Gönderen Konu: KARGI (Milli taaruzi iha) Projesi  (Okunma sayısı 18954 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
KARGI (Milli taaruzi iha) Projesi
« : 28 Aralık 2013, 11:57:47 »
Harpy sistemi raf ömrünün sonuna yaklaşıyor.Ne zaman bunun yerine yenisini koyacağız diye düşünürken proje başlatılmış.

Alıntı
Milli Taarruzi İHA Sistemi

Hava Kuvvetleri Komutanlığının gereksinimi kapsamında başlatılan Milli Taarruzi İHA Sistemi çalışmalarına devam ediliyor. İlk sistem ne zaman test edilecek? Menzili ne kadar olacak? Projede hangi firmalar görev yapıyor? Cevabı Kokpit.aero'da...

Muhammet METİN/Kokpit.aero

Hava Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyacı doğrultusunda 2002 yılında hizmete giren Harpy I anti radyasyon/kara taarruz İHA'larının raf ömürlerinin sonlarına yaklaşılması üzerine başlatılan Milli Taarruzi İHA sistemi'nin geliştirilmesine yönelik çalışmalara devam ediliyor.Bu çerçevede, TUSAŞ Motor Sanayii Anonim Şirketi (TEI) tarafından sürdürülen Milli Taarruzi İHA sisteminde kullanılacak motor çalışmalarında önemli mesafeler katedildi.

Bu konuda Kokpit.aero'ya bilgi veren TEI yetkilisi, Milli Taarruzi İHA'da kullanılacak motor TP38 Turboprop motor üzerine şekillendirilen projede çalışmalar sürüyor. Hedef uçak'lar için tasarlanan TP38 turboprob motor 42bg güç üretiyor. TP38 üzerinde yapılan geliştirmeler sonrasında bu oran 51bg güce ulaştı. Motor test çalışmaları yurtdışından tedarik edilen hava aracı üzerinde sürdürülüyor. Test çalışmalarının tamamlanmasının ardından ilk olarak TAİ tarafından geliştirilen Turna hedef uçak platformunda kullanılacak. Daha sonra ASELSAN ve TAİ tarafından yürütülen Milli Taarruzi İHA geliştirme projesinde kullanılması planlanıyor.

Bu konuda, Hava Kuvvetleri Komutanlığı ile yapılan görüşmelerde Milli Taarruzi İHA sisteminin mevcut Harpy I İHA'nın iki katı menzile ve daha fazla havada kalma kabiliyetine sahip olması kararlaştırıldı. TEİ olarak motor gücünün arttırılması noktasında çalışmalara devam ediyoruz. 2014 yılının ikinci yarısında prototip ilk Milli Taarruz İHA sisteminin test edilmesi öngörülüyor.

HARPY I SİSTEMİ ENVANTERE GİRİYOR

HvKK için 1998 yılında başlatılan proje kapsamında 80 Milyon dolar bedelle iki batarya şeklinde 108 adet Harpy I İHA 2002 yılında tedarik edildi. Bir batarya, her birinde 18 adet lançer bulunan üç adet taşıyıcı kamyondan oluşuyor. 500 km menzile azami 7 saat havada kalma kabiliyetine sahip olan at ve unut tipi Harpy I İHA, önceden programlanmış bir hedefin üzerinde dolanıp, düşman radar emisyonlarını arayarak hava savunmalarına saldırmak ve yok etmek için tasarlandı.

Lançerden fırlatımı küçük bir roket yardımıyla yapılan Harpy I, seyir uçuşunu belirli bir hıza ve irtifaya ulaştıktan sonra devreye giren 37bg gücündeki pervaneli motoru ile gerçekleştiriyor. Harpy I, hedef üzerinde azami etki için 32kg ağırlığındaki HE tipi harp başlığını hedefin birkaç metre üzerinde patlatıyor.

HARPY II PROJESİ İPTAL EDİLDİ

HvKK'nın ilave ihtiyacı kapsamında gündeme gelen İsrail'den iki batarya halinde toplam 48 adet Harpy II Cutlass/Harop anti radyasyon/kara taarruz İHA'nın alımına yönelik proje 2007 yılında iptal edildi. Sistemin maliyetinin 75 Milyon dolar olması bekleniyordu.


