Gönderen Konu: TEI MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 7517 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • Beğeni Puanı +34/-0
TEI MOTOR PROJELERİ
« : 08 Kasım 2012, 15:50:23 »
TEI MOTOR PROJELERİ

TEI aşağıdaki yansıda 4. sırada görülen resimle belirtilen projeye start vermiş.Hadi hayırlısı,bu motorun çeşitli varyasyonlarını üreterek İHA-Eğitim uçağı hafif helikopter füze ve benzeri birçok hava aracında kullanabiliriz.Bu,Türk savunma sanayi adına büyük aşama yaptıracak bir proje.



Alıntı
Yeni uçak ve helikopter motorumuz yolda'
29 Ekim. 2012 AA

TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) Genel Müdürü Akın Duman, ''insansız hava araçlarına (İHA) güç veren motorlar kapsamında yeni bir turbo jet motor geliştirme projesinin faaliyetlerine dört ay önce başladıklarını’ açıkladı.

TUSAŞ Motor Sanayii AŞ'nin havacılık alanında uçak motorları ve gaz türbinleri konusunda faaliyet gösterdiğini belirten Duman, “Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda gerek eğitim uçaklarına gerek özgün helikopterlere güç verecek bir motorun da tasarımına başladıklarını” söyledi. Duman, TEI'nin bugün geldiği noktada dünya tarafından tanınan bir marka olduğunu ifade etti:

''Uçak motorlarının montaj, test, bakım ve onarımında, ülkemizde özellikle silahlı kuvvetlerdeki sistemler konusunda faaliyetler sürdürdüğümüz gibi, bölge ülkelerine de hizmet veriyoruz. TEI'de, Bahreyn F-16'larını F-110 motorlarının depo seviyesi bakımları yapılıyor. NATO AWACS uçaklarına ait TF33 motorlarının depo seviyesi bakımlarını TEI'de gerçekleştiriyoruz. NATO AWACS uçaklarına ait TF33 motoru depo seviyesi bakım projesinde, gösterdiğimiz başarıdan dolayı NATO Destek Teşkilatı (NSPA) ve Uluslararası Havacılık ve Uzay Yönetim Şirketi (IAMCO) tarafından 2011 yılının 'En İyi Motor Bakım Firması' seçildik. Türk Silahlı Kuvvetlerimizin envanterindeki cougar genel maksat helikopterlerinin depo seviyesi bakımlarını da yapıyoruz.''

''TASARIMINI YAPTIĞIMIZ MODÜLLERDE HİÇBİR PROBLEM YOK''

Duman, Türkiye'nin 2023 vizyonu kapsamında dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girmek gibi bir hedefinin bulunduğunu hatırlattı. Dünyanın ilk 10 ekonomisi incelendiğinde dört ana faaliyet alanının ön plana çıktığını anlatan Duman, şöyle devam etti:

''Bunlardan birincisi sağlık, ikincisi otomotiv, diğeri bilgi teknolojileri, bir diğeri de havacılık. Dolayısıyla 2023 vizyonuna ulaşmada TEI olarak ülkemize katkı da bulunmak amaçlı insansız hava araçlarının (İHA) dışında da motor tasarım ve gaz türbini tasarımıyla ilgili yürüttüğümüz diğer projeler de var. Bir taraftan uluslararası projelere katılıp orada teknolojik ve tasarım alt yapımızı geliştiriyoruz. A400M uçağının TP400 motorunda yüzde 2,5 oranında tasarım iş payımız var. Motorun girişi ve egzoz kısmı tamamen TEI mühendisleri tarafından tasarlanmış, TEI atölyelerinde prototipleri üretilmiş ve seri üretime geçme fazındayız. Binlerce saatlik test uçuşu kapsamında bizim tasarımını yaptığımız modüllerde şu ana kadar hiçbir problem yok.''

