylaştıracak ve geliştirecek kurallar'' a şeriat denir. Kavram kargaşası olmasın gerçi şeriat deyince korkuyor insanlar, kelle kesmek falan anlıyor da neyse doğrusu bu. Ben illa arapça öğrensin millet demedim tekrar okursanız, isteyen öğrenebilir ortaokulda arapça dahil bilmemnece bile seçmeli olarak okutuluyor demeye getirdim lafı.

Bence ikincisi! Sadece yasaklardan sakınmak değil! Allah'ın açık şekilde belirttiği kurallara uyarsanız korunursunuz. O kurallar içerisinde yasaklar da var. Yasak olmayanlar da.

Peki Allah o kadar açık ve net belirttiği halde insanlar neden gidip küçük detaylarda boğuluyorlar. Kuralların bir bölümünü olmazsa olmsaz kabul ederken, o kuralı olduğundan fazla zorlaştırıp yaşanılmaz hale getirirken bir bölümünü neden umursamıyorlar! Örneğin Allah "yeryüzünde bozgunculuk yapmayın" diyor. Ama islam aleminin genel haline bakınca herkes birbirine düşman! Kan gövdeyi götürüyor. Herkes birbirinin kuyusunu kazıyor.

İnsanlar her müslüman görünümlüye sorgulamadan kanıyorlar. Bir süre sonrada bozgunculuk peşinde koşan müridlere dönüşüyorlar. Genel olarak hayırlı hiç bir şey düşünmedikleri halde, ilerledikleri yolun sonunda cennetle mükafatlandırılacaklarını düşünüyorlar. Allah'ın adını anarak ilerledikleri yolda Allah'ın istediklerinin tam tersini yaptıklarını farketmiyorlar bile. Bunun en güncel örneği fetö!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #42 : 05 Mart 2018, 01:15:06 »
Diyoruz ya işte Türklçede 8 sesli harf var ve sondan eklemeli bir dil. Bu dili Arapça ile yazamazsın. Göktürçe ilede yazamasın ki kelimelerin birçoğu arapça ve farscadan devşirilmiş olmasına rağmen yapamazsın bunları.. Osmanlıda Osmanlıca birtek devlet idaresinin kullandıgı bir alfabeydi. Halk yine Türkçe konuşuyor ve eğitimsizdi. Okuma yazma oranı düşüktü. Birilerinin dediği gibi bir gecede cahil kalınmadı eğitim seviyesi yükseldi ülkede.Yahu Atatürk Sümerlerle Türklerin akrabalığı var mıdır acaba diye Ankara üni. Sümeroloji bölümünü kurmuş. Latin Amerikada Maya Aztek kalıntılarında Türkçe izi aramış. Atatürk istemez miydi Türkçeyi Göktürkçe ile yazmak. Ama Göktürkçenin bulundugu okunabildiği tarihler o dönemler zaten.
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı TCG Dumlupınar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 124
  • 2
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #43 : 05 Mart 2018, 01:15:36 »
koskoca İslamı bir tutmadım. Bak orda ikisi aynı şey değil ama temel olarak ikiside anlaşılmıyor demişim. Önce düzgün oku sonra yorum yap. Göktürkçedeki sesli harfler ile bugün konuştugun Türkçedeki sesli harfler aynı mı ? Arapçada kaç sesli harf var ? Osmanlıcada kaç sesli harf var ? Halk Türkçesinde 8dir. Göktürkçede 4. Arapçada yine 4. Bunu isteseydin googleden iki dakikada öğrenebilirdin ama için araplaşmış Türklüğü araştırma zahmetine bile girmemişsin. Gelmiş burda demogoji yapıyorsun. Git şeriatını İranda yaşa. Neymiş daha gelişmişmiş İranda görüyoruz şeriatın ne kadar gelişmiş oldugunu.Şuna kısaca molla devleti istiyoruz diyin kurtulun.

şimdii hakarete varınca olay iş değişir sen kimsin beni memleketimden kovacaksın? Al işte şeriat kavramını yazdığımız anda şeriatçı olduk=D sen düzgün oku anla ben ne yazmışım.  Şeriat deyincee iran... iran şii kardeşim bunu bir bil önce. Göktürk alfabesinde sesler tutmuyormuş. ulan bu millet 100 yıllık millet mi? Binlerce yıl nasıl konuşup yazmışlar? Senin dediklerine göre ya atalarımız türkçe konuşmuyordu ya da biz şuan türkçe konuşmuyoruz dediğinden bu anlam çıkıyor. Sen git ateistlliğini müslüman bir ülkede değil, çinde minde yaşa...
« Son Düzenleme: 05 Mart 2018, 01:20:09 Gönderen: TCG Dumlupınar »