Harpy iha:


http://kokpit.aero/index.php?route=arti ... le_id=5550
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2016, 13:43:05 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #1 : 29 Aralık 2013, 14:13:28 »
Hemde daha iyi bir sistem istenmiş.. :) Atıcı araçlarını vs.. merak ettim şimdiden.. Bu arada bana KMS veya Spaag'lar için kolay gibime geliyor bu sistemler yav.. İyi bir koordine hava savunmasını delemez gibi.. Genede bastırmada işe yarar ama neyse bakalım..

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #2 : 11 Nisan 2016, 20:38:25 »
Vurucu İnsansız Hava Aracı Araştırması Bilgi İstek Dokümanı.
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/duyurular/projeDuyurulari/Sayfalar/18032016_BID_VurucuIHA.aspx


youtu.be/_sD9WsVDdVc

youtu.be/ZvWCI4SIqw8

youtu.be/C8CmJGmm-iA

Birkac gunluk Azerbaycan ermeni catismasinda cok etkili oldular. Hem halk ustunde hem dusman askeri ustunde.
Bunlara yerli som motorunun kucugunden taksak iyi olur. Ustelik ust bolgelerindeki kalekollara ve karakollardada bulundurulmali.
« Son Düzenleme: 11 Nisan 2016, 21:36:45 Gönderen: мคяครℓเ »

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #3 : 11 Nisan 2016, 23:57:20 »
Nasıl bir sistem istediklerini bilmek gerek. Harop gibi Anti-Radar ve kara saldırı aracımı yoksa görece daha kısa menzil piyadenin atabileceği Liotering (Dolanan) Mühimmat tarzı bir şeymi ileride göreceğiz bunu.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #4 : 12 Nisan 2016, 00:14:41 »



XO-06 “Fi” Dolanan Mühimmat”

İstanbul’da bulunan Kartal Savunma Teknolojileri firması idef 2015 fuarinda açtığı stantta Hacettepe Üniversitesi ile birlikte geliştirdikleri 3 bin 500 gram ağırlığında, üzerinde plastik patlayıcı taşıyan “XO-06 “Fi” Dolanan Mühimmat” adlı mini insansız hava aracını tanıttı. Sırtta taşınan, gövdesinde plastik patlayıcı içeren mini insansız hava aracı azami 12 kilometre haberleşme menzili ile dikkat çekiyor. Tüpten fırlatılan mini insansız hava aracı üzerindeki kamera sistemi ile istenilen bölgeye iniş yaparak kendini patlatıyor.
Türk Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel birliklerinin zor şartlar altında kullanması için ürünü tasarladıklarını belirten Kartal Savunma Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Arman Maralan, şunları söyledi:
“Ürünümüz dolanan mühimmat kategorisinde bir insansız hava aracı. Mini sınıf bir insansız hava aracı. Gövdesinin içerisinde 500 gram plastik patlayıcı barındıracak ve bu sayede antipersonel bir mühimmat. Bu ürünü Türk Silahlı Kuvvetlerimizin operasyonel birliklerinin zor şartlar altında kullanması için tasarladık. Toplamda 3 bin 500 gram ağırlığında. Sırtta taşınan bir tüpten fırlatılıyor. Tablet bilgisayar boyutlarında bir yer istasyonu bulunuyor. Mühimmatın üzerindeki kamera ile sürekli yer kontrol istasyonuna görüntü aktarılıyor. Operatörde dolanan mühimmatı istediği noktaya bırakabiliyor. 2016’nın ilk aylarında test uçuşlarının yapılmasını planlıyoruz. 2017 yılının ilk döneminde de seri üretime geçilmesi planlanıyor. Bu ürünün dünyada sadece ABD’de örneği mevcut. Bu seri üretime geçilmesi planlanan ikinci ürün olacak.”
Mini insansız hava aracının teknik özellikleri şöyle:
Toplam uçuş ağırlığı: 3500 gram
Toplam faydalı yük: 750 gram
Uçuş hızı:75-125 km
Uçuş irtifası: Deniz seviyesinden azami 4600 metre
Uçuş süresi: Asgari 15 dakika
Kanat açıklığı: 150 cm
Haberleşme menzili: Yer kontrol istasyonu merkezli 12 kilometre yarı çaplı daire içerisi

Video röportaj : http://www.esenlerbulteni.com/plastik-patlayicili-insansiz-hava-araci-7282934-haberi/

Hocam dolanan muhimmat zaten yapildi.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2016, 02:27:06 Gönderen: мคяครℓเ »

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #5 : 12 Nisan 2016, 00:27:24 »
Aksini söylemedimki zaten. :) SSM'de BİD istemiş kimde ne var imkanları ney ölçmek, biçmek, görmek istemiş ona göre SSM böyle bir ihale açacak belki ellerindeki sistemleri upgrade etmelerini isteyecek geliştirtecek ve nihai kullanıcıya ulaştıracak. XQ Fİ daha bitmedi geliştirilme-konsept aşamasında bakalım nasıl bir şey çıkacak. Ancak Harop tarzı bir sistemle aynı kategoride sayılacak mühimmat değil, Harop biraz daha komplike hedef gözetimi farklı mühimmat. SSM burada ne amaçlamış bunu öğrenmek gerek. Harop class or Loitering class.?

