Gönderen Konu: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi  (Okunma sayısı 501755 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2897
  • 300
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1180 : 29 Aralık 2023, 21:46:58 »
Şu silahların interneti makalesini okuyun fikren başlamak için. Sonra ANKA3 e ve Kılızelma'ya daha layığı ile rol biçeriz 1980 model senaryolar ile bu muhteşem uçaklara görev biçmeye kalkarsak ederini bulamayı
https://www.siyahgribeyaz.com/2020/09/silahlarn-interneti-jadc2-ve-abms.html


Yapay zeka ile büyük oranda otonum yönetilen geleceğin savaşlarında hava senaryolarında bize 6 saat kadar havada kalan 0.8 mach kadar hızda 2 ton kadar silah taşıma kapasitesinde insansız hava araçları lazım. Ben bunu şimdi sonuca bakarak söylüyor gibi görünebilirim ama bilenler bilir yıllar önce yazdığım rakamlar bunlar. Kızıl elma tam benim istediğim insansız uçak karakteristiğinde ortaya çıktı. Şimdi bu ANKA3 de tam istediğim karakterde ikinci iha olarak ortaya çıktı. Bunlarla altına SOM takar derin hedefleri vururuz demek olayı anlamamak olur af edersiniz. Bu uçaklar orta karar bir ülkeyi bir haftada dizlerinin üstüne çökertecek otonom bir savaşın en birinci enstrümanları. Bu uçak aileleri ile keşif istihbarat haberleşme savunma saldırı elektronik harp gibi görevler kesintisiz şekilde otonom olarak yapılacak. Aynı anda havada 500 tane Kızılelma ve ANKA3 türevlerinin olduğu bir savaş senaryosu hayal edin. Tüm düşman hava sathında 5g hızında gerçek zamanlı intranet ağını oluşturan uçaklar ile uydusuz geniş alanda gerçek zamanlı geniş bantlı haberleşme altında harekat yürütülecek. Bazı ANKA3 türevleri yakıt ikmali görevi bazıları keşif görevi yapacak bazıları saldırı yapacak. Hedefler SAR radar ağı ile tüm düşman sathında kıymetlendirilen hedef bilgileri ile tespit edilecek askeri hedeflerin % 90 ı insana sorulmadan vurulacak bazı kritik kırılma anları kurmayların onayına sunulacak insanlar sadece silahlı hava harekatının % 10 unu kendileri  planlayacak. Böyle bir cyber savaş geleceği işaretleri var buna çalışılıyor dünyada. Bizde muhtemelen farkındayız olayın enstrümanlarımız iyi bu geleceğe hazırlıklı yürüyoruz ama ben bu kadar zor bir işin bu ülkede layığı ile çalışıldığına inanamıyorum çünkü bu iş on bin adamın on yıl kesintisiz tam gün çalışarak Beta sürüm seviyesine ancak ulaşabilecekleri bir iş. Öyle bir çalışma ancak Amerika'da olur Çin de İsrail de olur bizde galiba yok maalesef. Ama hissiyat var yaptıklarımızdan belli

10 bin mühendisi kurmayı filan bir kasabaya yerleştirelim maaşlarını verelim on yılda bize silahların interneti altında geleceğin otonom savaşını kurgulasınlar

Dünya bizi konuşuyo
Error 404 (Not Found)!!1


« Son Düzenleme: 29 Aralık 2023, 21:59:46 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3717
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1181 : 30 Aralık 2023, 04:56:44 »
5. nesil motor ifadesi nereden çıktı merak ediyorum. Sektörde böyle bir nesil nitelendirmesi yok motor konusunda. Yani bir jet motorunu soğuk üfletmek imkansız. O nedenle F110 motoruyla bir uçak her türlü stealth olur.

