Gönderen Konu: Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı  (Okunma sayısı 51442 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #20 : 25 Mayıs 2012, 16:54:41 »
tipi tespit edilemeyen İsrail'e ait bir uçak, 14 Mayıs günü 11:05-12:49 saatleri arasında, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hava sahasını, 5 defa ve toplam 8 dakika süreyle ihlal etti.

Çevrimdışı Ateş

  • T.M.U
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 204
  • 0
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #21 : 25 Mayıs 2012, 18:01:33 »
Bu işe bir çözüm bulunması gerekiyor  ,  f-15 mi olur  yoksa  ef-2000 mi olur  bilemem  ama  güçlü  radarlı  uzun  menzilli  çift motorlu bir uçak bize  şart ,  bu işten anlayan herkezin ortak  görüşü bu yönde  ,  f-16 ile  f-15 önlemesi yapan tek ülke biziz  sanırım  ,  Rusların  avcılarında  400+ km  menzilli  radarlar  var  bizim f-16 larda  block 50+ lar  haricindekilerde  200 km menzile  bile  ulaşamayan radarlarla  donatılmış ,  hem  hava üstünlüğü olan avcı  uçaklarına hemde bu uçaklarda  kullanılabilecek orta-uzun menzilli  hava-hava  füzelerine  ihtiyacımız  var ,  ne olsa  f-16 ya  yüklüyoruz  , her iş  f-16 nın üstünde  bunca iş  yetmezmiş gibi  hava savunma  görevinide  f-16 lara yüklüyoruz.
Nesi var F-16 ile önleme yapmanın? F-16'larımızın maharetlerinden haberiniz yok sanırım? Fazlası var eksiği yok F-15'ten. Hem fazla uzaktan füze atılırsa kaçması çok çok kolay olur. Önemli olan yaklaşıp da atmak. 200 km lik radar yeterli.

Bir hafta önce F-15'leri radarda tanımlayamadılarsa akılları başına gelmiştir... Tutturduk bir F-16 F-16 modası geçtiğini öğrensinler artık... Ama bir taraftan üzülüyorum bu alımların olması için illaha böyle durumlarmı olması gerekiyor... (Buda benim gözümden ;) )
Doğru bir bakış  açısı ,  bölgede  4  adet  400 km menzilli  radar  var  kktc  de  yine  aynı  şekilde radar  dolu  ve  f-16 lar kalkıp uçak kovalıyorlar  bu uçağın israil uçağı olduğunu biliyorlar ama  hangi uçak olduğunu bilmiyorlarsa  söylenecek  söz  kalmıyor.
Uzaktan füze atılmadığına göre muhtemelen it dalaşı yaşanmıştır. İt dalaşında da uçağın tipi tesbit edilmiştir. Gazeteleri pek takmayın siz.
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2012, 18:18:21 Gönderen: Ateş »

Çevrimdışı Ateş

  • T.M.U
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 204
  • 0
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #22 : 25 Mayıs 2012, 18:14:22 »
......................
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2012, 18:18:35 Gönderen: Ateş »

Çevrimdışı Ateş

  • T.M.U
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 204
  • 0
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #23 : 25 Mayıs 2012, 18:16:33 »
...........
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2012, 18:17:30 Gönderen: Ateş »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 41118
  • 414
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #24 : 25 Mayıs 2012, 19:12:52 »
Genelkurmay açıklama yaptı F-15 diye üzerine basmadı ama ben F-15 olduğunu öngörüyorum ki büyük ihtimallede böyledir... Bildiğim kadarıyla İsrail F-15'lerinde radar dalgalarını emici kaplama bulunuyordu tespit edilememesinin nedeni bu olabilir... Radarlar belli bir açıyı görebilirler buda it dalaşında onlara üstünlük sağlar (bir animasyonda farketmiştim bunu) ve bildiğim kadarıyla bu açı F-15'de çok daha fazla F-16'ya göre... Ama iş artık uçakların kullanabiliceği sınırlardan ziyade her işe F-16'ları göndermek ne kadar mantıklı ki fiziksel özellikleriyle bile F-15 yine iyi kılıyor kendini F-16'ya göre...

Benim bildiğim kadarıyla İsrail uçaklarında radar emici kaplama falan bulunmuyor. Bu teknolojiye sahip birkaç ülke var ama İsrail bu ülkeler arasında değil. Yapabilecekleri en fazla elektronik karıştırma.

tipi tespit edilemeyen İsrail'e ait bir uçak, 14 Mayıs günü 11:05-12:49 saatleri arasında, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hava sahasını, 5 defa ve toplam 8 dakika süreyle ihlal etti.


