Gönderen Konu: YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ  (Okunma sayısı 59541 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • Beğeni Puanı +0/-0
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #40 : 22 Ocak 2011, 14:38:08 »
Ferman verme olayı değil milli denizaltı yapacaksak en önemli parça yüksek basınca dayanımlı çelik.Milgem örneği ortada erdemir milgem için özel sac üretti ama denizaltı sacı araştırma isteyen bir konu.Üniversite desteği gerekecektir.Alman gel benden al demez.Çünkü kendi eliyle kendine rakip yaratmak istemez.

Sanırım belçika da bu çeliği üreten küçük ölçekte şirketler var arcelor mittal el atmadıysa biz alabiliriz bu şirketleri.

----
Siz bazen gerçeği göremesende gerçek gerçektir diyosunuz.Bende bazen gerçeği görüyorsun ama gereğini yapmıyorsun diyorum olay bu.

Çevrimdışı Loneatilla

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • Beğeni Puanı +0/-0
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #41 : 22 Ocak 2011, 16:45:45 »
ben daha farklı perspektiften bakmaya calışacagım arkadaslar olaya patent ve lisans ..cercevesinden..Patent antlaşmaları yuzunden tersine muhendislik ve kopyalama yetenegimizi kayıp ettik..patent antlaşmasının bizim gibi bilimde gelişmeye calışan ulkelere engel olduğunu düşünebiliriz..ar ge lerde bir yere kadar..koç acıklama yapıyor yıl 2011 milli araba isteriz fikrine adam 2011 yılında teknik olarak yetersiziz diyor..argeye kaynak nerden cıkacak unvi lere özel sektörden .....özel sektörün sanayicisi alışmış ...al devletten ar ge parasını al lisansı.al ana parcaları dışarıdan sat içeriye pahalıdan..vestelde böyle...coğu büyük sanayici dediğimiz..böyle ..o zaman ne yapmak lazım türk tipi kobi planları lazım..unvi ler ile gercekten gerekli standartlar ile üretim yapabilen birleşebilen koça vestele rakip olan patent filan uğraşmak zorunda kalmayan bilimsel kobiler lazım...iste o zaman sayın dark raven nın fikri gercek olur ..deniz altıya gerekli sacta işlenir..bir kac kobi birleşip tamamen yerli motorda üretir..

saygılar

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • Beğeni Puanı +0/-0
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #42 : 25 Mart 2011, 20:40:55 »
Türkiye, F-35 uçağı ile ilgili 'kod' krizinden sonra yeni bir krizle karşı karşıya...

         
Türkiye'nin Almanya'dan almayı planladığı 6 adet U214 tipi denizaltı projesinin sözleşmesinde önemli eksikliklerin olduğu öne sürüldü.

Türkiye'nin üretici ülkeler arasında yer aldığı 100 adet F-35 savaş uçağı siparişini fiyat artırımı ve uçuş kodlarının verilmemesi nedeniyle ertelemesi gözleri savunma sanayindeki diğer projelere çevirdi.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın Almanya'dan almayı planladığı 6 adet U214 tipi denizaltı projesi büyüklüğü ile dikkat çekti. 2.5 milyar euro gibi fahiş bir maliyeti bulunan projede fiyat ve üretilecek denizaltıların teknik özellikleri konusunda sözleşmede önemli eksikliklerin olduğu öne sürüldü.

Hazine ikna edildi
'Yan yatan' denizaltılar olarak bilinen U214 tipi denizaltı alım ihalesiyle ilgili önemli gelişmeler yaşandı. Alman Tyssen Krupp'a ait HDW firmasından alınması planlanan denizaltılara ilişkin anlaşmaya, daha önce kredi faizlerinin yüksek olmasını gerekçe göstererek karşı çıkan Hazine Müsteşarlığının da ikna edilerek anlaşma sağlandığı öğrenildi.

