Gönderen Konu: HÜRJET  (Okunma sayısı 17328 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 915
  • Beğeni Puanı +45/-54
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #80 : 10 Aralık 2018, 22:10:20 »
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2018, 22:11:27 Gönderen: Nutuk »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 180
  • Beğeni Puanı +34/-18
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #81 : 10 Aralık 2018, 22:45:32 »
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?

Ayrıca maksimim kalkış ağırlığı ne kadar, ne kadar yakıt alıyor bu bilgiler de verilmemiş. Silah yükü az olduğuna göre yukarıda yazdığım performansları T-50`den az olacağı kesin diyebiliriz.

Çevrimdışı fatihvskamil

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 42
  • Beğeni Puanı +2/-2
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #82 : 11 Aralık 2018, 02:48:19 »
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?
acaba az gösterip üretilince de bakın normalden daha iyi yaptık demek için mi ya da hedeflenen kapasite ye ulaşamayınca yapamadı demesinler gibisinden mi bi amaç var?
bu arada fırlatma koltuğu?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38442
  • Beğeni Puanı +337/-46
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #83 : 11 Aralık 2018, 08:20:03 »
Hürjet'in fırlatma koltuğu hakkında bilgim yok. Bu zamanda fırlatma koltuğu olmayan bir eğitim taarruz uçağı olabilir mi?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1160
  • Beğeni Puanı +166/-236
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #84 : 11 Aralık 2018, 11:40:43 »
İniş takımları fırlatma koltuğu kanopi kapağı ve tabi motoru saymaya gerek yok bunlar çok daha sonra endüstrinin el atacağı işler. Baştan yerli uçak diye yerli fırlatma koltuğuda beklemek yanlış olur. Ayrıca koltuk çok niş bir teknoloji dünyada bir kaç güvenilir imalatçısı var belkide motordan bile sonra en son yerlileşecek olan bile olabilir. İniş takımlarıda öyle ama onda biraz yerli hareketlenme var tahminimce ilk ortaya çıkacak olan o olur. Bizim mevzumuz gövde avionikler radar yazılım silahlar şu an için.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2018, 11:42:11 Gönderen: serkan »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 791
  • Beğeni Puanı +175/-26
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #85 : 18 Şubat 2019, 21:38:19 »
Eğer F-35'ler için veto yersek muhtemelen hürjet motoru içinde yiyeceğiz . O zaman f-404 yerine ej-200 e yönlenebiliriz. 90 kn'lik bir uçak benzer itki ve ağırlık sınıfındaki jf-17 ve hal tejas ile  benzer özelliklere sahip ve f-16'yı karşılayan bir uçak çıkacaktır. İşin elektronik ve silah altyapısını zaten biliyoruz. 4. nesil bir uçak gelicek ve tfx'e kadar çok işimize yarayacak gibi.



Şu kokpit çok şey vaad ediyor.

Çevrimdışı yakusha

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 313
  • Beğeni Puanı +21/-1
  • Sabri Unal
    • turkdefence
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #86 : 20 Şubat 2019, 20:59:43 »
Anladığım kadarıyla, TFX için motor geliştirme ihalesini TR-Motor aldı ve TEI'nin eli (helikopter motorları ve hürkuş için geliştirilecek motor dışında) jet konusunda boşta kaldı.

Özgün geliştirme yapmak daha makul görünüyor, uzaktan.

Çevrimdışı metin62

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 607
  • Beğeni Puanı +85/-36
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #87 : 20 Şubat 2019, 21:40:48 »
Sn Yakusha,

yorumunuzu okuduktan sonra TR-Motor sitesine baktım ve şunu gördüm tabii doğru ise.

Şirketimizin %55 i ana sermayedar olan  BMC Power Motor ve Kontrol Teknolojileri A.Ş’ ye, %35 i TAI’ye ,geri kalan %10’luk kısmı ise SSTEK A.Ş ye aittir.

Bilemediğim için soruyorum TAI nin yıllarca tecrübesi yokmu bu motor gelistirme konusunda , yoksa çok mu meşgül bu aralar ki TR-Motor devreye girmiş.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • Beğeni Puanı +13/-45
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #88 : 21 Şubat 2019, 15:57:31 »
hürjeti cift motorlu olsaydi cok iyi olacakti

motorunu rulardan alirdik biz motor gelistirine kadar 

f 16 abd tamamen kurtulurduk

Çevrimdışı yakusha

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 313
  • Beğeni Puanı +21/-1
  • Sabri Unal
    • turkdefence
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #89 : 26 Şubat 2019, 21:25:23 »
@metin62 bey, TAI ile TEI'yi karıştırmışsınız. İkisi farklı firmalar. TAI uçak ve aksamı üretirken TEI motor ve parçaları üretiyor.

TAI: https://www.tai.com.tr/kurumsal/hakkimizda
TEI: http://tei.com.tr/detay/genel-bilgiler