Açıklamada F-15'in adı dahi geçmiyor. Hatta uçağın bir savaş uçağı olduğu dahi belirtilmiyor. Belki bir İHA, belki bir elektronik harp görevli uçak, belki de sivil bir uçak. Peki haberciler neye dayanarak böyle bir haber yapıyorlar. Tabi ki gündemdeki Türk-İsrail ilişkilerindeki gerilime dayanarak...
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2012, 19:15:58 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #25 : 25 Mayıs 2012, 20:02:13 »
F-15I'larda ram boyası var(sanıyordum)... O bildirinin devamıda var ama genelkurmay sitesinden kalkmış bulamadım önleme yapıldığından bahsediliyordu. Konuyu İsrail'in F-15'lerine çevirmeden direk uçağın kendisi hakkında birşeyler yazayım... F-15 bariz F-16'dan gerek radar, gerek taşıdığı silah, gerek motor bakımından güçlü bir uçaktır ama F-16'da yabana atılamaz tabiki fakat F-15 daha iyidir... Redflag'da Amraamla vuruyordu ayrıca belirteyim...

Çevrimdışı AYDIN

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 259
  • 0
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #26 : 25 Mayıs 2012, 20:07:30 »
Arkadaşlar F-15 lerin kaynak kodlarını açık olarak vericekmi vermiyecekse yine israile karşı bir üstünlüğümüz olmaz bırakın üstünlüğü abd istemesse yerinden kalkamaz kontrolu başkasında olan uçaktan hiç bir hayır gelmez.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 41118
  • 414
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #27 : 25 Mayıs 2012, 20:19:04 »
Arkadaşlar F-15 lerin kaynak kodlarını açık olarak vericekmi vermiyecekse yine israile karşı bir üstünlüğümüz olmaz bırakın üstünlüğü abd istemesse yerinden kalkamaz kontrolu başkasında olan uçaktan hiç bir hayır gelmez.

Alakası yok...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Ateş

  • T.M.U
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 204
  • 0
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #28 : 26 Mayıs 2012, 03:17:39 »
Konuyu sadece radar menziline bağlayan arkadaşların kavrayabilmesi için açıklamaya çalıştım.

Bir sürü seçenek vardır hava savaşlarında. Sadece radarının daha ileriyi görmesiyle bitmiyor iş. Bir F-16 Su-35'i çok basitçe indirebilir. Kısaca açıklamam gerekirse: modern savaş uçakları bilgi paylaşımı (data link) ile yer radarları, gemi radarları, erken uyarı uçaklarından bilgi alabilirler. Yani yer radarı Su-35'e kilitlenir ve bu bilgiyi F-16'ya verir. Uçak aldığı bilgiyi Aim-120'ye verir ve ardından F-16 at-unut gibi füzeyi fırlatır ve kilidi korumayı beklemeden kaçınmaya başlar. Kilidi yer radarı korur. Bunlar yapılırken F-16'nın radarının açık olmasına gerek yoktur. Düşman direkt olarak yer radarından kilit uyarısı alır fakat füze F-16'dan gelir. Haliyle düşman pilotu afallar. Bu  gemi radarıyla veya erken uyarı uçağıyla da yapılabilir. Ki erken uyarı uçağıyla aynı anda binlerce düşman uçağına kilitlenmek mümkün. Demek ki düşman uçağının radarı tek başına yeterli değilmiş. Bunun gibi bir sürü parametre var. Anlattığım sadece bi tanesiydi. Elektronik harbe hiç girmiyorum. Güçlü bir EH uygularsanız düşman sizi görmesine rağmen kilitlenemez bile. Başka bir örnek vermek gerekirse: arkanıza düşman uçağı takıldı ve siz de kaçıyorsunuz. Hemen telsiz bağlantısıyla yer radarından ''Hedefe kilitlenin ve bana bilgi verin'' diyorsunuz. Onlar kilitleniyor siz de füzeyi ateşliyorsunuz. Böylece arkanızdaki düşman uçağını bile vurabiliyorsunuz.


