Gönderen Konu: umtas-omtas uzun menzilli tanksavar füzeleri  (Okunma sayısı 11569 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1337
  • 87
  • DefenceTurk.com
Ynt: umtas-omtas uzun menzilli tanksavar füzeleri
« Yanıtla #10 : 15 Ocak 2022, 23:28:36 »
Atmaca'da TR-40 yani Fransız motoru kullanıyoruz (ilk versiyonlarda)

Umtas ve Omtas'ta kullandığımız motorlar muadilleriyle aynı motor mu? Aynı kalitedeler mi?

Onlarda bildiğiniz anlamda motor yok. Basitçe havai fişek ile yol alıyorlar!

Muhtemelen ecnebi katı yakıtlı roket teknolojisinin gerisindedirler. Çünkü, bizim katı yakıt teknolojimiz o zamandan beri, Hisar/Siper projeleri nedeniyle ilerledi. Demek ki UMTAS/OMTAS sistemlerinde de katı yakıtlı roket konusunda alınacak yol var.

Sayın Yaşar'ın dediği gibi gövdede kompozit ile hafifleştirilecek yerler de var. Eskiden geniş tutulan hata payları (toleranslar) da daralacaktır.

Keza gelişen sensör bilgimiz ve yazılım yeteneğimizle arayıcı başlığın da güncelleneceğini öngörmek için kahin olmaya gerek yok.

Hava savunma sistemleri şemsiyesi kurulduktan ve ramjetli füze konuları hale yola girdikten sonra, Roketsan bu ürün ailesi üzerinde tekrardan çalışmaya başlar diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2022, 06:41:10 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: umtas-omtas uzun menzilli tanksavar füzeleri
« Yanıtla #11 : 15 Ocak 2022, 23:39:12 »
mevcut füzeler hafiflemez,  zaten hafif füze için Kara Ok  yapıldı.
ama  belki,  kullanılan patlayıcı tipi ,  daha güçlü bir başka patlayıcı  ile değiştirilebilir.
bu  füzelere  aslında roket motorlu  kamikaze dron  olarak bakmak gerekir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2228
  • 169
  • DefenceTurk.com
Ynt: umtas-omtas uzun menzilli tanksavar füzeleri
« Yanıtla #12 : 16 Ocak 2022, 01:08:53 »
Sn Gürcan Okumuş’un kendisi bizzat bahsetmişti, üretmekte olduğumuz bir çok mühimmatın kompozit materyaller kullanarak, daha hafifini yapmaya başlıyoruz diye. Böylece hem daha uzun giden füzelere kavuşmuş olacağız, hem de bilhassa hava platformlarında faydalı yük limitini zorlamadan mühimmat miktarını arttırma olabilecek. (TB2’de MAM-L adedini arttırmak büyük bir kazanç olacaktır.)
Karaok dediğiniz füze, 2.5 km menzilli portatif kullanım için geliştirilmiş bir füze.
Biz 800 kg lık Atmaca’nın, 600kg’lık SOM füzesinin hafifletilip bazı drone’lardan kullanılabilecek hale gelmesinden bahsediyoruz. Aynı şekilde 37.5 kg lık Umtas’ın ve 35kg’lık Omtas’ın hafifletilerek menzillerinin uzatılmasından bahsediyoruz. Hatta menzilde bir kaç km oynamanın dışında kullanılan patlayıcı miktarını ve daha da önemlisi evsafını da arttırarak daha delici ve tahrip gücü yüksek bir Omtas ve Umtas’dan bahsediyoruz.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2022, 10:47:17 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2228
  • 169
  • DefenceTurk.com
Ynt: umtas-omtas uzun menzilli tanksavar füzeleri
« Yanıtla #13 : 16 Ocak 2022, 11:03:02 »
Atmaca'da TR-40 yani Fransız motoru kullanıyoruz (ilk versiyonlarda)

Umtas ve Omtas'ta kullandığımız motorlar muadilleriyle aynı motor mu? Aynı kalitedeler mi?

Onlarda bildiğiniz anlamda motor yok. Basitçe havai fişek ile yol alıyorlar!

Muhtemelen ecnebi katı yakıtlı roket teknolojisinin gerisindedirler. Çünkü, bizim katı yakıt teknolojimiz o zamandan beri, Hisar/Siper projeleri nedeniyle ilerledi. Demek ki UMTAS/OMTAS sistemlerinde de katı yakıtlı roket konusunda alınacak yol var.

Sayın Yaşar'ın dediği gibi gövdede kompozit ile hafifleştirilecek yerler de var. Eskiden geniş tutulan hata payları (toleranslar) da daralacaktır.

Keza gelişen sensör bilgimiz ve yazılım yeteneğimizle arayıcı başlığın da güncelleneceğini öngörmek için kahin olmaya gerek yok.

Hava savunma sistemleri şemsiyesi kurulduktan ve ramjetli füze konuları hale yola girdikten sonra, Roketsan bu ürün ailesi üzerinde tekrardan çalışmaya başlar diye düşünüyorum.
Evet Sn Merzifonlu,
Katı yakıt teknolojisinde hala işin başındayız. Roketsan’ın son atılımlarıyla patlayıcı ve kompozit katı yakıt üretimi konusunda ilerlemeler var. Yeni tesisler açıldı. Artık hammaddede tamamen dışa bağımlı değiliz. Ama adı üstünde; kompozit! Yani içinde katalizatör görevi gören karışımlar var ana malzemenin. Bu eklenen malzeme yakıtın randımanını ve itki gücünü etkiliyor. Öğreniyor ve geliştiriyoruz. Ama bu konuda hala işin başındayız sayılır. Güzel bir örnek:
Bora füzemiz : 2500kg , 7.8m boyunda, 610mm çapında  ~300km menzilli.
US MGM-140 : 1670kg,  4m boyunda , 610mm çapında.  ~300km menzilli. (Patlayıcı başlığı 200kg daha küçük Bora’dan)
ABD en son ürettiği Harpoon-ER füzelerinde 221kg patlayıcı yerine 140kg ama “daha yıkıcı” bir patlayıcı kullanmış. Demekki patlayıcı teknolojisinde de alacağımız yol var daha.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2022, 11:21:35 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4652
  • 120
  • DefenceTurk.com