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #6 : 12 Nisan 2016, 02:14:38 »
1.5m wingspan ile neresi mini o iha'nin?

Switchblade gibi daha kucuk olmasi gerekir (winspan 60cm)

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #7 : 12 Nisan 2016, 11:58:38 »
Switchblade ile benzer amaçlar üzerine üretiliyor ama bencede pekde küçük bir iha değil daha iyi boyutlara optimize edilebilir. Sektöre giren yeni bir firma ilerleyen dönemlerde değişebilir durum bakalım görelim. Kuvvet alırsa daha üst düzeylerine kaynak oluşacaktır.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Milli Taaruzi İHA Projesi...
« Yanıtla #8 : 20 Nisan 2016, 23:35:20 »
Operatif Sınıf İnsansız Hava Aracı (İHA) Projesi Alt Sistem Çözümlerine İlişkin Duyuru.

Müsteşarlığımız tarafından başlatılan bir proje kapsamında geliştirilecek olan operatif sınıf İnsansız Hava Aracı (İHA) Sistemi’nde azami ölçüde milli teknolojik kabiliyetlerin kullanılması amaçlanmakta olup; bu çerçevede, milli imkânlarla geliştirilmesi hedeflenen öncelikli alt sistemler aşağıda yer almaktadır:

Turboprop motor ve ECU FADEC
GNSS Tabanlı Olmayan Yedek Seyrüsefer Sistemi
Füze İkaz Sistemi
Algıla ve Kaçın Sistemi
Geniş Bant Uydu Haberleşme Sistemi
Otomatik Kalkış İniş Sistemleri
Yüksek Çözünürlüklü Kamera (EO/IR LD/LRF/LP/LI)
Geniş Alan Gözetleme Sistemi
Elektronik Destek Podu ve Elektronik Destek Yer Destek Sistemi
SAR Sistemi (SAR/ISAR/GMTI/DMTI) ve SAR Hedef Kıymetlendirme Sistemi

Belirtilmiş olan bu öncelikli alt sistemlere yönelik çözüm önerisi sunabilecek firma/kuruluşların, 02 Mayıs 2016 saat 17:00’a kadar Müsteşarlığımıza aşağıda belirtilen iletişim bilgileri üzerinden ulaşması beklenmektedir.

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/duyurular/projeDuyurulari/Sayfalar/20160415_IHA.aspx


Operatif İHA Sistemleri

Asli  olarak  Hava  Kuvvetleri  tarafından  kullanılan  İHA
sistemleridir.  Hava  Kuvvetlerinin  görevlerinin  yanında
diğer kuvvetlerin desteği için de kullanılabilirler. Okyanus
ötesi  harekat  hedefleri  ve  buna  uygun  olarak  harekat
kabiliyeti  olan  ABD,  Çin  ve  Rusya  gibi  ülkelerin  Kara
Kuvvetleri, Deniz Kuvvetleri ve Deniz Piyadeleri operatif
sınıf İHA sistemlerine sahip olabilir.

https://www.stm.com.tr/img/doc_1453821622.pdf

Operatif Sınıf Hava Kuvvetleri İHA Sistemleri

Operatif  sınıf  İHA  sistemlerinin  kullanılacağı  hava
harekât  görevleri  ve  bunların  muhtemel  uygulama
başlangıç zamanları Şekil 5-7’de verilmiştir. Günümüzde
İGK odaklı İHA uygulamalarını, önce destek odaklı hava
harekât görevleri, sonrasında ise Hava Kuvvetlerinin asli
hava harekât görevleri takip edecektir. Hava Kuvvetlerinin
asli unsuru olan savaş uçaklarının insansız versiyonları,
2035 yılı ve sonrasında görülmeye başlanacaktır.

