Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
45 (30.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (11.4%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (26.8%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
20 (13.4%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
16 (10.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
11 (7.4%)

Toplam Oy Verenler: 149

Gönderen Konu: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 370906 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 902
  • 158
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1270 : 13 Mart 2019, 15:46:00 »
  Brezilya için üretilen modelde abd komponentleri büyük oranda azaltılmış motor haricinde.Ancak bu uçak F414 motoru yerine Volvo motoru ile aynı performansı gösterebilir mi havada

Volvo motoru biraz daha güçsüz %10 kadar diyebiliriz. Ancak volvo motorununda %50 oranında abd'ye bağımlılığı var parça bazında ve yarı kısmı Amerika'da üretilip geliyor Volvo kendi parçalarını ekleyip montajlıyor.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 186
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1271 : 13 Mart 2019, 17:00:53 »
  Brezilya için üretilen modelde abd komponentleri büyük oranda azaltılmış motor haricinde.Ancak bu uçak F414 motoru yerine Volvo motoru ile aynı performansı gösterebilir mi havada

Volvo motoru biraz daha güçsüz %10 kadar diyebiliriz. Ancak volvo motorununda %50 oranında abd'ye bağımlılığı var parça bazında ve yarı kısmı Amerika'da üretilip geliyor Volvo kendi parçalarını ekleyip montajlıyor.

  Evet Volvonun itki gücünün daha düşük olduğunu biliyorum ancak abd nin bu motorda da payı olduğunu bilmiyordum şahsen.O parçaları İsveç isterse kendi imal edecek düzeyde değil mi acaba?
« Son Düzenleme: 13 Mart 2019, 17:01:45 Gönderen: Hyperspace »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 902
  • 158
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1272 : 13 Mart 2019, 17:13:08 »
  Brezilya için üretilen modelde abd komponentleri büyük oranda azaltılmış motor haricinde.Ancak bu uçak F414 motoru yerine Volvo motoru ile aynı performansı gösterebilir mi havada

Volvo motoru biraz daha güçsüz %10 kadar diyebiliriz. Ancak volvo motorununda %50 oranında abd'ye bağımlılığı var parça bazında ve yarı kısmı Amerika'da üretilip geliyor Volvo kendi parçalarını ekleyip montajlıyor.

  Evet Volvonun itki gücünün daha düşük olduğunu biliyorum ancak abd nin bu motorda da payı olduğunu bilmiyordum şahsen.O parçaları İsveç isterse kendi imal edecek düzeyde değil mi acaba?

Açıkcası bilemiyorum ancak isveç senelerdir uçaklarına lisans altı motor üreten bir ülke. Yapamadığındanda olabilir üretimi tedarikinden daha maliyetli olduğundan da olabilir.

Çevrimdışı sailordream

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 12
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1273 : 13 Mart 2019, 17:51:10 »


Açıkcası bilemiyorum ancak isveç senelerdir uçaklarına lisans altı motor üreten bir ülke. Yapamadığındanda olabilir üretimi tedarikinden daha maliyetli olduğundan da olabilir.
Malesef üretemiyor. F404 ve sonrasındaki F414 kendi sınıfında dünyanın en iyi motorları. Dünyadaki tek karşılıkları EJ 200 serisi motorlar.
Ne Rus RD 93 nede Fransız Snecma M88 nede Çinliler yanina yaklaşamıyor bu motorun.
Volvo yuksek becerisine ragmen RM 12 motorunda F 404 motorunun daha az teknoloji gerektiren %50lik kısımlarını yapıyor diyebiliriz(kendi özgün afterburnerı hariç). Butun core kısmı dişlileri Fadec yazılım kontrolleri ABD den geliyor. 414 üretiminde bu oran daha da düşecek.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 187
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1274 : 13 Mart 2019, 19:39:09 »
Bence bir sabah kalkacağız ki tahmininizden daha yakın bir sürede ve büyük bir sürprizle MMU'nun vücut bulmuş halini göreceğiz  , tıpkı Altay , Hürjet gibi...

BEA gibi EF , Tempest gibi uçakları tasarlayan bir şirketten bizzat mühendislik katkısı alıyoruz , TAİ  F-35 orta gövdesini ve yıllardır F-16 parça üretimi yapıyor , F-35 gövde ve kanat parça üretimi Kale Aero tarafından yapılıyor , yazılım deniyor batı desteği şart deniyor havelsan bunun için kurulmadı mı? Aselsan radar ve avionikler konusunda ihracat yapan dev bir şirketimiz....

Biz Nijerya veya Tunus muyuz da böyle karamsarsınız? Tek eleştirimiz her zaman olduğu gibi kara-deniz-hava platformlarımızın motor ihtiyacı. Bu konuda çooooooook pasif kalmışız...
TEİ özellikle yanlış bir misyon ve vizyonla çalışmış yıllardır...Ancak yeni yeni helikopter,İha vb motorlara yumurta kapıya dayanınca başladık... Ama artık global dünyada ABD vs. ancak bir noktaya kadar engelleyebilir bizi... 30 senedir ambargo yiyen Acem İran bile hala F-14 uçaklarını uçurmayı başarıyor.... Bizi ne zamana kadar engelleyecek bu tehditler? Yeter ki siyasi irade olsun...