3.5 milyar euroya çıkacak
Türkiye'nin 6 denizaltı karşılığında KDV dahil 2.5 milyar euroya anlaştığı projede gizli maliyete vurgu yapan savunma sanayi uzmanları, 'eskelasyon'a yani her sene oluşan enflasyon ve işçilik artışı gibi parametrelerin hesaplanmasıyla talep edilecek ilave ücrete dikkat çekti. Bunun bedelinin ise 650 milyon euroyu rahatlıkla geçeceği hesaplanırken, 6 denizaltının inşası bittiğinde Türkiye'nin cebinden yaklaşık 3.5 milyar euro çıkmış olacak. Proje başlangıcında Yunanistan'a göre 125 milyon euro fazla fiyat çıkarıldığı nedeniyle eleştirilen bir denizaltının faturası proje tamamlandığında 375 milyon değil 600 milyon euroya çıkacak. Bu rakamın ise 2 milyara mal olan nükleer bir denizaltının neredeyse yarı fiyatına karşılık geldiğine işaret eden savunma sanayi uzmanları, nükleer denizaltı yerine akülü denizaltı alınmasına tepki gösterdi. Uzmanlar, 50 gün su yüzüne çıkmadan denizaltında kalabilen U214'lere karşılık nükleer denizaltıların aylarca su yüzüne çıkmadan çalışabildiğine işaret etti.

Altı sipariş birden veren yok
Türkiye'nin halen hepsi Alman menşeli 14 denizaltısının bulunduğuna vurgu yapan savunma sanayi uzmanları, şu anda dünyada 6 denizaltı birden sipariş veren başka ülkenin bulunmadığına dikkat çekti. Almanların elinde Türkiye'nin almak istediği U214 gibi Havadan Bağımsız Tahrik sistemli sadece 4 denizaltının bulunduğunu ifade eden uzmanlar, bu dört denizaltı için 2+1+1 şeklinde ayrı sözleşmelerle Alman Meclisi'nden izin çıkarılabildiğine işaret etti. Fahiş fiyattan satın alınan söz konusu denizaltılar için "Radar Kesit Alanı" ve "İnfrared iz" şeklinde iki performans kriterinin belirlendiğini kaydeden uzmanlar, bunların belirlenmesinde bir sorun olmadığını ancak bu parametrelerin su üstü gemileri için önemli olduğunu vurguladı.

Üretici firmaya rüşvet davası
Yunanistan'a her biri 250 milyon euroya satılan Türkiye'ye ise 375 milyon euroya pazarlanan denizaltı alım projesiyle ilgili dünya medyasında yer alan haberler kafaları karıştırdı. Alman ekonomi dergisi Manager Magazinin haberine göre Münih Savcılığı, askeri gemi ve denizaltıların diğer ülkelere satışında rüşvet verildiği gerekçesi ile Forrestaal şirketine 240 milyon euroluk dava açtı. İddianamede Ferrostaal'la birlikte Türkiye'ye denizaltıları üretecek olan HDW Firmasına da şok suçlamalar yöneltildi. İddianameye göre HDW firması U209 ve U214 sınıfı denizaltıların satışı için Arjantin, Portekiz, Kolombiya ve Yunanistan'a rüşvet dağıttı.

AB, Yunanistan'a dava açtı
Forrestaal ile HDW firmalarının U214 denizaltıların satışı için 83 milyon euro rüşvet dağıttığı iddiası Yunan Kathimerini gazetesinde haber olurken, Avrupa Birliği Yunan Hükümetinin U214 denizaltıların inşa edildiği Tyssen Krupp'a ait Hellenic Shipyard'a el altından 230 milyon euro verdiği için dava açtı. Yine Ferrostaal firmasının Kolombiya'ya U209 denizaltısı yapan HDW firması ile savaş gemisi inşa eden Fassmer firması adına 615 bin ile 850 bin euro arasında rüşvet dağıttığı iddiasını Herald Tribüne haberleştirirken Sunday Times Güney Afrika Cumhuriyeti Devlet Başkanı Thabo ' Mbeki'nin 2008'de HDW firmasından U209 sınıfı denizaltı alım ihalesi sırasında rüşvet aldığını iddia etti.