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #44 : 05 Mart 2018, 01:19:42 »
koskoca İslamı bir tutmadım. Bak orda ikisi aynı şey değil ama temel olarak ikiside anlaşılmıyor demişim. Önce düzgün oku sonra yorum yap. Göktürkçedeki sesli harfler ile bugün konuştugun Türkçedeki sesli harfler aynı mı ? Arapçada kaç sesli harf var ? Osmanlıcada kaç sesli harf var ? Halk Türkçesinde 8dir. Göktürkçede 4. Arapçada yine 4. Bunu isteseydin googleden iki dakikada öğrenebilirdin ama için araplaşmış Türklüğü araştırma zahmetine bile girmemişsin. Gelmiş burda demogoji yapıyorsun. Git şeriatını İranda yaşa. Neymiş daha gelişmişmiş İranda görüyoruz şeriatın ne kadar gelişmiş oldugunu.Şuna kısaca molla devleti istiyoruz diyin kurtulun.

şimdii hakarete varınca olay iş değişir sen kimsin beni memleketimden kovacaksın? Al işte şeriat kavramını yazdığımız anda şeriatçı olduk=D sen düzgün oku anla kabiliyetin varsa ben ne yazmışım.  Şeriat deyincee iran... iran şii kardeşim bunu bir bil önce. Göktürk alfabesinde sesler tutmuyormuş. ulan bu millet 100 yıllık millet mi? Binlerce yıl nasıl konuşup yazmışlar? Senin dediklerine göre ya atalarımız türkçe konuşmuyordu ya da biz şuan türkçe konuşmuyoruz dediğinden bu anlam çıkıyor. Sen git ateistlliğini müslüman bir ülkede değil, çinde minde yaşa...
Adamın beyni yok fikri var... birader az ötede oyna hasta etme adamı..Ben Türküm oldu mu ?
« Son Düzenleme: 05 Mart 2018, 01:20:53 Gönderen: Yabgu »
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #45 : 05 Mart 2018, 01:22:41 »

Ne alakası var Allah aşkına, sonra ben arap alfabesi kullanalım demiş miyim? Ya da uluönder ne latin alfabesi koymasa iyiydi demiş miyim? Ben soru sormuşum neden Göktürk ya da uygur alfabesi değil?  Merak ettim çok şey biliyora benziyorsunuz anlatın anlayalım..

Hocam öyle demedin doğru, zaten sen dedin diyerekten söylemedim. Toplum sunulan genel argüman olduğu için anlatmaya çalıştım. Niye öyle olması gerektiğini kendimce anlatacağım lakin şunun bilinmesini isterim ki, forum ortamında spontane cevaplar verildiği, doğaçlama cevaplar verildiği için üslup hataları veya cümle düşüklükleri falan olabilir. Bunu bilmeni isterim, yani maksat ters cevap vermek ya da tatsızlık çıkartmak değildir. Anında ileti yazıldığı için düzeltme, üstünde düşünme olmuyor. buna rağmen mümkün mertebe dikkatli yazmaya gayret ediyorum.

Soruya gelelim... Atatürk niye Göktürk alfabesi değilde Latin alfabesini tercih etti?

Çünkü Büyük Atatürk' ün çağdaş medeniyetler seviyesinini üstüne çıkmak gibi bir hedefi vardı. Çağdaş medeniyetler seviyesinini üstüne Uygur Alfabesiyle çıkamazsınız. Uygur alfabesiyle yazılmış kaç tane bilimsel makale veya edebi metin var? Mesele bu kadar basittir.


Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #46 : 05 Mart 2018, 01:24:57 »

Ne alakası var Allah aşkına, sonra ben arap alfabesi kullanalım demiş miyim? Ya da uluönder ne latin alfabesi koymasa iyiydi demiş miyim? Ben soru sormuşum neden Göktürk ya da uygur alfabesi değil?  Merak ettim çok şey biliyora benziyorsunuz anlatın anlayalım..

Hocam öyle demedin doğru, zaten sen dedin ekten söylemedim. Toplum sunulan genel argüman olduğu için anlatmaya çalıştım. Niye öyle olması gerektiğini kendimce anlatacağım lakin şunun bilinmesini isterim ki, forum ortamında spontane cevaplar verildiği, doğaçlama cevaplar verildiği için üslup hataları veya cümle düşüklükleri falan olabilir. Bunu bilmeni isterim, yani maksat ters cevap vermek ya da tatsızlık çıkartmak değildir. Anında ileti yazıldığı için düzeltme, üstünde düşünme olmuyor. buna rağmen mümkün mertebe dikkatli yazmaya gayret ediyorum.

