Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1040320 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 153
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5920 : 23 Şubat 2024, 15:04:52 »

Ama bizim millet " bunun neden topu yok" diye kafa ütüleyeceği için top da konulsun bence de... Kafa ağrıtmasınlar...

Artık forumda da her konuda, şuna şöyle bir şey yapsak çok iyi olur tadında mesajlar okumaktan da yorulduk. Amatör ruh güzel de profesyonelce bu işi yapan adamların da her yaptığını sorgulamasak nasıl olur? Ben kendi adıma yıldım valla. Herkes maşallah her şeyi biliyor. Olanı anlamaya çalışmak yerine, oradaki akılı anlamak yerine, ben olsam şöyle yapardım tadında mesajlar bıkkınlık getirdi.

Sen olsan olmuyor işte. Olsaydı sen orada olurdun o burada olurdu.


+1

Günün en güzel yorumu

 o halde forumda tartışma ve fikir alışverişinin ne anlamı kaldı?
 
 yapılan her işe tamam diyelim, herkes her işi onaylasın, farklı fikir ve görüş açılarına kapatalım, sonumuz wowturkey veya komşu forum gibi olsun.

 fizik kurallarını ihlal edecek fikirler bile yazılıyor ama susuyoruz, sabrı taşan zaten yanıt veriyor.

 ama oradaki mühendis her şeyi çok iyi hesap etmiş biz daha iyisini mi bileceğiz mantığına bakarsanız, teknoloji tarihi binlerce mühendisin bir araya geldiği ama sonunda çöplük olmuş projelerle dolu.

 Forumda yazılanlar da, üretilen teknoloji için bir "geri bildirimdir", bunu unutmayalım, emin olun savunma sanayi şirketleri çalışan ve yöneticileri aramızda ve takip ediliyoruz ve aramızda konuya hakim "çok daha iyi bilen" kişiler var.

 Aklın yolu bir mi bilemiyorum ama burada konuşulan şeylerin gerçekleştiğini çok kez gördük, belki de bazılarına ilham veriyoruzdur.

 not; Kaan için top mevzusu haricinde yazdım.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 588
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5921 : 23 Şubat 2024, 15:45:50 »

 not; Kaan için top mevzusu haricinde yazdım.


Ben tartışmayalım demek istemedim de bunun neden böyle yapıldığı ile ilgili ciddi bir akıl var ortada, onu anlamaya çalışmak lazım demek istedim. Bir de tabi her konuda bilgi sahibi olmadan "aslında şöyle yapsak çok güzel olurdu" kafasında arkadaşlar var. Benim aslında eleştirilerim onlara. Bazı üyelerimiz hem motordan anlıyor, hem kimyadan anlıyor, hem nükleerden anlıyor, hem fizikten anlıyor, hem stratejiden anlıyor. Bunu bir yerde kesmek lazım.

Hayatında daha fizik kitabı açmadan, "Ya ben onu biliyorum, patlayarak çalışıyor" falan gibi ele avuca cümlelerle konuşan arkadaşlardan yıldık. İşte Hürjet neden 2 motorla yapılmalıymış. Yahu size adam (Yaşar) anlatıyor çift motor o kadar kolay değil, bir sürü handikapı var diyor. Halen dediğim dedik takılıyorlar. Bu tartışma değil ayrıca. Sokaktaki Mustafa Abimin yorumundan farkı yok.

Valla izahı olmayan şeylerin mizahı olur. Bu arkadaşlarla dalga geçilirse hiç kusura bakmasınlar.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6692
  • 188
  • DefenceTurk.com
KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5922 : 23 Şubat 2024, 16:50:55 »
Alıntı
Temel Kotil.

20 Adet KAAN in üretimine 2025 baslariz, 2028 teslim ederiz.

F 35 ler Yunanistana verilmeden önce ilk uçaklari biz verecegiz insallah.

KAAN Moturunu da kendimiz yapacagiz. Zaten KAAN %100 yerli olmassa bize yaptirmazlar. Kendilerine mahkum ederler. Savas zamani kritik parcalari vermezler o yüzden tamamen yerli olmali.

https://www.instagram.com/p/C3sOlklKjJr/?igsh=MWl4czBwdXhkZTRweQ==

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 153
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5923 : 23 Şubat 2024, 17:04:49 »
 Sayın SH

 1999 Selçuk üniversitesi makine mühendisliği girişliyim ayrıca 2011 yılında bir özel üniversitede 2 yıllık havacılık okudum.

 Ayrıca daha 10 yaşında 1992 yılında Amiga500 zamanından beri, Oyun, Yazılım, Bilgisayar ve Elektronik ile iç içeyim, belki size şaka gibi gelecek ama daha 15 yaşımda iken iki arkadaş ile birlikte amatör "Televizyon" yayını yapıyordum, x86 olarak bundan 30 yıl önce 25 mhzlik 386 bilgisayar kullanmaya ve zamanla tamir etmeye ve daha sonra bu işten 2014 yılına kadar geçimimi sağlamış biriyim.1995 yılında lisede Türkiye'de ilk defa CNC dersleri görmeye başladım, son 27 yıldır her gün bilfiil internet kullanırım, bir çok programlama dili bilirim, ülkemizdeki ünlü bazı web sitelerinin kuruluşunda bir nebze desteğim oldu.2002 yılında Aliağa petrol rafinerisinde stajımı yaptım ve o yıl kendi balıkçı teknemi aldım, amatör telsizci ve Miço belgelerim var.

 Afedersiniz burada bilgi ve becerilerimizi sidik yarışına mı çevireceğiz?

