Gönderen Konu: ASELSAN Leopard-2NG  (Okunma sayısı 76658 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 356
  • 42
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN Leopard-2NG
« Yanıtla #150 : 22 Mart 2019, 20:23:50 »
  Leo2 ye takılan ERA zırhlar Almanyadan mı geliyor? Ukrayna ile Duplet ERA zırh çalışması vardı ne oldu akibeti? Ayrıca Roketsanın ERA larına ne oldu yetersiz mi bulundu?

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2710
  • 147
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN Leopard-2NG
« Yanıtla #151 : 22 Mart 2019, 20:46:20 »
Güzelim Leo ucubeye dönmüş umarım sadece deneysel prototip olarak kalır. Bu zırhlar yüzünden M-60'larında, Leo'larında ağırlıkları artacak iyice hantallaşacaklar. Zamanında tank ihalesine çıkıldığında biraz Abrams ya da leo 2 A5 alsaydık bu sıkıntıları çekmezdik. Hatta Amerika M1A2'nin yanında bir miktar M1A1'i hibe etmeyi teklif etmişti.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2019, 20:56:22 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı spear

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 142
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN Leopard-2NG
« Yanıtla #152 : 23 Mart 2019, 11:50:33 »
Letonya ve Aselasan ortak projesi.
5,5 / 6 ton kadar bir ağırlık oluşuyor.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2103
  • 242
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN Leopard-2NG
« Yanıtla #153 : 12 Ekim 2019, 12:18:26 »
Açıkcası ben Leopard 2a4'lerin modernizasyonunu sebepsiz uzatıp abartılı bir modernizasyona dönüştürdüğümüzü düşünüyorum.



Kısa bir süre önce bunu gördük. Arkadaşlar çirkinliği görünce irkildiler. Ancak tabi büyük ihtimal tankın son hali bu olmayacak. Büyük ihtimal tankın kulesinin yan taraflarına v formda ön taraftaki kompozit  kaba zırh ile bütünleşecek şekilde reaktif zırh eklenecek. Zaten böyle olmazsa çok saçma ve Rus kafasıyla batı işi yapılmış bir durum olur.

Ancak benim yanlış bulduğum tankın zırh kapasitesinin aşırı arttırılmak istenmesi durumudur. Çünkü tankın kompozit zırh altyapısı tank mühimmatına karşı iyi durumda zaten. Yapılması gereken mevcut zırhın üstüne ;



Bu formda ince modüler kompozit en üst katmanda patlayıcılı reaktif zırh olmak üzere yan ve ön tarafa sadece bir zırh yerleşimi daha mantıklı olur ve tankı leopard 2a5 seviyesine çıkartırdı. Pulat + insansız kule eklentisiyle ve bir kaç ufak geliştirme bu tanka yeterliydi bence.

Çünkü ekstradan kule ve gövdeye modüler kompozit zırh eklemek bence saçma. Çünkü ekstra zırh ağırlığı tankın kule takat sisteminde de geliştirme gerektirebilir. E buda ek zaman ek maliyet gerek.

Umarım proje bmc'ye gitti diye ekstra şişirme yoktur .

Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2103
  • 242
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN Leopard-2NG
« Yanıtla #154 : 27 Ekim 2019, 15:11:12 »
Error 404 (Not Found)!!1


Modernize hakkında piyasadaki en mantıklı temellere uyan ve daha mantıklısı gelene kadar elimizdeki en iyi değerlendirme budur.

Açıkcası mantıklı ve güzel bir modernize olmuş ve aletin beka kabiliyeti çok artmış. Birde üstüne pulat veya akkor alırsa ki bence bu kadar atgm karşı mukavemet önlemi alırsa ki  üstüne sadece pulat alsın maliyeti aktiflik açısından gerçekten tam bir canavar olabilir.

Zırh mühendisliği gerçekten zor bir şey yani isterlere göre farklı yöntemleri miksleyip bunları yaparkende belli avantaj ve dezavantajları korumak lazım.

Ayrıca modernizasyon mantığının da belirli dengeleri var. Ng modernizasyonu Altay yapan bir ülke için gereksizdi. Ama böyle zırh kitleri ve bir kaç alt bileşenle yapılan sınırlı bir modernize gayet kafidir.

Ben modernizasyonun nihai halinin böyle olacağını düşünmüyorum. Mutlaka testler yüzünden zırhı çıplak böyle. Büyük ihtimal yan zırhlar öndeki sipar kısmındaki zırhla ince bir çelik korumayla birleştirilir. hem kozmetik olarak mantıklı olur hem eraların ekstra tetiklenmemesi için hemde oralar bagaj olarak kullanılabilir.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı spear

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 142
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN Leopard-2NG
« Yanıtla #155 : 28 Ekim 2019, 10:38:42 »
Bu modernizasyonda kesineşen ancak şu an için çözülmeyen extra ağırlıktan dolayı transmisyon, askı kolu, palet...vb. problemleri halen ortada duruyor.