Soruya gelelim... Atatürk niye Göktürk alfabesi değilde Latin alfabesini tercih etti?

Çünkü Büyük Atatürk' ün çağdaş medeniyetler seviyesinini üstüne çıkmak gibi bir hedefi vardı. Çağdaş medeniyetler seviyesinini üstüne Uygur Alfabesiyle çıkamazsınız. Uygur alfabesiyle yazılmış kaç tane bilimsel makale veya edebi metin var? Mesele bu kadar basittir.
Hocam bu adamın amacı öğrenmek değil kendi çürümüş zihniyetini kıt beyniyle burda savunmaya çalışıyor. Adama Türkçenin özellikerinin latin alfabesiyle daha uyumlu oldugunu söylüyoruz mal mal yorum yapıyor.
« Son Düzenleme: 05 Mart 2018, 01:25:38 Gönderen: Yabgu »
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #47 : 05 Mart 2018, 01:27:16 »
Hocam u adamın amacı öğrenmek değil kendi çürümüş zihniyetini kıt beyniyle burda savunmaya çalışıyor. Adama Türkçenin özellikerinin latin alfabesiyle daha uyumlu oldugunu söylüyoruz mal mal yorum yapıyor.

Yabgu demek istediğini anladım ama sende rica edeceğim üslubuna biraz dikkat et yahu! Şunun şurasında internet arkadaşıyız. Hakaret yakışmaz yani...

Çevrimdışı TCG Dumlupınar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 124
  • 2
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #48 : 05 Mart 2018, 01:27:57 »
koskoca İslamı bir tutmadım. Bak orda ikisi aynı şey değil ama temel olarak ikiside anlaşılmıyor demişim. Önce düzgün oku sonra yorum yap. Göktürkçedeki sesli harfler ile bugün konuştugun Türkçedeki sesli harfler aynı mı ? Arapçada kaç sesli harf var ? Osmanlıcada kaç sesli harf var ? Halk Türkçesinde 8dir. Göktürkçede 4. Arapçada yine 4. Bunu isteseydin googleden iki dakikada öğrenebilirdin ama için araplaşmış Türklüğü araştırma zahmetine bile girmemişsin. Gelmiş burda demogoji yapıyorsun. Git şeriatını İranda yaşa. Neymiş daha gelişmişmiş İranda görüyoruz şeriatın ne kadar gelişmiş oldugunu.Şuna kısaca molla devleti istiyoruz diyin kurtulun.

şimdii hakarete varınca olay iş değişir sen kimsin beni memleketimden kovacaksın? Al işte şeriat kavramını yazdığımız anda şeriatçı olduk=D sen düzgün oku anla kabiliyetin varsa ben ne yazmışım.  Şeriat deyincee iran... iran şii kardeşim bunu bir bil önce. Göktürk alfabesinde sesler tutmuyormuş. ulan bu millet 100 yıllık millet mi? Binlerce yıl nasıl konuşup yazmışlar? Senin dediklerine göre ya atalarımız türkçe konuşmuyordu ya da biz şuan türkçe konuşmuyoruz dediğinden bu anlam çıkıyor. Sen git ateistlliğini müslüman bir ülkede değil, çinde minde yaşa...
Adamın beyni yok fikri var... birader az ötede oyna hasta etme adamı..Ben Türküm oldu mu ?

Hadi bende beyin yok fikir var sende o da yok evlat. Yorumlarında milli sistemleri yerden yere vurup kötülemekten başka birşey yazmadığın için o eksiler bunuda bil. Milli sistemleri kötüle gel burada türkçülük yap komiksin, farklı entrylerden yazmaktan başka bir tek fikrini söyle bana=)

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜRK TARİHİ VE TÜRKLER
« Yanıtla #49 : 05 Mart 2018, 01:30:40 »
özür dilerim. Adama düzgünce anlatıyorum. yok neymiş bin yıldır ne konuşuyolarmışmış. Osmanlıda konuşulan kelimeleri öztürkçe sanıyordur bu. araplar farslar kültürümüzü yok etti derken bundan bahsediyoruz. kullandıgımız kelimelerin %80i farsca arapca. dualarımız arapca. Ben İslama tek laf etmedim şurda ne haddime. Ben Türkçe varken neden bunlar diyorum adam neden latin alfabesi diyor. zihniyet kadir mısırlıoglu zihniyeti işte ne bekliyorsun.
Birincisi senin evladın değilim. İkincisi hiçbir zaman milli sistemleri kötülemedim. O eksilerde mevcut hükümeti eleştirdiğim zaman snein gibi gerici yobazların yapabildiği tek şey.
« Son Düzenleme: 05 Mart 2018, 01:31:40 Gönderen: Yabgu »
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?