Gönderen Konu: YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ  (Okunma sayısı 61807 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • -1
  • Sevdanın ligi olmaz
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #10 : 02 Ocak 2011, 20:25:36 »
Bence, oradaki kutup ayılarını inceleyebilir, bizim maganda diye tabir ettiğimiz ayılarla, aralarındaki benzerlikleri bilimsel olarak ortaya koyabiliriz :)
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı sephiroturk

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 310
  • -5
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #11 : 02 Ocak 2011, 21:02:53 »
"Kaza" ile bir yunan denizaltisini batirirsak alin size prestij, kutuplara kadar çok yakar
not : israil denizaltisida olabilir

Çevrimdışı Loneatilla

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • 0
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #12 : 02 Ocak 2011, 21:19:28 »
havadan bağımsız olan yeni tip deniz altılar ile antartikaya kadar gitmek belki yunan yada israil denizaltısı batırmaktan daha zor olabilir..türk denizaltıcılığı için cok önemli bir kilometre taşı olabilir..bilgi birikimi,gercekçi hedefler ve akdenize hapis olunmuş etkisini toplumun üstünden silkeleyebilir..kimbilir belki kendi denizaltı rotalarını çıkartmak,kendi geciş noktalarını belirlemek eminimki 2 ci dünya savaşında önemli olduğu kadar bugunde önemli olabilir..ayrıca gerekirse kuzey kutbunun altındanda gecilmelidir..

saygılar

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #13 : 02 Ocak 2011, 21:29:26 »
Alıntı yapılan: EfsaneAsker
Antartika değil sizi dediğiniz kuzey kutbu. Antartikaya gitmek için haadan bağımsız tahrikli deniz altıya ihtiyaç yok ki. Antartikada zaten buzul kıta oluşturacak kadar kalın o yüzrden altına giremezsiniz.

Aynen.. O ekol Kuzey Kutbu'nun altinan gecmektir.. Zira Kuzey Kutup bir buz adasidir.. Guney kutbunda ise bir kara vardir ve bunun uzerinde buzullar vardir..
Soguk Savas sirasinda Kuzey Kutup, Amerika ile Sovyetler arasinda gecisin oldugu, denizalti kovalamacasinin oldugu bir oyun bahcesiydi..

Guney Kutbu'na yarin bir firkateynimiz de gidebilir..

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #14 : 10 Ocak 2011, 21:16:50 »
Konuyla ilgili bir olayda şu; Erdemir ve isdemirin oyakça satın alınması.Milli denizaltı üretmek için en önemli teknolojilerden biriside denizaltı çeliği üretebilmendir.Bu çelik arge isteyen bir çelik.normal çelikten  onlarca kat daha fazla basınca maruz kalacak denizaltıların en önemli parçası bu çelik.ve tabiki nonmagnetik gövde.

Oyak ceosu erdemir ve isdemiri neden bu kadar çok istiyorsunuz sorusuna bu alım ülke için çok stratejiktir demişti.o günlerde tartışılan bir konuda ülkemizde askeri kullanımlar için  özel çeliğin üretilememesiydi.

Bunu da göz önüne alalım.

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • -1
  • Sevdanın ligi olmaz
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #15 : 11 Ocak 2011, 10:37:24 »
_darkraven_ ne yapıyon sen yaaa ? !
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #16 : 11 Ocak 2011, 11:10:59 »
Gövde tasarımının tarihsel süreci hakkında güzel bilgiler var.

http://www.submarineresearch.com/bull31.html

Burada da type 214 le ilgili bilgiler

http://www.submarineresearch.com/u214.html

Denizaltılarda gövdenin üretildiği çelik çok önemli.Denizaltı üretiminde Hy 80 ve Hy 100 çelikleri kullanılıyor.Erdemir gemi sacı üretiyor,milli denizaltı içinde ihtiyaç duyulacağı için bu yüksek dayanımlı çelikleri üretebilir.

Ayrıca milli tankın çelik zırh tabakası,çelik tank ve obüs namluları içinde olmazsa olmaz çeliğin dışa bağımlı olmadan üretilebilmesidir.

Erdemir stratejik bir kuruluştur.



Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1446
  • 20
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #17 : 18 Ocak 2011, 14:59:18 »
İtü'nün AIP ile ilgili çalışması..