Yeni nesil motorlarda ısı konusunda adımlar atılsa da hiç bir zaman jet motorları soğuk üfleyemez. Termal radarlarda F-22'de, F-35'te görünür, KAAN'da görünür. O nedenle F110 olmadan bizim KAAN'ın 5. nesil olamayacağı düşüncesi temelde yanlış.
Sn Archangel99,
Motor da bir ölçüde stealth olur. Yani 5inci nesil olabilir.
Motorun hava giriş alıkları ve fan tasarımı, radar dalgalarını yansıtmayacak ve soğuracak şekilde yapılırsa, o motor 5inci nesil olmaya namzettir. Sonra motor etrafındaki yapı ve bypass kanallarından geçen havanın akış geometrisi ile hem motorun ısıl izi düşürülebilir hem de aynı mantıkla, motordan çıkan sıcak havanın üzerine bypass kanalından gelen soğuk hava yönlendirilerek nozülün ısıl izi çok düşük seviyelere indirgenebilir. F22’nin f119 motoru, bu işi en iyi yapan motordur.
Ayrıca motorun uçak yüzeyine yakın yerlerine ısı yansıtıcı plakalar konarak yüzeyin sıcaklığı düşük tutulur.
B2’de kullanılan f118 motorları ve f117 ‘de kullanılan f404 motorları, çok teferruatlı değişikliklerle art yakıcısız olarak tasarlanarak stealth yapıya uygun hale getirilmiş motorlardır.

Evet, 5. nesil uçaklarda ısı isini düşürmek için çeşitli çalışmalar yapılıyor. Ama doğrudan bir 5. nesil motor diye bir sınıflandırma yok. Benim buradaki kastım 5. nesil uçak gibi 5. nesil bir motor teknolojisi sınıflandırılmıyor. Bu çok yanlış sınıflandırılan bir konu. Terminolojide 5. nesil motor diye bir şeyi KAAN'a kadar ben duymadım.
Lisanın kullanımında hata var;

5inci nesil motor yok!

5inci nesil uçağa uygun motor tasarımı var.

F110’u alıp stealth B2’ye uygun gelecek hale tasarlayıp, art yakıcısız kullanıp adını F118 yaptıkları gibi.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 754
  • 113
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1182 : 30 Aralık 2023, 15:30:52 »
motorun etrafından geçecek hava ve motorun etrafına sıvı azot yüklü devridaim kanalları yada boruları yapılarak 200-300 derecelik soğutma sağlanabilir bence. motora giren havayı soğutmak mantıksız ama motorun etrafından geçen havanın soğutulması daha kolay bir mühendislik seçeneği.yanma odasında yada çıkışında çalışan kanatçıklardaki hava kanallarının soğutulması içinde azot gazı pompalanabilir. mesela yüksek süratlerde devreye girecek şekilde bu kanallara basılan havaya azot gazı püskürtülerek motorun ömrü uzatılabilir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1183 : 30 Aralık 2023, 16:32:09 »
Sn Putty dediklerin çok güzel, az ya da çok şu an bu anlamda çalışmalar devam ediyor. Yeterli mi değil mi başka mevzu, ama öncelikle bağlantı ve uydu haberleşmesi gibi konular için Baykar ve TUSAŞ uydu kısmında, bu uyduların yerli ve milli şekilde fırlatılması için Roketsan çalışıyor. Ayrıca ASELSAN ve Meteksan’ın Link-M ve Kement projeleri var. Bu tüm sistemler 2035 yılına kadar ancak olacak şekilde. MMU uçak yapacağımız için sensör füzyonu, yapay zeka, harp sahasında karar veren ve bu kararı işleyen yapay zekamız, tüm harp sahasını bir harekat merkezinde yönetecek yazılımlar vs emin olun çalışıyordur. MMU’yu asıl 5. Nesil yapacak olan da bu zaten. Tabiki diğer faktörler de önemli lakin en mühim olay bence bu. Sadece hava da değil denizde ve kara da Havelsan ile insansız platformların konuşması haberleşmesi ve ortak harekat edilmesi de çalışılıyor. Tüm radar , elektronik altyapımız buna göre hazırlanıyordur. Tüm bu ürünlerin donanımı için yerli ve milli çipset da çalışıyor. Hatta ASELSAN’ın yerli litografi makinası çalıştığına dair bilgiler de gelmeye başladı. Kısacası bence güzel bir plan içinde gidiyoruz. Güzel başladık inşallah artarak böyle gider.