https://www.stm.com.tr/img/doc_1453821622.pdf

Kendini Koruma Kabiliyeti

Düşman  hava  savunma  tehdidinin  belirli  bir  seviyenin
üstünde olduğu harekât ortamlarında görev yapacak olan
İHA sistemlerinde, düşük görünürlüğe ilave olarak yeterli
seviyede kendini koruma kabiliyeti olması gerekecektir.
Yüksek  manevra  kabiliyetine  ilave  olarak,  düşman
tehditlerini tespit eden, karıştıran, aldatan ve etkisiz hale
getiren  birçok  aktif  ve  pasif  koruma  sistemine  ihtiyaç
olacaktır.
İHA   sistemlerinde   kullanılacak   kendini   koruma
sistemlerinin,  hem  İHA’nın  uçuşunu  yapmasını  hem
de  İHA’nın  üzerinde  bulunan  faydalı  yüklerin  görevini
yapmasını   mümkün   kılacak   kabiliyette   olması
gerekecektir.

https://www.stm.com.tr/img/doc_1453821622.pdf

Gelişmiş Otomatik Kalkış ve İniş Sistemleri

Günümüzde  İHA  sistemlerinde  kullanılan  Otomatik
Kalkış  ve  İniş  Sistemleri  (OKİS)’nin  büyük  bir  kısmı
GPS  benzeri  GNSS  verisi  kullanmaktadır.  Çok  zayıf
sinyallere  sahip  GNSS  sistemleri,  karıştırılmaya  veya
aldatılmaya son derece açıktır. Ayrıca, kalkış ve iniş için
bilinen  referans  noktalara  göre  anlık  konum  bilgisinin
sürekli  düzeltilmesi  gerekmektedir.  Bu  nedenle,  kalkış
ve iniş yapılan her havaalanında, OKİS’in bir parçasının
bulunması gerekmektedir.
GNSS  esaslı  OKİS’ler  dışında  İHA  sistemlerinde
kullanılan,  radar  ve  lazer  tabanlı  OKİS’ler  elektronik
karıştırmaya  oldukça  dayanıklı  olmasına  rağmen,  pist
kenarında bir anten kurulmasını gerektirmektedir.
Günümüzde  OKİS’lerin  havaalanlarında  bir  sistem
konuşlanmasını  gerektirmesi  nedeniyle,  İHA’lar  için
yedek  veya  emercensi  meydan  seçiminde  büyük
sıkıntılar  yaşanmaktadır.  Bu  nedenle,  havaalanlarında
bir sistem kurulumunu gerektirmeyen ve aynı zamanda
elektronik   karıştırmadan   etkilenmeyen   gelişmiş
OKİS’lerin  geliştirilmesi  gerekmektedir.  Bu  kapsamda
günümüzde öne çıkmaya başlayan yeni yaklaşım, LIDAR
ve  EO/IR  kameralar  kullanılarak  elde  edilen  coğrafi
konumlandırma bilgisini esas alan OKİS sistemidir.

https://www.stm.com.tr/img/doc_1453821622.pdf

Algıla ve Sakın Sistemi

YKİ  içerisinde  görev  yapan  taktik  ve  üstü  sınıflardaki
İHA pilotlarının görsel imkânları ve dolayısıyla durumsal
farkındalığı son derece düşüktür. İHA üzerinde bulunan
kameralar ile etraf kontrolü kısıtlı olarak yapılabilmektedir.
Bu nedenle, muhtemel bir hava çarpışması durumunda,
pilot  müdahalesi  olmadan  otomatik  olarak  kaçınma
yapabilecek, TCAS veya ADS-B benzeri bir Algıla ve Sakın
Sistemi’ne ihtiyaç olacaktır (Şekil 11).
Algıla  ve  Sakın  Sistemi,  özellikle  yolcu  uçakları  olmak
üzere  birçok  farklı  tip  insanlı  uçakta  kullanılmaktadır.
Bu  sistemin  İHA’larda  kullanımına  yönelik  geliştirme
ve  test  çalışmaları  devam  etmekte  olup,  gelecek  5-10
yıl  içinde  İHA’larda  standart  özellik  haline  geleceği
değerlendirilmektedir.

https://www.stm.com.tr/img/doc_1453821622.pdf

STM

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: Milli Taaruzi İHA Projesi
« Yanıtla #9 : 21 Nisan 2016, 09:31:26 »
Altaki temsili resim biraz yanlis olmus, turbo-prop bir iha'dan bahsederken temsili bir jet motorlusunu koymak biraz komik.

Sanirim yeni IHA ozellikleri Amerikan Reaper vari olacak, 1000kg civari tasima gucu. TAI ile Baykar kapismasi bekliyorum