Gönderen Konu: MİLGEM PROJESİ  (Okunma sayısı 307310 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 289
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: MİLGEM PROJESİ
« Yanıtla #790 : 07 Ocak 2022, 23:32:38 »
avantajı hız ve radarda tespit ekosunun küçültülmesine yarıyor.
dezavantajı gemi burnu sürekli batmaya meylediyor .yani hızlandığında gemi burnu aşağıya yöneliyor

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 4547
  • 270
  • DefenceTurk.com
Ynt: MİLGEM PROJESİ
« Yanıtla #791 : 07 Ocak 2022, 23:57:55 »
Teşekkürler

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2189
  • 169
  • DefenceTurk.com
Ynt: MİLGEM PROJESİ
« Yanıtla #792 : 08 Ocak 2022, 00:43:26 »
Sn Serkan1976,
Sn SelçukKoçak’ın dediği gibi radar tesbitini zorlaştırasının dışında bu yapı, eko lokasyon açısından daha bir avantaj oluşturuyor.
Ayrıca bu yapı, açık denizde dalgalar üzerinden atlayarak hareketten ziyade, geminin dalgaları yararak hareket etmesini sağlıyor. Yapılan tüm deniz testlerinde bu pruva yapısına sahip olması sayesinde Zumwalt muhribinin sert denizden daha az etkilendiği ve daha rahat yol aldığı gözlemlenmiş. Sert dalgalı denizde bu pruvanın, gemiye daha yumuşak dönüş yaptırdığı ve gemiyi yan yatma pozisyonundan daha çabuk toparlayıp düzelttiği ortaya çıkmış. Doğru tasarlanırsa eski gemilerdeki gibi derine dalma eğilimi ve güverteyi aşırı ıslatma problemi ortadan kaldırılıyor. Geminin ön kısmında aşağı doğru genişleme yapılarak hidrodinamik yapısı iyileştiriliyor ve bu da gemiye daha iyi stabilizasyon sağlıyor.
Geminin önündeki top gibi yuvarlaklığı sorarsanız; o da buz kıran.
Bu pruvaya “inverted bow” ya da “reverse bow” deniyor.

« Son Düzenleme: 08 Ocak 2022, 00:54:28 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 4547
  • 270
  • DefenceTurk.com
Ynt: MİLGEM PROJESİ
« Yanıtla #793 : 08 Ocak 2022, 09:08:46 »
Okyanus veya sert deniz koşulları olan ülkeler daha çok tercih ediyor galiba...

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4521
  • 116
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4521
  • 116
  • DefenceTurk.com
Alıntı


Bangladeş Donanması, ASuW LPC ihalesi kapsamında Türk yapımı ADA Sınıfı korvet ve ATMACA gemisavar füzesini kısa listeye aldı.
 Yerel kaynaklara göre Bangladeş, halihazırda Türk ATMACA füzelerini tedarik etti ve şu anda "olası teknoloji transferi" ile ADA Sınıfı korvet için pazarlık yapıyor.
https://mobile.twitter.com/DefenseDtb/status/1492710122069524484?cxt=HHwWiICsqdD8lbcpAAAA

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4521
  • 116
  • DefenceTurk.com
MİLGEM PROJESİ
« Yanıtla #796 : 12 Mayıs 2022, 00:19:30 »
Alıntı
Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmaiL Demir:
Deniz platformlarından hem hava savunması yapacak hem deniz platformundan karaya veya denize atış yapabilecek sistemler devrede”

- “Yakın zamanda denizaltından havaya veya karaya atılacak sistemleri de konuşuyor olacağız

“Hisar A+ ve Hisar O+’ların denize uyarlanmış versiyonları, yani denizdeki bir hava savunma sisteminin çalışması devam ediyor”



https://mobile.twitter.com/SSDergilik

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3947
  • 178
  • DefenceTurk.com
Pakistan MİLGEM Programı’nda Milestone İmzalandı
« Yanıtla #797 : 20 Mayıs 2022, 21:33:39 »
Pakistan MİLGEM Programı kapsamında ASFAT ile Pakistan Savunma Bakanlığı arasında Milestone (Dönüm Noktası) imzalandı.

Türkiye’nin tek kalemde gerçekleştirdiği en büyük savunma sanayii ihracatı olma özelliğine sahip Pakistan MİLGEM Programı, başarıyla devam ediyor. Program kapsamında Pakistan Donanması için ASFAT ana yükleniciliğinde 4 adet MİLGEM Korveti üretiliyor.



Halihazırda 2 gemi İstanbul Tersanesi Komutanlığı’nda ve 2 gemi Karaçi Tersanesi’nde olmak üzere 4 geminin aynı anda inşası devam ediyor. Bu doğrultuda; PN MİLGEM Projesi’nin inşa sırasına göre 2’nci gemisi olan PNS-Badr’ın denize iniş töreni, 20 Mayıs 2022 tarihinde Pakistan’da gerçekleştirildi.

Milli Savunma Bakanı Hulusi AKAR’ın da katıldığı denize iniş töreni esnasında, yeni bir Milestone (Dönüm Noktası) da imzalandı. Savunma sanayii için kritik öneme sahip olan Milestone imzası sayesinde yüklenici firma, kullanıcı makamdan ara ödeme alıyor.



İstanbul Tersanesi Komutanlığı’nda Ocak 2020’de ilk sac kesimi yapılan ve 15 Ağustos 2021’de denize indirilen ilk gemi PNS BABUR ‘un teslimi, Ağustos 2023 tarihinde gerçekleştirilecek. Serinin 3. gemisi olan İstanbul Tersanesi Komutanlığı’nda inşa edilen PNS KAIBAR ise 21 Eylül 2022 tarihinde denize indirilecek. İnşa edilen tüm gemiler, 6’şar ay arayla İstanbul ve Karaçi’de üretimleri tamamlanarak Pakistan Deniz Kuvvetlerine teslim edilecek

https://www.savunmasanayist.com/pakistan-milgem-programinda-milestone-imzalandi/