Tatbikatlarda denenmiştir:

1.Örnek
Alıntı
Data Link ile hedef bilgisi

Buna göre IPA 4 ve IPA 5, Mirach hedef dronu ile simule edilen düşman uçağına doğru havalandı ve iki Eurofighter test uçağı, birbirlerine uzak ve farklı konum ve mesafelerden hedefe yöneldiler.

IPA 4, hedefin BVR menziline girmeden radarını tamamen kapatarak pasif moda geçerken, IPA 5, Mirach tipi yüksek hızlı uçuş dronuyla simule edilen düşman hedefini tespit ve teşhis ettikten sonra takibe aldı.

Hedef bilgileri, eş zamanlı olarak radarı kapalı olan IPA 4’e Data Link yoluyla nakledildi ve IPA 4 uçağının pilotu AIM-120 AMRAAM füzesini hedefi doğrudan algılamadan ateşledi.

Sonuç: Tek atışta tam isabet. Hem de radarı muharebe taktiği gereğince kapalı, pasif bir Eurofighter uçağı tarafından kaydedilen bir isabetli gerçek güdümlü mermi atışıydı bu.

Böyle bir hava-hava savaş taktiğinin gerçekleştirildiğinin detayları böylelikle ilk defa kamuoyuna


Eurofigter’in vurduğu hedef dronesi aşağı yukarı bir seyir füzesine benziyor. Bu taktikle seyir füzeleri de vurulabilir.

İspanyada’ki bu son başarılı Eurofighter denemesinde, yukarı adı geçen Mirach tipi hedef dronu kullanıldı ve gerçek bir füze atışıyla temsili hedef bertaraf edildi. Mirach hedef dronu, bir uçaktan daha küçük ebata sahip, dolayısıyla radar algılaması daha zor, gerektiğinde deniz/okyanus üzerinde 700 km/h uçuş hızıyla 12 m alçaktan yol alabilen, yerden manuel kontrollü bir insansız hava aracıdır.




2.Örnek

Alıntı
Geçmişte de aynı taktik benzer bir tatbikat kapsamında İsveç Hava Kuvvetleri’ne ait JAS-39 Gripen jetleriyle Alman Hava Kuvvetleri’ne ait bir MiG-29G uçağına karşı uygulanmıştı fakat burada uçuş sırasında doğal olarak gerçek güdümlü mermi kullanılamamış, atış sadece simule edilebilmişti.


3.Örnek

Alıntı
Benzer bir şekilde 2007 yılında Fransız Savunma Sanayii Müsteşarlığı DGA’da benzeri bir uçuş testinin yapıldığını açıklamıştı. Ancak 11 Haziran 2007 tarihli bu testte, F2 seviyesindeki bir Rafale uçağını takip eden hedef, diğer Rafale tarafından tespit edilmiş ve Data Link 16 vasıtasıyla aktardığı bilgi sayesinde takip edilen Rafale diğer partner uçağının radarının güdümünde Mica EM füzesinin isabetli atışını gerçekleştirmişti. Ancak buradaki göreceli fark, her şeyden önce iki Rafale jetinin radarının da aktif modda bulunması ve bu atışın taarruza değil, savunmaya dayalı olmasıdır. Dolayısıyla buradaki tek önemli ortak nokta, uçakların Data Link vasıtasıyla sayısal olarak taktik bilgi alışverişidir. Ayrıca bu testte uçaklar birbirlerine çok yakın uçmuşlardır.


4.Örnek
Alıntı
Aslında bu taktik ilk olarak NATO'nun Kosova'ya düzenlediği Kararlı Güç Harekatı'nda duyuldu. İki F-16'dan biri Mig-29'a kilitlendi diğeri de başarıyla hedefi vurdu.


Verdiğim örnekler iki jet arasında yapılanlar. Uçak radarlarından daha gelişmiş olan yer radarları ve erken uyarı uçaklarının radarları ile yapılabilecekleri varın siz düşünün. Koskoca filoları anında yok edebilirsiniz.

http://www.savunmasanayi.net/%E2%80%9Ckor%E2%80%9D-eurofighter%E2%80%99dan-tam-isabet-atis/%E2%80%9Ckor%E2%80%9D-eurofighter%E2%80%99dan-tam-isabet-atis/
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2012, 03:54:35 Gönderen: Ateş »

Çevrimdışı çiğil42

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 151
  • 1
Türk Hava Kuvvetlerine F-15 Alımı
« Yanıtla #29 : 28 Mayıs 2012, 10:25:38 »
.
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2012, 10:26:15 Gönderen: çiğil42 »