Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1040274 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 754
  • 113
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5980 : 25 Şubat 2024, 02:24:52 »
uçaktaki her ton ağırlığa motorundaki 1000 lb itki karşılık geliyor.
f 110 larda kuru itki 19-20000 lb arası .2 x f110: 38-40000 lb itki demektir. dolayısıyla uçağında yaklaşık 16-17 ton boş ağırlığı ile motorların verdiği itki sayesinde 1.6 mach sürate ulaşabilecektir. uçak yüklendikçe süratide düşecektir. yakıt mühimmat eklendiğinde:
17.000 kg boş ağırlık
7.000 kg yakıt
6-8000 kg mühimmat
toplamda 30-32.000 kg total ağırlığa karşın 40.000 lb itki uçağı dolu iken 1.2-1.3 mach sürati bulmasına ancak izin verecektir. o yüzden bizimkiler kuru itkisi 25.000 lb olan bir motor istiyor. derdimiz uçağı sadece kaldırmak değil aynı zamanda 1.6 -1.8 mach savaş süratine ulaştırabilmektir.

Çevrimdışı CIZIM

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 11
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5981 : 25 Şubat 2024, 02:39:40 »
Daha önce sinodefenceforum'da bir kullanıcı açık kaynak bilgilerini ve bazı tahminleri kullanarak kabaca boş ağırlığı hesaplamıştı.
Merak edenler için aşağı alıntıladım.

https://www.sinodefenceforum.com/t/turkey-military-news-reports-data-etc.7329/page-300
Alıntı
I really wonder what the empty weight of the TF-X will be. We have some figures of how much certain structures weight.

Forward fuselage: 1470kg
Midbody with wings: 2125kg
Aft fuselage: 3945kg
Horizontal stabs: 2x 235kg=470kg
Vertical stabs: unknown but for convenience sake we use the same weight as the horizontal stabilizers eventhough they are smaller=2x235kg=470kg?
Cockpit section: unknown but IMO 1000kg?
2x F110 engines and accessoires: 2x2000kg=4000kg
Landing gears, hydraulics and electronics= Estimated 2000kg?

Estimated empty weight TF-X= 15500kg + %10?


Bu forumda da boş ağırlık için F22/SU57 ve J20 üzerinden yapılan bir hesaplamada 17,8 ton boş ağırlık tahmini yapmışlar.

https://www.secretprojects.co.uk/threads/tai-tf-x-milli-muharip-u%C3%A7ak-mmu-kaan.13448/page-38

"The heaviest part of a fighter is situated between its radar array and the engine nozzles. Measuring the distance between these points, one can deduce roughly how heavy a fighter will be. These are for the Kaan: 16,92meters, F-22: 15,45meters, J-20: 18,4meters and the Su-57 16,72meters. The F-22 is the densest out there with 1229kg per meter (assuming 19 tons empty weight), followed by the Su-57 (assuming 18,5 tons) with 1106kg per meter and the J-20 (assuming 17,5 tons) with 951kg per meter.

Taking the two fighters closest in size to the Kaan, J-20 for the length and Su-57 for the width, let us take the average of these (1106+951/2=1028kg) and apply it to the Kaan and the result is 17400kg give or take. Add the 65% that's been cut off of the horizontal stabilizers in this measurement, that weigh 235kg each, add another 300kg and another 50-100kg for the radar radome, we arrive at the final result of 17,8 tons rounded up empty weight for the Kaan.

With the Kaan weighing 17,8 tons, a wing area of 78 square meters and a thrust of 58000lbs should perform kinematically better than a Flanker mainly because of 16% more favorable wingloading (228kg/m2 vs 264kg/m2)"

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2663
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5982 : 25 Şubat 2024, 06:43:35 »
Bir ara galiba eski sayfalarda yazmış olabilir umarım yanlış hatırlamıyorumdur,kendisini zan altında bırakmak istemem

Sn.Doğan Turan galiba Kaan için 15500 kg yada 15.5 ton diye ifade etmişti..

Bir diğer husus Kaan'ın ilkbaş 19 metre boyunda olan ilk üretim felsefesinde olan versiyonunda 74 M2 kanat alanı düşünülüyordu şimdiki 21 metre olan versiyonunda ise 60 M2 kanat alanı diye ifade edildi.

Kaan'ın kanatalanının f22 de küçük olması bir avantajdır çünkü dönerken daha az hava tutacağı için f22 ye göre daha az enerji kaybedeceği anlamına geliyor.

