Gönderen Konu: İ SINIFI FIRKATEYN  (Okunma sayısı 37304 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 288
  • 35
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #150 : 02 Ekim 2019, 16:46:00 »
   Elbette İstif sınıfı gemilerde SmartS-Mk2 yerine yerli üretim AESA tabanlı bir Çafrad-Lİte modeli radarın kullanılması daha iyi olur ancak gerek var mı sorusu da sorulmalı.Neticede bu gemide uzun menzilli bölge hava savunması yapabilen bir HSS olmayacak olacağı en fazla ESSM onun da menzili belli.Ancak 16 VLS olacağı söylenen gemide keşke en az 32 VLS olsaydı böylece İleride Gezgin SF atma konusunda daha rahat olunurdu ve gemini ateş gücü artardı.

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 946
  • 90
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #151 : 02 Ekim 2019, 17:06:04 »
Bu sınıf gemilere niye İSTİF SINIFI demişler? Oysaki proje kapsamında ki gemilerin isimleri;

- F 515 İstanbul
- F 516 İzmir
- F 517 İzmit
- F 518 İçel

Olması planlanmış...

İSTİF ne demek oluyor?

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1255
  • 198
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #152 : 02 Ekim 2019, 17:36:21 »
Bu sınıf gemilere niye İSTİF SINIFI demişler? Oysaki proje kapsamında ki gemilerin isimleri;

- F 515 İstanbul
- F 516 İzmir
- F 517 İzmit
- F 518 İçel

Olması planlanmış...

İSTİF ne demek oluyor?

Bu gemiden farklı bloklar halinde 4+4 hatta 10'a kadar yapılmasına dair niyetler var diye biliyorum. Gemi sayısının çok olacağından dolayı olabilir mi acaba ?
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 220
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #153 : 02 Ekim 2019, 19:08:08 »
4+4 olacaksa son 4 gemi 32 vls ve çafrad konulmalı daha iyi olur.
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 269
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #154 : 02 Ekim 2019, 19:16:55 »
   Elbette İstif sınıfı gemilerde SmartS-Mk2 yerine yerli üretim AESA tabanlı bir Çafrad-Lİte modeli radarın kullanılması daha iyi olur ancak gerek var mı sorusu da sorulmalı.Neticede bu gemide uzun menzilli bölge hava savunması yapabilen bir HSS olmayacak olacağı en fazla ESSM onun da menzili belli.Ancak 16 VLS olacağı söylenen gemide keşke en az 32 VLS olsaydı böylece İleride Gezgin SF atma konusunda daha rahat olunurdu ve gemini ateş gücü artardı.

Tüm mesele ; İstif sınıfı (light-hafif  fırkateyn)  ile TF-2000 (hava savunma fırkateyni)  arasında yeni tip genel maksat  fırkateyni (F-100) yapılıp yapılmayacağı ile ilgili.
Ben sayfalar önce sürekli ; silah yükü-donanım taşıma kapasitesi olarak fazlaca  light-hafif  bir fırkateyn olarak kalacak İstif sınıfının 130 metreye -4500 ton ağırlığa evrilmesinin isabetli olacağını ; eğer mevcut 113 metre haliyle üretilirse tonaj olarak daha ağır yeni bir genel maksat fırkateynine donanmanın mutlaka ihtiyacı olacağını belirttim.

Bu ekonomik durumda neden böyle düşünüldü bilemiyorum...  Keşke İstif sınıfını 130 metre-4500 ton yapıp , tüm sistemlerimizi (Atmaca-gezgin-light çafrad vs.)  üstüne koyabileceğimiz asıl milgem platformuna kavuşsaydık...


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1255
  • 198
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #155 : 02 Ekim 2019, 20:54:35 »
   Elbette İstif sınıfı gemilerde SmartS-Mk2 yerine yerli üretim AESA tabanlı bir Çafrad-Lİte modeli radarın kullanılması daha iyi olur ancak gerek var mı sorusu da sorulmalı.Neticede bu gemide uzun menzilli bölge hava savunması yapabilen bir HSS olmayacak olacağı en fazla ESSM onun da menzili belli.Ancak 16 VLS olacağı söylenen gemide keşke en az 32 VLS olsaydı böylece İleride Gezgin SF atma konusunda daha rahat olunurdu ve gemini ateş gücü artardı.

