Gönderen Konu: HÜRJET  (Okunma sayısı 21229 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ムゲン

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 211
  • -66
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #120 : 17 Nisan 2019, 19:28:26 »
Radar izinin düşürülmesi ne yazıkki sadece boya ile olmuyor. Gövdenin büyüklüğü formu ve kesitleri önemli, ram boya önemli, uçağın motor gürültüsünün ve etkisinin bastırılması çok önemli.
Hay ağzın bin yaşasın. İşin büyük bölümü uçağın tasarımında bitiyor...Ben bu haberi daha önce okumuştum bir yerde. şirket yetkilisi REM boyalı bir denizaltının REM boyasız bir denizaltının yanına 300 metre yaklaşabildiğini söylüyordu. Aklıma direk REM boyasız dediği denizaltının sonarı geldi. Birde sizin dediğiniz gibi sessizlik. Denizaltı su üstüne çıkmadıgı ve ses çıkarmadıgı sürece  zannımca paslı olsada farkedemezsin. ben mi yanlışım.
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2019, 19:29:37 Gönderen: ムゲン »
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 628
  • -37
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #121 : 17 Nisan 2019, 19:40:29 »
Ram boyasi olacak

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 187
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #122 : 17 Nisan 2019, 19:47:09 »
 Bir motorun , zırhın ,plakanın  alaşımını Metalurji ve Malzeme Mühendisi mi üretir?

İnternete girdim bir arkadaş şu yorumu yapmış ki eminim bütün Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümlerinin kapısında bu yorum asılıdır.

" Malzeme olmadan mühendislik olmaz " Duyduğum en güzel sözlerden biri... Malzeme üretemiyoruz , motor yapmaya kalkıyoruz...

« Son Düzenleme: 17 Nisan 2019, 19:50:18 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 910
  • 159
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #123 : 17 Nisan 2019, 19:55:00 »
Bir motorun , zırhın ,plakanın  alaşımını Metalurji ve Malzeme Mühendisi mi üretir?

İnternete girdim bir arkadaş şu yorumu yapmış ki eminim bütün Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümlerinin kapısında bu yorum asılıdır.

" Malzeme olmadan mühendislik olmaz " Duyduğum en güzel sözlerden biri... Malzeme üretemiyoruz , motor yapmaya kalkıyoruz...

https://www.youtube.com/watch?v=z9ity35gF88

İşte burası o iş için var hocam.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 187
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #124 : 17 Nisan 2019, 20:08:41 »
Sanırım burası  hava araçları yüzeylerinde kullanılacak uçak , helikopter gövde parçaları üretimi için gerekli kaplama , pal  vs. için üretim yapacak.

Roketsan'ın da Balistik Koruma Merkezinde  seramik zırh bloklarını ürettiğini biliyorum.

Benim özel olarak merak ettiğim uçak motorları için gerekli yüksek ısı ve basınca dayanıklı metal esaslı parça üretimini kim yapar?

Mesela TEİ  motor parçalarının kesim ve işlemesini yapıyor ama bu "METAL" nereden geliyor.Alelade bir alüminyum veya çelik bloğu değil herhalde...?

Bu işlenen,şekillendirilen "olağanüstü ısı ve basınca dayanıklı olması gereken , türbin kanatçıklarını vb oluşturacak metal" nerede , nasıl yapılıyor?

Yada basit metal bloktan yapılmış bir motor parçası ; yüksek dayanımını nasıl , hangi yöntemle elde edebiliyor?  Biz de bu  metalurji ve malzeme mühendisliği kapasitesi var mı?

Parçayı üretemeden turbofan motor üretemeyiz herhalde. Önce bu kabiliyeti kazanmalıyız gibime geliyor.
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2019, 20:15:13 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı ムゲン

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 211
  • -66
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #125 : 17 Nisan 2019, 21:10:31 »
Sanırım burası  hava araçları yüzeylerinde kullanılacak uçak , helikopter gövde parçaları üretimi için gerekli kaplama , pal  vs. için üretim yapacak.

Roketsan'ın da Balistik Koruma Merkezinde  seramik zırh bloklarını ürettiğini biliyorum.