F22 nin avantajı ise daha fazla yük ile kalkabilceği daha yüksek irtifada tutunabilceği ve daha yüksek irtifalarda daha iyi manevra yapabilceği anlamına geliyor.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2800
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5983 : 25 Şubat 2024, 06:59:37 »
Hürkuş da galiba böyle büyüklükten gelen sorunlar yaşadık

Yok, bildiğim kadarıyla Hürkuş'taki sorun, birbirine zıt iki işi yaptırtmaya çalışmaktı.

Aynı anda,

a) acemi hatalarını tolere edebilen eğitim uçağı olsun,
ve b) keskin manevralar yapabilen, ucuz yollu yakın hava desteği uçağı olsun;

istendi. Bu istek doğal olarak karşılanamadı ve Hürkuş daha ziyade "b" oldu. Ama sıkıntı şu ki, onu da tam beceremedi.

Bu nedenle, cahil halimle anladığım kadarıyla, tam manasıyla "b" işlevine sahip olan ve ihracata dönük olarak Hürkuş-2 geliştiriliyor. Pırpır eğitim uçağını dışarıdan tedarik edecekler, anladığım o.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2663
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5984 : 25 Şubat 2024, 07:04:36 »
Büyük uçak var küçük uçak var o ayrı mevzu illa uçaklar büyük yada küçük daha iyidir durumu yok ikisi ayrı şeyler. Ama hangisini tercih edersen et ister büyük uçak ister küçük uçak yani Low yada High tercih ettiğin sınıfın en küçüğünü yapmaya çalışman gerekiyor. Marifet büyük uçağın en küçüğüne isteklerini ucu ucuna sıkıştırmak. Lazım olursa kullanmak için uçakta kapasite fazlası hacimler kapasiteler baştan yapılmaz. Bizim uçak sanki bol bol yapılmış olabilir mi diye endişem var. Uçak olup bittikten sonra tırmanma hızı gibi şeylerde kökler kökler uçağı lazım hızda tırmandıramazsak onlar çok çok kötü şeyler işte. Hürkuş da galiba böyle büyüklükten gelen sorunlar yaşadık

İyide bu uçak f15 yada F16 gibi alimünyum değil yani kompozit hafif malzeme ile üretildi.ki bazı parçalar 3d teknolojisi ile yazıcılarla üretildi buda daha hafif olmasını sağlar.Yani muadili olan f22 j20 ve su57 den daha hafif yanları olması çok muhtemel.iri görünüş sizi aldatmasın yada yanıltmasın
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2024, 07:06:27 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2663
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5985 : 25 Şubat 2024, 07:17:30 »
Arkadaşlar beni en çok iç dahili istasyon bilgisi ilgilendiriyor.

P1 de temel kotilin bir röportajında bu alanı gösterdiler..

Göz kararı olarak bu alan için

0.80 cm genişlik veya 100 cm genişlik
400 cm uzunluk veya 500 cm uzunluk
50 cm derinlik veya 60 cm derinlik

Şeklinde bir adet gövde altı dahili istasyon gördüm ,tekerlek kapağının hemen dibinde.

Yani bu ölçülere göre bizim amraam'ı ölçülersek

3.65 m boy 178 mm çap fakat kanat açıklığı ki bu çok önemli ilk versiyon amraam'da bu ölçü 430 mm idi.eyer gökdoğanın kanatı katlanmaz yada kanat açıklığı 430 mm ise maksimum bu alana 2 adet amraam yerleştirebilceğimiz anlamına geliyor..

Yani normalde bu alana kanat alanını varsaymaz isek 4 adet amraam yada gökdoğan girebilir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2663
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5986 : 25 Şubat 2024, 10:28:24 »
Hazır yeri gelmişken Artık sadece Kaan özelinde tartışmamız gereken podlar ve mühimmatlar olduğunu ve bunu burda yavaş yavaş dillendirmenin fayda getireceğini düşünmekteyim...

Mesela
Zirkon
Kinzhal
Asm3
Brahmos

Gibi süpersonik yada hipersonik mühimmatların artık projelendirip ortaya çıkmasının faydalı olacağını düşünüyorum.belki zirkon gibi yanlış hatırlamıyorsam screamjet mühimmat yapamayız yada zamana ihtiyacımız var.fakat Tayfun,Kaan gibi balistik füze örneklerinden yola çıkarsak 3-4 tonluk bir kinzhal tarzı bir mühimmat yapabiliriz.yada gökhan füzesinden hareketle bir brahmos asm3 gibi ramjet füze yapabiliriz.Nede olsa Kaan high uçak kanat altında iki adet 3-4 tonluk bir mühimmat taşıması sıkıntı yaratmayacaktır...