Tüm mesele ; İstif sınıfı (light-hafif  fırkateyn)  ile TF-2000 (hava savunma fırkateyni)  arasında yeni tip genel maksat  fırkateyni (F-100) yapılıp yapılmayacağı ile ilgili.
Ben sayfalar önce sürekli ; silah yükü-donanım taşıma kapasitesi olarak fazlaca  light-hafif  bir fırkateyn olarak kalacak İstif sınıfının 130 metreye -4500 ton ağırlığa evrilmesinin isabetli olacağını ; eğer mevcut 113 metre haliyle üretilirse tonaj olarak daha ağır yeni bir genel maksat fırkateynine donanmanın mutlaka ihtiyacı olacağını belirttim.

Bu ekonomik durumda neden böyle düşünüldü bilemiyorum...  Keşke İstif sınıfını 130 metre-4500 ton yapıp , tüm sistemlerimizi (Atmaca-gezgin-light çafrad vs.)  üstüne koyabileceğimiz asıl milgem platformuna kavuşsaydık...

Bence mesele bu değil hocam. Mesele bizim akdenizdeki rakiplerimiz type-45, freem, horizon , gowind sınıfı yakışıklı ve donanımlı gemilerle gezerken bizim sadece mevcut milgem'i biraz büyütüp vls ekleyip sürmemiz ve bunun kimseyi tatmin etmemesi. Çünkü herkes büyük bir beklenti içindeydi.

Biz İ sınıfında maksimum faydayı minimum maliyetle ulaşmayı hedefledik. Nasıl ? zaten hafif fırkateyn olarak görülen Milgem'in eksk tarafı olan hava savunma ve menzil kabiliyetini açık denizlerde görev yapacak seviyeye çıkartıp kullanmak. Korvet maliyeti, yapım süresine Stealth Açık Deniz Fırkateyni.

Şimdi burada milgem konusunda ve İ sınıfı konusunda bizlerin bam teline dokunan bazı noktalar var ;

Milgem :

Milgemin en büyük hatası Tonaj, Boyut ve Kabiliyetlerinin bir Hafif Fırkateyn , Silah yükünün bir Korvet  ile aynı klasmanda olmasıdır. Eğer boyutlar ve kabiliyet aynı kalacaksa silah yükünün artması gerek . Buda nedir Vls' dir . Ama bu gemiye vls koyarsakta gemi fırkateyn olacak. Sigmanın bu tarz türevleri var ve fırkateyn olarak geçiyor.

Ha silah yükü böyle kalacaksa da Milgem'in Braunschweig sınıfı boyutlarda bir korvet vs. olması lazımdı.  Ama bu saatten sonra bu mümkün değil. O zaman önümüzde iki seçenek kalıyor ya bu gemiyi cidden korvet gibi (ki bu dünyanın en lüks'e kaçan şımarıklıklarından birisi olur) kullanacağız. Fırkateyn aksiyonlarına bir son verecek. Veya Vls ekleyeceğiz.

Milgem aslında ilk başlarda daha tatmin edici bir gemiydi. Ama daha sonraları benliklerimizdeki yeri biraz sarsıldı. Bunun sebebi bence bilinçli veya bilinçsiz GOWİND korveti yüzünden oldu. Çünkü gowind korveti üstünde taşıdığı radarı konik ve daha stealth karakterde bir radar mastına saklamıştı ve vls sistemi vardı. Kısaca daha CANCANLI . Ama o mast altındaki radar smart-s mk2 yani ada sınıfıyla aynıydı(Hatta bence ada sınıfının ki daha yüksekte konumlu olduğundan radar performansı daha iyidir.) ve vls'lerinde taşıdığı füze sayısı bizim ram'dan daha az öyle ahım şahımda bir füze değil kısa menzilli vl-mica füzeleri 20 km menzili 9 km irtifası var . Onun dışında da koruması 2x tek namlulu 20 mm ye ait. Ayrıca Milgemden daha yavaş ve daha pahalı. Nerdeyse 1.5 katı fiyatı.