Benim özel olarak merak ettiğim uçak motorları için gerekli yüksek ısı ve basınca dayanıklı metal esaslı parça üretimini kim yapar?

Mesela TEİ  motor parçalarının kesim ve işlemesini yapıyor ama bu "METAL" nereden geliyor.Alelade bir alüminyum veya çelik bloğu değil herhalde...?

Bu işlenen,şekillendirilen "olağanüstü ısı ve basınca dayanıklı olması gereken , türbin kanatçıklarını vb oluşturacak metal" nerede , nasıl yapılıyor?

Yada basit metal bloktan yapılmış bir motor parçası ; yüksek dayanımını nasıl , hangi yöntemle elde edebiliyor?  Biz de bu  metalurji ve malzeme mühendisliği kapasitesi var mı?

Parçayı üretemeden turbofan motor üretemeyiz herhalde. Önce bu kabiliyeti kazanmalıyız gibime geliyor.
TEİ geçen yıl metal üzerine üretim yapan 2 şirket satın aldı. Motorlarda kullanılan aşırı ısıya mukavemetli metal alaşımlar bu şirketlerde geliştirilecek diye biliyorum
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 142
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #126 : 17 Nisan 2019, 21:14:38 »
Mühendislik deyince genelde akılda mekanik gelse de malzeme üretimi çok önemli. projeye uygun malzeme bulunamayınca çöpe giden yatırımlar var. Bir motor projesi çizmek şu gün için çok da zor değil. örnek motorlardan faydalanıp yeni çizimler yaparsın ancak 1500 santigratta sürekli çalışacak bir mekanizmayı sağlam tutabilmek zor iş.

peki nedir kullanılan alaşımlar ve teknikler dediğiniz için şu linki örnek olarak paylaşıyorum.

https://malzemebilimi.net/ucak-motoru-imalatinda-kullanilan-malzemeler.html

bu da kompozit malzemelerle ilgili link

https://malzemebilimi.net/kompozit-malzemenin-kullanim-alanlari.html
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2019, 21:34:51 Gönderen: ACE »

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 187
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #127 : 17 Nisan 2019, 21:42:37 »
Tam da beklediğim yanıtı veren siteler.Teşekkürler

TEİ'nin de bu üretimleri yapan 2 şirket aldığı haberi inşallah doğrudur...

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 142
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #128 : 17 Nisan 2019, 21:58:35 »
Tam da beklediğim yanıtı veren siteler.Teşekkürler

TEİ'nin de bu üretimleri yapan 2 şirket aldığı haberi inşallah doğrudur...

Kale grubu da bu konuda ar-ge'ye önem veren değişik bir şirket. seramik ile başlayıp kalıp vs derken tüfek üretmeleri; şimdi de türbin motor için rolls royce ile çalışıyor olmaları sevindirici. ar-ge ve üretim yapmayıp sadece ithalat ticareti yapan firmalara çok saygı duymuyorum.
Koç ve Sabancıya bu konuda çok kızardım. Yıllarca Renault ve Fiat'ın elden çıkarttığı modelleri üretip bize satmaktan başka bir numaraları olmadı ne yazık ki. İtalyanların 70'li yıllarda film yaparken çarpışma sahnesi için onlarca harcadığı modelleri şahin ve doğan diye düne kadar sattılar bize halbuki bir marka yaratmaları işten bile değildi.
 :( neyse fazla dağıtmayım.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38734
  • 318
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #129 : 17 Nisan 2019, 22:58:34 »

RAM boyası üretmeye Aselsan-Hacettepe ortak projesi olarak başladıklarını, on yıldır çalıştıklarını ve radar emici boyayı 9 yıldır ortak ürettiklerini anlatan Aydın, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde olan ve RAM boya ile boyanan bir denizaltının, RAM boya ile boyanmayan denizaltının 300 metre yakınına kadar farkedilmeden geldiğinin altını çizdi. Aydın, RAM'sız denizaltıların ortalama 4-5 deniz mili mesafeden birbirini görebildiğine dikkati çekti. 

Yalnız denizaltılar radar ile birbirlerini tespit etmiyorlar. Onlarda radyo sinyalleri yerine ses dalgalarını yansıtan sonarlar  kullanıyorlar. Ses de boya ile emilmez!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com