Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
45 (30%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (11.3%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (26.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
20 (13.3%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (11.3%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
11 (7.3%)

Toplam Oy Verenler: 150

Gönderen Konu: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 396340 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 914
  • 89
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1160 : 26 Şubat 2019, 17:27:53 »
Kimse kusura bakmasin. Once gemi ihalesini verip gezi'de otelini eylemcilere acti diye geri alirsan herkes sana çadır devleti muamelesi yapar.

İki tarafdan da degilim. Ama ihaleyi verirken bilmiyor muydun ne olduklarini? Yandaslara ihaleler veriyorsun. Tamam lafimiz yok. Ürün nerede? Yok. Hadi bakayim sen bir alt kumeye derler adama!

MilGem ihalesinemi değiniyorsun?

Yok savarona yatina. Herhalde milgem ihalesine deginiyorum. Varsa itirazin ya da bilgin buyur.

Ay pardon.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1235
  • 198
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1161 : 26 Şubat 2019, 17:45:23 »
Kimse kusura bakmasin. Once gemi ihalesini verip gezi'de otelini eylemcilere acti diye geri alirsan herkes sana çadır devleti muamelesi yapar.

İki tarafdan da degilim. Ama ihaleyi verirken bilmiyor muydun ne olduklarini? Yandaslara ihaleler veriyorsun. Tamam lafimiz yok. Ürün nerede? Yok. Hadi bakayim sen bir alt kumeye derler adama!

Uyvar hocam bence popüler bakıştan bir adım geriye atıp bakmak lazım. Milgem'de projenin rmk marine'e gideceği beli değildi. Kaldı ki rmk'ye versek istanbul donanma tershaneleri ne üretecekti ? İ sınıfı daha tasarım aşamasındaydı . (Ki bu projeye asla milgemin 10 metre uzunu basitliğinde bakmayın) kaldı ki milgemlerdende henüz gerekli geri dönüşler alınmamıştı. E o dönem tf-2000 için bile ispanyollar ingilizler ortak üretim teklif ediyordu. Öyle bir aşamadaydık.

Altay konusuna gelince bence biz konuyu bilmeden kesinkes yorum yapıyoruz. Bir kere Altay projesini alsalardı fnss'de otokar'da 1. veya 2. ana bakım merkez komutanlıklarında üretim yapacaklardı. Bunu fnss yetkilisi bize söyledi. Ha ama şimdiki gibi özelleştirme usulümü olurdu bilmiyorum.

Ha bmc'ye gelirsek bence devlet şöyle bir strateji yürütüyor. Tıpkı Koredeki gibi belirli sanayi dallarında belirli şirketleri sübvnselerle destekleyerek dev şirketler yaratmak. Tabi bunu yaparken gidip koçlara bu desteği vermesi veya bae ortaklıklı fnss'i kullanması beklenemez. İllaki kendilerinden bir adam olacak ve adamlar bu adam için katardan ve karadenizden ortak ayarlamışlar.

Yine havada baykara'da böyle bir destek söz konusu o şirkette belirli bir alanda sübvanse ediliyor. Ama Allah'tan iyi iş çıkartıyorlar. Denizde de mutlaka bu tarz bir tersane vardır.

Herşeyide geçtim farkındamısınız bilmiyorum ama yeni bir dev gümbür gümbür geliyor. Beki onlara hiç bile gerek kalmayacak.  ASFAT A.Ş. 27 Askeri Fabrika ve 3 Tershane. Dünyada sayılı şirketler arasında olması kesin bu fabrika ağında. Şu an yapılanma aşamasında bakım sisteminin düzenlenip fabrikaların verimliliştirilmesi ve şirketin pazarlama, arge vb. birimleri kurulduktan sonra fabrikalarda yaratacakları üretime uygun kapasiteleriyle yeni bir güneş gibi doğacaklarına eminim. Şu an acil ihtiyaçtan bir  fabrikanın kirasını bmc'ye kaptırdılar amma bir kere bitsin ileride ASELSAN-ASFAT A.Ş imzalı geliştirme ve üretim ortaklıklarını görmeye hazır olun.