Bu saatten sonra milgemlerin kule yapısı değişmez. Onu geçelim. Ama vls belki eklenir. Ona da nasıl bir vls istediğine bakmak lazım. Bu tarz bir gemiye 16x essm yeterli . Çünkü Essm'den büyük bir hava savunma silahı koyamazsınız. Essm'de zaten menzili uzun ama irtifası çok düşük bir füze daha çok helikopter ve alçaktan uçan deniz karakol uçaklarına karşı. Essm-2 ise şu an sadece bir soru işareti. O yüzden ram varken +16 essm ve bunu sadece 4x kare vls ile yapabilmek güzel .  Mevcut gemide bir şeyleri uzatmadan biçmeden 4 vls ye yer bulunur ama 8 vls bilemiyorum. Ha derseniz gowind gibi ram'i kaldıralım oraya 16 lı vls koyalım quadpack özelliğiyle ram eşdeğeridir 32 hisar-a 32 essm taşıyalım . Oda olur. Stampları da 20 mm gatlinge yükseltiriz mkek'in oda olur ama zaten atmaca ile kara saldırı kabiliyeti olacak , vl-asroc veya yerli versiyonu için radarı ve tonajı pek verimli değil . +4 vls yani +16 essm kabiliyeti ve mk-54 veya benzer kabiliyette bir orka-a ve atmaca modernizasyonu Milgemleri sınıfının en iyisi yapar fazlası zarar.

İ sınıfı Fırkateyn :

Bu projede aslında çok güzel bir projedır. Zaten kendini kanıtlamış iyi bir platformu bir kaç ufak değişiklikle açık denizde görev yapabilecek stealth bir fırkateyne çeviriyorsun ve bunu birim maliyeti 350 milyon eurolara yapıcaksın. Dünyanın en f/p ürünü gemilerinden birisi olacak. O menzillere o hızlarda ve bu kabiliyette bir gemi çok güzel bence.

E tabi bunun da bir aması var ? Nedir tamam Smart-s mk-2 çok güzel bir radar. Denizcilerimiz çok sevdi. Ucuz bir radar. Eski radarlarımızdan daha başarılı.  Amma velakin o korvet sınıfı gemilere uygun bir radardır. Sen hava savunma kruvazör ve hafif uçak gemisi üretecek olan bir ülkesin donanmanın belkemiğini oluşturacak gemiye böyle bir radar olmaz.  bu geminin uluslararası sulardaki rakipleri artık aesa tabanlı radarlara geçti. Bu i sınıfı açık denizlerde görev yapacak. Bir sürü havadan tehdit gelecek . Bunları daha hassas ve gelişmiş bir şekilde izlemesi lazım . İhracat açısından da yeni trend budur. Elimizde hazır çafrad alt yapısı varken . 350 km menzillerde s tabanlı bir aesa radarla akr-d block-2'li bir mast bu gemiye çok güzel olur bence. Ufak bir düzenleme çok hayat kurtarır.

Vls konusunda da 16 vls o gemiye bence az değil. Zaten emin olun o gemiler hiçbir zaman tüm gözleri dolu 64 adet essm'le gezmez. 3-4 'ü yerli asroc için kullanılabilir veya 8 adeti siper için 32 si g-40 için kullanılabilir quadpack ile. Ha ancak deniz kuvvetleri derse stop-gap hava savunma gemisi lazım. 32'li vls takılır üstte bahsettiğim radar düzeni siper gibi bir füzeyi atmaya yeterli. Tf-2000 kadar sensör ve silah yükü açısından güçlü olmasada ona kadar iyi bir stop gap olabilir.

Orasını dzkk bilir. 32 vls konusunda milgem'in vls durumu kadar ısrarcı değilim.

Not : İ sınıfı hafif fırkateyn değildir. Orta sınıf fırkateyndir. Milgem hafif korvete kaçar. Yoksa yavuz sınıfı ile barbarosta İ sınıfıyla nerdeyse aynı boy ve tonajda onlarda hafif fırkateyn o zaman.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2019, 20:56:37 Gönderen: BATTLESTAR »
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 269
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #156 : 03 Ekim 2019, 19:14:02 »
Milgem hakkında söyleyecek bir şeyim yok... Yapabilir miyiz acaba? dediler ve yaptılar ... Adı üstünde ilk gemimiz...Ellerine sağlık ... Savaş gemisine benzesin , yüzsün , kıyı savunması yapsın yeterdi , yetti de zaten ...

Ben İ sınıfından ; farklı görevler için özelleştirilecek sabit bir fırkateyn platformu olmasını bekliyordum... 120-140 metre arası 4000 ton civarı tek bir sabit fırkateyn platformu ....

Peki İstif sınıfında beklenen amaç neydi? Donanma ne istiyordu İstif sınıfında?

 İ sınıfı fırkateynler, su üstü harbi, denizaltı harbi, hava savunma harbi, keşif ve karakol görevlerini icra etmeleri üzere projelendirilmiştir.  Böyle yazıyor internette  ...