Temsilcileri aynı firmadan
HDW firmasının Marlog firması üzerinden rüşvet dağıttığı iddiasıyla Hırıdton'cte kara listeye alındığına da işaret edildi. Tartışmalarla ilgili kritik nokta Ferrostaal, Marlog ve HDW'nin Türkiye temsilciliğini aynı firmanın yani TETİCO'nun yapıyor olması. Türkiye nin Yunanistan'a göre denizaltı başına 125 milyon euro fazla para ödeyecek olması, Alman savcılığının yürüttüğü soruşturma dikkate alındığında soru işaretlerine neden oldu.

Performans kriterleri hatalı
Sualtında harekat icra eden denizaltı platformları için en önemli parametrenin 'akustik sessizlik" olduğu ancak denizaltılar için olmazsa olmaz olan bu özelliğin sözleşmede performans kriteri olarak geçmediği belirtildi. Sözleşmenin can alıcı hatasının ise satın alınacak 6 geminin silah- sensör- cihaz konfigürasyonu ile iligili şartlarda olduğu belirtildi. 2009'un teknolojik imkanlarına göre tespit edilen konfigürasyonun 2025'te teslim edilecek son gemide de aynı olmasına bir anlam veilemedi. Sözleşme imzalanırken projedeki yerli katkı payı yüzde 80 olarak ifade edilmesine rağmen gerçekte bu oranın yüzde 12.5 olduğu dile getirildi.

TETİCO'nun dikkat çeken temsilcileri
HDW firmasının Türkiye temsilcisi TETİCO'da görev yapan isimler de dikkat çekiyor. Görevde olduğu dönemde HDW ile ilişkileri bilinen Gölcük Tersanesi eski Komutanı emekli Tuğamiral Ersin Güler'in, emekli olduktan sonra görüşmelere TETİCO firması adına katıldığı belirtiliyor. Değerlendirme komisyonunda bulunan Albay Mehmet Görgülü'nün de emekli olduğu ve TETİCO'da çalışmaya başladığı ifade ediliyor. DKK Teknik Daire Başkanı Tuğamiral Sami Özgüç'ün ise olumsuzluklar hakkında bilgi sahibi olmasına karşın projeye onay verdiği iddia ediliyor. Yine projedeki aksaklıklara rağmen onaylayan iki ismin de Savunma Sanayi Müsteşarlığı adına proje sorumlusu olan Hande Kıvanç ve Hande Ünal olduğu öne sürülüyor.

'SAVAŞTA KULLANAMAYIZ' UYARISI
Tiürkiye almayı planladığı 100 adet T F-35 savaş uçağının siparişini ABD'nin yazılım bilgileri ve uçuş kodlarını vermemesi üzerine erteleme kararı aldı. ABD'nin atacağı adıma göre F-35'lerin siparişinin bir sonraki Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantısında değerlendirileceği açıklandı. Yaklaşık 100 uçak almayı planlayan Ankara, kodlara sahip olmadığı takdirde jetlerin dışarıdan yönlendirilebileceği, elektronik harp karşısında savunmasız kalabileceği ve yazılıma herhangi bir müdahalede bulunulamayacağı gerekçesiyle siparişleri erteledi. Tamamen ABD'nin yazılımlarını hazırladığı F-35 projesi için Hazine, 10 milyar dolar bütçe ayırmıştı. Ancak maliyetler gerekçe gösterilerek tahminle bu rakamın 160 milyon doları bulacağı kaydedilmişti. Türkiye'nin, kendi tehdit algılamalarıyla ilgili bilgileri Washington'a göndermesi, üretici firmanın da bu doğrultuda yazılımları hazırlaması gerektiğinin altı çizildi.