''İHA'lara güç veren motorlar kapmasında yeni bir turbo jet motor geliştirme projesinin faaliyetlerini de 4 ay önce başlattık'' diyen Duman, şunları bildirdi:

''Yaklaşık 3 yıl sonra 1000 libre ya da daha fazla güç üretebilen veya turboprop motor olarak değerlendirdiğimizde 1200 veya 1500 beygir arasından güç üretebilen yeni bir motorun tasarımından bahsediyorum. Bu anlamda önümüzdeki dönemde ülkemizin ihtiyaçları doğrultusunda gerek eğitim uçaklarına gerek özgün helikopterlere güç verecek bir motorun da tasarımını başlattık.''

''ANKARA VE ESKİŞEHİR, HAVACILIKTA TOPYEKUN HAREKET EDECEK''

Eskişehir Havacılık Kümesi Derneği Başkanı da olan Duman, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Savaş Özaydemir önderliğinde 2011 yılı mart ayında kurulan derneğin yegane amacının Eskişehir'de cumhuriyetten bu yana var olan havacılık faaliyetlerini geliştirmek olduğunu vurguladı.

Böyle bir kümelenmeyle havacılıkta, Eskişehir'in ve Türkiye'nin iş hacmini artırmak istediklerini dile getiren Duman, ''Bu kümelenmenin yaptığı sinerji gerçekten önemli. Bu anlamda tek başına Eskişehir'i noktasal bir faaliyet alanı olarak görmüyoruz. Ülkemizin havacılığı ile ilgili her faaliyette bizler de yer almak istiyoruz. Bu doğrultuda Ankara'da da bir havacılık kümelenmesi kurulmasıyla ilgili Kazan bölgesinde çalışmalar devam ediyor. Böyle bir faaliyetin başlaması için bir kaç ay daha süreç var. Yegane amacımız, Eskişehir ile Ankara'yı bir ortak vadide buluşturmaktır. Kazan'daki kümelenme kurulduğu zaman biz de o oluşumun bir paydaşı olacağız. Ankara ve Eskişehir, havacılıkta topyekun hareket edecek'' diye konuştu.


http://www.ntvmsnbc.com/id/25393351/
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2013, 00:35:44 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38548
  • Beğeni Puanı +344/-47
TEI Motor projeleri
« Yanıtla #1 : 09 Kasım 2012, 00:27:48 »
Güzel haber. Ancak sadece Türkiye'nin ihtiyaçları için değil, dünyaya satabilmek adına çalışmalar yapılmalı ki, kar elde ederek daha fazla gelişme sağlanabilsin.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AYDIN

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 259
  • Beğeni Puanı +0/-0
TEI Motor projeleri
« Yanıtla #2 : 10 Kasım 2012, 11:39:44 »
hatta dünyada mevcut olan motor tiplerindeki bulundukları katogorilerinden en iyisini yaparsak her zaman müşterisi olur ayrıca üretici firmalar Türkiye gibi sözüne özüne güvenilen bir ülke gibi bir partner bulamayacaklarında rakiplere göre her zaman önde oluruz ayrıca müslüman ülkeler nezdinde her zaman tercih edilen bir ülke konumuna sahip oluruz bu konudaKURANI KERİM'DE  bir ayet var gayri müslümlerin birlikleri konusunda (siz onları bir sanırsın fakat onlar ayrıdır)

Çevrimdışı EfsaneANKA

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 165
  • Beğeni Puanı +4/-2
Türkiye İHA motoru satacak
« Yanıtla #3 : 26 Nisan 2018, 19:25:57 »
Türkiye İHA motoru satacak
İnsansız hava aracı (İHA) motorlarındaki dışa bağımlılığı sonlandırmak için başarılı adımlar atan Türkiye, yakın zamanda yurt dışına motor satmayı hedefliyor. TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI), İHA motorları konusunda yürüttüğü çalışmaların meyvelerini toplamaya hazırlanıyor
ANKA-S Motor Modifikasyon Projesi kapsamında geliştirdiği PD155 motorunun seri üretimine başlayan ve ilk 9 motoru Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ'ye (TUSAŞ/TAI) teslim eden TEI, uçak entegrasyon çalışmaları tamamlanan ilk motorla ANKA'yı başarıyla göklere taşıdı. PD155 motoru, doğrulama, yer ve taksi testleri sonrasında, farklı irtifalarda ve hızlarda uçuş testlerini başarıyla gerçekleştirdi.