Peki kara saldırı görevleri için hangi fırkateyn platformu kullanılacak ? TF-2000 bölge hava savunma gemisi olacak o ayrı   .... Fırkateynlerimizde böyle bir yetenek olmayacak mı?

SOM-D ve Gezgin gibi seyir füzeleri 113 metrelik bir platformda verimli konumlandırılabilir mi? Bence çok zor...
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2019, 19:48:20 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1255
  • 198
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #157 : 03 Ekim 2019, 20:33:48 »
Milgem hakkında söyleyecek bir şeyim yok... Yapabilir miyiz acaba? dediler ve yaptılar ... Adı üstünde ilk gemimiz...Ellerine sağlık ... Savaş gemisine benzesin , yüzsün , kıyı savunması yapsın yeterdi , yetti de zaten ...

Ben İ sınıfından ; farklı görevler için özelleştirilecek sabit bir fırkateyn platformu olmasını bekliyordum... 120-140 metre arası 4000 ton civarı tek bir sabit fırkateyn platformu ....

Peki İstif sınıfında beklenen amaç neydi? Donanma ne istiyordu İstif sınıfında?

 İ sınıfı fırkateynler, su üstü harbi, denizaltı harbi, hava savunma harbi, keşif ve karakol görevlerini icra etmeleri üzere projelendirilmiştir.  Böyle yazıyor internette  ...

Peki kara saldırı görevleri için hangi fırkateyn platformu kullanılacak ? TF-2000 bölge hava savunma gemisi olacak o ayrı   .... Fırkateynlerimizde böyle bir yetenek olmayacak mı?

SOM-D ve Gezgin gibi seyir füzeleri 113 metrelik bir platformda verimli konumlandırılabilir mi? Bence çok zor...

Hocam bunlar Multipropose Frigate olarak geçer. Çok Amaçlı Fırkateyn denir. Takarsın Hızır'ı, Tork'u, Mk-15 Vls'yi ve Vl-asroc veya yerli eşdeğerini, mK-54 torpidoyu, yakamos 2020'yi olur sana Anti- Denizaltı Fırkateyni , Takarsın 12 siper 24 essm'i olur sana hafif hava savunma muhribi çünkü smart-s mk2 ve stir-eo mk2 buna müsait atabilir. Koyarsın kara saldırı özellikli Atmacayı , som-er/d'yi veya gezgini ve essm'i olur sana kara saldırı gemisi.

Yani gemi 64 essm taşıyabiliyor diye bunu full taşıyacak diye düşünmeyelim çoğu gemi bu kapasiteyi tam doldurmadan geziniyor. İ sınıfı tam bir toyota corolla olacak.
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 269
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #158 : 03 Ekim 2019, 21:18:47 »
Hocam sizin görüşlerinize sonuna kadar saygılıyım ama biz yerli  silah sistemlerini yeni yeni üreten bir ülkeyiz... Atmaca,som-d,gezgin,hisar vb.

Şimdi bu silah sistemlerini yapmak ayrı bir yetenek ; yapılmış bu silah sistemini  14 metre genişliğinde 100 metrelik bir platforma uyduracak kadar küçültüp-kompact hale getirmek apayrı bir yetenek...

Türkiye ilk aşamada  bu silah sistemlerini küçültmeyi-kompact hale getirmeyi  kolay kolay başaramaz... Korkut-D 'nin gemiye yerleştirilmiş halini gördünüz , berbat bir görüntüydü... 

İ sınıfı biraz daha kaslı ve uzun olsaydı daha rahat olurduk bu sistemleri entegre ederken. Benim tek itirazım bu... 3-4 İ sınıfı yaptıktan sonra  "Bu İ sınıfı yetersiz 32 vls  lazım, gezgin'e yer yok vs  deyip , daha kaslı bir fırkateyn (TF-100) üretelim" diyecek lükse sahip zenginlikte bir ülke değiliz bence.... Saygılar...



Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 220
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #159 : 03 Ekim 2019, 21:41:50 »
Hocam son cümlenize katılmıyorum. Neden ? 32 vls vb gibi gemi yapabiliriz i sınıfı ne kadar 350m gibi taş çatlasın bize 32 vls ve gezgin vb gemi 450m olur. 4 gemi yapsak 450M x 4: 1.800.000 Milyar yapar aşağı yukarı. O kadar lüks değil bence.
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.