Milli güvenliğe tehdit
Bu durumun milli güvenliği tehdit edeceği vurgulandı. Savunma bürokratları, "Yazılımların içinde ne olacağını bilemezsiniz. Yarın üçüncü bir ülkeyle savaşa girdiğinizde ve bu ülke ABD'nin müttefikiyse, uçaklarınızı kullanamaz hale getirebilir. Savaştığınız ülkeye ait bir jetten ateşlenen füze, bizim savaş uçaklarımız tarafından 'düşman unsur' olarak algılanmayabilir" uyarısında bulundu.

Teknoloji transferi yapılamadı
Denizaltılarla ilgili teknoloji transferi yapılacağı yönündeki savunmaların gerçekçi olmadığı belirtildi. 1960'tan beri Türkiye'de Alman HDW firması ile birlikte Gölcük tersanesinde teknoloji transferi ile 14 tane denizaltı üretildiği ancak Türkiye'nin hâlâ kendi denizaltısını yapacak teknolojik kapasiteye ulaşamadığı kaydedildi. Güney Kore'yi örnek gösteren savunma sanayi uzmanları, teknoloji transferi ile aldığı 6 adet U214 sayesinde şu an Daewoo ve Hyundai tersanelerinde 3000 tonluk özgün denizaltıların üretildiği bilgisini verdi. Türkiye'nin alacağı denizaltılarla ilgili sözleşmede ise bazı alt sistemler dışında kendi özgün denizaltısını üretmesi için gerekli olan teknoloji transferinin yer almadığı vurgulandı.

Kaynak: Bugün

Çevrimdışı rstr617

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 370
  • Beğeni Puanı +0/-1
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #43 : 25 Mart 2011, 21:05:43 »
Bir gün elimden bir kaza çıkacak, böyle haber yazan birini gebertecem.

"savunma sanayi uzmanları" ymış. bu uzman dedikleri, geçenlerde televizyona çıkardıkları orası burası yapıştırma üniformalı fotoğrafçı astsubay gibi heralde.

darkevvilboy; sözüm sana. Bunun gibi amacı belli, hiçbir bilgilendirme niteliği olmayan, isimsiz kahraman hayalet savunma sanayi uzmanlarına dayandırılan ve haber diye sunulan metinleri lütfen bu foruma ekleme.

ruhumuz var teslim etmeden önce

Çevrimdışı kagan2727271

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 76
  • Beğeni Puanı +0/-0
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #44 : 25 Mart 2011, 21:46:02 »
habere bak neden nükleer denizaltı almamışızda akülü alıyormuşuzz!!!!!biri şunlara artık dogru şeyleri anlatsa!!!!!birde sanki asker ihaleleri tek basına yapıyormuş gibi bir durum var !!!!tam evlere şenlik!!!!

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 909
  • Beğeni Puanı +43/-51
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #45 : 25 Mart 2011, 23:53:16 »
Haber mi komedi kupuru mi anlayamadim, ama saf beyinleri sulandirmaya yetiyor ki yandas medya habire boyle safsatalari cikariyor

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • Beğeni Puanı +0/-0
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #46 : 26 Mart 2011, 01:05:29 »
herkesin kendine göre yandaş medyası var, bu yandaş medya  ya Türkiye'nin düşmanı kaliteli teknolojik silah almamızı istemiyor ya da gerçekleri söyleyebilecek kadar delikanlı,kendi adıma bunu hala anlayamadım.Kafam karışık olduğu içindir ki bu haberlerin hepsini okur ve paylaşırım,buna da kimse karışamaz.Bu arada F-35 uçağıyla alınan son karar kafaları karıştırdı,belkide şimdiye kadar uçakla ilgili yazılanlar cidden doğruydu; daha önce denizaltılarla ilgili de bu eleştiriler çok yapıldı şimdi yine yapılıyor ve bende kuşku uyandırıyor.