Operatif İHA Motoru Geliştirilmesi Projesi kapsamında, tamamen TEI mühendisleri tarafından geliştirilen PD170 motorunun ilk prototiplerinden biri de TUSAŞ/TAI'ye teslim edildi.  PD170 motorunun ANKA'ya entegrasyon çalışmaları devam ediyor.
TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit, Cumhurbaşkanlığı himayesindeki, Anadolu Ajansının "Global İletişim Ortağı" olduğu Türkiye'nin şova dayalı ilk havacılık fuarı Eurasia Airshow'da, AA muhabirine, yürüttükleri motor projelerine ilişkin bilgi verdi.
DAHA UZUN SÜRELİ İKİNCİ UÇUŞ DA YAPILDI

PD155 Projesi'nde ANKA'nın mevcut motoruna eşdeğer bir motor geliştirdiklerini belirten Akşit, bunu, sivil bir motorun askeri dönüşümünü yaparak başardıklarını söyledi. ANKA'nın bu motorla ilk uçuşunu şubat ayında gerçekleştirdiğini ifade eden Akşit, şöyle konuştu:

"Adetler çok yüksek olmadığı için İHA sektöründe dönüştürülmüş motorlar yaygın. Sivil bir motor alıp bunu 30-40 bin feet irtifada çalışabilecek askeri bir motor haline getiriyorsunuz. İlk uçuş yapılan motorumuz, sivilden dönüştürdüğümüz motor. ANKA'nın mevcut motorunun isterlerini birebir sağlayan bir motor. Entegrasyonu, her şeyi bitti. İlk uçuşunu hatta daha uzun süreli ikinci uçuşunu da başarıyla yaptı. TAI ekibimiz motoru değişik şartlarda test etmeye devam edecek. Bu motoru seri imalat aldık. Geçen yıl 9 adet teslim ettik."
ANKA'NIN PERFORMANSI DA YÜKÜ DE ARTACAK

Akşit, tamamen TEI tasarımı PD170 motorunun ise mevcut 155-165 beygir motordan daha güçlü olduğunu ve 170 beygir üzerinde güç verebildiğini bildirdi. İrtifa yeteneğinin ise mevcut motorun kritik irtifasını ikiye katladığını vurgulayan Akşit, şunları kaydetti:

"Mevcut motorda kritik irtifa 10 bin 500 feet. Bizim yeni nesil motorumuzda 20 bin feet. 20 bin feete kadar motor tam gaz, hiçbir güç düşmeden çıkabiliyor. Bu büyük bir başarı. Çoğu operasyon irtifaları 20-25 bin feet arasında oluyor. Yeni nesil bu motorumuz daha ilk uçuşunu yapmadı. Motorumuz 40 bin feet'e kadar ANKA'yı rahatlıkla çıkarabilecek, ayrıca bu aracın yük kapasitesini artıracak dizel bir motor. İlk motoru Kasım 2017'de TAI'ye teslim ettik, entegrasyon çalışmaları başladı. Tahmin ediyorum birkaç ay içinde entegrasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra ilk uçuşu gerçekleştirecek. Yaz ortası gibi bekliyoruz. Seri imalata da bu yıl bitmeden geçmeyi planlıyoruz. İlk 5 motoru bu yıl içinde teslim edeceğiz."
TEI olarak benzinli, dizel motor ve mini jet çözümlerini gerçekleştirdiklerini dile getiren Akşit, "Özellikle insansız araçlar kısmında motor konusu çözüldü. İHA'larla ilgili çözümlerimizi hemen hemen tamamladık. Sadece çok yüksekten uçan İHA'larda turboproplar var, bu da jet grubundan. O da jet grubuyla çıkacak." ifadesini kullandı.