Çünkü Aselsan giderek genişleyip her alanda BAE gibi üretim yapan bir şirket olmak istiyor. Çünkü diğer şirketlerle yarışması için bunu yapması lazım. Mesela Korhan bunun için ciddi bir sektör yoklaması. Ben hep kule için demonstrasyon sanardım ama öyle değilmiş duyduğuma göre keza aselsan ya bir ortakla (belki asfatla ) yada kendi öz olarak bu aracı yapmak istiyor. Sorarım size neden önceden kendi sistemleri fnss ve otokar üzerinde sergilerken şimdi kendine öz bir platform çıkarıyor .Geçen çıkan ömttza üzeri korhan görsellerinde de arma veya pars kullanmadılar farkındaysanız. Ben orta-uzun vadede mevcut savunma şirketlerinin bir kaç şirkette tesis ve mühendis olarak toplanacaklarını düşünüyorum. Çünkü çok ciddi atılımlar yapılıyor. Ve bu atılımların profitable , sürüdürülebilir olması için ihracat lazım. O yüzdende biraz güç birliği lazım . Sübvanse lazım.


Tabi bunlar benim tahminlerim. Sektörümüz için hayırlısı.
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2019, 17:47:47 Gönderen: BATTLESTAR »
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 914
  • 89
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1162 : 26 Şubat 2019, 19:55:34 »
Artı MilGemler patır patır üretiliyor

Çevrimdışı leventkepir1

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 25
  • -4
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1163 : 27 Şubat 2019, 09:09:57 »
Eğitim sistemi s.o.s. veriyor lokhiit martin yaparken bizimkiler dünya sıralamasında kaçıncı. Tabii bence.çünkü adam öss birincisi. vardır bir hikmeti şu liyakatın. neyse. Demem o ki ülkede ne kadar bilim yapılıyor ki.

Bir anımı anlatayım babannem 87 yaşında evde bakım hizmetleri geldi genital bakımı kötü dedi tamam dedim. Peki bu genital bakımı kötü diyenler idrar sondasının tapasının serum fizyolojikle yarım doldurulmayacağını bilmiyor mu 15 günde bir değilde haftada bir değiştirileceğini bilmiyorlar mı genital bakımın nemli peçeteyle sildikten sonra kalan ize göre değerlendirildiğini ve bunun tendürdiyotla kalan ize göre yapılmadığını vs. vs. bunlar yüzünden iki kere ben babannemin hayatını kurtardım iki tansiyon düşüşü ve İYE kadınları suçlamadım eğitim şart dedim genital bakımı kötü dedi tamam dedim beni rencide etti, temizdi, tamam dedim neyse en acı olanı hastanede doktorların nasıl idrar tahlili almak gerektiğini bilmedikleri oldu ben 10 -15 yılda cerrahpaşayı bitirdim öğrettiler abicim mantar gibi heryerde biten üniversitlerde feto nun gucağında ya da liyakata bakmadan çamurdan olsun benim olsun ile iş bitmiyor. Valla hi billahi tillahi devlet gider anlamazssınız. Ben bimerci değilim adamla uğraşmayacağım yavrum. Adamlarda ne kadar eğitim var ki (eğitm şart) .sen bilgisayarı programlamamışsın kapasite de çamur kıvamında yani pentium II benim malım deyip yerli battlefield 5 yüklemişsin bilgisayara tekme mi atayım.
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2019, 09:49:49 Gönderen: leventkepir1 »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1235
  • 198
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1164 : 27 Şubat 2019, 13:44:41 »
Arkadaşlar konu biraz dağıldı ben konuyu bir şeyi gündeme getirip orjinal yerine kaydırayım.

Şimdi biz biraz 5. nesil yapabilirmiyiz yaparmıyız buna çok kilitlenmiş durumdayız bence. Ama eğer bu ulusun kaderini değiştirecek ve bir fark yaratacaksak halihazırda olmayanı düşünmemiz lazım bence. Benim aklımda şöyle bir şey var .