 Sayın Yaşar'ın bilgisine saygı duymakla birlikte, bende bilmediğim konularda konuşmayı sevmem, enazından kenarından köşesinden fikir sahibi olduğum konularda konuşmaya hakkımız olsun değil
 mi?

 

 


 

 

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1552
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5924 : 23 Şubat 2024, 17:38:18 »
Kaan'ın ilk uçuşunun gecikme sebebi güç dağıtım sistemiymiş. Ben bunu jeneratör ve bağlantıları olarak algılıyorum. Hurjet'te GE yapımı jeneratör kullanılırken, Kaan'ın jeneratörünü Volt elektrik yapmış. Sayın Kotil biraz sitemkar gibiydi firmaya, Kaan jeneratörü 120 kW imiş. Zannedersem F-16 Lara göre çok çok yüksek.

Diğer taraftan Kaan'ın çok iyi bir ilk uçuş yapması, bizim bilgisayar simülasyonlarımızın ve bununla beraber yapısal uygulamalarımızın ne kadar sağlıklı ve başarılı olduğunu gösteriyor. Zannedersem Hurjet uçuş testleri sonucunda tasarım kesinleştirmesini yaptı ve pek bir yapısal değişim yok uçakta. Eğer isterler değişmez , özellikle bir yapısal değişiklik isteği olmaz ise Kaan dizaynı da değişmeden kısa sürede kesinleşebilecektir, bu ise envantere girme süresini dramatik bir şekilde kısaltabilir. Yine modern geliştirme ve üretim tekniklerini en başarılı kullanan ekiplere sahip olduğumuzu düşünüyorum, tebrikler TUSAŞ .
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2024, 18:07:08 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 754
  • 113
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5925 : 23 Şubat 2024, 18:36:41 »
Kaan'ın ilk uçuşunun gecikme sebebi güç dağıtım sistemiymiş. Ben bunu jeneratör ve bağlantıları olarak algılıyorum. Hurjet'te GE yapımı jeneratör kullanılırken, Kaan'ın jeneratörünü Volt elektrik yapmış. Sayın Kotil biraz sitemkar gibiydi firmaya, Kaan jeneratörü 120 kW imiş. Zannedersem F-16 Lara göre çok çok yüksek.

Diğer taraftan Kaan'ın çok iyi bir ilk uçuş yapması, bizim bilgisayar simülasyonlarımızın ve bununla beraber yapısal uygulamalarımızın ne kadar sağlıklı ve başarılı olduğunu gösteriyor. Zannedersem Hurjet uçuş testleri sonucunda tasarım kesinleştirmesini yaptı ve pek bir yapısal değişim yok uçakta. Eğer isterler değişmez , özellikle bir yapısal değişiklik isteği olmaz ise Kaan dizaynı da değişmeden kısa sürede kesinleşebilecektir, bu ise envantere girme süresini dramatik bir şekilde kısaltabilir. Yine modern geliştirme ve üretim tekniklerini en başarılı kullanan ekiplere sahip olduğumuzu düşünüyorum, tebrikler TUSAŞ .
düzelteyim 120 kw lık jeneratörden 2 adet var dedi. yani toplam elektrik gücü 240 kw. yahu bu güçle 10 tane bürfis ihya olur.bizimkiler bu gücü muhakkak başka amaçları düşünerek koymuşlar uçağa. lazerle aa füzelerini önleme olabilir. eh te devasa bir etki alanı planlamış olabilirler.uçan koral gibimi düşünüyorlar bir yandan acaba
240 kw nedir arkadaş 20 dairenin elektrik harcaması nerdeyse

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7893
  • 462
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5926 : 23 Şubat 2024, 18:40:39 »
DIRCM için olabilir mi? Geliştirilen YILDIRIM-300 DİRCM için.
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2024, 18:42:24 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2800
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5927 : 23 Şubat 2024, 18:44:32 »
Sayın Kotil biraz sitemkar gibiydi firmaya, Kaan jeneratörü 120 kW imiş. Zannedersem F-16 Lara göre çok çok yüksek.

2x120 o hocam. Abartı bir miktar... Sitemkar falan da değildi. "Çok güreştik onlarla, ama aramız iyi artık" dedi.  :D

Firmayı da anlamak lazım, kendilerinden istenilen şey aslında absürd.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 420
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5928 : 23 Şubat 2024, 18:48:34 »
https://www.youtube.com/watch?v=mEyrWx0l470
"
*yedi tane daha  ilave prototip yapılıyor

*25 tonla kalktı.
"
---
25 ton  uçağın boş ağırlığı mı?  yoksa maksimum kalkış ağırlığı mı?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1552
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5929 : 23 Şubat 2024, 18:53:09 »
Sayın Kotil biraz sitemkar gibiydi firmaya, Kaan jeneratörü 120 kW imiş. Zannedersem F-16 Lara göre çok çok yüksek.

2x120 o hocam. Abartı bir miktar... Sitemkar falan da değildi. "Çok güreştik onlarla, ama aramız iyi artık" dedi.  :D

Firmayı da anlamak lazım, kendilerinden istenilen şey aslında absürd.

Pek absürt değil F-35 de üç adet 80 kW varmış. Aynı anda bir ikisi çalışıyormuş. Üçüncünün çalışması biraz farklıymış. DIRCM için jeneratör gücü kesin. Ama etkili bir lazer silahı için bu kadarı bile yeteriz kalıyormuş.Volt elektrik bildiğim kadarıyla Atatürk Organize Sanayi Sitesinde, dünyanın en verimli elektrik motorlarını biz üretiyoruz diye mottoları vardı galiba. Teknik arkadaşlar işin zorluğunu daha iyi bildikleri için sitem mi, kapışma sonrası taktir mı, daha iyi bilir. Ama ....