Biz bu MMU 'yu yapacağız... Kim ki bu projeyi savsaklarsa bilin ki o kişi rüşvet almış bir vatan hainidir...


Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 186
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1275 : 13 Mart 2019, 22:57:26 »
 İşin en çetrefilli ve uzun zaman alacak kısmı motor malesef.Keşke 10 yıl gibi bir sürede başarılabilse ama işte 5.nesil uçaklarda sıradan bir motor kullanmak olmuyor.Yoksa motor bol EJ-200 ünden tut Snecmasına F110 una AL-41F ine kadar bir dünta motor var ama 5.nesil bir motoru da malesef tek bir ülke yapabildi şimdiye kadar.Bir de Çin'in büyük uğraşları var WS-15 motoru konusunda başarılı olursa J-20 de gerçek bir 5.nesil uçaktır diyebileceğiz.O yüzden RR nin desteği çok önemli mutlaka bir şekilde anlaşılmalı ve nasıl bir motor isteniyorsa itki gücü,çapı belirlenip TFX in gövdesi bu motora göre dizayn edilmelidir.Sonradan dizaynda değişiklik yapılması hem zor olacak hem de zaman alacaktır.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38676
  • 314
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1276 : 21 Mart 2019, 12:24:46 »


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 187
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1277 : 21 Mart 2019, 19:40:06 »

TAİ sitesinde verilen MMU değerleri bu verilen resimdeki değerlere göre değişmiş.Resmi internet sitesinde de eski değerler duruyor....

Milli Muharip Uçak
  Motor Takati

 2 x 20,000 lb    .................... 2x25,000 lb  olmuş . (Motor isterleri mi değişti acaba?)

  Uzunluk

  19 m (60 ft)................................. Aynı kalmış......

  Kanat Açıklığı

  12 m (39 ft) .................................14 m (46 ft) olmuş....

  Kanat Alanı

  ~ 60 m² (670 ft²) ......................... ~ 70 m² (750 ft²) kanat açıklığı artışına bağlı  olarak kanat alanı da artırılmış....


 Bu değerlerin değişimi ne anlam ifade ediyor? Uzman arkadaşlar yorumlayabilir mi?
Rüzgar tünel testleri bazı parçalar için başladı denilmişti. Acaba bu rüzgar tüneli testleri bazı değerlerin değişmesi gerektiği sonucunu mu doğurdu?

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 902
  • 158
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1278 : 21 Mart 2019, 20:53:02 »

TAİ sitesinde verilen MMU değerleri bu verilen resimdeki değerlere göre değişmiş.Resmi internet sitesinde de eski değerler duruyor....

Milli Muharip Uçak
  Motor Takati

 2 x 20,000 lb    .................... 2x25,000 lb  olmuş . (Motor isterleri mi değişti acaba?)

  Uzunluk

  19 m (60 ft)................................. Aynı kalmış......

  Kanat Açıklığı

  12 m (39 ft) .................................14 m (46 ft) olmuş....

  Kanat Alanı

  ~ 60 m² (670 ft²) ......................... ~ 70 m² (750 ft²) kanat açıklığı artışına bağlı  olarak kanat alanı da artırılmış....


 Bu değerlerin değişimi ne anlam ifade ediyor? Uzman arkadaşlar yorumlayabilir mi?
Rüzgar tünel testleri bazı parçalar için başladı denilmişti. Acaba bu rüzgar tüneli testleri bazı değerlerin değişmesi gerektiği sonucunu mu doğurdu?

Oladabilir , Olmayadabilir. 2 şekilde yorumlayabiliriz ;

1-) Bae ile sorun çıktı . Prototipte ej-2000 kullanmada sorun oluştu. Bizde F110 kullanıcağız dedik. Abd vermesede F-16'lardakileri entegre ederiz dedik.Prototip için.

2-) Uçağın 2x20 000 ıb sınıfı o gövde ve klasmanda her ne kadar çok şey vaad etsede fiziki performans olarak f-22/Su-57 seviyesinde olmayacaktı . Ama şimdi olacaktır. Uçağın mtow'u daha az olduğundan(büyük ihtimal daha hafif olacak) daha agresif bir uçak olabilir.

Çevrimdışı BlackHawk89

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 424
  • -8
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1279 : 22 Mart 2019, 02:56:49 »
Ben demiştim ama, o kanat alanı çok küçük bu uçak zor havalanır diye. Hala çok tuhaf duruyor üstten. Dengesiz gibi.

F22 den üstün, F35 ten gelişmiş, F16 (B+52) dan ucuz olmalı. Bu ülke bunu 2010 da bile yapardı, önceden hazırlığı olsa.

İlk uçuş 2026 ise, hizmete giriş 2030 olur. Filonun tümü 2035 te tastamam olur.