Bence 5. nesil savaş uçaklarının kabiliyetini arttıracak en önemli kaidelerden birisi SİHALARLA etkileşim. Ancak bildiğimiz anlamda hale sihalar veya radara yakalanmayan sihalar değil bu etkileşimin muhatabı. Zaten onlar merkezden kendi başına operasyon yürütebilecek kabiliyette ve maliyette uçaklar. Kamikaze dronelar ise çok basit sistemler olarak kalıyor.Bence bunun için yeni bir sınıfın çıkması gerekiyor.

İhtiyacımız olan tam olarak ne ? Ben size söyleyim. Düşük maliyetli jet motorlu radara yakalanmayan silah istasyonları . Biraz açalım nasıl bir şey ; 50 kn jet motora sahip radara yakalanmayan bir siha düşünün. İçindeki herşeyi boşaltın. Flir,eo pod, radar, karmaşık görev bilgisayarları vs. Sadece 100 km'lik bir yarıçapta 1 uçağa eskort edebilecek ve bağlantı kesildiğinde belirli üste geri dönecek bir uçan silah istasyonu. Düşük maliyetli düştüğünde sıkıntı olmayacak bir hava aracı geliştirmeliyiz. Bir unmanned carry vehicle veya insansız silah istasyonu (İSİ) diyeylim buna

Peki biz bunu neden geliştireceğiz ve ne işe yarayacak ?

- Sistem 2 kişilik tf-x , hürjet, awacs'a belirli uzaklıktan ve ondan önce havalanıp onun varsa stealthlik özelliğini bozmadan eskortluk yapacak.
- 2. pilot veya operatör tarafından uçak başı (awacslarda artabilecek) 2-3 adet eskort eden bu sistemleri kontrol edecekler .

Peki bu hava araçları yani İSİ nelere yarayacak ;

+ 2. pilot bir aracı tf-x'in 80 km kuzeyine diğerini 80 km kuzey batı diğerinide yine aynı 80 km kuzey doğusunda uçurabilir. Tf-x'in radarı düşman uçağı algıladığı an bu istasyonlardaki bozdoğanlara kilitleyip aynı anda avcı koluna bir satürasyon saldırısı yapabilir. Bunun iki avantajı var hep farklı açılardan gelen saldırının başarı oranı çok yüksek , diğer avantajda iki araç birbirini aynı anda tespit etse bile tf-x'in angaje ettiği mühimmat zaten 80 km ilerde olacağından ona atılan mühimmat ulaşmadan hedef imha edilmiş olacak.

+ Mesela risk paritesi çok yüksek bir senaryo çizelim. Tfx düşman buk sistemleri ve avcıları olan bir sektöre girdi. 2 tehdit arasında telef olmak yerine 1.pilot it dalaşı görevini yerine getirirken 2.pilot İSİ'ler sayesinde hava savunma sistemlerine angajman sağlayabilir.

+ Kara hedeflerine satürasyon saldırısı içinde biçilmiş bir kaftan.

+ Silah taşıyabildikleri gibi isteğe göre ew podu , tf-x'için ek yakıt tankı vs. taşıyabilirler.

+ Truva atı olarak kullanılabilirler. Nasıl ? Stealth uçakların radarda kendilerini belli etmelerine yarayan basit bir sistem var. Bunla mesela devriye yapan düşman avcı kolunu batıda 100 km ötedeki İSİ'ler kendilerine çekerken boşalan sektörden saldırı uçakları girebilir.

+Buna ek düşman hatlarının arkasına yönlendirilip 90-180 derece açılı koruma sağlayan patriot gibi hava savunma sistemlerini arkadan vurabilir.

+ Hisar-a-o gibi bir hava savunma sistemiyle korunan bir zırhlı birlik unsurlarına 2-3 uçak veya 1 uçak bir kaç iha ile daha yüksek maliyetli ve personeli riske atıp organize saldırı ihtimali ve zorluğu daha zor bir senaryo yerine Tf-x'in 1.pilotun hava savunma sistemine bir sead saldırısı yaparken 2.pilot'un da İSİler vasıtasıyla zırhlı unsurlara lgk veya sdb saldırısı yaptığı bir senaryo daha etkili olacaktır.

+ Ben Tf-x üzerinden anlattım ancak Hürjet gibi konvansiyonel bir uçak tarafından da kullanılabilir ve gücüne güç katar uçağın.