Burda en zorlanacağımız kısım bence bu teknolojiler ile kuantum teknolojilerini aynı potada geliştirip eritmek ve yerli çip kısmı. Şimdiden 5-6 milyar dolarlık yatırım yapıp   sivil çip üretim pazarından pay almaz isek yarın yapay zeka çiplerinde vs çok geride kalacağız. Şimdi zaten çok gerideyiz yarın çok başka noktalara gidecek. Otonom araçlar ile Nvidia çok başka çipler geliştirmeye başladı. Korkutucu boyutlara gitmeye başladı. 2030 yılında Amerika , Tesla’nın Optimus gibi bir robotu Nvidia çipsetleri ile savaşan robot asker çıkartırsa hiç şaşırmam. Baykar yapay zeka için ciddi atılım yapacağı yeni projeyi duyurdu. Keşke tüketici elektroniği alanında da devletimiz TOGG projesi gibi ciddi atılıma başlasa. Bu ASELSAN’ın birkaç milyon dolar Ar-Ge’si ile olacak bir şey değil. Topluca Arçelik Vestel, TOGG, TOFAŞ, Casper vs tüm ülke sanayisi bir araya gelip yerli çipset üretimiyle ve milyonlarca kullanımıyla  ancak olabilecek bir şey. Kimse AMD, Nvidia, Quallcom, Mediatek beklemiyor zaten. Ama bugün Avrupalı silikon şirketlerinin kapasitesine yaklaşmamız lazım. Hükümetimiz bir şekilde Avrupa’nın tüketici elektroniğinin Türkiye’de montaj fabrikaları ile sağlanması için çalışması lazım. Bir ara Samsung, Xiaomi Türkiye’de üretiyordu telefonların bazılarını,  çok çok iyi gelişmeydi. Sonra bazı teknik problemler yüzünden yavaşladı hatta kapananlar oldu diye biliyorum. Bizim birşekilde SkHynix, Samsung Electronics, Asus, Xiaomi, Foxconn gibi farklı tipte  üreticileri getirmemiz lazım. Önce Fason imalat ile başlayan üretim sonra kendi teknolojimize geçer. Yetişmiş ve deneyimli insan kaynağımız tek kelime ile sıfır. Bu konu çok çok zor ama bir şekilde olmalı. Malezyalı Foxconn bile çok çok şey katar Türk sanayisine. Sadece seri üretim ve verimli üretim bilgisi bile MKE gibi şirketlere Ufuk açıcı olabilir. Tüketici elektroniğinde olmayan bir devlet geleceğin savunma sanayisinde yoktur, olamayacaktır. Rusya’nın halini görüyorsunuz. Koskoca Sovyet havacılık ekolü ne hale geldi. Elektronik sistemler sayesinde adamların bazı konularda önüne geçeceğiz neredeyse. Ben geleceğin savunma sanayi süper gücünü Kore olarak görüyorum bu yüzden. İleride Türk savunma sanayi ihracımız için o kadar çok rakip olacak ki nefret eder hale geleceğiz. Şimdiden Polonya’yı domino ettiler ve arkadasında ki Amerikan gücü ile bizi birçok pazarda çok zorlayacaklar çok.

  Velhasıl kelam sn putty çalışmamız var planlamamız asla kötü değil ama yapmayı hedeflediğimiz şey bazen savunma sanayimizin boyunu aşıp komple bir Türk sanayisinin el atması gereken işler ve bu yüzden yetersiz düzeyde kakıyoruz veya kalacağız. Savunma sanayimiz bayrak taşıyıcı şekilde her teknolojiyi geliştirmeyiz biraz da sivil alandaki sermaye ve pazar gücüyle birşeyler yapmak lazım.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1184 : 30 Aralık 2023, 19:51:49 »
motorun etrafından geçecek hava ve motorun etrafına sıvı azot yüklü devridaim kanalları yada boruları yapılarak 200-300 derecelik soğutma sağlanabilir bence. motora giren havayı soğutmak mantıksız ama motorun etrafından geçen havanın soğutulması daha kolay bir mühendislik seçeneği.yanma odasında yada çıkışında çalışan kanatçıklardaki hava kanallarının soğutulması içinde azot gazı pompalanabilir. mesela yüksek süratlerde devreye girecek şekilde bu kanallara basılan havaya azot gazı püskürtülerek motorun ömrü uzatılabilir.
Sıvı azot değil de uçağın kullandığı jet yakıtı geçiriliyor. Özellikle F-35'te hem elektronikleri hem de motoru bu şekilde soğutuyorlar, sonra yakıt da resimde gösterilen hava alığının arkasındaki sistemle tekrar soğutuluyor:

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 754
  • 113
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1185 : 30 Aralık 2023, 22:07:30 »
motorun etrafından geçecek hava ve motorun etrafına sıvı azot yüklü devridaim kanalları yada boruları yapılarak 200-300 derecelik soğutma sağlanabilir bence. motora giren havayı soğutmak mantıksız ama motorun etrafından geçen havanın soğutulması daha kolay bir mühendislik seçeneği.yanma odasında yada çıkışında çalışan kanatçıklardaki hava kanallarının soğutulması içinde azot gazı pompalanabilir. mesela yüksek süratlerde devreye girecek şekilde bu kanallara basılan havaya azot gazı püskürtülerek motorun ömrü uzatılabilir.
Sıvı azot değil de uçağın kullandığı jet yakıtı geçiriliyor. Özellikle F-35'te hem elektronikleri hem de motoru bu şekilde soğutuyorlar, sonra yakıt da resimde gösterilen hava alığının arkasındaki sistemle tekrar soğutuluyor:

sıvı azot daha soğuk yanıcı değil yakıttan ayrı olarak çok çabuk şekilde eski sıcaklığına dönebiliyor

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1186 : 30 Aralık 2023, 22:36:41 »
motorun etrafından geçecek hava ve motorun etrafına sıvı azot yüklü devridaim kanalları yada boruları yapılarak 200-300 derecelik soğutma sağlanabilir bence. motora giren havayı soğutmak mantıksız ama motorun etrafından geçen havanın soğutulması daha kolay bir mühendislik seçeneği.yanma odasında yada çıkışında çalışan kanatçıklardaki hava kanallarının soğutulması içinde azot gazı pompalanabilir. mesela yüksek süratlerde devreye girecek şekilde bu kanallara basılan havaya azot gazı püskürtülerek motorun ömrü uzatılabilir.
Sıvı azot değil de uçağın kullandığı jet yakıtı geçiriliyor. Özellikle F-35'te hem elektronikleri hem de motoru bu şekilde soğutuyorlar, sonra yakıt da resimde gösterilen hava alığının arkasındaki sistemle tekrar soğutuluyor:

sıvı azot daha soğuk yanıcı değil yakıttan ayrı olarak çok çabuk şekilde eski sıcaklığına dönebiliyor

Bu sisteme biraz benzer sistemi TERMODİNAMK yasalarından yararlanarak geliştirdiğim motorda kullandım projede görünmüyor fakat olmadığı takdirde motor patlıyor...

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1552
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1187 : 31 Aralık 2023, 00:02:37 »
Hocam bir yandan emekli asker bir yandan emekli Bağkurlu bir yandan mucitsin, ne diyelim, gel ne olursan ol yine gel...

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1188 : 31 Aralık 2023, 00:09:17 »
motorun etrafından geçecek hava ve motorun etrafına sıvı azot yüklü devridaim kanalları yada boruları yapılarak 200-300 derecelik soğutma sağlanabilir bence. motora giren havayı soğutmak mantıksız ama motorun etrafından geçen havanın soğutulması daha kolay bir mühendislik seçeneği.yanma odasında yada çıkışında çalışan kanatçıklardaki hava kanallarının soğutulması içinde azot gazı pompalanabilir. mesela yüksek süratlerde devreye girecek şekilde bu kanallara basılan havaya azot gazı püskürtülerek motorun ömrü uzatılabilir.
Sıvı azot değil de uçağın kullandığı jet yakıtı geçiriliyor. Özellikle F-35'te hem elektronikleri hem de motoru bu şekilde soğutuyorlar, sonra yakıt da resimde gösterilen hava alığının arkasındaki sistemle tekrar soğutuluyor:

sıvı azot daha soğuk yanıcı değil yakıttan ayrı olarak çok çabuk şekilde eski sıcaklığına dönebiliyor
Jet yakıtı da o kadar kolay alev alan bir yakıt değil aslında. Karakteristik olarak dizele daha yakın.
Yere dökülmüş jet yakıtına kibrit çakıp atsanız kibrit söner.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6692
  • 189
  • DefenceTurk.com
[ANKA] Türk İnsansız Hava Aracı.
« Yanıtla #1189 : 19 Mart 2024, 13:09:56 »
Alıntı
Çad Hava Kuvvetlerine ait ANKA-S SİHA

 TUSAŞ, geçtiğimiz yıl 3 adet HÜRKUŞ ve 2 adet ANKA SİHA'yı Çad Hava Kuvvetlerine teslim etti.


https://gdh.digital/gdhdefence?fbclid=PAAaZKjSxEj4ZTKq-caLKUgpPrkmyWFsn1Wu4-k41Md3piUPO1_HpeGfuZEa8