Çevrimdışı pseudocode

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 15
  • Beğeni Puanı +0/-0
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #47 : 26 Mart 2011, 01:57:44 »
bu tür eleştriler yada tenkitler iyidir. iyi niyetli de olsa kötü niyetli de olsa iyidir. böyle tenkit edilemediği zamanlarda yapılan bir çok projede bir çok sorun çıktı. mesela bu casa uçaklarının deniz karakol projesinde ( projenin net imsini hatırlamıyorum ) ve aynı projenin devamında atr uçaklarında da sorun yaşanması ve bu sorunların hala çözülememiş olması zamanında yapılan tenkit ve denetim eksikliklerinden kaynaklandı ve türkiye'ye iddaa edildiğine göre sadece bu bahsi geçen olay yüzünden 500 milyon dolar fatura çıktı. yani bizim tank prototipi üretim maliyetimiz kadar bir para malesef gereksiz bir şekilde harcanmış oldu.veya sabra projesinde başlarda konuşulan zırh transferi ve buna benzer hiçbir teknoloji paylaşımı olmadı ki projenin maliyetinin yüksek olmasının sebebinin başta bu konular olduğu öne sürülüyordu. daha aklımıza şuanda gelmeyen bir çok proje vardır bunlara benzer.

tenkitler doğrudur yanlıştır bilemiycem. ama kimse körü körüne birşey savunmasın. eğer eleştiriler temelsizse zaten herkes alnının akıyla çıkar, yanlışlar varsa da bu tenkitler sayesinde yeniden yapılacak tekrar değerlendirmeler ve denetimler bunları düzeltecektir. hiç bir kurum eleştriden muaf olamaz. tsk nın bu gibi konularda şeffaflığı hepimizin yararınadır. kapalı bütçeler gizli güvenlik projeleri olabilir.bunları kimse zaten su yüzüne çıkarmaya çalışmıyor. aksine herkesin gözü önünde yapılan ihaleler hakkında araştırmalar ya da tenkitler yapılıyor. yani milli güvenliği tehlikeye atan değil aksine arttırıcı yönde olan  olaylar bunlar.

Çevrimdışı ist_eternal

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • Beğeni Puanı +0/-0
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #48 : 26 Mart 2011, 07:40:50 »
Arkadaşlar isteyen istediği gazeteye inanmakta özgürdür, okuduğunuz gazetenin kimin olduğunu bilmekte bir o kadar önemli kimisi devletten her yıl teşvik adı altında milyonlarca dolar para alıyor,kiminin sahibi milletvekili kimi devletten aldığı ihalelerle meşhur olmuş,çalışanlarının hiçbir hakkı yok istedikleri zaman kapı önüne koyuyorlar bu durumlara dikkat edip ona göre yorumlamak lazım farkındasanız bu tür haberler hep aynı medya tarafından ortaya atılıyor bu gazetelerin g.kurmaya girmelerine bile izin verilmiyorki haber paylaşılsın ben F-35 projesini oldum olası kabullenemedim ama askerin bildiği birşeyler vardır nihayetinde kullanacak olan onlar sıcak bir durumuda ölecek olanlarda onlar.Denizaltı projesine gelecek olursakta bence bundan iyisi yok 212 i vermiyor zaten almanya bizde bu yetenekte denizaltı yapamadığımız için başka alternatiflerinde ne olduğu elli olmadığı için misal ispanollarda denizaltı yapıyor ama kritik sistemlerin hemen hepsi amerikan en iyi alternatif 214.
Kısacası adamların varlık sebepleri ordu onu eleştirmez karalama yapmazlarsa sahipleri paradan kiralık kalemleri mamadan olacaklar trajları 50 bin olan gazeteler başka türlü yaşayamazlar. 

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • Beğeni Puanı +1/-0
F-35'ten sonra yeni kriz: U214 denizaltı
« Yanıtla #49 : 26 Mart 2011, 08:50:53 »
Türkiye  bukadar  iyisini  kendisi  üretebilirmi?  malesef  bu teknoloji  şu anda elimizde mevcut  değil ama bu denizaltılara  ihtiyacımız var, peki  dünya  üzerinde  aynı kabiliyette ve bize  bu kadar  uygun  başka bir denizaltı  var mı?  Ya  ABD den  alacaksın  ya da  Rusyadan. Bence  almanlar  ikisinden de  daha iyi.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2011, 11:47:13 Gönderen: RekarnO »