+ Tabi bu tarz bir sistemin Hava-soj'un asiste ettiği, B-737 Awacs uçağına eskortluk yapacak 9-12 arası İSİ normal jet uçaklarına göre daha fazla havada beklemede kalabileceklerinden  ve devriye gezebileceklerinden dolayı bir nevi radara yakalanmayan mobil uçan hava savunma sistemleri niteliğinde çok etkili bir sistem olacaktır.


Örnekler ve yapılabilecekler gerçekten daha sürer ve artar.  Tempestin bize getirebilecekleri bunun daha otonom ağırlıklısı bir derece. Böylece şimdiden 5.5 nesil bir çalışma şu andan başlatılabilir. Ana hedef maksimum 20 milyon dolarlık bir İSİ tasarlamak ve bunun uçaklarla sorunsuz bağlantısını sağlayacak sistemleri geliştirmek. Tabi tf-x vb. platformları da bu minvalde modernize etmek.

İşte bizi diğerlerinden farklı kılacak budur. Bence.
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı TCG Dumlupınar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 104
  • 1
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1165 : 27 Şubat 2019, 14:45:26 »
Arkadaşlar konu biraz dağıldı ben konuyu bir şeyi gündeme getirip orjinal yerine kaydırayım.

Şimdi biz biraz 5. nesil yapabilirmiyiz yaparmıyız buna çok kilitlenmiş durumdayız bence. Ama eğer bu ulusun kaderini değiştirecek ve bir fark yaratacaksak halihazırda olmayanı düşünmemiz lazım bence. Benim aklımda şöyle bir şey var .

Bence 5. nesil savaş uçaklarının kabiliyetini arttıracak en önemli kaidelerden birisi SİHALARLA etkileşim. Ancak bildiğimiz anlamda hale sihalar veya radara yakalanmayan sihalar değil bu etkileşimin muhatabı. Zaten onlar merkezden kendi başına operasyon yürütebilecek kabiliyette ve maliyette uçaklar. Kamikaze dronelar ise çok basit sistemler olarak kalıyor.Bence bunun için yeni bir sınıfın çıkması gerekiyor.

İhtiyacımız olan tam olarak ne ? Ben size söyleyim. Düşük maliyetli jet motorlu radara yakalanmayan silah istasyonları . Biraz açalım nasıl bir şey ; 50 kn jet motora sahip radara yakalanmayan bir siha düşünün. İçindeki herşeyi boşaltın. Flir,eo pod, radar, karmaşık görev bilgisayarları vs. Sadece 100 km'lik bir yarıçapta 1 uçağa eskort edebilecek ve bağlantı kesildiğinde belirli üste geri dönecek bir uçan silah istasyonu. Düşük maliyetli düştüğünde sıkıntı olmayacak bir hava aracı geliştirmeliyiz. Bir unmanned carry vehicle veya insansız silah istasyonu (İSİ) diyeylim buna

Peki biz bunu neden geliştireceğiz ve ne işe yarayacak ?

- Sistem 2 kişilik tf-x , hürjet, awacs'a belirli uzaklıktan ve ondan önce havalanıp onun varsa stealthlik özelliğini bozmadan eskortluk yapacak.
- 2. pilot veya operatör tarafından uçak başı (awacslarda artabilecek) 2-3 adet eskort eden bu sistemleri kontrol edecekler .

Peki bu hava araçları yani İSİ nelere yarayacak ;

+ 2. pilot bir aracı tf-x'in 80 km kuzeyine diğerini 80 km kuzey batı diğerinide yine aynı 80 km kuzey doğusunda uçurabilir. Tf-x'in radarı düşman uçağı algıladığı an bu istasyonlardaki bozdoğanlara kilitleyip aynı anda avcı koluna bir satürasyon saldırısı yapabilir. Bunun iki avantajı var hep farklı açılardan gelen saldırının başarı oranı çok yüksek , diğer avantajda iki araç birbirini aynı anda tespit etse bile tf-x'in angaje ettiği mühimmat zaten 80 km ilerde olacağından ona atılan mühimmat ulaşmadan hedef imha edilmiş olacak.