Aynı şekil uzun menzili gerek dahili gerek harici taşınabilen Kaan'a özel seyir füzeleri geliştirmeliyiz...

Son olarak dahili istasyonunda bir veya iki adet taşınan amraam'da uzun ve daha büyük çapa sahip dual phase motorlu 150-200 km menzilli bir hava hava füzesi geliştirmeliyiz...Nede olsa Kaan'ın radarı 1m2 lik hedefi 200 km ve üzeri bir menzilde görebilcek.

Şimdi gelelim podlara

Madem bu uçağı yada bu uçak üzerinden 6. Nesile yaklaştırma hedefi var o zaman şu podları yapmalıyız

1 lazer podları

1. Si dahili istasyon arkasına iki motor aras8na yerleştirilebilen 1000-1500 kg luk lazer podu

2.si aselpod yada sniper pod gibi hava alıklarına yanına yada altına yerleştirilebilen 200-250 kg'luk pod.

2 Elektro manyetik pulse (emp) podu

Lazer podları ile aynı mantıkla yapılan büyük ve küçük emp podu

Amaç düşman cihazlarını uzak mesafelerden kullanım dışı bırakma geçici olarak kullandırmama yada elektronik devrelerini yakma.Uzay teknolojisinden bahsetmiyorum var olan teknolojiden bahsediyorum bkz. ASELSAN ejder

Gövdeye monteli yakıt podları;

Harici yakıt tankı gibi salanları işgal eden yada radar ekosu ve sürtünme(drag) oluşturan eski tip harici yakıtlar aksine F16,f15 gibi gövde üstüne yada hava alığının yanlarına monte edilebilen tipte yakıt tankları

Örneklendirmek gerekirse;

F16 D uçaklarında bulunan dorsal spine olarak adlandırılan elektronik aksam bulunduran yapının yakıt amaçlı üretilmiş ve kaan'ın üst gövdesinde yakıt ikmalı yerine montelenebilen drag seviyesi düşük bir yakıt amaçlı dorsal spine önermekteyim

İkinci seçenek.

Hava alığının yan tarafına tam bozdağan yada sidewinder dahili istasyon kapağının arkasına tıpkı f15 inki gibi yada benzer yapıda bir "pep2000" adı verilen harici yakıt tankı olan cft den yapmak..

Son önerim:

F15 silent eagle daki gibi "pep2000" adlı yakıt taşıyan cft'nin yakıt yerine amraam taşıyan dahili silah istasyonu taşıyan bir podun kaan'ın hava alığının yan tarafına bozdoğan dahili istasyonun arkasına uyarlanması,tabi bu işlem radar kesit oranını fazla arttırmamalı ve fazla drag oluşturmamalı amaç daha fazla amraam taşıma ve gövde altında bulunan dahili istasyon için daha büyük füze taşıması için yer açmak.

Bunlar benim önerilerim sizler ne düşünürsünüz merak ediyorum...


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7893
  • 462
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5987 : 25 Şubat 2024, 11:19:58 »
P1 in yer denemeleri için yapıldığı ve sonraki prototiplere göre daha ağır planlandığı baştan söylenmişti, hatta bu yüzden uçacak uçağın P-1 olması beklenmiyordu. Belki bu uçak bazı yakıt tanklarını dolu simule eden ağırlıklar ile dolu bile olabilir.

Hocam mühendis aylar önce uçağın başında söyledi bu prototip (P1) uçacak diye  , videoları var... Nerden çıktı bu P1 uçmayacak muhabbeti anlamadım ki...

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1552
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5988 : 25 Şubat 2024, 11:44:39 »
O söylemeden öncesi yok mu acaba bı işin, yetkililer, ilgililerin, uzmanların taksi sonrası açıklamalarına bakın

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2800
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5989 : 25 Şubat 2024, 12:08:20 »
@Denizci16;

O podları yapacak olsak bile, Kaan için yapmayız. Test filosundaki uçaklar için yapılır ve podlardaki teknolojiler o filoda denenir. Kaan için olsa olsa atılabilir yakıt tankları yapılır.