Martı, Yapılmaya Başladı

HİDROJEN GAZI İLE ÇALIŞAN İLK TEKNE
 
İstanbul Teknik Üniversitesi nin projesi olan ve Türkiye nin hidrojen gazı ile çalışan ilk teknesi Martı nın üretimine Tuzla Tersanesi nde başlandı.

Haberin Eklendiği Tarih-Saat: 18 Ocak 2011 Salı 12:52


Martı – Hidrojen Teknesi Projesi’nin oluşum süreci geniş bir zaman aralığını kapsıyor. Proje fikri, 2007 yılının Kasım ayında fikir sahiplerinin İTܒde yapılan projeleri gözden geçirirken güneş arabası, güneş teknesi ve hidrojen arabasının yanında hidrojen teknesini eksik olarak görmesiyle ortaya çıktı. Ardından çalışmalara başlanmış, araştırma aşaması günümüze kadarki süreçte önemli bir bölümü kapladı.

Başlangıçta İstiklal Projesi adı altında tek tekne üretilmesi ve adının İstiklal olması planlanırken gelişen süreçte takım üyeleri hedeflerini büyüterek proje kapsamını genişletmiş ve projenin kapısını gelecek çalışmalara açarak “İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu” şeklini alarak ilk proje adını “Martı – Hidrojen Teknesi Projesi” olarak belirlemişlerdir. Teknenin ismini bulmak için denizcilik tarihimizi detaylıca araştıran ekip, ikisi hizmet dışı biri halen hizmet vermekte olan Doğan Sınıfı hücumbotlarından esinlenerek “Martı” adında karar kılmıştır. Deniz Eğitim ve Öğretim Komutanı Koramiral Can Erenoğlu ile görüşmeler esnasında takım kaptanına verilen Cumhuriyet Donanması kitabından fikir edinilen Martı İstanbul’un Haliç sularında süzülecek.

Martı, alternatif enerji sistemlerinden hidrojen enerji sistemi ile çalışacak. Enerji taşıyıcısı olarak bilinen hidrojenin kimyasal enerjisini elektrik enerjisine yüksek verim ve düşük emisyon değerleri ile dönüştüren yakıt hücresi teknolojisinin Türkiye’de ilk defa bir deniz taşıtında kullanılması Martı ile sağlanacak. Bu dönüşüm esnasında sıkıştırılmış hidrojen atmosferdeki oksijen ile birleşip, ürün olarak elektrik enerjisi, ısı ve atık olarak sadece saf su ortaya çıkmaktadır. Martı, Haliç sularında süzülürken göstereceği sıfır emisyon ile çevre dostu bir tekne olacak.

Martı, yüksek stabilite ve manevra kabiliyet özellikleri olması açısından katamaran (çift gövde) yapıda tasarlandı. Boyutu 8.13 m uzunluğunda ve 3.2 m genişliğinde olup, 1 kaptan, 1 mürettebat ve 6 yolcu kapasitesine sahip olacaktır ve tam yüklü durumda 7 kW güç ile 7 knot hız yapabilecek.

Kaynak: http://www.denizhaber.com/HABER/24791/1/gemi-deniz-liman-tekne-marti.html


Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #18 : 18 Ocak 2011, 15:04:51 »
Vestelinde benzer bir yakıt pili çalışması vardı yine hidrojen kökenli bir teknolojiydi.İtü,odtü ve tubitakta harıl harıl çalışıyor bu konuda ürünlerde ortaya çıkmaya başlamış.

Çelik işinede el atmak lazım artık;milgemde kullanılan saclar normalde ülkemizde üretilemiyor ithal ediliyordu milgem için erdemir özel sac üretimi yaptı.Benzer bir durum hy80 ve hy 100 çeliği içinde geçerli.Bu iki çeliği ülkemizde şuan üretemiyoruz devlet el atarsa erdemir bu işide yapacaktır.

Çevrimdışı lleo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 524
  • 1
  • Bilgi sahibi olmadan Fikir sahibi Olunmaz..
YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ
« Yanıtla #19 : 18 Ocak 2011, 18:17:12 »
emegi gecenleri tebrik ederim, yok teki degisiklikler meyvelerini vermeye basladi...saygilar
Özgürlük için Pardus...