+ Mesela risk paritesi çok yüksek bir senaryo çizelim. Tfx düşman buk sistemleri ve avcıları olan bir sektöre girdi. 2 tehdit arasında telef olmak yerine 1.pilot it dalaşı görevini yerine getirirken 2.pilot İSİ'ler sayesinde hava savunma sistemlerine angajman sağlayabilir.

+ Kara hedeflerine satürasyon saldırısı içinde biçilmiş bir kaftan.

+ Silah taşıyabildikleri gibi isteğe göre ew podu , tf-x'için ek yakıt tankı vs. taşıyabilirler.

+ Truva atı olarak kullanılabilirler. Nasıl ? Stealth uçakların radarda kendilerini belli etmelerine yarayan basit bir sistem var. Bunla mesela devriye yapan düşman avcı kolunu batıda 100 km ötedeki İSİ'ler kendilerine çekerken boşalan sektörden saldırı uçakları girebilir.

+Buna ek düşman hatlarının arkasına yönlendirilip 90-180 derece açılı koruma sağlayan patriot gibi hava savunma sistemlerini arkadan vurabilir.

+ Hisar-a-o gibi bir hava savunma sistemiyle korunan bir zırhlı birlik unsurlarına 2-3 uçak veya 1 uçak bir kaç iha ile daha yüksek maliyetli ve personeli riske atıp organize saldırı ihtimali ve zorluğu daha zor bir senaryo yerine Tf-x'in 1.pilotun hava savunma sistemine bir sead saldırısı yaparken 2.pilot'un da İSİler vasıtasıyla zırhlı unsurlara lgk veya sdb saldırısı yaptığı bir senaryo daha etkili olacaktır.

+ Ben Tf-x üzerinden anlattım ancak Hürjet gibi konvansiyonel bir uçak tarafından da kullanılabilir ve gücüne güç katar uçağın.

+ Tabi bu tarz bir sistemin Hava-soj'un asiste ettiği, B-737 Awacs uçağına eskortluk yapacak 9-12 arası İSİ normal jet uçaklarına göre daha fazla havada beklemede kalabileceklerinden  ve devriye gezebileceklerinden dolayı bir nevi radara yakalanmayan mobil uçan hava savunma sistemleri niteliğinde çok etkili bir sistem olacaktır.


Örnekler ve yapılabilecekler gerçekten daha sürer ve artar.  Tempestin bize getirebilecekleri bunun daha otonom ağırlıklısı bir derece. Böylece şimdiden 5.5 nesil bir çalışma şu andan başlatılabilir. Ana hedef maksimum 20 milyon dolarlık bir İSİ tasarlamak ve bunun uçaklarla sorunsuz bağlantısını sağlayacak sistemleri geliştirmek. Tabi tf-x vb. platformları da bu minvalde modernize etmek.

İşte bizi diğerlerinden farklı kılacak budur. Bence.

+1

+ Hisar-a-o gibi bir hava savunma sistemiyle korunan bir zırhlı birlik unsurlarına 2-3 uçak veya 1 uçak bir kaç iha ile daha yüksek maliyetli ve personeli riske atıp organize saldırı ihtimali ve zorluğu daha zor bir senaryo yerine Tf-x'in 1.pilotun hava savunma sistemine bir sead saldırısı yaparken 2.pilot'un da İSİler vasıtasıyla zırhlı unsurlara lgk veya sdb saldırısı yaptığı bir senaryo daha etkili olacaktır.