BAĞIMLILIK BİTİYOR, YENİ FIRSATLARA KAPI AÇILIYOR

ANKA için geliştirilen PD170 motorunda, ANKA'nın ötesinde farklı olası platformların da ihtiyaçlarının dikkate alınması yeni fırsatlar sunuyor. Çift kademeli özel turboşarj sistemi sayesinde PD170, tüm dünyada 40 bin feet şartlarında görev yapabilen ilk ve tek turbodizel İHA motoru olacak. PD170 motoruna yönelik olarak potansiyel ihtiyaç sahipleriyle görüşmelerin bu yıl hızlanması bekleniyor.

Türkiye'nin İHA sistemlerinin kritik yurt dışı bağımlılığına çözüm olması amaçlanan PD170, önde gelen yabancı İHA üreticilerinin de dikkatini çekmeyi başardı. Motorun ilk uçuşu sonrası yabancı müşteri ilgisinin daha da artması ve somut projelere dönüşmesi bekleniyor. Türkiye böylece İHA motoru üretmesinin yanında satışını da gerçekleştirebilecek.






JET MOTORLARI VE MİLLİ SAVAŞ UÇAĞI HEDEFİ

TEI Genel Müdürü Akşit, şirketin jet motorları konusundaki çalışmalarına ilişkin de bilgiler verdi. Helikopter motoru projesinde ciddi aşama kaydettiklerini belirten Akşit, şunları kaydetti:

"Kavramsal tasarım aşamasına geçtik. Ön bir prototip yaptık aslında ama proje isterlerini karşılayacak çekirdek motorumuz 1-1,5 yıl içinde çalışmış olacak. Helikopter motorları da bir jet motorudur. Bu motor bin 400 beygir gücünde yarım dakika boyunca bin 660 beygire kadar da güç verebilecek sınıfta bir motor. Burada Türkiye olarak jet motoru tasarım teknolojisini de kazanmış oluyoruz. Bunu milli savaş uçağında da kullanacağız. Ölçekleri biraz farklı da olsa sistemler çok benzer ve sistem mühendisliği açısından yaklaştığınızda benzer alt sistemleri içeriyorlar. O yüzden helikopter motorumuzu başarıyla gerçekleştirmek milli savaş uçağı motorumuz için çok ciddi bir adım."
--------------------------------------------------------------

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38548
  • Beğeni Puanı +344/-47
Ynt: TEI MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #4 : 06 Haziran 2018, 08:23:39 »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38548
  • Beğeni Puanı +344/-47
Ynt: TEI MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #5 : 10 Haziran 2018, 13:30:40 »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38548
  • Beğeni Puanı +344/-47
Ynt: TEI MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #6 : 12 Haziran 2018, 01:10:11 »


Ismail Demir
‏Onaylanmış hesap @IsmailDemirSSM

Milli sistemlerimizin her biri için milli motor çalışmalarımız devam ediyor. İhracat kısıtlarına maruz kalmayan yerlilik oranı yüksek ürünler için çalışacağız. Başarılı çalışmasından dolayı TEI’yi tebrik ederim.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı metin62

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 655
  • Beğeni Puanı +88/-40
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEI MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #7 : 12 Haziran 2018, 10:49:15 »
Hafif zırhlı araclar için 920 Hp gücünde ,1000 saat  asgari ömürlü motor neyi ifade ediyor '' bilmediğim için soruyorum tesekkürler''

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38548
  • Beğeni Puanı +344/-47
Ynt: TEI MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #8 : 12 Haziran 2018, 13:50:24 »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38548
  • Beğeni Puanı +344/-47
Ynt: TEI MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #9 : 27 Eylül 2018, 23:32:00 »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com