Özellikle bu fikir çok iyi bence. Hatta 2. pilot tek tek tüm isi leri kontrol etmek yerine ana uçak sayesinde yine bir yer istasyonundaki operatörler ile tek tek tüm isiler kontrol edilebilir, böylece tıpkı video oyunu gibi can tehlikesi olmadan daha cesur saldırılar gerçekleştirilebilir.  2. pilot ise yer istasyonundakilere hedef gösterme işini üstlenebilir. Hatta ve hatta sizinde söylediğiniz gibi belkide tfx e bile gerek kalmadan hürjet ile tüm bu organizasyon sağlanabilirse çok ölümcül bir okadar da maliyetsiz sead operasyonları.......
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2019, 14:58:36 Gönderen: TCG Dumlupınar »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1235
  • 198
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1166 : 27 Şubat 2019, 16:13:16 »

Özellikle bu fikir çok iyi bence. Hatta 2. pilot tek tek tüm isi leri kontrol etmek yerine ana uçak sayesinde yine bir yer istasyonundaki operatörler ile tek tek tüm isiler kontrol edilebilir, böylece tıpkı video oyunu gibi can tehlikesi olmadan daha cesur saldırılar gerçekleştirilebilir.  2. pilot ise yer istasyonundakilere hedef gösterme işini üstlenebilir. Hatta ve hatta sizinde söylediğiniz gibi belkide tfx e bile gerek kalmadan hürjet ile tüm bu organizasyon sağlanabilirse çok ölümcül bir okadar da maliyetsiz sead operasyonları.......

Hocam o tür bir senaryoda olabilir. Ancak anlattığım konseptte aracın maliyetinin çok düşük olması gerekiyor. Şimdi yer istasyonlarından kontrol demek daha uzun menzillerde satcom bağlantısı için ek maliyet ekstra yer istasyonları oradaki personelin giderleri eğitimi vs. bu total maliyeti etkiler. 2.pilotun fazla bir yüküde yok aslında sadece bu İSİ dediğimiz araçların seyir konumlarına karar verip aracın taşıdığı silahı seçip hedeflere tanzim etmek . Gerisi otonom zaten.

Çünkü bu İSİ ismini verdiğimiz araçlara ne kadar fazla sorumluluk yükler ve geliştirirsek maliyet artar ve normal sihalar varken mantıksız olurlar.
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 89
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1167 : 27 Şubat 2019, 21:33:54 »
BATTLESTAR' a yapmış olduğu zihin cimlastiğinden dolayı benden +1 ...

Anladığım kadarıyla, savaş uçağına refakat edebilecek maliyet/etkinlikte insansız hava aracı tasarlamak istiyoruz!  Yalnız bu insansın hava aracı grubunu; yer istasyonundan veya uydudan kontrol etmek yerine bizatihi 2. pilot vasıtasıyla savaş uçağından yöneteceğiz. Bu şekilde tek bir savaş uçağıyla belki de 10-15 tane insansız hava aracını kontrol edebiliyor olacağız. Tek uçaklık filo diye buna derler... İyi fikir:)
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2019, 21:39:08 Gönderen: Partikül »

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 89
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1168 : 27 Şubat 2019, 21:53:20 »
BETTLESTAR' ın fikrine katkı olsun; bende bir iki fikir üretmiş olayım:)

Madem savaş uçaklarından insansız hava araçları kontrol edebileceğiz;  O halde C-130, CN-235 veyahut A-400 gibi hava araçları vasıtasıyla da insansız hava aracı grubu yönetmek mümkün olabilir. Ve hatta daha maliyet/etkin olacaktır. Çünkü diyelim ki savaş uçağında ki 2. pilotun o kadar dar alanda o kadar çok İHA' yı kontrol etmesi pek mümkün olamayabilir. Halbuki herhangi bir asgari kargo uçağını İHA KONTROL UÇAĞI haline dönüştürebilirsek; düşük hızlı İHA' ları yeterli sayıda personelle yönetmek pekala da mümkün olabilir. 2 tane C-130 un peşine tak 40 tane İHA... hedef bölgede pervane misali dolaştır dur. İninden çıkanın kafasına anında İHA' yı musallat edebilirsiniz. Veyahut derin operasyonlar için kontrol merkezi olarak da kullanılabilir. Ve daha pek çok varyasyonda kullanılabilir. 

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 266
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1169 : 27 Şubat 2019, 22:05:49 »
Yerli savaş uçağında (MMU) prototipte GE-110 kullanılacağı kesinleşti mi?

Eğer kesinleştiyse kesin üretimde kullanılması için dışarıdan gelecek veya yerli üretilecek motorunda GE-110 ile aynı ebat ve ölçülerde olması gerekmiyor mu?